AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Η Jaguar XF Sportbrake αποκαλύπτεται με το δίλημμα…

…εμφάνιση και πρακτικότητα ή εμφάνιση μόνο;

Κοιτάζοντας τη Jaguar XF Sportbrake αναρωτιέται κανείς τι είναι αυτό που θα κάνει τον επίδοξο αγοραστή να απορρίψει μια σειρά από πολύ αξιόλογα station wagon και να επιλέξει τη «γάτα» από τη Μεγ. Βρετανία. Προφανώς υπάρχει μια «παράδοση» αναφορικά με το στυλ, την πολυτέλεια και τις ιστορικές αναφορές του οίκου με έμβλημα το αιλουροειδές. Όμως, αρκεί αυτό σε μια περίοδο, κατά την οποία κατασκευαστές από άκρη σε άκρη του πλανήτη, «πασχίζουν» να αναδείξουν τεχνολογίες και ποιότητα κατασκευής;

Jaguar-XF_Sportbrake-2018-1024-42

H Jaguar XF Sportbrake διατηρεί στο εμπρός μέρος της, όλα εκείνα τα στοιχεία που «χαρακτηρίζουν» τη sedan αδελφή της.

Όμως, καθώς κινείται κανείς προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, διαπιστώνει τη σχεδιαστική ευφυΐα στην ανάδειξη ενός σπορ χαρακτήρα, με γραμμές που «φιλοξενούν» μεγάλους, αξιοποιήσιμους χώρους.

Jaguar-XF_Sportbrake-2018-1024-44

Η συχνή χρήση του χάρακα στο σχεδιασμό, το μικρό ύψος της οροφής και η «δυναμική εμφάνιση» του πίσω πλαϊνού παραθύρου, το οποίο μοιάζει να «εμβολίζει» την πίσω κολώνα, κάνουν τη Sportbrake να φαίνεται αρκετά μακρύτερη από την XF Sedan.

Κι όμως, το μήκος και στα δύο αυτοκίνητα είναι ακριβώς το ίδιο. Απλά οι σχεδιαστές της Jaguar, γνωρίζοντας τη βιωματική χροιά του ερεθίσματος, δημιουργούν μια οπτική ψευδαίσθηση και μας αφήνουν άφωνους.

Jaguar-XF_Sportbrake-2018-1600-6d

Το ίδιο άφωνους μας αφήνει και το φως, το οποίο περνώντας από την κρυστάλλινη οροφή εμβαδού 1,6τ.μ. πλημμυρίζει την καμπίνα των επιβατών.

Οι λεπτές κολώνες, «δένουν» διακριτικά με την οροφή και από κοινού στηρίζουν έως και 100 κιλά βάρους. Έτσι, χωρίς να αλλοιώνεται ο αρχικός σχεδιασμός της XF, προσαρμόζεται στις ανάγκες για χρήση της ειδικής μπαγκαζιέρας οροφής ή άλλης κατασκευής μεταφοράς εξοπλισμού.

Jaguar-XF_Sportbrake-2018-1024-50

Πρακτικό όμως είναι και το άνοιγμα του χώρου φόρτωσης με πλάτος μόλις 61mm μεγαλύτερο του μέτρου. Ιδανική διάσταση σε αυτό το εύρος, δεδομένου ότι τα 1000mm είναι «δημοφιλής» διάσταση καθημερινών αντικειμένων.

Ο «συσταυλισμός» της Jaguar με τη Land Rover έχει φέρει στην XF Sportbrake και μια σειρά από «ευκολίες», οι οποίες ουδεμία σχέση έχουν με το ίδιο το αυτοκίνητο, αλλά με τη χρήση του. Έτσι, προκειμένου να γίνεται η ζωή μας πιο εύκολη, ο αποθηκευτικός χώρος μπορεί να συμπληρωθεί με μια σειρά από αξεσουάρ, τα οποία καταλαβαίνεις ότι είναι απαραίτητα, μόνο όταν τα έχεις συνηθίσει και δεν είναι πλέον διαθέσιμα. Πέρα από τα γνωστά «κάγκελα» που απομονώνουν το χώρο φόρτωσης από την υπόλοιπη καμπίνα, τα σχετικά «κουρτινάκια» και πολλά άλλα, τα απολύτως απαραίτητα σε κάθε περίπτωση είναι δύο.

Jaguar-XF_Sportbrake-2018-1024-9e

Το λαστιχένιο προστατευτικό κάλυμμα του χώρου αποσκευών είναι συνηθισμένο σε πολλά αυτοκίνητα. Το συγκεκριμμένο όμως, έχει προέκταση που επεκτείνεται προς τα έξω και προστατεύει και τον πίσω προφυλακτήρα, όταν ο ιδιοκτήτης σύρει μεγάλα φορτία, πάνω στο κατώφλι της πίσω πόρτας.

Το άλλο είναι το λαστιχένιο «ταψί» που προσαμόζεται ακριβώς στις διαστάσεις της XF και προστατεύει το χώρο αποσκευών από «ύποπτες διαρροές» δοχείων, πράγμα όχι σπάνιο για κάποιον που παρασύρεται εύκολα από την ορμή που κρύβουν οι κινητήρες της XF.

Εδώ, η επιλογή είναι γρήγορη βενζίνη ή γρήγορο πετρέλαιο, με 4 ή 6 κυλίνδρους. Στο «γρήγορο» άκρο βρίσκεται ένας 2-λιτρος diesel, με turbo μεταβλητής γεωμετρίας, απόδοση 160hp  και κατανάλωση 4,5 l/100km στο μεικτό κύκλο. Στον «πολύ γρήγορο αντίποδα» ο 3-λιτρος TDV6 των 296hp και 700Nm «κατακτά» τα 100km/h σε μόλις 6,6 δευτερόλεπτα, με κατανάλωση 5,7l/100km.

Ο προσδιορισμός των υλικών ούτε τυχαίος ήταν, ούτε πρόχειρος. Προκειμένου να επιτύχει η Jaguar το επιθυμητό αποτέλεσμα, «ξήλωσε» βαρύτερα υλικά, έβαλε στη θέση τους αλουμίνιο ή και το ακόμα ελαφρύτερο μαγνήσιο.

Ειδικά δε, οι θόλοι που «φιλοξενούν» τις εμπρός αναρτήσεις είναι από χυτό κράμα αλουμινίου, ενώ ολόκληρα τμήματα της πίσω ανάρτησης, καθώς και η αντιστρεπτική δοκός εμπρός, έχουν χυτευθεί σε ειδικά καλούπια και είναι «κούφια» εξοικονομώντας βάρος.

Επιπλέον, η επιλογή αλουμινίου ειδικού συντελεστή ελαστικότητας για το αμάξωμα, σημαίνει ότι μπορούν να «πρεσσαριστούν» τμήματα πάχους 1,1mm (!), πετυχαίνοντας την επιθυμητή ποιότητα στην επιφάνεια και τις νευρώσεις.

Όμως, η «εκστρατεία» της Jaguar κατά του βάρους επεκτείνεται και στα ελατήρια, τα οποία παρ’ότι είναι μικρότερης διατομής, αντέχουν τα μεγαλύτερα φορτία, τα οποία θα κληθεί να φέρει η Sportbrake, με τη χάρη ενός γνήσιου Ιαγουάρου.

Τέλος, τα βαρύτερα ηχομονωτικά υλικά έχουν αντικατασταθεί από ένα υλικό υψηλής πυκνότητας, το οποίο ψεκάζεται στις αντίστοιχες επιφάνειες.

Το αποτέλεσμα είναι μια πανίσχυρη XF, στοιβαρή, αλλά ταυτόχρονα εξαιρετικά ευέλικτη, με σχεδόν άψογη κατανομή βάρους (50:50) και όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που μπορεί να σκεφτεί ανθρώπινος νους.

Jaguar-XF_Sportbrake-2018-1024-57

Το εξαιρετικό σύστημα διασκέδασης και πληροφόρησης, μετατρέπει κατά περίπτωση την καμπινα επιβατών σε «αίθουσα συνεδριάσεων».

Πέρα από αυτό, ο οδηγός θα βρει διαθέσιμα μια σειρά από συστήματα, για την ασφαλέστερη κίνηση, αναγνώριση και αποφυγή κινδύνων, αυτοματοποιημένη ή υποβοηθούμενη οδήγηση και παρκάρισμα. Όλα συνεργάζονται άψογα με το σύστημα μετάδοσης στους 4 τροχούς, το οποίο προσφέρει απαράμιλλη αίσθηση ασφάλειας, σε συνδυασμό με την αξιοζήλευτη ποιότητα κύλισης στο οδόστρωμα.

Jaguar-XF_Sportbrake-2018-1024-40

Με αυτόματο 8-τάχυτο κιβώτιο ή 6-τάχυτο χειροκίνητο, κίνηση και στους 4 τροχούς ή μόνο πίσω, πετρέλαιο ή βενζίνη, οι επιδόσεις που περιμένει κανείς από μια Jaguar είναι απόλυτα εφικτές με την XF Sportbrake.

Ο λόγος απλός. Με μειωμένο βάρος λόγω της εκτεταμένης χρήσης αλουμινίου (η πιο αλουμινένια Jaguar παραγωγής), αλλά και με «σκληρό» σασί, «σφιχτό»σύστημα ανάρτησης και διευρυμένο μετατρόχιο στα 2.960mm, η Sportbrake, ως καθαρόαιμη XF, «ανοίγει», «μπαίνει» και «ξεδιπλώνει» το κληρονομικό της ταλέντο, σε οποιαδήποτε γραμμή της ασφάλτου, ευθεία, καμπύλη ή τεθλασμένη.

Jaguar-XF_Sportbrake-2018-1024-31

Ο πιο γνωστός Σκοτσέζος σχεδιαστής παγκοσμίως και διευθυντής του αντίστοιχου τμήματος της Jaguar Ian Callum, τονίζει ότι η XF Sportbrake διατηρεί (αν όχι υπερθεματίζει) τον σπορ χαρακτήρα της Jaguar.

Στα λόγια του μάλλον κρύβεται η απάντηση στο αρχικό ερώτημα. Η συζήτηση τελικά δεν γίνεται για επιλογή κατασκευαστή. Αυτός που θα επιλέξει τη Jaguar XF Sportbrake έχει ήδη επιλέξει τη Jaguar. Πεπεισμένος τόσο για την οδηγική απόλαυση, όσο και για την ικανοποίηση που εισπράττουν οι αισθήσεις του, εντός και εκτός οχήματος, δεν θα επέλεγε κάτι άλλο. Το ερώτημά του είναι κατά πόσο η πρακτικότητα της XF Sportbrake «αξίζει τη θυσία» της XF sedan σιλουέτας και η απάντηση σε αυτό είναι τόσο ιδιαίτερη, όσο κάθε ένα από τα αυτοκίνητα της Jaguar.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα