AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Mini John Cooper Works GP Concept και ξερό ψωμί!

«ΜΙΝΙ» είναι το μάτι σου!

To MINI είναι ένα μοντέλο απόλυτα συνυφασμένο με τον γνωστό Σμυρνιό σχεδιαστή Sir Alec Issigonis, για τον οποίο πολλά έχουν γραφτεί, καθ’ότι «δικός μας».  Κουβέντα δεν γίνεται όμως για έναν άλλο μεγάλο άνδρα της αυτοκίνησης, τον Bernd Pischetsrieder (Μπέρν-ντ Πισετσρίντερ).

Mini-John_Cooper_Works_GP_Concept-3

Ο Γερμανός αυτός μηχανικός του Πολυτεχνείου του Μονάχου, περνώντας από την παραγωγή, στη διοίκηση επιχειρήσεων, κατάφερε με την τοποθέτησή του στο τιμόνι της BMW (1993-1999), να διακριθεί για σημαντικά επιτεύγματα στο χώρο. Το κυριότερο ήταν η προσάρτηση του Rover Group στο βαυαρικό άρμα. Για την ιστορία, η Land Rover «έδωσε τα φώτα» για την ανάπτυξη των X3, X5, εκ των οποίων το δεύτερο έκανε τεράστια εμπορική επιτυχία τα επόμενα χρόνια.

Με τον καιρό όμως, πολλοί ξεχνούν, ότι το ΜΙΝΙ είναι μια αμιγώς βρετανική μπράντα, η οποία παρέμενε στη ναφθαλίνη της British Aerospace, μαζί με όλο το Rover Group, μέχρι που ο κύριος BP τη «βούτηξε στη σκάφη πλύσης» της BMW. Ακόμα ηχούν στα αυτιά μου αφηγήσεις από «εταιρικούς καυγάδες» κατά τους οποίους ο BP προσπαθούσε να εξηγήσει στους μετόχους της BMW, ότι το ΜΙΝΙ θα πουλήσει εφ’όσον είναι στυλάτο και αξιόπιστο ως BMW και τον αντίλογο ότι είναι πολύ μεγάλο, πολύ ακριβό και δεν θα «φύγει κομμάτι». Η ιστορία τον δικαίωσε…οι άνθρωποι ίσως όχι.

Σήμερα, το «νέο» ΜΙΝΙ, έχοντας διανύσει 17 χρόνια παραγωγής και ανάπτυξης, διατηρεί εν πολλοίς τις κλασικές γραμμές. Άλλο λίγο πιο μακρύ, άλλο λίγο πιο ψηλό, «φωνάζουν» όλα ΜΙΝΙ από μακριά.

Mini-John_Cooper_Works_GP_Concept-1

Ένα από αυτά, φωνάζει, ίσως, λίγο παραπάνω και αποτελεί το μαύρο πρόβατο της οικογένειας, αφού μαζί του είναι μάλλον νομοτελειακό ότι θα προσθέσεις μερικούς πόντους στην άδεια οδήγησης, με το που θα αφήσεις την πίστα. Πρόκειται για το Mini John Cooper Works GP Concept…

…και πώς να μην σου ανέβει η «λίμπιντο» βλέποντας αεραγωγούς παντού, θόλους που προεξέχουν και είναι έτοιμοι για ακραία «στροφιλίκια», το «εξωφρενικό» σπόιλερ στην οροφή, τις τεράστιες ποδιές μπρος-πίσω, τις 19άρες πολυάκτινες ζάντες στα δύο χρώματα του πολέμου, την εξάγωνη μάσκα και τα οβάλ φωτιστικά σώματα με το κόκκινο σειρήτι; Το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου μοιάζει λες και θα ρουφήξει την άσφαλτο.

Mini-John_Cooper_Works_GP_Concept-2

Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι το καθένα στο σχήμα μισής βρετανικής σημαίας (Union Jack) και ανάμεσά τους, η πίσω πόρτα καταλαμβάνεται σχεδόν εξ’όλοκλήρου από ένα λογότυπο «ΜΙΝΙ», πιο μακρύ κι από τα πόδια της χορεύτριας στο ομόνυμο ούζο. Ακριβώς από κάτω, διπλή εξάτμιση διακοσμεί το κέντρο, ενώ εκατέρωθεν βρίσκονται από ένα φωτιστικό υψηλής ορατότητας για αγώνα σε βρεγμένο ή ομίχλη. Στο βρεγμένο λέμε «ναι»!

Το συγκεκριμένο μοντέλο στηρίζεται στο MINI John Cooper Works GP του 2012 και το MINI Cooper S του 2006 με το John Cooper Works GP Kit. Το κάθε ένα από αυτά είχε παραχθεί σε 2000 κομμάτια και για την εποχή τους τα δύο μοντέλα διερεύνησαν πλήρως «το φάκελλο πτήσης» του μικρού.

Η εξέλιξη όμως δεν σταματά ποτέ. Το MINI John Cooper Works GP Concept είναι πιο φαρδύ, διαθέτει πληθώρα από ελαφρά υλικά και ως εκ τούτου ο λόγος ισχύος προς βάρος παραμένει υψηλός. Όμως και η κατανομή του βάρους είναι πολύ προσεκτικά «ζυγισμένη», ώστε να μην χάνεται η αίσθηση ότι οδηγείς καρτ. Το σύνολο αποτελεί την επιτομή της ιστορίας του motorsport σε αυτοκίνητο πίστας/δρόμου.

Mini-John_Cooper_Works_GP_Concept-5

Το εσωτερικό του «επιστρέφει στις ρίζες». Διαθέτει roll cage, δύο χαμηλά buckets με ζώνες 5 σημείων και πολύ ευκρινή πίνακα οργάνων. Για να αλλάξεις ταχύτητες «τραβάς αυτάκια». Όλα είναι επικεντρωμένα στον οδηγό. Διατίθεται προβολέας πληροφοριών Head-Up Display, ώστε τα μάτια να παραμένουν καρφωμένα στο δρόμο. Η ανάρτηση ρυθμίζεται ψηφιακά, όπως συμβαίνει και με όλες τις υπόλοιπες ρυθμίσεις. Η μεγάλη οθόνη ολοκληρώνει το πακέτο τεχνολογίας, με το μεγάλο κόκκινο διακόπτη εκτάκτου ανάγκης (CUT-OFF) να είναι το μόνο στοιχείο που θυμίζει την «αναλογική εποχή».

Επενδύσεις και πίσω κάθισμα δεν θα σου λείψουν. Βάρος είναι! Οι σχεδιαστές από την άλλη, προσθέτουν κάποιες πολύ ελαφρές επενδύσεις σε επιφάνειες ανάμεσα στο roll cage και τον υπόλοιπο πίσω χώρο, ώστε σχεδιαστικά να μην υπάρχει χάσμα εν συγκρίσει με το πιο «πλούσιο» (ο Θεός να το κάνει) εμπρός μέρος του εσωτερικού.

Γενικά συνδυάζεται το «σπαρτιάτικο» στυλ ενός εσωτερικού αγωνιστικού αυτοκινήτου, με την υψηλή ποιότητα των λίγων υλικών που τελικά χρησιμοποιούνται, σε χρώματα και με τεχνικές τοποθέτησης ή πλέξης, τα οποία αποδίδουν την αίσθηση του «ιδιαίτερου» χαρακτήρα του GP Concept.

Mini-John_Cooper_Works_GP_Concept-2017-1024-12

Εμπνεύστηκαν, λέει, από τους επικούς θριάμβους του (παλιού) ΜΙΝΙ στο Monte Carlo Rally, με τρεις νίκες, πρίν από 50 χρόνια ακριβώς.

Ενσωματώνει, λέει, το «ατόφιο αγωνιστικό τάλαντο» και την «ύψιστη οδηγική συγκίνηση» σε δρόμο και πίστα, χαρακτηριστικά για τα οποία το ΜΙΝΙ είναι γνωστό. Τους πιστεύω. Αυτό που δεν πιστεύω ακόμα -μετά από 18 χρόνια- είναι ότι o χαρισματικός άνθρωπος στον οποίο οφείλεται, τόσο η αναγέννηση, όσο και η κεφαλαιοποίηση του θρύλου, έφυγε «κακήν κακώς» από τη BMW με εντολή της ιδιοκτήτριας οικογένειας Quandt, για «ζημίες» από την απόφασή του να επενδύσει σε αυτόν τον ΜΙΝΙ «γίγαντα».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα