AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση
14 Σεπτεμβρίου

Γεγονότα, άνθρωποι και μηχανές, εφευρέσεις και κανόνες που σημάδεψαν την αυτοκίνηση

1960

Σαν σήμερα το 1960, θεσμοθετήθηκε ο ΟΠΕΚ (OPEC, Organisation of the Petroleum Exporting Countries) Οργανισμός Εξαγωγών Πετρελαιοπαραγωγών Χωρών. 

1200px-Flag_of_OPEC.svg

Οι πρώτες χώρες που δημιούργησαν τον OPEC ήταν το Ιράν, Ιράκ, Κουβέιτ, Σαουδική Αραβία και Βενεζουέλα και πρωταρχικός τους στόχος ήταν η διαμόρφωση των τιμών του πετρελαίου και η διασφάλιση των εσόδων τους από την πώληση του μαύρου χρυσού.

Η δύναμη του ΟΠΕΚ φάνηκε το 1973, με το εμπάργκο εξαγωγών πετρελαίου προς την δύση, με αποτέλεσμα να εκτοξευτούν οι τιμές των καυσίμων στα ύψη. Σήμερα, τα μέλη του οργανισμού είναι 14, Ανγκόλα, Αλγερία, Γουινέα, Γκαμπόν, Ισημερινός, Ιράκ, Ιράν, Κατάρ, Κουβέιτ, Λιβύη, Νιγηρία, Σαουδική Αραβία, Η.Α.Ε. και Βενεζουέλα και καλύπτουν πάνω  από το 40% της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου και στο υπέδαφος τους βρίσκεται το 73% των μέχρι σήμερα γνωστών κοιτασμάτων.

1967

Σαν σήμερα παρουσιάστηκε, ένα από τα πιο πρωτοποριακά τεχνολογικά αυτοκίνητα της εποχής του το NSU Ro 80.

Κάτω από το καπό του βρισκόταν ένας Wankel κινητήρας με δύο ρότορες, χωρητικότητας 995 κ.εκ. με την μέγιστη ισχύ να φτάνει τα 113 hp.

1200px-NSU_Ro_80_-_2009-10-11_(Foto_Sp)

Η κίνηση μεταδιδόταν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός πρωτοποριακού ημι-αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 3-σχέσεων το οποίο άλλαζε σχέσεις μετάδοσης με το πάτημα ενός κουμπιού.

Το Ro 80, διέθετε δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς (εκείνη την εποχή μόνο τα ακριβά αυτοκίνητα διέθεταν δισκόφρενα μπρος πίσω) ενώ ο αεροδυναμικός σχεδιασμός τους ήταν επίσης εξαιρετικός, έχοντας  συντελεστή οπισθέλκουσας 0,355 και η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 180 χλμ/ώρα.

Το Ro 80 ανακηρύχθηκε παγκόσμιο αυτοκίνητο της χρονιάς το 1968, αλλά λόγω της χαμηλής αξιοπιστίας και ανθεκτικότητας που παρουσίασε, οι πωλήσεις δεν ήταν οι ανάλογες. Η παραγωγή του κράτησε μέχρι το 1977, έχοντας πουλήσει σε αυτό το διάστημα 37.398 μονάδες.

1995

Παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης το Audi TT concept.

audi-tt-coupe-concept-1995-01

Το όνομα του αυτοκινήτου είναι φόρος τιμής στις αγωνιστικές επιτυχίες της NSU στον βρετανικό αγώνα Isle of Man TT και η παραγωγή του ξεκίνησε 3 χρόνια μετά, το 1998.

Σήμερα, το TT βρίσκεται στην τρίτη του γενιά, γνωρίζοντας μία πετυχημένη εμπορική πορεία.

2001

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στη Formula 1, Mika Hakkinen, ανακοίνωσε πριν το τέλος της αγωνιστικής περιόδου του 2001, ότι θα κάνει ένα διάλυμα και δεν θα αγωνιστεί το 2002.

image16x9.img.1536.high

Έκτοτε δεν επέστρεψε ποτέ πίσω από το τιμόνι μονοθεσίου της Formula 1, βάζοντας πρόωρο τέλος σε μία πετυχημένη αγωνιστική καριέρα.

Ο λόγος της αποχώρησης του ήταν ότι ήθελε να περάσει περισσότερο χρόνο με την οικογένεια του. Αργότερα όμως δήλωσε πως το ατύχημα στο GP της Αυστραλίας του 2001, τον τρόμαξε και έχασε το ενδιαφέρον του για να συνεχίσει να αγωνίζεται.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα