AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Hellenic Motor Museum

Μια μέρα στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου

Στην οδό Ιουλιανού 33 στο σημείο που συναντιέται η ίδια με την 3ης Σεπτεμβρίου, δεσπόζει επιβλητικό το 5-όροφο κτήριο του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου.

Η αλήθεια είναι ότι στην Ελλάδα το ενδιαφέρον για το αυτοκίνητο είναι έντονο για λίγους. Πολύς κόσμος, ιδιαίτερα με την τωρινή οικονομική κατάσταση δεν ενδιαφέρεται καν για έναν όγκο με 4 τροχούς. Σου λέει: <<Σιγά μην κάτσω να ασχολούμαι με τα αυτοκίνητα. Με αυτά ασχολούνται οι αλήτες, οι κάγκουρες κ.ο.κ>> Εν μέρει, δικαίως έχουν αυτή την άποψη αυτοί που την έχουν, αφού η οδηγική παιδεία στην Ελλάδα δεν υπάρχει, είναι άφαντη.

car-5.x96329

Βλέποντας το, σου κάνει μεγάλη εντύπωση η γνωστή 5όροφη σπείρα που ξεπροβάλλει τελείως ξαφνικά από εκεί που συνέχεια βλέπεις μαύρες πολυκατοικίες σε ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της Αθήνας

Andro-Nikos_Karanikolas-8075web

Υπάρχουν όμως άνθρωποι με όραμα και μεράκι για δημιουργία σε οποιοδήποτε επίπεδο που αφορά το αυτοκίνητο. Ένας από αυτούς είναι ο κύριος Θεόδωρος Ν. Χαραγκιώνης, ο οποίος είναι ο ιδρυτής του μουσείου. Από μικρός είχε το μικρόβιο με τα αυτοκίνητα. Συμμετείχε σε αγώνες, αλλά η μεγάλη του αγάπη ήταν τα παλιά κλασσικά αυτοκίνητα. Στις αρχές της δεκαετία του 90΄αριθμούσε 25 αυτοκίνητα στην προσωπική του συλλογή, αριθμός αρκετά μεγάλος την στιγμή που απλά θέλεις να κάνεις το κέφι σου. Τότε ακριβώς έγινε η σύλληψη της ιδέας της δημιουργίας του μουσείου.

Στη συνέχεια, ο ίδιος αντιμετώπισε πρόβλημα με την εύρεση του χώρου. Ήταν πολύ δύσκολο να βρεθεί ένας τέτοιου μεγέθους χώρος που να μπορεί να φιλοξενήσει 50 τουλάχιστον οχήματα που μετρούσε στην συλλογή του ο κύριος Χαραγκιώνης. Ωστόσο, δεν ήταν μόνο η έκταση, αλλά το κυριότερο, ότι έπρεπε αυτός ο χώρος να είναι σε ένα κεντρικό σημείο της Αθήνας που να εξυπηρετεί τον κόσμο, έχοντας σε κοντινή ακτίνα πολλά μέσα μαζικής μεταφοράς.

Αρχικά, εξετάστηκε το ενδεχόμενο να γίνει στην περιοχή της Πλάκας, αλλά τότε ξεπρόβαλε το μεγαθήριο της γραφειοκρατίας και καθυστερήσεις στην αδειοδότηση έκαναν τον κύριο Χαραγκιώνη να στραφεί στην περιοχή μεταξύ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και του Σταθμού του ΗΣΑΠ στην πλατεία Βικτωρίας.

IMG_9033

Εν τέλει, το μουσείο έγινε και αυτή την στιγμή καλύπτει μία έκταση 30.000 τ.μ με πάρκινγκ, διάφορους χώρους υποστήριξης, όπως είναι το σύγχρονο αμφιθέατρο με εκθεσιακό χώρο στο φουαγιέ, οι προσομοιωτές και ειδική αίθουσα εκπαίδευσης παιδιών πάνω σε θέματα οδικής ασφάλειας.

IMG_8989

Σήμερα, το μουσείο αριθμεί μία συλλογή 300 αυτοκινήτων, τα οποία αλλάζονται κατά καιρούς για χάρη θεματικών εκθέσεων, αλλά και γενικώς σαν σύνολο. Είναι ένα πραγματικό κόσμημα μέσα στην τόση μαυρίλα αυτής της πόλης και αποτελεί μια ευκαιρία για μία μίνι απόδραση από την καθημερινή ρουτίνα.

1519f42c-e23c-4a83-bb3d-a14a1b8c0bb6-22154713_1516543821725506_3030634809591743867_n

Δεν χρειάζεται απαραίτητα να είσαι λάτρης των αυτοκινήτων για να καταλάβεις πόσο σπάνια είναι τα αυτοκίνητα που φιλοξενεί το μουσείο. Στην εικόνα Ferrari Testarossa & 250 GTO

Άλλωστε, ποιος δεν θέλει να δει τις πιο σπάνιες Ferrari, Bentley, Mercedes, αλλά και πολλά Ελληνικά δημιουργήματα, όπως τα 3 project του Δημήτρη Κορρέ ή το πρώτο μονοθέσιο φορμουλάκι του Πανεπιστημίου της Πάτρας που συμμετείχε στον διαγωνισμό Formula Student. Παλιά και μοναδικά αυτοκίνητα που δεν πρόκειται να τα δεις κάπου έξω, σε περιμένουν να τα θαυμάσεις.

IMG_8984

Όταν η 250 GTO σε «βλέπει» με το ένα μάτι

Όπως είπαμε προηγουμένως, υπάρχει και μπόλικο Ελληνικό χρώμα μέσα στο μουσείο. Μάλιστα συχνά γίνονται διάφορες ημερίδες που αφορούν συγκεκριμένες συλλογές και μία από αυτές είναι το Made in Hellas. Σε αυτή την ημερίδα εκτίθενται τα Ελληνικά δημιουργήματα της αυτοκίνησης που έχουν κατασκευαστεί από ιδιαίτερα φιλόδοξους Έλληνες μηχανικούς, που ποτέ όμως δε βγήκαν στην παραγωγή δυστυχώς!

IMG_9044

Η Ελληνική γωνιά του μουσείου με τα 3 project του χαρισματικού αρχιτέκτονα Δημήτρη Κορρέ και το μονοθέσιο όχημα τύπου Formula του Πανεπιστημίου Πατρών που συμμετείχε και συμμετέχει στον διαγωνισμό Formula Student.

Μάλιστα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το Korres Project 3 του Δημήτρη Κορρέ, το οποίο, όπως και το Korres P4 διαθέτει ένα πολύ εξελιγμένο σύστημα μετάδοσης και ανάρτησης. Είναι πολύ εντυπωσιακό να το βλέπεις από κοντά, σκεπτόμενος ότι προέρχεται εξ΄ολοκλήρου από Ελληνικά χέρια. Βλέποντας και το P3, αλλά και το μονοθέσιο του Formula Student καταλαβαίνει κανείς ότι υπάρχει ελπίδα για την Ελλάδα και ότι διαθέτει μυαλά.

IMG_9050

Korres P3. Θυμίζει αυτοκίνητο του Dakar κατά κάποιο τρόπο. Brutal σιδεριά με απίστευτες ικανότητες παντός τερέν. Αποτέλεσε το πειραματόζωο του P4, διότι πάνω σε αυτό εξελίχθηκε το τωρινό P4.

IMG_9071

Υπάρχουν όμως και τα πολύ κλασσικά και παλιά αυτοκίνητα του μουσείου. Είναι αυτά που σε γυρνούν πάρα πολλά χρόνια πίσω, τα οποία δεν τα έχει δει πολύς κόσμος να λειτουργούν. Οι περισσότεροι τα έχουμε δει σε ταινίες στην τηλεόραση ή τον κινηματογράφο.

IMG_8994

Επίσης, σε κάποιους ίσως να  μην λένε τίποτα και συγκεκριμένα αν επισκεφτείς το μουσείο κατά πάσα πιθανότητα να κατευθυνθείς αμέσως στον όροφο με τις Ferrari. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι από εκεί ξεκίνησε η αυτοκίνηση. Αυτά ήταν τα πρώτα οχήματα που είχαν ΜΕΚ (Μηχανές Εσωτερικής Καύσης).

IMG_9029

Σπάνιες συλλογές από παλιές Rolls Royce και άλλα αυτοκίνητα που ακόμα και σήμερα η μάρκα τους σε πολλούς δεν είναι γνωστή.

28642575_1836263593071702_667399260_o

Ήταν χαρά μας που βρεθήκαμε στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου και είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε από κοντά αυτά τα υπέροχα αυτοκίνητα.

Από την άλλη, η αλήθεια είναι ότι το μουσείο δεν είναι και τόσο διαδεδομένο στον Ελληνικό κόσμο κι αυτό είναι κάτι που μας λυπεί. Θα είναι καλό να το γνωρίσει περισσότερος κόσμος, να το επισκεφθεί και να δουν όλοι το θησαυρό που κρύβεται εκεί μέσα. Είναι πραγματικό κόσμημα για την Ελλάδα και τουλάχιστον οι ασχολούμενοι με την αυτοκίνηση πρέπει να το στηρίξουμε όπως μπορούμε.

Φωτογραφία: Αχιλλέας Πετρής, Αρχείο ιστοσελίδας μουσείου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Skoda
Πρόσφατα Άρθρα