AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Η Ford Mustang «σπάει τη σιωπή»

«Break the silence, damn the dark, damn the light»

Μια από τις ωραιότερες οδηγικές εμπειρίες είναι να απολαμβάνεις τις αχανείς πεδιάδες του Illinois (Land of Lincoln) με την πυξίδα να «δείχνει» Ελλάδα, το ίχνος στο χάρτη να ταυτίζεται με το Route 64 και τη φωνή του Lindsey Buckingham να «χάνεται», μαζί με τη βενζίνη, στα «ξεσπάσματα» της Ford Mustang.

Ford-Mustang_Convertible_EU-Version-2018-1024-0

Σχεδόν τέσσερα χρόνια από την τελευταία φορά, η Ford «σπάει τη σιωπή» αποκαλύπτοντας τη νέα Mustang για την Ευρώπη. Ο κινητήρας είναι εξελιγμένος, η ανάρτηση αναβαθμισμένη, ενώ παρέχονται οι τεχνολογίες εξυπηρέτησης του οδηγού και αρκετές επιλογές στην εξατομίκευση, με 11 έντονα χρώματα και νέα σχέδια για τις ζάντες.

Τα τελευταία χρόνια, οι εκτιμήσεις της Ford για την ευρωπαϊκή αγορά είναι όλο και πιο θετικές. Ήδη κυκλοφορούν περισσότερες από 30.000 Mustangs στη «γηραιά ήπειρο». Η επιτυχία όμως, ίσως να μην έχει να κάνει μόνο με τις προσαρμογές του κατασκευαστή στα ευρωπαϊκά πρότυπα και τις εξαιρετικές προσπάθειες των ανθρώπων που στελεχώνουν το τμήμα εμπορικής προώθησης.

Ford-Mustang_GT_EU-Version-2018-1600-07

Αναφορικά με το νέο αυτοκίνητο, ευτυχώς διατηρείται το χαρακτηριστικό προφίλ της Mustang των τελευταίων 50 ετών και το νέο μοντέλο δείχνει να είναι «περισσότερο παιδί του αρχικού», παρά του «2000».

Όμως, αυτή τη φορά έχουν χρησιμοποιηθεί επιλεκτικά καμπύλες και το αποτέλεσμα εμφανίζεται απαλλαγμένο από κάποιες χαρακτηριστικές «χοντροκοπιές» του παρελθόντος, με έμφαση στο εμπρός μέρος.

Ford-Mustang_GT_EU-Version-2018-1600-04

Αυτό γίνεται πιο «αθλητικό», ειδικά λόγω των επανασχεδιασμένων φωτιστικών σωμάτων LED. Το καπό «κάθεται» πιο χαμηλά, το ίδιο και η μάσκα, η οποία κάνει τη Mustang να δείχνει «επιθετική». Ταυτόχρονα όμως, βελτιώνεται η αεροδυναμική, ενώ και οι αεραγωγοί έχουν εναρμονιστεί επιτυχώς με το σύνολο.

Ford-Mustang_GT_EU-Version-2018-1600-0a

Το πίσω μέρος έχει επίσης επανασχεδιαστεί με διατάξεις διάχυσης, νέο προφυλακτήρα, επιλογή για σπόιλερ στο άνοιγμα του χώρου αποσκευών και δύο διπλές εξατμίσεις, που «ανακουφίζουν» τον V8.

Η νέα Mustang μάλλον θα είναι πιο γρήγορη από τα προηγούμενα μοντέλα που «έφεραν» τον ιστορικό αυτό προσδιορισμό, με τον 5-λιτρο V8 της Ford (τον ίδιο με αυτόν που φοράει το νέο TVR Griffith) να αποδίδει 450PS ή 444hp.

Ford-Mustang_GT_EU-Version-2018-1024-16

H Ford επιτυγχάνει τη μεγαλύτερη απόδοση ισχύος και την περαιτέρω αύξηση των στροφών ανά λεπτό, με το νέο «διπλό» σύστημα, άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης και ψεκασμού εισαγωγής χαμηλής πίεσης, το οποίο και αυξάνει τη ροπή «χαμηλά».

Ο κινητήρας EcoBoost των 2,3-lt αποδίδει 290 PS (286hp) και παρέχει αμεσότητα στην εκτέλεση εντολών, χάρη στη λειτουργία μεταβατικής υπερτροφοδότησης, η οποία ενεργοποιείται μόλις το «πλακώσεις».

Το προηγμένο 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο παρέχει οικονομία καυσίμου και βελτιωμένη επιτάχυνση. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του κιβωτίου ρυθμίζει με μεγάλη ακρίβεια κάθε παράμετρο για την ιδανική του λειτουργία, για απαιτήσεις που εκτείνονται σε όλο το φάσμα δραστηριοτήτων του αυτοκινήτου, από χαλαρή βόλτα στην παραλιακή, μέχρι drag racing. Οι επιλογείς ταχυτήτων είναι τα «κλασικά αυτάκια» πίσω από το τιμόνι.

Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο της Ford είναι βελτιωμένο, ώστε να διαχειρίζεται την τρομακτική ισχύ του 5.0-lt V8 με διπλό συμπλέκτη και διπλής-μάζας σφόνδυλο (flywheel) για αυξημένη ανθεκτικότητα και γρηγορότερες αλλαγές.

Το Launch Control είναι standard στον V8 και παρέχει μέγιστη πρόσφυση, για εκκινήσεις εξωφρενικά γρήγορες και εκπληκτικά όμοιες. Το Electronic Line Lock είναι στάνταρ και στους δύο κινητήρες και «φρενάρει» μόνο τους μπροστινούς τροχούς για να ζεσταίνεις τα πίσω λάστιχα πριν την εκκίνηση, ή για να τα καις στο Μπουρνάζι.

Ford-Mustang_Convertible_EU-Version-2018-1600-0d

Όλα καλά κι ευλογημένα. Επειδή όμως, η Ευρώπη δεν είναι μόνο «Route 64», αλλά συχνά και επαρχιακή οδός Λαμίας-Καρπενησίου, ο κατασκευαστής έβαλε στην «εξίσωση» της ανάρτησης τον «παράγοντα MagneRide».

Πρόκειται για το σύστημα προσαρμόσιμης κατά τη Ford (ενεργού) ανάρτησης, η οποία έχει αρχίσει και γίνεται «στανταράκι» στα σπορ αυτοκίνητα και πολύ μας χαροποιεί. Η Mustang, με τη μεγάλη μάζα της, πάντα ήταν ο «αμπλαούμπλας» στις συνεχείς κλειστές στροφές, σε σχέση με τα καλύτερα «στημένα», χαμηλά και ελαφρά, ευρωπαϊκά αυτοκίνητα. Αυτό τελειώνει εδώ! Το MagneRide, όχι μόνο κάνει τη Mustang ευχάριστη στην οδήγηση, αλλά κατ’επιλογή και πολύ δυναμική στη συμπεριφορά, ενώ το σύστημα γίνεται και πλήρως προσαρμόσιμο στις ειδικές επιλογές του οδηγού στην option «My Mode» (όρεξη να έχεις να παίζεις). Η επιλογή Drag Strip Mode ρυθμίζει όλο το αυτοκίνητο με έμφαση στις επιδόσεις σε ευθεία. Τέλος, υπάρχουν οι κλασικές ρυθμίσεις νορμάλ, σπορ, πίστα, χιόνι/βρεγμένο.

Η εξάτμιση, ειδικά σχεδιασμένη να μην ενεργοποιεί συναγερμούς, γείτονες, σκυλιά και κάθε μορφή αντίδρασης στην ηχορύπανση, διαθέτει το κλαπέτο ενδιάμεσου σταδίου (διότι περί τούτου πρόκειται), γνωστό στους marketeers ως «Active Valve Performance Exhaust». Ίδιο έχει και η νέα Bentley Continental GT. Αυτό είναι και το πρώτο πράγμα που θα «ξηλώσω» με την αγορά της Mustang «εις ανταπόδοσιν» στο γειτονόπουλο με το παπί…ξέρει αυτός!!!

Κι αν η οδήγηση ενός «μεγαλόσωμου» σπορ αυτοκινήτου μοιάζει μερικές φορές με πάλη, ο οδηγός της Ford Mustang είναι πλήρως εξοπλισμένος με όλα τα τεχνολογικά «καλούδια». Βοήθημα προ-πρόσκρουσης, με ανίχνευση πεζών, για όσους χαζεύουν στο @epitrohon και οδηγούν ταυτόχρονα, ενώ θα έπρεπε να μην οδηγούν. Βοήθημα ειδοποίησης εξόδου και διατήρησης λωρίδας, μέσω μεταφοράς ροπής στο τιμόνι, για όσους ενώ οδηγούν ψάχνουν την τσατσάρα να χτενιστούν, ενώ θα έπρεπε μόνο να οδηγούν. Προσαρμόσιμο Cruise Control και ειδοποίηση απόστασης από προπορευόμενο όχημα, αφήνουν τη διατήρηση της απόστασης στα «χέρια» του υπολογιστή.

Ford-Mustang_Convertible_EU-Version-2018-1600-10

Στο εσωτερικό «κάνει πάρτυ» η αφή σου. Όλα τα υλικά είναι μαλακά και εξαιρετικής ποιότητας και πλαισιώνουν την οθόνη 12 ιντσων, κάνοντας την εμπειρία απόλαυσης, εφάμιλλη αυτής της οδήγησης.

Η οθόνη προσαρμόζεται με ανάλογα όργανα, προεπιλεγμένα ή όχι, σύμφωνα με το «εν ισχύ» οδηγικό στυλ.  Ο χειρισμός της γίνεται όπως με ένα τάμπλετ, αλλά και με φωνητικές εντολές. Ο φωτισμός επιτυγχάνεται σε 7 διαφορετικά χρώματα.

Χερούλια αλουμινίου, ραφή στο χέρι σε «κόντρα χρώμα» για αντίθεση, εξαιρετικές επενδύσεις στις πόρτες, όλα «πλούσια» και όλα καλαίσθητα, χωρίς υπερβολές. Τα καθίσματα είναι θερμαινόμενα/ψυχόμενα, το τιμόνι θερμαινόμενο (όχι ψυχόμενο), ενώ για τα αγγλόνια και τους λοιπούς δεξιοτίμονους υπάρχει επιλογή Recaro στο μαύρο του εβένου.

Ford-Mustang_Convertible_EU-Version-2018-1600-0b

Οι παραδόσεις της νέας Mustang στην Ευρώπη αρχίζουν με το νέο έτος (2018).

Σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα, ίσως πιο γρήγορα από ότι προσαρμόζεται, πολλοί νοσταλγούν τις «παλιές καλές ημέρες». Αναπολούν την περίοδο κατά την οποία το «αμερικάνικο όνειρο» είχε γίνει ένα πραγματοποιήσιμο «παγκόσμιο όνειρο» (με κάποιες «κόκκινες» εξαιρέσεις). Με τον καιρό, η Mustang έγινε από σύμβολο της αμερικάνικης σπορ οδήγησης, σε σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής.

Στις μέρες μας, προσαρμοζόμενη στις απαιτήσεις μιας «δύσκολης» ευρωπαϊκής αγοράς, αλλά χωρίς να παραβλέπει την αλυσίδα που τη συνδέει με το μακρινό πρόγονο του 1964, η Mustang μας δίνει τη δυνατότητα να «μουγκρίζουμε» τον ανεπανάληπτο 5.0 V8, στο ρυθμό του “The Chain”, προσποιούμενοι ότι από την εποχή του «Bullit» δεν πέρασε μια μέρα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα