Post

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση
10 Ιουνίου

Γεγονότα, άνθρωποι και μηχανές, εφευρέσεις και κανόνες που σημάδεψαν την αυτοκίνηση

1832

Σαν σήμερα, στο Holzhausen της Γερμανίας, γεννήθηκε ο μηχανικός Nicolaus August Ottο. Ο Γερμανός εφευρέτης, είναι ο πατέρας της μηχανής εσωτερικής καύσεως, και ο σημαντικότερος ίσως εφευρέτης στην ιστορία της αυτοκίνησης, καθώς στη δική του πατέντα στηρίχτηκαν μετέπειτα οι, Maybach, Gottlieb Daimler και Karl Benz για να φτιάξουν τους κινητήρες τους, που χρησιμοποιούμε μέχρι και σήμερα.

1280px-Viertactversuchsmotor_von_Otto

Κινητήρας τεσσάρων χρόνων του 1876

1907

Σαν σήμερα στις 10 Ιουνίου του 1907, έγινε η έναρξη του αγώνα Peking-Paris, που διοργάνωσε η παριζιάνικη ημερήσια εφημερίδα Le Matin. Μόλις 5 πληρώματα πήραν μέρος σε αυτόν το δύσκολο και απαιτητικό αγώνα, όπου τα οχήματα έπρεπε να διασχίσουν εδάφη απ’ όπου δεν είχαν ξαναπεράσει αυτοκίνητα.

Ο μοναδικός κανόνας στον αγώνα ήταν να φτάσουν τα αυτοκίνητα στο Παρίσι και ο νικητής θα έπαιρνε ένα μεγάλο μπουκάλι σαμπάνιας Mumm. Για τον απαραίτητο ανεφοδιασμό των αυτοκινήτων, προπορεύονταν άνθρωποι με καμήλες και έστηναν σταθμούς ανεφοδιασμού κατά μήκος της διαδρομής.

03.pekin_paris_1907-hr

Κάθε αυτοκίνητο είχε μαζί του και ένα δημοσιογράφο και η διαδρομή ακολουθούσε τους τηλεγραφικούς στύλους για να μπορούν να μεταδίδουν τις εξελίξεις πίσω στο Παρίσι.

1907_Race

Η απόσταση που έπρεπε να διανύσουν τα αυτοκίνητα, με την όποια τεχνολογία της εποχής, ήταν 14,994 km.

1907_Itala_-_being_pulled_-_Project_Gutenberg_etext_17432

Νικητής του αγώνα αναδείχτηκε ο Ιταλός Πρίγκιπας, Scipione Borghese, με τον δημοσιογράφο Luigi Barzini, οδηγώντας μία Itala 35/45 hp, 7.433 κ.εκ.

O Ιταλός ήταν τόσο σίγουρος για τη νίκη, που έκανε παράκαμψη μέχρι την Αγία Πετρούπολη για να παραθέσει δείπνο στην ομάδα του και μετά γύρισε για να ξαναμπεί στον αγώνα. Από τα πέντε αυτοκίνητα, τα τέσσερα κατάφεραν να τερματίσουν, καθώς ένα βούλιαξε στην έρημο Gobi με του ντόπιους να περισυλλέγουν τους επιβαίνοντες, ευτυχώς σώους.

1947

Η Saab, παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο το Project 92. Η Σουηδική εταιρεία, που πριν και κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, κατασκεύαζε αποκλειστικά αεροσκάφη, αποφάσισε να επεκταθεί και στον τομέα των αυτοκινήτων.

Saab-92

Ο μηχανικός αεροσκαφών, Gunnar Ljungstrom, ανέλαβε υπεύθυνος για την κατασκευή του αυτοκινήτου και σχεδίασε ένα αυτοκίνητο αεροδυναμικό, ελαφρύ και ασφαλές.

Στην αρχή, το πρωτότυπο φορούσε ένα δικύλινδρο, δίχρονο κινητήρα απόδοσης 18 hp, της γερμανικής DKW μέχρι να ετοιμαστούν οι κινητήρες της Saab. Το όνομα του ήταν η ακολουθία αριθμών από το τελευταίο αεροσκάφος της εταιρείας, που είχε το νούμερο 91. Το Δεκέμβριο του 1949 παρουσιάστηκε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής, το Saab 92.

2007

Σαν σήμερα, πριν από δέκα χρόνια, στο καναδικό Grand Prix, ο Βρετανός πιλότος της Formula 1 και παγκόσμιος πρωταθλητής Lewis Hamilton, κέρδισε τον πρώτο του αγώνα στο θεσμό.

2009

Η Fiat έγινε ο νέος ιδιοκτήτης της αμερικανικής Chrysler, σώζοντας την από την χρεοκοπία.

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Έρχεται η νέα BMW σειρά 8!

bmwseries8smallthumb

Έρχεται η νέα BMW σειρά 8! Και φαίνεται απλά...

Παρκαδόρος Σφήνωσε μία Porsche 911 Κάτω από ένα Subaru (video)

porschesubarusmallthumb

Παρκαδόρος Σφήνωσε μία Porsche 911 Κάτω από ένα Subaru...

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 18 Ιουνίου

18-06

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 18 Ιουνίου Γεγονότα, άνθρωποι και...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Χαζεύοντας Μία απ’τις Τρεις Ford GT40 που Πέτυχαν το 1-2-3 στο Le Mans του ’66…

1966fordgt40smallthumb

Χαζεύοντας Μία απ'τις Τρεις Ford GT40 που Πέτυχαν το...

Δουλεύει; Ρεζέρβα φτιαγμένη από αμέτρητα ρολά κολλητικής ταινίας! (video)

rezervasmallthumb

Δουλεύει; Ρεζέρβα φτιαγμένη από αμέτρητα ρολά κολλητικής ταινίας! (video) Ήρθε...

Νέο Ρεκόρ! Η πιο ακριβή Ferrari που πουλήθηκε ποτέ…

250gtoreccordsmallthumb

Νέο Ρεκόρ! Η πιο ακριβή Ferrari που πουλήθηκε ποτέ......