AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

H Tesla στην Αμερικάνικη Πολεμική Αεροπορία (video)

Κυνηγός αεροσκαφών

Γράφει ο Δημήτρης Μυζήθρας

Το U-2 είναι ένα κατασκοπευτικό αεροσκάφος «θρύλος», δεδομένης της χρήσης του από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες εδώ και περισσότερο από 70 χρόνια. Στο «θρύλο» προστίθενται ιστορίες για τις «εισόδους» στον εναέριο χώρο της πρώην ΕΣΣΔ με 8ωρη παραμονή, το επίπεδο των χειριστών, την εξαιρετικά επίπονη και επικίνδυνη διαδικασία ανόδου στα 75.000 πόδια, καθώς και για τις οδηγίες χρήσης χαπιού αυτοκτονίας σε περίπτωση αιχμαλωσίας.

Ο σχεδιασμός του αεροσκάφους παραπέμπει περισσότερο σε ανεμόπτερο, με μεγάλο εκπέτασμα (άνοιγμα φτερών) και μικρή άτρακτο. Στο κακό σενάριο που έχει απώλεια ισχύος, μπορεί να διανύσει 23 φορές το ύψος που πετάει. Αν λοιπόν βρίσκεται στα 77.000 πόδια (23.000μέτρα) που είναι και η επιχειρησιακή του οροφή, θα «ακουμπήσει έδαφος» 529 χιλιόμετρα μακριά.

Το άσχημο με την όλη υπόθεση είναι ότι λόγω σχεδιασμού δεν διαθέτει το «παραδοσιακό» σύστημα προσγείωσης των αεροπλάνων, αλλά των ανεμοπτέρων. Έτσι, στην άτρακτο βρίσκονται ένας κύριος τροχός εμπρός, με τον πίσω δευτερεύοντα να στρίβει κατά την τροχοδρόμηση. Κάτω από τα φτερά βρίσκονται σκέλη με τροχούς, τα οποία αποκολλούνται με την απογείωση.

 

 

Στην προσέγγιση, ο πιλότος πρέπει να είναι απόλυτα οριζοντιοποιημένος και μετά την προσγείωση να «ακροβατεί» μέχρι να μην επαρκεί η ταχύτητα για να στηρίξει το ένα από τα δύο φτερά, οπότε αυτό ακουμπάει στην άσφαλτο, πάνω σε «ποδιά» από τιτάνιο. Και όλα αυτά μετά από πολύωρη παραμονή πάνω από εχθρικό έδαφος και από ένα κόκπιτ που μοιάζει με φινιστρίνι. Όπως είναι αυτονόητο, δεν είναι εύκολη υπόθεση και πολλά έχουν συμβεί στο παρελθόν.

 

 

Έτσι, εδώ και χρόνια χρησιμοποιούν υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητα τα οποία «παραμονεύουν» το U-2 στο «κατώφλι» του διαδρόμου προσγείωσης και μόλις αυτό περάσει πάνω από τα κεφάλια τους με καμμιά 250άρα χιλιόμετρα, εξαπολύονται ξωπίσω του, προκειμένου να ενημερώνουν τον πιλότο στον ασύρματο, με παρατηρήσεις σχετικά με το αεροσκάφος και την πορεία του.

 

Μέχρι πολύ πρόσφατα, η αεροπορία των Η.Π.Α. χρησιμοποιούσε σε αυτό το ρόλο Camaro ή Corvette, όμως έχει αρχίσει πλέον να κάνει την εμφάνισή του και το Tesla! Πολύ λίγα αυτοκίνητα μπορούν να ξεπεράσουν τις επιδόσεις του στην επιτάχυνση (ειδικά στο Ludicrous Mode), με λιγότερο από 3 δεύτερα για τα 100χλμ, πράγμα πολύ χρήσιμο στο κυνήγι των U-2.

Κλείνοντας το άρθρο αναρωτιέμαι πώς είναι η διαδικασία επιλογής και τι απαντούν αυτοί οι οδηγοί στο ερώτημα «τι δουλειά κάνεις».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα