AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Νέα Lamborghini Aventador S Roadster

«Λιχνίζοντας» την οροφή

Η Automobili Lamborghini παρουσιάζει στην έκθεση Φρανκφούρτης το Aventador S Roadster, το οποίο συνδυάζει όλη την τεχνολογία και τα χαρακτηριστικά της Aventador S, με την απόλαυση της οδήγησης χωρίς οροφή. Γιατί είναι αυτό σημαντικό για την αυτοκίνηση; Γιατί με το συγκεκριμένο μοντέλο, η εταιρεία που ίδρυσε ο Ferruccio το 1963, αυτή τη στιγμή διαθέτει το μονάδικο στον κόσμο super sports roadster, με κινητήρα V12 «προς το μέσον» του οχήματος (δεν το λες ούτε μέσον, ούτε πίσω, αφού το μισό αυτοκίνητο καταλαμβάνεται από τη μονάδα ισχύος).

Lamborghini-Aventador_S_Roadster-2018-1600-01

Κατά τον Stefano Domenicali, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Lamborghini «το Aventador S Roadster θέτει νέα δεδομένα στην τεχνολογία και τις επιδόσεις, τόσο στο δρόμο, όσο και στην πίστα, ενώ παράλληλα προσφέρει την ευχαρίστηση της «ασκεπούς» οδήγησης, δίχως συμβιβασμούς στη δυναμική του ή στην άνεση και την πολυτέλεια που απολαμβάνουν οι επιβάτες, με τις πολλαπλές προσφερόμενες επιλογές».

Lamborghini-Aventador_S_Roadster-2018-1600-02

Προσωπικά, βγάζω το καπέλο σε όποιον σχεδίασε το μέρος του αυτοκινήτου ακριβώς πίσω από τις θέσεις των επιβατών. Το μεγάλο πλάτος του Aventador S και ο σχεδιασμός του εμπρός αμαξώματος δημιουργούν έντονα αεροδυναμικά φαινόμενα (rotors/vortices) πίσω.

Στο Aventador S Coupe, η «διαχείριση» αυτών των φαινομένων γίνεται κυρίως με την κυρτή προς τα κάτω, μη ευθύγραμμη μαύρη «γρίλλια» (πολλαπλή αεροτομή) του πίσω παραθύρου. Τα πράγματα όμως για την έκδοση roadster είναι λίγο πιο σύνθετα. Οι αεροδυναμιστές επινόησαν λοιπόν, ένα ιδιαίτερο σύστημα, το οποίο ήταν καλά κρυμμένο στις κατασκοπευτικές φωτογραφίες που είχαν εμφανιστεί στα μέσα Ιουλίου. Αυτό, πέρα από τις αεροτομές μηχανής σε μαύρο ματ carbon fibre, αποτελείται από μια διαμήκη «γέφυρα», η οποία βρίσκεται ακριβώς στο μέσον του αμαξώματος και εκτείνεται από το πίσω παράθυρο, ως το πίσω άκρο του αυτοκινήτου. Επίσης, υπάρχουν νευρώσεις, οι οποίες κατευθύνουν τη ροή, καθώς και εσοχές, ώστε να μην παρεμβάλεται υλικό που να εμποδίζει την εξέλιξη του φαινομένου και να αυξάνει την οπισθέλκουσα και το θόρυβο.

Lamborghini-Aventador_S_Roadster-2018-1024-08

Μέσα από το σύμπλεγμα αυτό του αμαξώματος, διακρίνεται το θηρίο που «ορύεται» στο κλουβί του.

Τα 6,5 λίτρα χωρισμένα στα δώδεκα και σε διάταξη V (for victory) αποδίδουν ισχύ 740 hp και ροπή 690 Nm στις 5.500 στροφές, όπως και στο coupé,. Με επιτάχυνση 0-100km/h σε μόλις 3,0 δεύτερα και τελική ίδια με αυτήν του Aventador S coupé, την «αεροπορική» ταχύτητα των 350 km/h, τα όρια του Aventador S Roadster ξεπερνούν αυτά των περισσοτέρων υγιών νευρικών συστημάτων. Το κιβώτιο είναι 7-τάχυτο με «ρομποτικές» αλλαγές των 50 milliseconds. Τα carbon ceramic φρένα είναι στον στάνταρ εξοπλισμό και περιβάλλονται από ζάντες Dione 20″/21″ που «φορούν» ελαστικά Pirelli P Zero, ειδικά σχεδιασμένα για το Aventador S. Το δε βάρος του είναι μόλις 50kg μεγαλύτερο από το coupé.

Lamborghini-Aventador_S_Roadster-2018-1600-04

Η αφαιρούμενη οροφή ζυγίζει λιγότερο από 6 κιλά και έχει σχεδιαστεί, ώστε να «προσπορίζει» το μέγιστο δυνατόν χώρο για τους επιβάτες. Το στάνταρ υλικό της είναι το μαύρο ματ ανθρακόνημα, αλλά υπάρχουν και επιλογές από γυαλισμένο μαύρο carbon fibre, καθώς και πολλές εξατομικευμένες λύσεις. Η πρόσδεση και απασφάλιση της οροφής γίνονται εύκολα, όπως εύκολα αποθηκεύεται στο μπροστινό χώρο αποσκευών.

Το πίσω παράθυρο είναι ηλεκτρικό και κατεβαίνει, όταν ο οδηγός θέλει να απολαύσει το V12 «φαινόμενο», ενώ ανεβασμένο περιορίζει το θόρυβο, αλλά και τη ροή του αέρα.

Lamborghini-Aventador_S_Roadster-2018-1600-09

Στο εσωτερικό οι επιλογές είναι πραγματικά εξαιρετικές σε δέρμα ή Alcantara, δομημένες σε πέντε διαφορετικούς βασικούς συνδυασμούς, με δυνατότητα για «σπαζοκεφαλιά» αναφορικά με 1 ή 2 χρώματα, επιλογές ραφής και υλικών εξοπλισμού.

Βέβαια, όποιος το αντέχει, μπορεί να «μπεί στο γαϊτανάκι» της απόλυτης εξατομίκευσης. Το ίδιο ισχύει και για τις επιλογές οθόνης TFT, ενώ το Apple CarPlay™ είναι standard.

Η Lamborghini Aventador S Roadster λανσάρεται στο χρώμα Blu Aegir, εμπνευσμένο από τον γαλήνιο μπλε ωκεανό, ο οποίος όμως κρύβει μια ακατανίκητη ισχύ.

Οι καθρέπτες και το πλαίσιο του αλεξινεμίου είναι από γυαλιστερό ανθρακόνημα και από ορατό ανθρακόνημα είναι το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, οι προφυλακτήρες, τα μαρσπιέ και οι αεραγωγοί.

Το «S» στο Aventador, υποδηλώνει σχεδιαστικές και τεχνολογικές καινοτομίες. Μερικές από αυτές είναι: τετρακίνηση, ενεργή ανάρτηση, σύστημα οδήγησης EGO. Tόσο τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, όσο και η ανάρτηση, στοχεύουν στον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου, την απαράμιλλη οδηγική εμπειρία, την άνεση και τις υψηλές επιδόσεις.

Lamborghini-Aventador_S_Roadster-2018-1600-06

Με λίγα λόγια και χωρίς πολλές τεχνικές ορολογίες, η τετρακίνηση, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα ανάρτησης ελέγχονται και ανταποκρίνονται άμεσα, στις ανάγκες που διαπιστώνει ο υπολογιστής, ώστε να επιτευχθεί το «τέλειο» στην ισορροπία του αμαξώματος, την κύλιση, την άνεση, την πρόσφυση, τη «σκληρότητα», την «ακριβέστατη» τοποθέτηση ως προς το apex της στροφής, ανάλογα με το επιλεγμένο στυλ οδήγησης.

Τέλος, η μεταβλητή αεροτομή πίσω, προσδίδει τα απαιτούμενα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, ανάλογα με την ταχύτητα και την κατεύθυνση του οχήματος. Με μεγάλη γωνία προσβολής αποδίδει έως και 130% μεγαλύτερη κάθετη δύναμη από το Aventador, ενώ καθώς οριζοντιώνεται, μειώνεται η οπισθέλκουσα για επίτευξη υψηλότατων ταχυτήτων.

Μερικές φορές επισκέπτομαι μουσεία με φίλους καλλιτέχνες και ενώ αμφότεροι απολαμβάνουμε κάποια έργα τέχνης, για μένα αυτή η χαρά είναι μάλλον πρόσκαιρη και επιφανειακή. Όχι, όμως και γι’αυτούς. Οι μύστες, οι γνώστες που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στην τέχνη, την βιώνουν βαθιά και «εισπράττουν» πολύ περισσότερα από ότι ο «απλός» Δημήτρης ή ο «απλός» Γιάννης. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με την Aventador S Roadster. Οι γραμμές της και ο ιδιαίτερος σχεδιασμός, ίσως να είναι και ο λόγος που ελκύει η Lamborghini διαχρονικά, ένα ευρύ κοινό. Η τεχνολογία όμως, η διαρκής προσπάθεια των συναδέλφων να «δαμάσουν» τα φαινόμενα και να εξυψώσουν την «τεχνική» στο μέγιστο «βαθμό επίδοσης» είναι πραγματικά κάτι αξιομνημόνευτο και αντικατοπτρίζεται πλήρως στη σιλουέτα μιας Lamborghini Aventador S Roadster.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα