AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Honda Clarity Fuel Cell

Η Honda δεν το βάζει κάτω και επιμένει υδρογονοκίνητα εξελίσσοντας συνεχώς την τεχνολογία των κυψελών!

Η Honda παρουσίασε στην έκθεση του Τόκιο το ολοκαίνουριο μοντέλο της Clarity Fuel Cell που αποτελέι την έκδοση παραγωγής μετά από τα πρωτότυπα FCEV (Νοέμβριος 2013) και FCV (Ιανουάριος 2015). Το Clarity Fuel Cell αποτελεί ουσιαστικά τον αντικαταστάτη του υδρογονοκίνητου FCX Clarity (2008) το οποίο προσφέρθηκε μέσω leasing σε περιορισμένο αριθμό πελάτών με στόχο τη δοκιμή της τεχνολογίας σε πραγματικές συνθήκες, προετοιμάζοντας το έδαφος για ένα υδρογονοκίνητο μοντέλο μαζικής παραγωγής.
Honda-Clarity_Fuel_Cell_2016_1600x1200_wallpaper_02

 

Σχεδιαστικά το Clarity Fuel Cell είναι αρκετά πιο προσγειωμένο από τα πρωτότυπα, διατηρεί όμως ένα high tech χαρακτήρα και την αναγνωρισιμότητα ενός Honda.

Η Honda πειραματίζεται αρκετά χρόνια (από το τέλος της δεκαετίας του ’80) με συτήματα κίνησης βασισμένα σε κυψέλες υδρογόνου με τελικό στόχο τη μαζική παραγωγή ενός μοντέλου που θα συνδυάζει την πρακτικότητα ενός βενζινοκίνητου οχήματος από άποψη αυτονομίας και ανεφοδιασμού, με τις μηδενικές εκπομπές ρύπων και την οδηγική συμπεριφορά των ηλεκρτοκίνητων. Οι προκλήσεις που αντιμετώπισε ήταν πολλές αφού το υδρογόνο ως καύσιμο δεν είναι ευρέως διαδεδομένο με πολύ λίγους σταθμούς ανεφοδιασμού και χρονοβόρα διαδικασία άντλησης. Ταυτόχρονα, οι κυψέλες υδρογόνου και οι δεξαμενές καταλάμβαναν μεγάλο χώρο στο όχημα ενώ ήταν ευάλωτες και σε συγκρούσεις. Όλα αυτά άλλαξαν σταδιακά με την εταιρεία να επενδύει τεράστια ποσά στην έρευνα έχοντας το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον.

Το Clarity Fuel Cell έχει κατά 33% μικρότερες κυψέλες υδρογόνου (που για πρώτη φορά χωρούν κάτω από το καπό ενός sedan) με κατα 60% βελτιωμένη αποδοτικότητα σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι 130kW δηλαδή 174hp ενώ η αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 700km σε συνθήκες ταξιδιού. Ο ανεφοδιασμός μπορεί να γίνει σε τρία περίπου λεπτά σε κάποιο πρατήριο υδρογόνου, με το αέριο να αποθηκεύεται στη δεξαμενή στο πίσω μέρος σε υψηλή πίεση 70MPa. Να θυμίσουμε ότι το όχημα δεν εκπέμπει καθόλου βλαβερά αέρα αφού μόνο καθαρό νερό βγαίνει από την εξάτμιση!

Honda-Clarity_Fuel_Cell_2016_1600x1200_wallpaper_08

Οι διαστάσεις του Clarity Fuel Cell είναι αντίστοιχες με αυτές ενός μεσαίου sedan και μπορεί να φιλοξενήσει άνετα έως και 5 επιβάτες στο εσωτερικό του. Η Honda δεν προέβει σε ριζοσπαστικές σχεδιαστικές λύσεις αφού θέλησε το όχημα να μη διαφέρει σημαντικά σε αίσθηση από τα καθημερινά αυτοκίνητα.

H διάθεση του μοντέλου θα γίνει αρχικά μέσω leasing στην Ιαπωνία από τον Μάρτιο του 2016. Όταν ξεκινήσουν οι κανονικές πωλήσεις, η τιμή του θα είναι 7.66 εκατομμύρια yen δηλαδή περίπου 58.000 ευρώ. Αργότερα το μοντέλο αναμένεται να διατεθεί και στις αγορές της Αμερικής και της Ευρώπης όπου υπάρχουν σχέδια για επέκταση του δικτύπου πρατηρίων ανεφοδιασμού με υδρογόνο.

Παράλληλα η Honda διαθέτει στην αγορά και τη συσκευή Power Exporter 9000 που σε συνεργασία με το Clarity Fuel Cell θα μπορεί να τροφοδοτεί με ρεύμα ένα μέσο νοικοκυριό για περίπου επτά ημέρες σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.

Honda-Clarity_Fuel_Cell_2016_1600x1200_wallpaper_06

Στο προφιλ οι μικροί τροχοί και οι μεγάλοι πρόβολοι δεν κολακεύουν και τόσο τον όγκο του οχήματος με την αεροδυναμική σιλουέτα και τo αμάξωμα τύπου liftback. Παρόλα αυτά, αισθητικά είναι πολύ καλύτερο από τον κύριο ανταγωνιστή του Toyota Mirai.

Honda-Clarity_Fuel_Cell_2016_1600x1200_wallpaper_0b

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η απλότητα και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής μεγάλου μεγέθους, ενώ τίποτα δεν σε προδιαθέτει για τον «αντισυμβατικό» χαρακτήρα του οχήματος.

Honda-Hydrogen vehicles

Όλα τα Honda της υδρογονοκίνητης σειράς των τελευταίων ετών. Τα πρωτότυπα είναι σε γκρι φόντο ενώ τα μοντέλα παραγωγής σε λευκό. Βλέπουμε την προσπάθεια της εταιρείας να μεταβεί από τα αρχικά φουτουριστικά σχέδια σε κάτι πιο συντηρητικό και ευρέως αποδεκτό με την τελευταία γενιά.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα