AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Γνωριμία: Suzuki Swift 1.2 DualJet CVT

 

Τετραπέρατο μικρό

Το Suzuki Swift αποτελεί το σημαντικότερο μοντέλο στην γκάμα της ιαπωνικής φίρμας και το νέο μικρό έρχεται ακόμα πιο σύγχρονο και ευρύχωρο. Το νέο Swift βασίζεται πάνω στη νέα ελαφρύτερη πλατφόρμα HEARTECT της εταιρείας και σχεδιαστικά είναι πιο μοντέρνο και δυναμικό.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Με την τρίθυρη έκδοση να αποτελεί παρελθόν, το πεντάθυρο πλέον Swift, διαθέτει κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες, για να κρατήσει έτσι τον σπορ σχεδιασμό του.

Μπορεί το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου να μειώθηκε κατά ένα εκατοστό, οι χώροι όμως στο εσωτερικό του βελτιώθηκαν καθώς το μεταξόνιο του αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 2 εκατοστά και οι μηχανικοί της Suzuki έβαλαν τα δυνατά τους για να εκμεταλλευτούν κάθε εκατοστό του αυτοκινήτου.

Επίσης, το πλάτος του νέου Swift αυξήθηκε κατά 4 εκατοστά, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, κάτι που τονίζεται ιδιαίτερα και από τα πίσω φουσκωμένα φτερά του αυτοκινήτου.

Εσωτερικό

Η χρήση φθηνών σκληρών πλαστικών είναι αυτό που θα αποκομίσει κανείς εκ’ πρώτης όψεως από το μικρό ιαπωνικό αυτοκίνητο, με τη συναρμογή τους όμως να είναι καλή, όπως επίσης και η εργονομία του, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων.

pjimage (22)

Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μία οθόνη αφής 7-ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με τα άκρως απαραίτητα στοιχεία.

Ανάμεσα από τα όργανα, πίσω από το τιμόνι, βρίσκεται μία LCD οθόνη 4,2-ιντσών που διαθέτει τις απαραίτητες πληροφορίες από το trip computer. Με το αυτοκίνητο της σύντομης δοκιμής μας, να εξοπλίζεται με κάμερα οπισθοπορείας, αντιληφθήκαμε ότι η θέση της δεν είναι και τόσο καλή καθώς η ορατότητα της περιορίζεται αρκετά όταν πλησιάζει εμπόδιο από πίσω, βλέποντας περισσότερο το έδαφος παρά τον προφυλακτήρα του πίσω αυτοκινήτου.

Η καμπίνα του Swift, είναι αρκετά άνετη και σύγχρονη και ο οδηγός θα βολευτεί άνετα στο κάθισμα, όπως επίσης και ο συνοδηγός που θα το βρει ιδιαίτερα ευρύχωρο.

Το εσωτερικό του Swift είναι ιδιαίτερα άνετο και στα πίσω καθίσματά του θα φιλοξενηθούν άνετα 2 μεγαλόσωμοι επιβάτες καθώς υπάρχει αρκετός ελεύθερος χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι. Διαθέτει δύο βάσεις για παιδικά καθισματάκια Isofix στα πίσω καθίσματα, που η τοποθέτησή τους γίνεται εύκολα και άνετα χάρη στο μεγάλο και ψηλό άνοιγμα της πόρτα.

pjimage (23)

Ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος κατά 54 λίτρα, φτάνοντας τα 265 λίτρα και με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 947 λίτρα.

Μπορεί τα πίσω καθίσματα όταν είναι πεσμένα να μη δημιουργούν τελείως επίπεδο χώρο φόρτωσης, αλλά το αρκετά τετραγωνισμένο σχήμα του, βοηθάει στο μέγιστο τη μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων.

Κινητήρας-Κιβώτιο

Το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας, διέθετε τον τετρακύλινδρο, 1,2-λίτρων DualJet βενζινοκινητήρα με απόδοση 90 ίππων στις 6.000 στροφές/λεπτό, ενώ υπάρχει και ένας τρικύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας BosterJet, απόδοσης 112 ίππων.

Εξαιρετικά αθόρυβος στη λειτουργία αποδεικνύεται ο DualJet κινητήρας, που κινεί άνετα τα 840 κιλά του αυτοκινήτου, ενώ συνεργάζεται πολύ καλά με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).

20170510_095758

Τα 120 Nm ροπής διαθέσιμα στις 4.400 στροφές/λεπτό, μπορεί να μην εντυπωσιάζουν αλλά το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου βοηθάει να μη γίνει αυτό ενοχλητικό σε καμία περίπτωση.

Το αυτόματο κιβώτιο διαθέτει λειτουργία sport, με τις αλλαγές να γίνονται σε μεγαλύτερο εύρος στροφών, όπως επίσης και λειτουργία L, για να φρενάρει με τον κινητήρα, κρατώντας ψηλά τις στροφές, όταν αυτό είναι απαραίτητο (π.χ. μεγάλες κατηφόρες).

Στο δρόμο

Το Swift ήταν πάντα ένα αυτοκίνητο που χαρακτηριζόταν από αρκετά καλή και σπορ οδηγική συμπεριφορά, κάτι που προσπάθησε να κρατήσει αναλλοίωτο και η τωρινή γενιά.

Στον αυτοκινητόδρομο, το νέο Swift, δείχνει το μέγεθός του και παρότι κινείται σχετικά άνετα με ταχύτητες της τάξης των 110-120 χλμ/ώρα από εκεί και πέρα δεν σε προδιαθέτει να κινηθείς παραπάνω, καθώς εμφανίζει σημάδια πλεύσης και δεν σου προσδίδει σιγουριά. Η ηχομόνωση επίσης δεν είναι πολύ καλή, με τους αεροδυναμικούς θορύβους στον αυτοκινητόδρομο να κάνουν αισθητή την παρουσία τους.

20170510_095131

Αν όμως, κινηθεί κανείς σε επαρχιακό δρόμο με το νέο Swift, θα μπορέσει να το χαρακτηρίσει έως και απολαυστικό.

Μπορεί το τιμόνι του να είναι ουδέτερο σε πληροφόρηση, η κάθε κίνηση των χεριών όμως στρίβει αμέσως το αυτοκίνητο εκεί που θέλεις χωρίς να εμφανίζει ιδιαίτερες κλίσεις, κάτι στο οποίο βοηθάει τα μέγιστα και το ελαφρύ αμάξωμά του.

20170510_095739

Καταφέρνει να καταπίνει τις στροφές χωρίς να τρομάζει, παραμένοντας ουδέτερο και αν ο δρόμος είναι κατηφορικός, λόγω δύναμης κινητήρα, ίσως προσφέρει και ένα μικρό χαμόγελο στα χείλη του οδηγού.

Τα φρένα του αυτοκινήτου, δισκόφρενα μπροστά, ταμπούρα πίσω, δεν έδειξαν να δυσκολεύονται με τα 840 κιλά του αυτοκινήτου, συν του οδηγού βέβαια.

Το πλαίσιο του αυτοκινήτου όπως και η ανάρτηση απορροφάνε όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να μεταφέρουν την παραμικρή ενόχληση στους επιβάτες. Αυτό το καθιστά άνετο μέσα στην πόλη, δεν κουράζει, ενώ οι διαστάσεις του και τα 4,8 μέτρα ακτίνα στροφής το καθιστούν πραγματικό εργαλείο για την καθημερινή μετακίνηση στους στενούς δρόμους.

Από πλευράς κατανάλωσης, στο σύντομο οδοιπορικό μας, έγραψε 5,7 λίτρα στο trip computer σε μεικτές συνθήκες (πόλη, επαρχιακό και εθνική).

Η τιμή της βασικής έκδοσης, 1.2 DUALJET GL, ξεκινάει από τα 11.680 ευρώ, ενώ είναι διαθέσιμο και σε τετρακίνητες εκδόσεις.

Συμπέρασμα

20170510_095123

Η σύντομη γνωριμία μας με το νέο Suzuki Swift μας άφησε καλές εντυπώσεις. Άνετο στο δρόμο με καλή οδηγική συμπεριφορά, αρκετά ευρύχωρο, νεανικό και μοντέρνο, το καθιστούν ένα πολύ καλό αυτοκίνητο πόλης, ενώ θετικό θα χαρακτηρίσουν πολλοί το γεγονός ότι είναι Made in Japan. Ο κινητήρας του είναι αρκετά καλός και συνεργάζεται άψογα με το πολύ καλό επίσης CVT κιβώτιο του.

Στον αυτοκινητόδρομο όμως δείχνει τα μειονεκτήματα του, τόσο από άποψη σταθερότητας όσο και αεροδυναμικών θορύβων σε ταχύτητες πάνω από 110χλμ/ώρα, ενώ τα σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό του χαλάνε λίγο την όμορφη εικόνα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.242 cc
Ισχύς: 90 hp στις 6.000 rpm
Ροπή: 120 Nm στις 4.400 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT)
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,3 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 98 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 3.840 x 1.735 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών: 265 lt
Βάρος: 840 kg

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα