Post

Μαζικές δοκιμές σε στυλ F1 εξετάζουν στο WRC

Ακούγεται ωραία ιδέα πάντως

Είναι αλήθεια ότι και η FIA και οι ομάδες του WRC προσπαθούν και θέλουν, να μειώσουν το κόστος των δοκιμών. Έχουν πέσει πολλές προτάσεις στο τραπέζι, όμως η πιο καινούρια αναφέρεται στην αλλαγή του παραδοσιακού τρόπου δοκιμών και πιο συγκεκριμένα στην προσέγγιση αυτών με λίγο πιο διαφορετικό τρόπο, ο οποίος προσεγγίζει αυτόν της Formula 1.

Πολλές ομάδες έχουν εκφράσει την δυσαρέσκεια τους σχετικά με το κόστος των δοκιμών. Οι μέρες, από 42 που ήταν, έγιναν 55, λόγω του ότι υπάρχουν περισσότερα αυτοκίνητα αυτή τη στιγμή. Άρα, χρειάζονται περισσότερες μέρες, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι δοκιμές και να έχουν τεστάρει όλα τα αυτοκίνητα.

maxresdefault

Θα αναφερθούμε στο γεγονός ότι για να πάει μόνο, το αυτοκίνητο στην πόλη της Juvaskyla, μιας που είναι και το Ράλι Φινλανδίας σε λίγες μέρες, χρειάζονται 110.000 λίρες. Το συνολικό κόστος για να βρεθεί η ομάδα εκεί οργανωμένη και με όλους τους οδηγούς, ξεπερνά το 1 εκατ. λίρες. Κι εδώ είναι που οι ομάδες έχουν ζητήσει από την FIA να κάνει κάτι.

Μία καινοτόμα πρόταση λοιπόν, έχει πέσει στο τραπέζι, η οποία λέει, τουλάχιστον για τα ασφάλτινα Ράλι, οι δοκιμές να γίνονται σε μία περιοχή με έναν μικρό αριθμό ειδικών, όπου οι ομάδες θα είναι μαζεμένες και απλά θα γίνεται ένα rotation, ουσιαστικά αλλαγές και όλες οι ομάδες θα περνούν από όλες τις ειδικές.

Ο Tommi Makinen είναι σύμφωνος με τον έως τώρα τρόπο διεξαγωγής των δοκιμών, σε αντίθεση με τον Rich Millener της M-Sport Ford, ο οποίος δήλωσε τα εξής:

Για το χώμα, πρέπει να περιορίσουμε τις ημέρες δοκιμών, αυτό είναι ένα μέτρο που πιθανότατα να μην αρέσει σε κάποιους οδηγούς, αλλά τα κόστη γίνονται υπέρογκα. Αλλά στην άσφαλτο, έχουμε την ευκαιρία να ακολουθήσουμε το πρότυπο της F1 και να δημιουργήσουμε κάτι ενδιαφέρον με όλες τις ομάδες. Για τους περισσότερους ασφάλτινους αγώνες μπορούμε να βρούμε τέσσερις αντιπροσωπευτικές ειδικές και να τις μοιραστούμε, και να κάνουμε rotation.

Και συνέχισε, προσθέτοντας:

Έτσι μοιραζόμαστε το κόστος για τους δρόμους και δημιουργούμε κάτι που θα είναι ενδιαφέρον τόσο για τον promoter όσο και για τους θεατές – θα πάρουμε τόση δημοσιότητα από αυτά τα τεστ όσο θα είχαμε από έναν επιπλέον αγώνα. Την ίδια στιγμή, πιστεύω η FIA πρέπει να κοιτάξει και τις δοκιμές του WRC2. Σε αυτό το επίπεδο, το επίπεδο δοκιμών που γίνεται εξαρτάται στο budget που έχει η ομάδα ή ο οδηγός και αυτό αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για την κατηγορία. Αυτό που πρέπει να κάνει η FIA είναι να προτείνει κάτι παρόμοιο αλλά σε μικρότερη κλίμακα.

Ο υπεύθυνος του WRC στην FIA, Yves Matton, αναφέρθηκε στα εξής:

Οι δοκιμές είναι ένα θέμα που συζητάμε και θέλουμε να συνεργαστούμε με τους κατασκευαστές στην μείωση του κόστους, κάτι στο οποίο είμαστε θετικοί. Μία αρχή μας είναι η μείωση του κόστους σε διάφορους τομείς όπου δεν υπάρχει κέρδος για τους θεατές, καμία ανταμοιβή για την επένδυση στο θέαμα. Οι δοκιμές είναι μάλλον ένας από αυτούς τους τομείς.

Πάντως, για να πούμε την αλήθεια είναι ωραία ιδέα και πρωτότυπη για  τα δεδομένα του WRC.  Σαφώς και πρέπει να εφαρμοστεί αρχικά στην άσφαλτο, διότι για τα χωμάτινα ράλι είναι αρκετά πιο δύσκολο και θέλει πιο ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και χρόνο για να υλοποιηθεί μία τέτοιου είδους ιδέα.

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Τα Καλύτερα GIFs της Εβδομάδας

gifs28smallthumb

Τα Καλύτερα GIFs της Εβδομάδας Από το ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ...

Η Ferrari F40, στον 21ο Αιώνα…

f40smallthumb

Η Ferrari F40, στον 21ο Αιώνα... Όλοι γνωρίζουμε και...

Το Απόλυτο Τετρακοσάρι στα SUV;; Σε ποιο ποντάρετε;; (VIDEO)

suvdragracesmallthumb

Το Απόλυτο Τετρακοσάρι στα SUV;; Σε ποιο ποντάρετε;; (VIDEO)...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Η Ferrari F40, στον 21ο Αιώνα…

f40smallthumb

Η Ferrari F40, στον 21ο Αιώνα... Όλοι γνωρίζουμε και...

Το Απόλυτο Τετρακοσάρι στα SUV;; Σε ποιο ποντάρετε;; (VIDEO)

suvdragracesmallthumb

Το Απόλυτο Τετρακοσάρι στα SUV;; Σε ποιο ποντάρετε;; (VIDEO)...

Σκέψεις για το Ακρόπολις…

smallthumbakropolis

Σκέψεις για το Ακρόπολις... Όταν ανακοινώθηκε επίσημα την Παρασκευή...

HotHatch Banner