Post

Nissan Sunny GTi-R, ένας Υποτιμημένος Νικητής

Εντάξει, το Nissan Sunny το γνωρίζουμε όλοι ή τουλάχιστον όσοι είμαστε γεννημένοι πριν τη δεκαετία του 1980. Και όσοι δεν το γνωρίζουν από πρώτο χέρι σίγουρα το έχουν δει σε φωτογραφίες ή βίντεο που κυκλοφορούν. Βέβαια αναφερόμαστε στην έκδοση με κωδικό Ν14 που κυκλοφόρησε στην αγορά το 1990 αφού σαν μοντέλο το Sunny υπήρχε στην αγορά από τα ‘60s.

Και αυτή η συγκεκριμένη έκδοση ήταν που μας έδωσε ένα ιδιαίτερα ικανό και σβέλτο 3θύρο χατσμπακ, το GTi-R που αν και δεν ήταν το πλέον πετυχημένο εμπορικά για τη Nissan, ήταν ένα αξιοθαύμαστο μοντέλο.

Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε «αναγκαστικά» θα λέγαμε καθώς η ιαπωνική εταιρία ήθελε να συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ το 1991 οπότε και πήρε την απαραίτητη από τη FIA ομολογκασιόν. Η Nissan συμμετείχε για 2 χρονιές στο Παγκόσμιο το 1991 και το 1992 στο Group A έχοντας να αντιμετωπίσει αυτοκίνητα – ορόσημα του motorsport όπως τη Lancia Delta Integrale HF 16V ή τη θηριώδη Toyota Celica Turbo 4WD με πενιχρά όμως αποτελέσματα.

Η καλύτερη θέση που πέτυχε το αυτοκίνητο ήταν μια τρίτη θέση στο Ράλλυ Σουηδίας κάτι που οδήγησε τη Nissan να αποχωρήσει σχετικά γρήγορα από τους αγώνες.

Από την άλλη μεριά όμως, σε έκδοση Ν το αυτοκίνητο τα πήγε πολύ καλά σε εθνικούς αγώνες ανά την Ευρώπη. Στη χώρα μας διέπρεψε στα χέρια του Στρατισσίνο ή κατά κόσμο Στράτη Χατζηπαναγιώτου πάντα με τη σωστή φροντίδα του επίσημου εισαγωγέα Νικ. Θεοχαράκη και της άριστης αγωνιστικής ομάδας που είχε στήσει.

Το αυτοκίνητο ήταν εφοδιασμένο με ένα δίλιτρο τετράγωνο τούρμπο κινητήρα 4 κυλίνδρων που απέδιδε 220 ίππους και 267 Nm ροπής ενώ έπιανε τα 100 χλμ από στάση σε 6’’, τιμή πολύ δυνατή για εκείνη την περίοδο.

Το μοτέρ ήταν 16βάλβιδο και χρησιμοποιούσε ένα καινοτόμο intercooler που ήταν τοποθετημένο πάνω από τον κινητήρα, για αυτό και βλέπουμε τις γρίλιες εξαερισμού στο καπό του αυτοκινήτου, σήμα κατατεθέν του GTi-R.

Χαρακτηριστικό ήταν και το σύστημα μετάδοσης της κίνησης και στους 4 τροχούς αφού η Nissan χρησιμοποίησε μια δική της πατέντα με την ονομασία ATTESA.

Η κίνηση αφού περνούσε μέσα από το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, κατέληγε σε ένα κεντρικό σύστημα περιορισμένης ολίσθησης και από εκεί σε ένα μπροστινό διαφορικό και έναν άξονα συνδεδεμένο στο πίσω διαφορικό.

Σαν αποτέλεσμα το αυτοκίνητο χάριζε απόλυτες στιγμές οδηγικής ικανοποίησης στον τυχερό κάτοχο και έδινε τη δυνατότητα να κινηθεί στο όριο χωρίς να ρισκάρει.

Πλέον το Sunny GTi-R έχει μπει στο χρονοντούλαπο της αυτοκινητικής Ιστορίας καθώς εκτός ότι τα αντίτυπα που παρήχθησαν από τη Nissan ήταν πραγματικά λίγα, με το πέρασμα του χρόνου υπήρξαν πολλές προσπάθειες να τροποποιηθούν μερικά απλά τρίθυρα Sunny και να παρουσιαστούν ως GTi-R νοθεύοντας το θρύλο που το περιέκλειε. Σε κάθε περίπτωση όποιος είναι κάτοχος GTi-R σίγουρα πρόκειται για έναν πολύ ευτυχισμένο άνθρωπο.

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad
Skoda Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Τα νέα Επί Τροχάδην

news

Τα νέα Επί Τροχάδην Η Κυριακάτικη εβδομαδιαία σύντομη ενημέρωσή...

O κινητήρας INFINITI VC-Turbo, στην λίστα του Wards, ανάμεσα στους 10 καλύτερους για το 2019.

infinititurbosmallthumb

O κινητήρας INFINITI VC-Turbo, στην λίστα του Wards, ανάμεσα...

Ο Loeb αλλάζει στρατόπεδο μετά από 16 χρόνια! Που πηγαίνει;

Την βρήκε την λύση ο "κοντός"

WRC: Ο Loeb αλλάζει στρατόπεδο μετά από 16 χρόνια!...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

O κινητήρας INFINITI VC-Turbo, στην λίστα του Wards, ανάμεσα στους 10 καλύτερους για το 2019.

infinititurbosmallthumb

O κινητήρας INFINITI VC-Turbo, στην λίστα του Wards, ανάμεσα...

Μία Πρώτη Ματιά στο νέο Audi R8! V10 Performance…(VIDEO)

r8smallthuibm

Μία Πρώτη Ματιά στο νέο Audi R8! V10 Performance...(VIDEO)...

Ας Απολαύσουμε το Μοτέρ της Valkyrie με τους 1.000 ίππους! (VIDEO)

valkyriesmallthumb

Ας Απολαύσουμε το Μοτέρ της Valkyrie με τους 1.000...

HotHatch Banner