AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Νέα Porsche Cayenne 2019

Sugar ‘n’ Spice and all things nice

Γράφει ο Δημήτρης Μυζήθρας

Όταν κυκλοφόρησε η πρώτη Cayenne το 2002, ο αυτοκινητιστικός κόσμος την υποδέχθηκε με ανάμεικτα συναισθήματα. Ειδικά δε ο Βρετανικός τύπος, την χτυπούσε αλύπητα, κυρίως για την πληθωρική και στρογγυλή της εμφάνιση (νομίζω “blob” ήταν ο χαρακτηρισμός). Η ίδια, «κατάπιε τα δάκρυά της» και σε πείσμα των καιρών, παραμένει παγκοσμίως αγαπημένο καθημερινό αυτοκίνητο για επαγγελματικές κατηγορίες που ξεκινούν από πολιτικούς και επιχειρηματίες, μέχρι αθλητές και ανθρώπους των τεχνών.

Κάποιες φωτογραφίες είχαν διαρρεύσει (όπως πάντα), αλλά πλέον η Porsche Cayenne 2019 κάνει το επίσημο ντεμπούτο της στη Γερμανία.

Porsche-Cayenne-2018-1024-04

Αυτή είναι η τρίτη γενιά Cayenne και ακολουθώντας την τάση που επικρατεί, οι Γερμανοί άλλαξαν αρκετά στοιχεία στην εμφάνιση του οχήματος, αλλά ταυτόχρονα αύξησαν τον εσωτερικό χώρο και μείωσαν το μικτό βάρος του αυτοκινήτου.

Porsche-Cayenne-2018-1024-0b

Η Cayenne είναι μπράντα γιγαντιαίας σημασίας για την Porsche. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι από το 2002 έχουν αγοραστεί περισσότερες από 760.000, με 190.147 μέχρι και το 2016 μόνο στις Η.Π.Α.

Συγκριτικά αναφέρουμε ότι το Μάιο που μας πέρασε και με παραγωγή από το 1963, κατασκευάστηκε η υπ’αριθμό 1.000.000 Porsche 911. Οπότε κάθε νέο στοιχείο της Cayenne πρέπει να είναι καλά μελετημένο και να στοχεύει, όχι μόνο τις «παραδοσιακές» αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής, αλλά και αυτήν της Κίνας, στην οποία η Porsche πλέον αναπτύσσεται με 12% σε ετήσια βάση.

Porsche-Cayenne-2018-1024-09

Οπτικά, η νέα Cayenne έχει σίγουρα αλλάξει κατά τα πρότυπα που θέλουν επιστροφή σε οριζόντιες γραμμές late-70s (βλέπε Audi 100). Τα πίσω φώτα κατέχουν ολόκληρο το πλάτος του αμαξώματος και το γεγονός μόνο ότι παραπέμπουν σε 991, εμένα μου αρκεί για να αποδώσω τα εύσημα.

Κοιτάζοντας το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου όμως, νομίζω ότι το έχουν παρακάνει με το χάρακα και παραμένει η εύλογη απορία αν η Porsche έχει προσλάβει προσφάτως σχεδιαστές από τη Gillette.

Porsche-Cayenne-2018-1024-02

Πάντως το ότι είναι Cayenne «κάνει μπαμ» από μακριά, με τα χαρακτηριστικά εμπρός φωτιστικά σώματα, τη γράμμωση στο καπό, τα πανίσχυρα μοτέρ από κάτω του και το σποϊλεράκι στη σύνδεση της πίσω πόρτας με την οροφή, για τα ενοχλητικά αεροδυναμικά φαινόμενα. Ησυχιιίαααα…

Porsche-Cayenne-2018-1024-06

Το 2019, η Cayenne «επιλέγει» το ίδιο μεταξόνιο των 2.895mm (καλό της βγήκε μέχρι τώρα), αλλά το συνολικό μήκος αυξήθηκε κατά 7,5 πόντους στα 4.928mm. Μεγαλύτερο μήκος σημαίνει μεγαλύτεροι εσωτερικοί χώροι, με το χώρο φόρτωσης αυξημένο κατά 15%, στα 770 λίτρα, έχοντας το πίσω κάθισμα σηκωμένο.

Παρά τη διάπλαση που έχει επιδείξει, η νέα Cayenne S είναι ελαφρύτερη κατά 65kg σε σχέση με την προκάτοχο 2ης γενιάς, ενώ η βασική έκδοση κατά 55kg αντίστοιχα. Εξωτερικά, ολόκληρο το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, μαζί με το δάπεδο και ουσιαστικά όλα τα μέρη του σασί. Μόνο και μόνο η χρήση μπαταρίας li-po (λιθίου-πολυμερούς), σαν αυτή της 911 GT3, επιτυγχάνει οικονομία βάρους 11 κιλών!

Porsche-Cayenne-2018-1024-14

Στο εσωτερικό συναντάμε την τεράστια οθόνη αφής των 12,3-ιντσών και την κεντρική κονσόλα, που θυμίζει λίγο από πιλοτήριο επιβατικού αεροσκάφους Boeing.

Το λανσάρισμα του 2019 γίνεται με τα βασικά μοντέλα Cayenne και Cayenne S. Το πρώτο διαθέτει 3.0-liter V6 turbo (ένα άρθρο για την Porsche και να μην εμφανιστεί αυτή η λέξη!), ο οποίος αποδίδει 340 hp (40 περισσότερα από πέρυσι). Η ροπή «κουνάει» 450 κιλά βάρος, με μοχλό ενός μέτρου.

Το S-άκι «κρύβει» έναν 2.9-liter V6 biturbo (τώρα μιλάς!) με 440 hp (+20 hp σε σχέση με την προηγούμενη S) και 550Nm!!! Και τα καλύτερα έρχονται…

Μειωμένο βάρος = Αυξημένες επιδόσεις και η Cayenne των 2000+ κιλών «πιάνει» τα 100χαω σε 5,9 δεύτερα, δηλαδή 1,7 δεύτερα γρηγορότερα από την προκάτοχο, με τελική 245χαω. Η Cayenne S «εκσφενδονίζεται» στα 100χαω σε 4,9 δεύτερα, μισό «μόνο» δευτερόλεπτο γρηγορότερα από την προκάτοχο και «τελικιάζει» στα 265χαω!

Porsche-Cayenne-2018-1024-13

Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω του αναβαθμισμένου 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου.

Ως λάτρης της 911, δεκαπέντε χρόνια μετά την πρώτη Cayenne, ακόμα δεν μπορώ να αποδεχτώ την ύπαρξή της. Αν όμως για μένα η Porsche είναι η «λιλιπούτεια καλλονή με τα μεγάλα προσόντα», η οποία ξέρει να μαγεύει, αλλά και να τιμωρεί, η νέα Cayenne είναι η «πληθωρική νταρντάνα».

Εμφανισιακά ξεχωρίζει, ούσα από καλή οικογένεια «στέκεται» στις κοινωνικές συναναστροφές και παραμένει δυνατή, σταθερή, τίμια και ευπροσήγορη, σε όλες της τις εκδηλώσεις. Θα σηκώσει με προθυμία τα βάρη της μέρας σου, της οικογένειας (αν έχεις) και θα στηρίξει με όλη της την ισχύ τις επιλογές σου, ως σύντροφος παντοτινός.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα