AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Νέα Bentley Continental GT

Bentley-όνειρο (της τελευταίας) θερινής νυκτός

Τελευταίο βράδυ του καλοκαιριού, το παγάκι στο G&T σιγολιώνει και ο νους ταξιδεύει από τη Sloane Square με τα καταπράσινα αυτή την εποχή πλατάνια, μέχρι το “Alain Ducasse at The Dorchester” του Park Lane, αμφότερα «γνωστά λημέρια» των Bentley.

2018-bentley-continental-gt (1)

H νέα (τρίτη) γενιά Bentley Continental GT (2018) αποκαλύφθηκε και μαζί της «ξεσκεπάστηκαν» οι τελευταίες τεχνολογίες της αυτοκίνησης, τόσο αναφορικά με τη μονάδα ισχύος, όσο και με τις ανέσεις και ευκολίες.

2018-bentley-continental-gt (3)

Ο σχεδιασμός «συγκρατημένα» δυναμικός και παραδοσιακά όμορφος ενθουσιάζει, όπως πάντα. Με τα τέσσερα μεμονωμένα κυκλικά φωτιστικά σώματα και τη γνώριμη επιβλητική μάσκα, ξεχωρίζεις από μακριά ότι πρόκειται για μια Bentley.

Το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου παραπέμπει στην EXP10 Speed6 (Γενεύη 2015), ειδικά εξ’αιτίας των πολλαπλών νευρώσεων στο καπό. Όμως, EXP10 θυμίζει και το πίσω μέρος, αφού τα «συντηρητικά» παραλληλόγραμμα φωτιστικά αντικαταστάθηκαν από «φινετσάτα» ελλειψοειδή με μεγάλη εκκεντρότητα.

Σύμφωνα με την τάση της εποχής για μείωση βάρους, το αμάξωμα θα είναι ελαφρύτερο κατά 80 κιλά, σε σχέση με το σημερινό μοντέλο. Ο κινητήρας θα είναι μια βελτιωμένη έκδοση του γνωστού 6.0lt W12 twin-turbo (τώρα όλοι οι turbo βενζινοκινητήρες του group VW χαρακτηρίζονται TSI) και η μετάδοση πραγματοποιείται μέσω 8τάχυτου σασμάν διπλού συμπλέκτη.

2018-bentley-continental-gt (7)

Το infotainment, παρά το Apple CarPlay, όσο ελκυστικό ή χρήσιμο κι αν είναι με την οθόνη αφής των 12,3 ιντσών, παραμένει ένας νεωτερισμός που δεν συνάδει με την «αισθητική ορολογοποιίας» στην οποία μας έχει συνηθίσει ο Βρετανός κατασκευαστής, εδώ και 100 περίπου χρόνια. Οι σχεδιαστές λοιπόν, «έστησαν» την οθόνη στη μια από τις τρεις πλευρές ενός περιστρεφόμενου, ως προς τον οριζόντιο άξονα, «τριγώνου».

Όταν το αυτοκίνητο είναι σβηστό, η μια πλευρά του τριγώνου αποτελεί συνέχεια του υπόλοιπου ταμπλό, χωρίς να διακρίνεται ότι υπάρχει στο σημείο κάτι. Οι υπόλοιπες πλευρές βρίσκονται «κρυμμένες» στην ειδική εσοχή του ταμπλό.Με το που ενεργοποιείται το όχημα, το τρίγωνο γυρίζει μια φορά και εμφανίζεται η πλευρά του που «φιλοξενεί» την οθόνη αφής, με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

2018-bentley-continental-gt (8)

Για τους παραδοσιακούς τύπους, που αναπολούν συχνά το παρελθόν και είτε γνωρίζουν πολύ καλά που πηγαίνουν, οπότε δεν χρειάζονται οδηγίες και ηλεκτρονικούς χάρτες, είτε πολύ απλά ζουν για τη διαδρομή, υπάρχει και τρίτη πλευρά. Περιστρέφεις ακόμα μια φορά, για να εμφανιστούν τα αναλογικά «κομψοτεχνήματα» που αποτελούν θερμόμετρο, πυξίδα, χρονόμετρο και η πολυτέλεια επιστρέφει στο 1930.

Η τεχνολογία στα φωτιστικά είναι LED Matrix, ενώ η Bentley Continental GT του 2018 διαθέτει και τα όργανα ψηφιακής οδήγησης, κατά VW Group. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, με αυξημένη κατανομή πίσω, ώστε να μη χάνονται τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα στη συμπεριφορά του οχήματος.

Προς το παρόν, η μονάδα ισχύος είναι μια και στη μορφή του W12 TSI με 466kW (634hp-όση και η ισχύς ενός κινητήρα ελικοπτέρου BELL B-429). Η δε ροπή είναι 900Nm, δηλαδή 2 φορές αυτή της νέας Porsche Cayenne (2019). Η διαφορά λοιπόν, σε σχέση με το σημερινό W12 κινητήρα είναι +32kW (+43hp) και +180Nm. Οι επιδόσεις όμως είναι ακόμα πιο θεαματικές.

2018-bentley-continental-gt (2)

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η νέα Continental GT επιταχύνει για τα 100km/h από στάση σε μόλις 3,7 δεύτερα, ή 0,8″ γρηγορότερα από την προκάτοχό της. Η τελική ταχύτητα είναι τα 333km/h, δηλαδή 3km/h πιο αργή. Για σύγκριση, στη Bentley Continental GT Speed, με τα 472kW και 840Nm που απέδιδε ο twin-turbo W12, τα αντίστοιχα μεγέθη ήταν 4,1 δεύτερα και 336km/h.

Η νέα 8-τάχυτη μετάδοση διπλού συμπλέκτη, όχι μόνο επιτυγχάνει γρήγορες αλλαγές, αλλά και συμβάλλει στη βελτίωση της οικονομίας με 14,2 λίτρα βενζίνης για τα 100χλμ.

Ο οδηγός επιλέγει τους χρόνους αλλαγής, μέσω των ρυθμίσεων με τα οδηγικά στυλ. Στο “Sport” οι αλλαγές είναι φαινομενικά στιγμιαίες, για άμεση επιτάχυνση, ενώ στο “Comfort” πιο αργές και «απαρατήρητες» παρά τη θηριώδη ροπή του κινητήρα.

2018-bentley-continental-gt (4)

Αναφορικά με τους τροχούς, οι 21 ίντσες είναι standard και οι 22 δίνονται ως επιλογή. Σε κάθε περίπτωση, η Continental GT εξακολουθεί να θεωρείται ο ορισμός της άνεσης και αυτό οφείλεται κυρίως στο Bentley Dynamic Ride. Αυτό είναι ένα σύστημα ελέγχου κλίσης, το οποίο λειτουργεί στα 48 Volt και ρυθμίζει την αντιστρεπτική ράβδο κάθε άξονα, ώστε να βελτιώνεται η οδηγική συμπεριφορά, αλλά και η άνεση. Όπως και στην περίπτωση της μετάδοσης, το BDR ρυθμίζεται από τον επιλογέα οδηγικού στυλ.

Στο ίδιο σύστημα των 48 Volt είναι συνδεδεμένος και ο μηχανισμός της αερανάρτησης, o οποίος πλέον αποτελείται από αποσβεστήρες τριών θαλάμων, με 60% μεγαλύτερο όγκο αέρα, σε σχέση με το προηγούμενο αυτοκίνητο στην πιο μαλακή ρύθμιση.

Το νέο βελτιωμένο σύστημα πέδησης παρουσιάζει εμπρός, τους μεγαλωμένους κατά 15mm δίσκους των 420mm. Η εξάτμιση έχει επανασχεδιαστεί και έχει προστεθεί προσαρμοζόμενη βάνα, η οποία τοποθετείται στο ενδιάμεσο στάδιο και περιορίζει την ηχορρύπανση στις χαμηλές στροφές. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι περιορίζει το βάρος του σιγαστήρα της εξάτμισης στο ήμισυ (σε περίπτωση που αναρωτιέσαι πώς «χάνονται» τα 80 κιλά βάρους από ένα τέτοιο αυτοκίνητο χωρίς συμβιβασμούς).

Όπως συμβαίνει με όλες τις Bentley, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά, ο αγοραστής μπορεί να προσθέσει όσες επιλογές χωρεί η καρδιά του, μέχρι να ικανοποιηθεί.

2018-bentley-continental-gt (5)

Διατίθενται 17 standard χρωματικές επιλογές και 70 αποχρώσεις για το αμάξωμα. Αντίστοιχα, για το εσωτερικό οι πιθανοί συνδυασμοί «ζαλίζουν» με 15 επιλογές μοκέτας, 8 χειροποίητες επιστρώσεις μονού ξύλου, με άλλες 4 επιστρώσεις δύο ξύλων και 15 επιλογές δέρματος.

Για όσους αναζητούν κάτι παραπάνω η Continental GT δύναται να εξοπλιστεί με 2 επιπλέον τεχνολογικά πακέτα συστημάτων, με το λανσάρισμα του νέου μοντέλου.

Αναλυτικότερα, το πακέτο City Specification αφορά όσους κάνουν χρήση κατά κύριο λόγο σε αστικό περιβάλλον και περιλαμβάνει: hands-free άνοιγμα χώρου αποσκευών, ειδοποίηση πεζών, αναγνώριση σήμανσης κυκλοφορίας, Αυτόματη Αναγκαστική Πέδηση (Autonomous Emergency Braking) και σύστημα παρακολούθησης 360 μοιρών.

Για όσους σκοπεύουν να πραγματοποιούν ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, η Continental GT διαθέτει το πακέτο Touring Specification, με αυτόματη «προνοητική» πέδηση, προσαρμοζόμενο cruise-control με υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης, active lane assist, προβολέα απεικόνισης πληροφοριών οδήγησης (head-up display-HUD) και νυχτερινή όραση με θερμική κάμερα.

2018-bentley-continental-gt

Τέλος, υπάρχει και η Mulliner Driving Specification για όσους έχουν πραγματικά πολύ υψηλά κριτήρια αισθητικής.

Ιδρυτής της H. J. Mulliner & Co. ήταν ο πασίγνωστος κατασκευαστής αμαξών H J Mulliner το 1897. Έδρα της εταιρίας ήταν αρχικά το Bedford Park, μια περιοχή που αποτελούσε εξοχικό προάστιο του Λονδίνου, περίπου όπως ήταν τα Πατήσια για την Αθήνα την εποχή εκείνη. Η οικογένεια του Mulliner είχε παράδοση στους δύο και στους τέσσερις τροχούς, αφού ενοικίαζε άμαξες από το 1760.

Το 1909 o Mulliner πούλησε την εταιρία στη John Croall & Sons και το 1959 η Mulliner καταλήγει στα χέρια της Rolls Royce, αφού έχει διακοσμήσει τα εσωτερικά των RR και Bentley για δεκαετίες.

2018-bentley-continental-gt (6)

Σήμερα αποτελεί το τμήμα εξατομίκευσης της Bentley και στις επιλογές που προτείνει περιλαμβάνονται οι 22 ιντσών σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος, μοναδική διαμαντοειδής ‘diamond in diamond’ ραφή δέρματος, κέντημα λογοτύπου Bentley στα προσκέφαλα, επιπρόσθετες επιστρώσεις ξύλου, διακοσμημένο πώμα ρεζερβουάρ βενζίνης (η πιο βαριά τάπα που έχεις κρατήσει ποτέ στο χέρι σου!), σπορ ποδωστήρια και ανάγλυφο δέρμα στον ουρανό της καμπίνας επιβατών. Τέλος, ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει προσωποποιημένη ραφή και χαρακτηριστική επιγραφή στο κατώφλι κάθε εισόδου.

Η Bentley δεν είναι απλώς ένα όχημα. Αποτελεί διαχρονικά το μέσο μετακίνησης μιας ιδιαίτερης κατηγορίας ανθρώπων, με πολύ συγκεκριμένες καταβολές ή διαδρομές και εξαιρετικά απαιτητικές επιλογές και προσδοκίες. Παρά τις αλλαγές που υπέστη ως εταιρία σε ιδιοκτησιακό και λειτουργικό επίπεδο από το 1998, η νέα Continental GT αποδεικνύει περίτρανα ότι η Bentley, όχι μόνο κατάφερε να εστιάσει επιτυχώς στις παραπάνω προσδοκίες, αλλά και στηριζόμενη στη δυνατή της πένα, να «αναγεννηθεί» αναδεικνύοντας το βρετανικό πρότυπο πολυτελείας.

 

«And as imagination bodies forth
The forms of things unknown, the poet’s pen
Turns them to shapes and gives to airy nothing
A local habitation and a name»
– A Midsummer Night’s Dream, William Shakespeare

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα