Post

Γνωριμία: Νέο Volvo XC40

Το compact SUV της Volvo

Γράφει ο Χάρης Θεοφράστου

Με τον αέρα που του δίνει η μεγάλη διάκριση “Car of the year” (του original , για να μην μπερδευόμαστε), το Volvo XC40 ήρθε για να μας εντυπωσιάσει . Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι άνθρωποι της Volvo ήταν πραγματικά περήφανοι και πρόθυμοι να μας επιδείξουν τις πολλές δυνατότητες και ευκολίες που διαθέτει το νέο τους αυτοκίνητο.

Η εμπειρία της σουηδικής φίρμας στα μεγάλα SUV μεταφέρθηκε, στο μέτρο του δυνατού και στο μικρό τους αδερφάκι.

XC_27

Εμφανισιακά είναι ένα ωραίο και δυναμικό compact SUV με έντονη τη σχεδιαστική ταυτότητα της Volvo.

XC_03

Παρόλο τον αστικό του προσανατολισμό, πρόκειται για ένα πραγματικό SUV όπως μπορούμε να διαπιστώσουμε αν ψάξουμε την ουσία του, δηλαδή το πλαίσιο και τα παρελκόμενά του.

XC_99

Το εσωτερικό, έχοντας ως στόχο τη γενιά των millennians, είναι λιτό αλλά πλήρες. Έχει όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια και βέβαια πλήρη συνδεσιμότητα με ότι απαιτούν οι…. καιροί.

Ακολουθώντας το μότο της εταιρείας “όλα όσα θες, τίποτε που δεν χρειάζεσαι” το εσωτερικό του XC40 έχει τα πάντα χωρίς να σε μπουκώνει.

XC_104

Η οθόνη της κεντρικής κονσόλας είναι αρκετά εύχρηστη και ο πίνακας οργάνων πλήρης, ευανάγνωστος με ωραίες κλασσικές πινελιές.

Ιδιαίτερη φροντίδα έχει δοθεί στην εκμετάλλευση κάθε διαθέσιμου χώρου προκειμένου να δημιουργηθούν έξυπνες και πρακτικές
αποθηκευτικές λύσεις που θα κάνουν το ταξίδι πιο άνετο ενώ μεγάλος και ιδιαίτερα πρακτικός είναι ο “πολύμεταβαλλόμενος” χώρος αποσκευών των 460 λίτρων.

XC_106

Οι μηχανικοί της Volvo «ψάχτηκαν» αρκετά με τους αποθηκευτικούς χώρους  και την εκμετάλλευση κάθε εκατοστού και το XC40 θα ικανοποιήσει και τον πιο ιδιότροπο «κουβαλητή».

XC_83

Το υπερβόρειο SUV όμως ικανοποιεί και τις περιβαλλοντικές μας ανησυχίες, όπως παραδείγματος χάρη η επένδυση στις πόρτες είναι φτιαγμένη από ανακυκλωμένα καπάκια πλαστικών μπουκαλιών.

Στο δρόμο για τη Μονεμβασιά οδήγησα την έκδοση Τ5 με τον 2λιτρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης που διαθέτει 247 άλογα ισχύ.

XC_49

Το μήκους 4.425 mm SUV αποδείχθηκε ιδιαίτερα άνετο στο ταξίδι, με τη φαρδιά και υπερυψωμένη θέση οδήγησης να προσφέρει καλή ορατότητα.

Ο οδηγός θα αντιληφθεί αμέσως την καλή εργονομία της καμπίνας ενώ η οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ήταν πολύ προβλέψιμη.

XC_22

Παρόλο τον όγκο του, το σουηδικό SUV δεν επηρεάστηκε καθόλου από το δυνατό αέρα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ανεξαρτήτως ταχύτητας που κινούμασταν και ένιωθα σαν να οδηγούσα ένα γρήγορο σεντάν.

XC_25

Όσο για την ασφάλεια; Η Volvo εδώ έχει πολύ μακρά παράδοση. Έτσι, τόσο η παθητική, με τα ιδιαίτερα μέταλλα που χρησιμοποιήθηκαν για την ακαμψία, όσο και η ενεργητική ασφάλεια, με τα διάφορα ηλεκτρονικά καλούδια, όπως το City Safe, το pilot assist και πολλά άλλα, κάνουν το αυτοκίνητο ασφαλέστερο σε κάθε περίπτωση.

Μονεμβασιά-Αθήνα επιστροφή με την D4 έκδοση με το δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου που διαθέτει 190 άλογα και άφθονη ροπή. Ο κινητήρας με εξέπληξε ευχάριστα με την ομαλή και ήσυχη λειτουργία του.

XC_37

Νομίζω πώς το 8άρι αυτόματο κιβώτιο συνεργαζόταν αρμονικότερα με τον diesel κινητήρα. Η ροπή του δε με άφησε ποτέ ξεκρέμαστο και ίσως οι 19αρες ζάντες έκαναν κάποια διαφορά στην άνεση.

XC_51

Με τους ρυθμούς που κινήθηκα η κατανάλωση δεν είναι η ενδεικτική. Άλλο πράγμα να το οδηγείς έξω και σβέλτα και άλλο σε μεικτές συνθήκες και με πιο χαμηλές ταχύτητες. Και οι δύο εκδόσεις που οδηγήσαμε ήταν 2 λίτρων με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση.

XC_76

Λόγω χρονικής πίεσης, 800+ χιλιόμετρα παρουσίαση σε μόλις 20 ώρες (εκ των οποίων οι 12 νύχτα), δεν είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω τις δυνατότητες του Volvo XC40 εκτός δρόμου .

Περί τα τέλη Μαΐου αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον και η πλέον εμπορική, για την Ελλάδα τουλάχιστον, έκδοση βενζίνης των χιλίων πεντακοσίων κυβικών εκατοστών και των 156 αλόγων.

XC_91

Οι τιμές για το XC40 ξεκινούν από τα €30.713 για τις εκδόσεις με τον κινητήρα βενζίνης Τ3 των 1.500 κ.εκ., 156 ίππων. Ακολουθούν οι εκδόσεις με τον δίλιτρο κινητήρα diesel D3 των 150 ίππων, με τιμές από €35.194. 

Στην κορυφή της γκάμας του XC40 τοποθετούνται οι εκδόσεις με τους κινητήρες diesel D4 και βενζίνης Τ5, απόδοσης 190 και 247 ίππων αντίστοιχα. Είναι διαθέσιμες αποκλειστικά με τετρακίνηση (AWD), αυτόματο κιβώτιο Geartronic 8 σχέσεων, στις εκδόσεις εξοπλισμού Momentum και R-Design, με τιμές από €49.352, για τις εκδόσεις με τον κινητήρα D4 και από €50.177 για τις βενζινοκίνητες T5.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1969cc Βενζίνη/Πετρέλαιο
Ισχύς: 247 hp στις 5.500 rpm / 190 hp στις 4.000 rpm
Ροπή: 350Nm στις 1.800 έως 4.800 rpm  / 400 Nm στις 1.750 έως 2.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: αυτόματο 8 σχέσεων
Κίνηση: στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,5 δευτερόλεπτα / 7,9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 230 km/h / 210 km/h
Μέση κατανάλωση: 7,1 lt/100 km / 5 lt/100km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 164 g/km /131 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.425 x 1.863 x 1.652 mm
Χώρος αποσκευών: 460/1.336 lt
Βάρος: 1.684 kg / 1.733 kg

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Τα 24 χρόνια εξέλιξης του θρυλικού RX-7 σε ένα βίντεο

rx7

Τα 24 χρόνια εξέλιξης του θρυλικού RX-7 σε ένα...

Το Σχέδιο της Εβδομάδας

Mercedes-Benz-CLS-1

Το Σχέδιο της Εβδομάδας Mercedes-Benz CLS Σήμερα και καθώς...

Δείτε τo Γρηγορότερο A-Class Hatchback να «Τελικιάζει» στον Autobahn! (VIDEO)

a250smallthumb

Δείτε τo Γρηγορότερο A-Class Hatchback να "Τελικιάζει" στον Autobahn!...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Δείτε ένα Toyota Prius να Ντροπιάζει μια Dodge Challenger SRT Demon! (VIDEO)

priusdallenchersmallthumb

Δείτε ένα Toyota Prius να Ντροπιάζει μια Dodge Challenger...

Δείτε το Πισωκίνητο, Κεντρομήχανο Milan Red των 1.307 Αλόγων! (VIDEO)

milanredsmallthumb

Δείτε το Πισωκίνητο, Κεντρομήχανο Milan Red των 1.307 Αλόγων!...

Lancia 037: Η γέννηση ενός θρύλου…

lancia037

Lancia 037: Η γέννηση ενός θρύλου Πως ο Δαυίδ...

HotHatch Banner