AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Νέο Subaru Impreza «παραδίδει μαθήματα ΜΕΚ»

Η πέμπτη γενιά «διαβαίνει το κατώφλι της ιστορίας»!

Το 1992, η Subaru λανσάρισε ένα μοντέλο, του οποίου η τετρακίνηση ήταν γραφτό να αλλάξει, όχι μόνο τα ράλλυ σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και την αυτοκίνηση εν γένει. Εικοσιπέντε χρόνια αργότερα, η 5η γενιά Subaru Impreza κάνει την εμφάνισή της στην έκθεση της Φρανκφούρτης.

Subaru-Impreza_EU-Version-2018-1600-01

Πρόκειται για ένα νέο αυτοκίνητο με κυρίαρχο μέλημα την ασφάλεια. Έτσι, πολλά ηλεκτρονικά βοηθήματα του οδηγού θα είναι στον στάνταρ εξοπλισμό, τουλάχιστον για κάποιες από τις ευρωπαϊκές χώρες.

Το Impreza είναι ένα compact hatchback και ακολουθεί τη γνωστή «συνταγή» για κίνηση στους 4 τροχούς και κινητήρα Boxer. Στοχεύει μια τεράστια αγορά, ειδικά στο εξωτερικό, με τους πολύ καλούς δρόμους σχεδόν παντού. Οι οδηγοί που θα το επιλέξουν επιθυμούν την ασφάλεια και «συγκρότηση» ενός τετρακίνητου αυτοκινήτου, σε όλες τις καιρικές συνθήκες και σε όλα τα ασφάλτινα οδοστρώματα (και μερικά χωμάτινα), χωρίς να θυσιάζουν από την οδηγική απόλαυση, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα SUV.

Subaru-Impreza_EU-Version-2018-1600-09

Ο «αγαπημένος» κινητήρας Boxer «παρέχει» όλα τα καλά που μπορεί να προσφέρει ένας κινητήρας.

Χαμηλό κέντρο βάρους για εξαιρετικά κρατήματα. Απλός σχεδιασμός στη μετάδοση, αφού από τη μια άκρη του οχήματος μέχρι την άλλη, η μετάδοση γίνεται στην ίδια ευθεία, χωρίς ενδιάμεσες «λύσεις» μετάδοσης. Απλό σημαίνει αξιόπιστο. Απλό σημαίνει αποδοτικό. Οι δονήσεις, λόγω σχεδιασμού Boxer βρίσκονται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Το ίδιο και ο θόρυβος.

Αρχικά, η αγαπημένη μας Impreza λανσάρεται με τον κινητήρα 1600 κυβικών εκατοστών και έπεται ο 2-λιτρος.

Ο κινητήρας 1.6 είναι σειρά FB, με ψεκασμό στην εισαγωγή. Το 70% των εξαρτημάτων του έχει επανασχεδιαστεί.

Ο λόγος συμπίεσης έχει αυξηθεί από 10.5:1 σε 11.0:1, το βάρος έχει μειωθεί κατά 14kgs και η αδράνεια περιστροφής κατά 6%. Οι δονήσεις έχουν μειωθεί κατά 5% και η στρεπτική ακαμψία έχει αυξηθεί κατά 10% !

Αποτέλεσμα είναι η καλύτερη απόκριση του κινητήρα και η γραμμική επιτάχυνση, απαλλαγμένη από ενοχλητικές ταλαντώσεις.

Ο κινητήρας 2.0lt είναι επίσης από τη σειρα FB, αλλά άμεσου ψεκασμού. Η επανασχεδίασή του άγγιξε το επίπεδο του 80%, με μείωση βάρους 12 κιλών.

Ο λόγος συμπίεσης έχει αυξηθεί από 10.5:1 σε 12.5:1. Τα νέα στοιχεία στο σχεδιασμό είναι η Tumble Generator Valve και το πέτασμα εκτροπής (μπάφλα) στην εισαγωγή. Η TGV είναι στην ουσία μια βάνα, η οποία επιτρέπει κατά περίπτωση, την κατάλληλη ποσότητα αέρα να εισαχθεί πριν τον ψεκασμό, για την καλύτερη νεφελοποίηση του καυσίμου, με τα γνωστά οφέλη σε απόδοση, οικονομία και επιδόσεις, ειδικά «χαμηλά» και στο «πλάκωμα».

Η «μπάφλα» έχει τον ίδιο στόχο, όμως αυτή απλά αξιοποιεί τη δυναμική που έχει ήδη αναπτυχθεί, επιταχύνοντας τη ροή προς τον κύλινδρο. Δεν είναι τυχαίο ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει τη μέγιστη θερμική απόδοση στην κατηγορία του. Ένα θαύμα της μηχανικής.

Η ακαμψία έχει αυξηθεί και σε ότι αφορά το μπλοκ του κινητήρα, ενω επιπρόσθετα σημεία έδρασης (και ισάριθμες βάσεις) φροντίζουν για περαιτέρω μείωση των δονήσεων και του θορύβου. Αξιοσημείωτο δε, είναι το γεγονός ότι οι Ιάπωνες αναφέρουν την ομοιόμορφη «κατανομή θορύβου» στο εύρος των στροφών. Για κάποιον που ακούει. Για κάποιον που άφησε ένα ζευγάρι αυτιά στο Μπράλο πριν από χρόνια, δεν κάνει και μεγάλη διαφορά.

Κι αν ο κινητήρας εκπλήσει, το σύστημα μετάδοσης θα με κάνει να ξαναγραφτώ στους Μηχανολόγους, για να κάνω διδακτορικό πάνω του.

Subaru-Impreza_EU-Version-2018-1600-04

Το Lineartronic είναι το πρώτο CVT σύστημα μετάδοσης (Continuously Variable Transmission), δηλαδή Διαρκώς Μεταβαλλόμενο και προορίζεται για χρήση με συμμετρική τετρακίνηση και κινητήρες Boxer.

Η μεταπήδηση από τον ένα λόγο μετάδοσης στον άλλο, δεν παρουσιάζει step και ο σχεδιαστής έχει εστιάσει στην «περιοχή μέγιστης ισχύος» της σχετικής καμπύλης. Τέλος, ένας αποσβεστήρας περιορίζει τις διακυμάνσεις ροπής που σχετίζονται με τα κιβώτια CVT. Σε συνδυασμό των ανωτέρω με μείωση βάρους κιβωτίου κατά 7,8 κιλά επιτυγχάνονται (τι άλλο;) υψηλές επιδόσεις και βελτιωμένη απόδοση.

Το «πακέτο» κινητήρα-μετάδοσης κάνει το Impreza το καλύτερο hatchback που έχει παράξει ποτέ η Subaru. Το σασί σκληρό, όπως μας αρέσει, τα κρατήματα ακόμα καλύτερα από πριν, η επιτάχυνση θεαματική και να μην ξεχνάμε και την εκτός δρόμου ικανότητα.

Το καλύτερο είναι ότι αυτό το Impreza διαθέτει ένα μοναδικό στυλ και ίσως για πρώτη φορά να εγκρίνει την αγορά η κυρία του κυρίου. Σχεδιαστικά «ακουμπάει» στην 4η γενιά μάλλον, ενώ απέχει από τους «Δωριείς» προγόνους του. Έτσι, είναι μεν δυναμικό, αλλά χωρίς την απόλυτη «αυστηρότητα» ενός rally car και μπορεί να κινηθεί «άνετα» σε αστικό περιβάλλον, χωρίς να προκαλεί ιδιαίτερα. Η δε αεροδυναμική έχει βελτιωθεί με χαμήλωμα της οροφής, πράγμα που είναι και η τάση της εποχής.

Subaru-Impreza_EU-Version-2018-1600-0c

Στο εσωτερικό, ένα μονοκόμματο ταμπλό από μαλακό μεν, ανθεκτικό δε πλαστικό, μοιάζει σαν «λαξευμένο» κατά μια έννοια. Τα καθίσματα έχουν ενισχυθεί και ενώ είναι σφιχτά, παραμένουν αναπαυτικά και απορροφούν ικανοποιητικά κραδασμούς που προέρχονται από το σκληρό σασί. Διασκέδαση και πληροφορίες βρίσκονται στην οθόνη 8 ιντσών με Apple CarPlay™ και Android Auto™.

Η ασφάλεια πρωτίστως έχει να κάνει με το σασί (απορροφάται 40% περισσότερη ενέργεια κατά την πρόσκρουση) και τη Subaru Global Platform (SGP). Πρόκειται για μια τεχνολογική πλατφόρμα, η οποία θα φροντίζει να παραμένουν οχήματα και επιβάτες απόλυτα ασφαλείς, τηρώντας και με το παραπάνω τις προδιαγραφές μέχρι το 2025.

Επιγραμματικά, ο χώρος του οχήματος ελέγχεται εμπρός και πίσω για εμπόδια κάθε είδους (έμψυχα και άψυχα), καθώς και για αθέλητες αλλάγες λωρίδας, ενώ ρυθμίζει τη σταθερή απόσταση από προπορευόμενο όχημα και κάνει τις απαραίτητες ενέργειες σε μίγμα, φρένα, στήσιμο, ώστε να γίνεται εφικτή η διαχείριση της απότομης αλλαγής κατεύθυνσης.

Subaru-Impreza_EU-Version-2018-1600-0b

Η νέα εμφάνιση σίγουρα κάποιους θα γοητεύσει, με το χαμήλωμα κατά 10mm, το διευρυμένο κατά 35mm μετατρόχιο και 25mm μεταξόνιο και κάποιους θα χαροποιήσει που αγόρασαν Subaru Impreza με «πολεμική μορφή».

Το νέο Impreza όμως, παραμένει ένα «εργαλείο» καλά μελετημένο, το οποίο δεν θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο και τα μοτέρ της 5ης γενιάς, ίσως να είναι και τα τελευταία δείγματα καλή γραφής της εσωτερικής καύσης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα