AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση
22 Οκτωβρίου

Γεγονότα, άνθρωποι και μηχανές, εφευρέσεις και κανόνες που σημάδεψαν την αυτοκίνηση

1952

H Reliant παρουσίασε στην έκθεση αυτοκινήτου του Λονδίνου το πρώτο της τρίλυκλο αυτοκίνητο το Regal Mark I, ένα πρωτότυπο του οποίου είχε κάνει την εμφάνιση του, το 1951 στην έκθεση Cycle and Motor Show.

55 Reliant Regal Mk2

Το τρίκυκλο όχημα έπαιρνε κίνηση από έναν υδρόψυκτο κινητήρα 747 κ.εκ. με αλουμινένιο σώμα και το συνολικό βάρος του οχήματος έφτανε τα 356 κιλά. Η παραγωγή του οχήματος ξεκίνησε το 1953 και σταμάτησε το 1954 όταν και αντικαταστάθηκε από το Regal Mark ΙI.

1955

Ο Βρετανός, Richard Pape έφτασε στο Cape Town της Νοτίου Αφρικής, ολοκληρώνοντας ένα ταξίδι 86 ημερών που ξεκίνησε από North Cape της Νορβηγίας.

20131207-PapeAustin-1

Ο Pape, έγινε ο πρώτος άνθρωπος που πραγματοποίησε αυτό το ταξίδι των 27.000 χλμ (από το βορειότερο σημείο της Ευρώπης μέχρι το νοτιότερο σημείο της Αφρικής) και το πραγματοποίησε πίσω από το τιμόνι ενός τετράπορτου Austin A90 Westminster της British Motor Corporation, με εξακύλινδρο κινητήρα 2,6-λίτρων.

1969

Παρουσιάστηκε από τη Nissan η πρώτη γενιά των Ζ sport coupe μοντέλων, το Datsun 240Z, γνωστό σε άλλες αγορές ως Nissan Fairlady Z ή Nissan S30.

Mondial_de_l'Automobile_2010,_Paris_-_France_(5058929956)

Το 240Ζ ήταν από τα πιο επιτυχημένα σπορ αυτοκίνητα της ιαπωνικής φίρμας και κάτω από το καπό του βρισκόταν ένας εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας 2.393 κ.εκ. απόδοσης 151 hp και 198 Nm ροπής. Για το σπριντ των 0-97 χλμ/ώρα, το ιαπωνικό αυτοκίνητο χρειαζόταν 8 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 201 χλμ/ώρα.

1988

Παρουσιάστηκε στο κοινό από την Jaguar το νέο πρωτότυπο υπεραυτοκίνητο της, η XJ220. Η παραγωγή της XJ220 ξεκίνησε το 1990 και μόνο 275 αντίτυπα κατασκευάστηκαν, ενώ στις 21 Ιουνίου του 1992, έγινε το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο πιάνοντας ταχύτητα 349,4 χλμ/ώρα.

Jaguar-XJ220-afieroma-9-e1478874944539-1024x422

Η XJ220 φορούσε έναν 3,5-λίτρων twin turbocharged κινητήρα απόδοσης 550 ίππων στις 7.200 στρφ/λεπτό και 644 Nm ροπής στις 4.500 στρφ/λεπτό με τα 0-97χλμ/ώρα να έρχονται σε 3,6 δευτερόλεπτα.

1989

Ο Alain Prost, με McLaren-Honda κατέκτησε τον τρίτο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του, στο ιαπωνικό Grand Prix στη πίστα της Suzuka.

c5b418476c6d510f777b641511ab7c1d--the-turning-moment

O αγώνας της Ιαπωνίας ωστόσο ήταν δραματικός σε εξέλιξη, καθώς ο Prost μαζί με τον δεύτερο διεκδικητή του τίτλου και teammate του, Ayrton Senna, συγκρούστηκαν στον 46 γύρο, την ώρα που βρισκόταν στην πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα, με αποτέλεσμα και τα δύο αυτοκίνητα να υποστούν ζημιές.

171005143730-senna-prost-1989-marshals-super-169

Ο Γάλλος που βρισκόταν πρώτος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος εγκατέλειψε αμέσως τον αγώνα, αλλά ο Senna κατάφερε με την βοήθεια των ανθρώπων της πίστας να ξαναμπεί στον αγώνα με το λαβωμένο μονοθέσιο πηγαίνοντας προς τα πιτ εκμεταλλευόμενος και την καθυστέρηση για τον καθαρισμό της πίστας.

 

Έτσι, μετά τις επισκευές στα πιτ, βγήκε δεύτερος πίσω από τον πρώτο εκείνη τη στιγμή, Alessandro Nannini των οποίο στους επόμενους γύρους κατάφερε να προσπεράσει και να τερματίσει πρώτος τον αγώνα. Αμέσως μετά το τέλος του αγώνα όμως οι αγωνοδίκες τιμώρησαν τον Senna, δίνοντας τη νίκη στον Nannini (την πρώτη του μοναδική στην Formula 1) και το πρωτάθλημα στον Prost.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα