AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση
23 Οκτωβρίου

Γεγονότα, άνθρωποι και μηχανές, εφευρέσεις και κανόνες που σημάδεψαν την αυτοκίνηση

1921

Σαν σήμερα έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 81 ετών, ο εφευρέτης του ελαστικού με αέρα, John Boyd Dunlop.

John_Boyd_Dunlop_418px

Ο Σκοτσέζος εφευρέτης, ήταν κτηνίατρος στο επάγγελμα, αλλά το 1887 στην προσπάθεια του να φτιάξει ελαστικά για το τρίκυκλο ποδήλατο του γιου του, χρησιμοποίησε την εμπειρία και την τεχνογνωσία του επάνω στο καουτσούκ και κατασκεύασε έτσι το πρώτο χρηστικό λάστιχο με αέρα. Ο Dunlop στη συνέχεια κατασκεύασε μεγαλύτερα ελαστικά για ποδήλατα, με καλύτερα αποτελέσματα.

Στον Dunlop χορηγήθηκε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το ελαστικό, αλλά χωρίς να το ξέρει ο ίδιος, ένας άλλος Σκοτσέζος, ο Robert William Thomson, είχε πατεντάρει την εφεύρεση αυτή το 1846 στην Γαλλία και το 1847 στην Αμερική, με αποτέλεσμα δύο χρόνια αργότερα να ακυρωθεί η δική του.

Το 1889 ο ποδηλάτης Willie Hume χρησιμοποίησε τα ελαστικά του Dunlop και κέρδισε όλους τους μεγάλους αγώνες που πήρε μέρος και ο γιος του προέδρου της ποδηλατικής ομοσπονδίας της Ιρλανδίας, Harvey Du Cros είδε την προοπτικές του ελαστικού και συμφώνησε με το Σκοτσέζο να δημιουργήσουν μία εταιρεία, την Pneumatic Tire and Booth’s Cycle Agency.

e484d081582b3ed8e71335394019baa4

Ο Dunlop αποχώρησε από την εταιρεία του το 1895 και ο Du Cros την επόμενη χρονιά πούλησε την εταιρεία στον επιχειρηματία, Terah Hooley αλλά παρέμεινε ο ίδιος επικεφαλής.

Ο John Boyd Dunlop, παρ όλη την σπουδαιότητα της εφεύρεσης του, δεν κατάφερε να κάνει περιουσία από αυτήν, καθώς η χρήση της στα αυτοκίνητα ξεκίνησε μετά το 1900, αλλά το 2005 το όνομα του μπήκε στο Automotive Hall of Fame

1966

O Αυστραλός οδηγός Jack Brabham τερμάτισε στη δεύτερη θέση στο Grand Prix του Μεξικού και κατέκτησε και τυπικά τον τρίτο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του.

10534

O Αυστραλός, οδηγώντας την Brabham BT20, τερμάτισε πίσω από τον Βρετανό John Surtees και χάρισε με αυτό τον τρόπο, εκτός από το πρωτάθλημα οδηγών και αυτό των κατασκευαστών στην ομάδα του την Brabham-Repco.

1977

O Βρετανός οδηγός και πρωταθλητής στη Formula 1, James Hunt με McLaren-Ford, κέρδισε το ιαπωνικό Grand Prix στην πίστα Fuji Speedway.

a53ff24bfddf45b35520e330e67b6b52--f-crash-gilles-villeneuve

Αυτή ήταν η τελευταία νίκη του Βρετανού στην Formula 1 σε έναν αγώνα που επισκιάστηκε από τον θάνατο ενός κριτή και ενός φωτογράφου που προήλθε από την σύγκρουση δύο μονοθεσιών.

Μετά το τέλος του αγώνα, τόσο ο πρώτος Hunt, όσο και ο δεύτερος  Carlos Reutemann δεν ανέβηκαν στο βάθρο των νικητών να παραλάβουν το βραβείο τους αλλά αποχώρησαν αμέσως από την πίστα. Στο βάθρο έμεινε μόνο ο τρίτος Patrick Depailler με τον μηχανικό της ομάδας και μετά από αυτό το συμβάν, οι κανονισμοί άλλαξαν καθιστώντας υποχρεωτική την παρουσία των οδηγών στο βάθρο.

Αυτός ο αγώνας ήταν επίσης ο τελευταίος που πραγματοποιήθηκε σε αυτή την πίστα, με το ιαπωνικό Grand Prix να μετακομίζει στην πίστα της Suzuka.

2007

Παρουσιάστηκε στην έκθεση του Τόκιο από την Nissan Motor Co. Ltd. το νέο Nissan GT-R.

NISSANGT-R-R35--3701_19

Το 2+2 coupe ιαπωνικό αυτοκίνητο φορούσε έναν VR38DETT V6 τούρμπο κινητήρα 3.799 κ.εκ. απόδοσης 485 ίππων και 588 Nm ροπής.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα