Post

Η Porsche 959 που μπορείς να αποκτήσεις…

…αλλά δεν είσαι σίγουρος ότι τη θέλεις

Το Φεβρουάριο του 1988, ο γνωστός δημοσιογράφος του ειδικού τύπου Κώστας Καββαθάς, δημοσιεύει το «θρυλικό» άρθρο του με την κόκκινη 959. Εν μια νυκτί φουντώνει το πάθος για Porsche και στέλνει τους Έλληνες «πετρελάκηδες» στο τρελλάδικο. Μια τέτοια 959 στοίχιζε τότε περί τα 100.000.000 δραχμές (με ανώτερο βασικό μηνιαίο μισθό κρατικού υπαλλήλου 1oυ βαθμού αυτής της περιόδου τις 52.000), ενώ το 2017 η τιμή της κυμαίνεται στο 1εκ. δολλάρια Η.Π.Α.

porsche-959-replica (1)

Από το ‘88 μέχρι σήμερα πέρασαν 30 χρόνια. Κι όμως, τη θες ακόμα κολασμένα. Τι κάνεις; Οι γνωστοί μεσίτες JamesEdition σου έχουν τη λύση.

Η Porsche 959 αποτελεί ένα «μνημείο» της αυτοκίνησης. Όλα ξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του 1980 όταν ο Peter Schutz ανέλαβε Διευθύνων Σύμβουλος, οπότε ο Αρχιμηχανικός Helmut Bott βρήκε επιτέλους πρόσφορο έδαφος, προκειμένου να συζητήσει ιδέες για περαιτέρω ανάπτυξη.

Η αλήθεια είναι ότι η εταιρεία χρειαζόταν επειγόντως μια νέα πλατφόρμα, η οποία θα «οδηγούσε» την εμπορική ανάπτυξη για την επόμενη δεκαετία. Ο Schutz άκουσε προσεκτικά τις εισηγήσεις και η απόφαση ήταν να αρχίσει ένα εκτενές πρόγραμμα έρευνας, με πεδίο δοκιμών το ανεπανάληπτο Gruppe B.

Η συνέχεια γνωστή. Τα 2.850cc του 6-κύλινδρου boxer κινητήρα αποδίδουν 444 hp με τη βοήθεια των δύο turbo που για πρώτη φορά ήταν σε σειρά, ενώ μέχρι τότε δύο δίδυμα τουρμπάκια «αναλάμβαναν» από μια σειρά κυλίνδρους έκαστο…και θυμούνται όλοι τις συνέπειες από το «ξέσπασμα του θυμού» τους.

Οι τεχνολογίες της εποχής ήταν μάλλον «διαστημικές», με «κούφιες» ζάντες μαγνησίου, οι οποίες γέμιζαν με τον αέρα των ελαστικών και διέθεταν μετρητή πίεσης, ίνες αραμιδίου (Kevlar) για το αμάξωμα, το γνωστό PSK (Porsche-Steuer Kupplung), το πιο προηγμένο σύστημα τετρακίνησης της εποχής και μια εξ’ίσου «διαστημική» τελική στα 317km/h. Σχεδιαστικά στοιχεία, όπως οι αεραγωγοί στους θόλους των τροχών μπρος-πίσω, έγιναν το σήμα κατατεθέν όλων των επόμενων turbo και S.

porsche-959-replica

Αν το ένα εκατομμύριο δολλάρια σου φαίνονται πολλά, αλλά με 336.000 δεν «τινάζεις την μπάνκα στον αέρα», μπορείς να έχεις «φτυστή» την 959 που οδηγούσε ο Καββαθάς. Εξωτερικά.

Ναι, είναι ρέπλικα, αλλά όχι η προχειροδουλειά του μαστρο-Μπάμπη του Ματσακόνη. Το αυτοκίνητο «χτίστηκε» πάνω σε μια 993 turbo του 1995, οπότε μπορεί μεν να είναι «φτιασιδωμένη» η γριά, αλλά τουλάχιστον είναι καλοστεκούμενη.

Τα 444 άλογα μην τα ψάχνεις. Δεν θα τα βρείς. Αλλά δεν θα βρείς ούτε καν τα 408 της 993 turbo. Όχι ότι τα 359 είναι λίγα…κουβέντα να γίνεται.

porsche-959-replica (2)

Αυτό όμως το οποίο δεν παλεύεται με τίποτα είναι το εσωτερικό.

Βλέπεις μια 959 μπροστά σου και περιχαρής πας να κοιτάξεις μέσα σαν δεκάχρονο, κι ας είσαι 40 χρονών μαντράχαλος. Τι βλέπεις; Ένα μέτριο εσωτερικό 993, με πατάκι 959, επενδύσεις από ανθρακονήματα (αναχρονισμός) και καθίσματα από S, τα οποία μπορεί να ανήκουν και σε μεταγενέστερη 911 (996;).

porsche-959-replica (3)

Το σύστημα ήχου/GPS στη θέση του παλιού ραδιοCD της Becker (ραδιοκασσετόφωνο στην 959) είναι το μυτερό δαχτυλίδι στην εκτινασσόμενη γροθιά…και τα όργανα είναι λευκά! Αιδώς κύριοι!

Τι να τις κάνεις τις κόκκινες ραφές; Τι να τα κάνεις τα 58.600 γνήσια χιλιόμετρα στο οδόμετρο, αν το αμάξι έχει επιρροές από νομαδικές κοινότητες; Ρέπλικα «υποτίθεται» είναι το πιστό αντίγραφο. Η συγκεκριμένη αντιγραφή, στο εσωτερικό μοιάζει με την «ανακαινισμένη» 993 του ενός εκατομμυρίου χιλιομέτρων που βρίσκεται «πεταμένη» στο πεζοδρόμιο της Λ. Φυλής. Στο σύνολο το αυτοκίνητο μοιάζει με την κάλτσα στο παντελόνι και είναι θέμα χρόνου να «ξεφουσκώσει» ο ενθουσιασμός.

Με τα ίδια λεφτά παίρνεις δύο 993 turbo με ελάχιστα χιλιόμετρα και σε εξαιρετική κατάσταση, η οποία εμπεριέχει σχεδόν όλες τις καινοτομίες της 959. Τη μια την απολαμβάνεις σε μόνιμη βάση και την άλλη την αποθηκεύεις, γνωρίζοντας ότι η τελευταία αερόψυκτη turbo είναι μια ασφαλής επένδυση.

porsche-959-replica (5)

Εν έτει 2017, αυτό που καθιστά την 959 τόσο ξεχωριστή δεν είναι ούτε οι επιδόσεις, ούτε η εμφάνιση.

Κάθε μια έχει ένα νουμεράκι από το 1 έως το 292, με κάποιες επιπλέον «δοκιμαστικές» που ανεβάζουν το σύνολο στις 337. Αν έχεις μια, έχεις στα χέρια σου το αυτοκίνητο που «τράβηξε» την Porsche από την περίοδο της αμφισβήτησης, σε αυτήν της επικράτησης και οδήγησε το χαρωπό αλογάκι της Στουτγκάρδης στον 21ο αιώνα.

Αν δεν την έχεις, δεν έχεις τίποτα.

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad
Skoda Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Το «Άρμα των Ονείρων» της Rolls-Royce, Μπαίνει στο Σφυρί!

rollsroycemallthumb

Το "Άρμα των Ονείρων" της Rolls-Royce, Μπαίνει στο Σφυρί!...

Ένα 500ράκι στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης…

fiat500smallthumb

Ένα 500ράκι στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης......

Η VW σε Γιορτή με Αυτοκίνητα – Θρύλους!

vwsmallthumb

Η VW σε Γιορτή με Αυτοκίνητα – Θρύλους! Συγκεκριμένα...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Ένα 500ράκι στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης…

fiat500smallthumb

Ένα 500ράκι στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης......

Η VW σε Γιορτή με Αυτοκίνητα – Θρύλους!

vwsmallthumb

Η VW σε Γιορτή με Αυτοκίνητα – Θρύλους! Συγκεκριμένα...

O κινητήρας INFINITI VC-Turbo, στην λίστα του Wards, ανάμεσα στους 10 καλύτερους για το 2019.

infinititurbosmallthumb

O κινητήρας INFINITI VC-Turbo, στην λίστα του Wards, ανάμεσα...

HotHatch Banner