AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Porsche 911 GT2 RS

Με το μυαλό στο δρόμο και την καρδιά στην πίστα

Με τη νέα 911 GT2 RS, το αγωνιστικό τμήμα της Porsche έχει να επιδείξει την ισχυρότερη και γρηγορότερη 911 όλων των εποχών, με χρήση σε δημόσιους δρόμους. Στις 20 του περασμένου Σεπτέμβρη το αυτοκίνητο πέτυχε ρεκόρ γύρου αυτοκινήτων δρόμου στο Nürburgring Nordschleife, με 6 πρώτα και 47,3 δεύτερα και οδηγό τον δοκιμαστή της Porsche Lars Kern.

Porsche-911_GT2_RS-2018-1600-0c

Οι 700 hp που αποδίδουν δύο τούρμπο και έξι «ξαπλωμένοι» κύλινδροι «εκσφενδονίζουν» το διθέσιο των 1.470 κιλών στα 100 km/h από στάση, εντός 2,8 δευτερολέπτων, ενώ 8,3 seconds αργότερα, το ταχύμετρο «στρογγυλοποιείται» στα 200 km/h, καθώς συνεχίζει «απτόητο» μέχρι να «αράξει» στα 340 km/h.

Με μια μικρή αναγωγή, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών – Ίλιον, σε μόλις 6 λεπτά. Το αξιοσημείωτο είναι ότι χάρη στο «αγωνιστικό» σασί και τα Ultra High Performance (UHP) λάστιχα (αλλά όχι μόνο), οι ταχύτητες στις στροφές παραμένουν σε επίπεδα άγνωστα για τους κοινούς θνητούς.

Ο κινητήρας των 3.8 λίτρων δεν είναι ξένος. Από το 2009 συμπιέζει αέρα μέσω δύο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας που “προσαρμόζονται” στα χαρακτηριστικά ροής και χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά σε βενζινοκινητήρα από την Porsche. Τώρα όμως, επιτυγχάνεται αύξηση της τάξης του 40% στην ισχύ, σε σχέση με τα 500 άλογα της turbo.

Επιπλέον, σε σύγκριση με την προηγούμενη GT2 των 3.6 λίτρων, το νέο «τερατάκι» της Porsche αποδίδει +80 ίππους, ενώ η ροπή αυξάνεται κατά 50 Nm στα 750! Το ερώτημα είναι πώς;

Porsche-911_GT2_RS-2018-1600-73

Με αρκετές τροποποιήσεις του μοτέρ που «φοράει» η Turbo S των 580 ίππων, κατά τα αγωνιστικά πρότυπα. Αρκεί; Όχι.

Έτσι, οι μηχανικοί παρήγαγαν κάποιες καινοτόμες ιδέες, εκ των οποίων μερικές είναι εύκολες στη σύλληψη, αλλά επιφέρουν μια σειρά από αλλαγές και ανάγκη για εκ νέου μελέτη και διερεύνηση. Μεγαλύτερα τούρμπο συμπιέζουν περισσότερο αέρα στο θάλαμο καύσης, πράγμα που με τη σειρά του αυξάνει το ρυθμό μετατροπής ενέργειας, ιδιαίτερα χρήσιμο στις υψηλές ταχύτητες, με τους εξαιρετικά μικρούς χρόνους στην εναλλαγή των αερίων/καυσαερίων (κύκλος αερίων). Ταυτόχρονα όμως, συγκεκριμένα πιστόνια έχουν βαθμό συμπίεσης μειωμένο κατά 0,5.

Porsche-911_GT2_RS-2018-1600-ba

Τι συμβαίνει με τη δυναμική συμπεριφορά του κινητήρα (ταλαντώσεις) και πώς έχουν καταφέρει οι μηχανικοί να τον ισορροπήσουν… «ο Θεός και η ψυχή τους».

Ενδιαφέρον εμφανίζει και το σύστημα εισαγωγής. Με το παραδοσιακό σύστημα, ο αέρας εισαγωγής στην ουσία συμπιέζεται επιπλέον, από τις ταλαντώσεις (δονήσεις) που προκαλεί στον αέρα το ανοιγόκλεισμα των βαλβίδων εισαγωγής. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι μακρύτερο και μικρότερης διαμέτρου, με «κοντά» σωληνάκια εισαγωγής. Με αυτόν τον τρόπο, το μίγμα αέρα/καυσίμου «εκτονώνεται», άρα και ψύχεται, με το όφελος που προκύπτει από το ψυχρότερο μίγμα να αφορά την απόδοση, την ισχύ και την κατανάλωση.

Porsche-911_GT2_RS-2018-1600-46

Ένα άλλο πολύ «ιδιαίτερο» σύστημα είναι αυτό της ψύξης του συμπιεσμένου αέρα (αφού τον τουρμπίσουμε), με ψεκασμό των εναλλακτών με νερό, στις περιπτώσεις που έχουμε υψηλά θερμικά φορτία.

Η θερμοκρασία αέρα στην υπερσυμπίεση μειώνεται κατά 20 βαθμούς Κελσίου περισσότερο, από ότι αν γινόταν ψύξη με τη ροή του αέρα μόνο (επαγωγική). Αυτού του μεγέθους μείωση στη θερμοκρασία, διασφαλίζει τη θερμική ομοιογένεια και σταθερότητα του αέρα, ακόμα και σε ακραίες συνθήκες. Έτσι, όταν μεταξύ άλλων παραγόντων, η θερμοκρασία αέρα εισαγωγής είναι μεγαλύτερη από 50 βαθμούς Κελσίου, ο οδηγός αφήσει το γκάζι περισσότερο από 90% και με τη μηχανή να λειτουργεί σε περισσότερες από 3.000 στροφές, το σύστημα ενεργοποιείται και μια πεντάλιτρη δεξαμενή αποσταγμένου νερού διοχετεύει το απαραίτητο ψυκτικό μέσο στα μπεκ. Έτσι εξηγούνται και οι χρόνοι στο Nürburgring Nordschleife, με βέλτιστη απόδοση ισχύος, σε όλα τα σημεία της πίστας, ακόμα και τις ζεστές ημέρες.

Porsche-911_GT2_RS-2018-1600-2

Βέβαια, για να αξιοποιηθεί όλη αυτή η διαθέσιμη ισχύς, χρειάζεται ένα αντάξιο πλαίσιο, το κατάλληλο «στήσιμο» και εξοικονόμηση βάρους πρακτικά αδιαφορώντας για το κόστος.

Οι αρθρώσεις στο σασί είναι όλες με σφαιρικούς συνδέσμους, πράγμα που αποφασίζει η Porsche για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο δρόμου και επιτυγχάνει τη μεταφορά της αίσθησης κύλισης και δυναμικής, με την ακρίβεια που απαιτείται στις συνθήκες λειτουργίας της GT2 RS. Από την άλλη, ο κινητήρας «πατάει» σε «δυναμικές βάσεις», οι οποίες ρυθμίζονται κατά περίπτωση. Όταν οι οδηγικές συνθήκες είναι «νορμάλ» η μαλακή ρύθμιση «φροντίζει» για την άνεση, περιορίζοντας τις δονήσεις. Επειδή όμως η οδήγηση της Porsche 911 GT2 RS στιγμιαία γίνεται μια καθόλου «νορμάλ» εμπειρία, με πλήρη στοιχεία στον κινητήρα, οι βάσεις του «σφίγγουν» και το αποτέλεσμα είναι η άμεση και ομοιόμμορφη επιτάχυνση, απαλλαγμένη από τις κάθετες ταλαντώσεις που επηρεάζουν την πρόσφυση στον πίσω άξονα.

Porsche-911_GT2_RS-2018-1600-e3

Το σύνολο πατάει σε 265/35 ZR 20 (εμπρός) and 325/30 ZR 21 (πίσω) ελαστικά, διαστάσεις πρωτόγνωρες -λόγω πλάτους- σε 911, αλλά απαραίτητες για την επίτευξη των στόχων σε επιβράδυνση και εγκάρσια φορτία.

Το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από αυτό που ονομάζουν στην Porsche “πακέτο Weissach” (Βάισαχ), από την ομώνυμη εγκατάσταση του Γερμανού κατασκευαστή, με πίστα, την οποία αξίζει κανείς να επισκεφθεί για μοναδικές οδηγικές στιγμές. Το Weissach «αφαιρεί» 30 κιλά, κάνοντας εκτεταμένη χρήση συνθετικών, ενισχυμένων με ανθρακονήματα, καθώς και τιτανίου. Η οροφή και τα anti-roll bars είναι από ανθρακονήματα, το ίδιο και τα ακρόμπαρα. Οι ζάντες από μαγνήσιο μειώνουν τόσο το συνολικό βάρος, όσο και το «μη αποσβεννύμενο», δηλαδή αυτό που «κρέμεται» και αφορά τροχούς, φρένα, ανάρτηση, τιμόνι και αποτελεί σημαντικό παράγοντα στη διαμόρφωση της συνολικής δυναμικής ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου. Γιατί η GT2 RS τέτοια είναι…

Porsche-911_GT2_RS-2018-1600-ce

Τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και δυναμικής ανάρτησης, καθώς και ό,τι αφορά τα «καλούδια» της καμπίνας επιβατών, λίγο πολύ είναι τα αναμενόμενα, αλλά βελτιωμένα, καθώς τίποτα δεν επιβιώνει χωρίς εξέλιξη.

«Δύσκολο» αυτοκίνητο η Porsche 911 GT2 RS και δύσκολα μπορεί κανείς να γράψει επίλογο, «ακροβατώντας» μεταξύ δρόμου και πίστας, χωρίς να θέλει να υποβαθμίσει το πρώτο, αλλά και χωρίς να υπερθεματίσει το προφανές.

Porsche-911_GT2_RS-2018-1600-eb

Θα αρκεστώ λοιπόν στη «λακωνική» τοποθέτηση της ίδιας της Porsche, ότι πρόκειται για το μοναδικό «αυτοκίνητο δρόμου που μπορεί να σου δώσει τη γνήσια αίσθηση ενός αγωνιστικού» μια φράση την οποία έχει στηρίξει με πολλά διαπιστευτήρια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα