AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Παγιώνει τη θέση της η 911R;

Μια Porsche 911 με τη δύναμη του «σήμερα» και την απλότητα του «χθες»

Για πολλούς, συμπεριλαμβανομένου και του υπογράφοντος, οι εταιρίες σπορ αυτοκινήτων έχουν παραμελήσει σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες των απανταχού θαυμαστών τους, σε μια προσπάθεια να μην υστερούν από τον ανταγωνισμό σε ευκολίες και ανέσεις.

Δε διαφωνώ ότι οι χειρισμοί των ηλεκτρονικών στο τιμόνι είναι χρήσιμοι. Κι εγώ τους χρησιμοποιώ. Το ημιαυτόματο παρέχει τις επιδόσεις, παρέχει όμως και την απόλαυση του «κουμπώματος»; Αυτό το «δέσιμο» μεταξύ χεριού και μηχανής; Επίσης, το αυτόματο κιβώτιο έχει σώσει πόδια, νεύρα, ενδεχομένως και ζωές, περιορίζοντας το «φόρτο εργασίας» για έναν οδηγό και είναι απαραίτητο για επαγγελματική χρήση.

porsche-911-3

Όχι, όμως στην 911 ρε παιδιά! Όχι, στην 911!

Όταν μιλάμε για μια 911, το μυαλό τρέχει σε εκείνες τις χρυσαφί 964 των αρχών του ’80 (ή και πιο πριν), οι οποίες ήταν λιτές, κομψές, αλλά σφιχτές και ωμές, με διάθεση μόνο για παιχνίδια σε ανοιχτούς δρόμους. Σε καμμία περίπτωση δεν τα έλεγες καθημερινά αυτοκίνητα, παρά το γεγονός ότι η αξιοπιστία τους (και η «καυτή» εμφάνιση) έκανε τους ιδιοκτήτες να απαρνούνται τη συμμετοχή σε κάθε οδηγική περιπέτεια με άλλο αυτοκίνητο…για δεκαετίες!

Τα παλιά τα χρόνια, το ενδιαφέρον της Porsche ήταν απόλυτα εστιασμένο στις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση. Η πρόνοια για την άνεση και τη «διασκέδαση» ήταν στιμωγμένη κάπου στη γωνία του συνοδηγού, μαζί με το ραδιοκασσετόφωνο. Μοναδική διασκέδαση ήταν η ίδια η οδήγηση, με «σφιχτές» γραμμές ή με «άν(R)χες» πιρουέτες.

porsche-911

Ευτυχώς εισακούστηκαν οι προσευχές μας και η Porsche «ξήλωσε» κουμπιά από το εμπρός μέρος του τιμονιού, «αυτάκια» από το πίσω και έκανε τη θέση οδήγησης να παραπέμπει σε κάτι πιο γνώριμο για όλους εμάς που μεγαλώσαμε «σπαρτιάτικα». Η 911R είναι η σύγχρονη 911, με τη δύναμη και τις επιδόσεις του «σήμερα» και την απλότητα του χθες.

Εντάξει, το σύστημα πλοήγησης/διασκέδασης εξακολουθεί να υπάρχει και όχι δεν «σπας τένοντα» για να πιάσεις τον Red. Το χειρόφρενο είναι «κουμπάκι» και από τα τρια ποδωστήρια μόνο το γκάζι «φυτρώνει» από το δάπεδο.

Κι όμως, το αυτοκίνητο είναι για το δρόμο, ό,τι είναι η 911 GT3 για την πίστα. Είναι αυτό που θα φέρει το χαμόγελο πίσω στα θλιμμένα πρόσωπα των οδηγών που «απεμπόλησαν» την οδηγική τους ταυτότητα, όταν γύρισαν για τελευταία φορά το διακόπτη σε κάποιο γρήγορο, ελαφρύ, σκληρό, στημένο, ραλάμαξο…κάπου στα τέλη του ’80 με τέλη του ’90 και λίγο πριν το γάμο.

porsche-911-4

Το καλό είναι ότι η Porsche μας ακούει. Αφουγκράζεται διαρκώς τις ανάγκες μας και δεδομένου ότι το αίτημα για «περισσότερες» 911R ενισχύεται διαρκώς, αποφασίζει να εντάξει τον «κωδικό» στη μόνιμη παραγωγή και όχι σε περιορισμένου αριθμού παρτίδες, όπως γινόταν μέχρι τώρα.

Τουλάχιστον έτσι άφησε να εννοηθεί ο Michael Steiner, διευθυντής έρευνας και ανάπτυξης της Porsche και μια αγαλλίαση απλώθηκε στη διεθνή κοινότητα «πετρελάκηδων». Δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο εάν πρόκειται να γίνει από το σημερινό μοντέλο ή από το επόμενο, αλλά τα δύο χρόνια αναμονής (τουλάχιστον) μέχρι την επόμενη 911, δίνουν ελπίδες ότι ο διαχωρισμός είναι αρκετός, για να «σφηνώσουν» μερικές χιλιάδες 911R προς τέρψιν του πιστού κοινού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα