AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση
18 Δεκεμβρίου

Γεγονότα, άνθρωποι και μηχανές, εφευρέσεις και κανόνες που σημάδεψαν την αυτοκίνηση

1895

Σαν σήμερα ιδρύθηκε στην τότε Αυστροουγγαρία (σημερινή Τσεχία) από τους  Václav Klement και Václav Laurin η Laurin & Klemen (μετέπειτα Skoda Auto), μία από τις παλαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο.

Laurin_&_Klement_founders_1895

Το 1895, οι Klement (αριστερά) και Laurin (δεξιά) ίδρυσαν την Laurin & Klemen και όπως οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, ξεκίνησαν κατασκευάζοντας ποδήλατα.

800px-12-01-11-autostadt-wolfsburg-by-RalfR-301

Το 1898 κατασκεύασαν την πρώτη τους μοτοσυκλέτα ενώ το 1905 κατασκευάστηκε το Voiturette A, το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που σημείωσε μεγάλη επιτυχία τόσο στην Αυστροουγγαρία όσο και διεθνώς.

Μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο κατασκεύασε το πρώτο της φορτηγό αλλά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε το 1924 σε συνδυασμό με μία πυρκαγιά στο εργοστάσιο της, ανάγκασαν την εταιρεία να αναζητήσει συνεργάτες.

old-skoda-logo-18583102

Εκείνη την εποχή, η Skoda Works (που ιδρύθηκε το 1859 από τον Emil Skoda), η μεγαλύτερη  βιομηχανία κατασκευής στρατιωτικού εξοπλισμού, έψαχνε ευκαιρία να επεκταθεί στην κατασκευή οχημάτων και εξαγόρασε την Laurin & Klemen το 1925 και από εκείνο το σημείο και μετά όλα τα οχήματα της εταιρείας χρησιμοποιούσαν το όνομα της Skoda.

1280px-13-04-05-Skoda_Museum_Mladá_Boleslav_by_RalfR-122

H εταιρεία παρά τις πολιτικές και συνοριακές αναταραχές των επόμενων χρόνων κατάφερε να αντέξει και κέρδισε τη φήμη διεθνώς για τα ανθεκτικά και αξιόπιστα αυτοκίνητα.

Μετά την πτώση του κομμουνισμού, η εταιρεία σταδιακά ιδιωτικοποιήθηκε και το Group VW εξαγόρασε  αρχικά το 30%. Το 2000 η γερμανική εταιρεία πήρε υπό τον πλήρη έλεγχό της την τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία η οποία μέχρι σήμερα ανήκει στον όμιλο της Volkswagen.

1957

Σαν σήμερα έφυγε από την ζωή ο Αυστροιταλός επενδυτής και τραπεζικός, Camillo Castiglioni.

scaled-215x298-00625301th

Ο Castiglioni, ήταν ο πλουσιότερος άνθρωπος στην κεντρική Ευρώπη την εποχή πριν τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο έχοντας στην κατοχή του πάνω από 120 εταιρείες και βοήθησε τα μέγιστα στη δημιουργία της BMW χρηματοδοτώντας την νεοσύστατη τότε εταιρεία.

Ο ίδιος αγόρασε με δικό του κεφάλαιο τον εξοπλισμό για την κατασκευή κινητήρων και διετέλεσε πρόεδρος και σύμβουλος της BMW AG για πολλά χρόνια, λαμβάνοντας σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον της.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα