AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Τo Αυτόνομο Ford Mondeo με Τεχνολογία Αισθητήρων LiDAR ‘Βλέπει’ στο Σκοτάδι

Σβηστά Φώτα; Κανένα Πρόβλημα! Αυτόνομη οδήγηση στο απόλυτο σκοτάδι

Η Ford, στα πλαίσια του σχεδίου Smart Mobility, έκανε δοκιμές αυτόνομων πειραματικών Mondeo Hybrid στο απόλυτο σκοτάδι που αποδεικνύει τις τεράστιες δυνατότητες των αισθητήρων LiDAR.

Nightonomy autonomous driving

Η επίδειξη έλαβε χώρα στην πίστα δοκιμών της Ford στην Arizona, και αποκαλύπτει πως ο συνδυασμός αισθητήρων LiDAR και 3D χαρτών επιτρέπει στα οχήματα να κινούνται αυτόνομα ακόμη και σε απόλυτο σκοτάδι, χωρίς φώτα.

Η οδήγηση στο απόλυτο σκοτάδι στην Πίστα Δοκιμών της Ford στην Αριζόνα σηματοδοτεί το επόμενο βήμα στην προσπάθεια της εταιρίας να προσφέρει πλήρως αυτόνομα οχήματα. Πρόκειται για μία σημαντική εξέλιξη, καθώς αποδεικνύει ότι ακόμα και χωρίς κάμερες, η τεχνολογία LiDAR της Ford σε συνεργασία με το ειδικό λογισμικό αυτόνομης οδήγησης, είναι ικανή να κατευθύνει άριστα το όχημα σε δρόμους με στροφές. Αν και το ιδανικό είναι να υπάρχουν και τα τρία είδη αισθητήρων – ραντάρ, κάμερες και LiDAR – οι τελευταίοι μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα.

Η Δοκιμή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του σχεδίου Ford Smart Mobility που θα βοηθήσει την εταιρία να πρωτοστατήσει στους τομείς συνδεσιμότητας, μετακίνησης, αυτόνομων οχημάτων, εμπειρίας πελατών και διαχείρισης δεδομένων.

Στις ΗΠΑ, ο οργανισμός οδικής ασφάλειας (NHTSA) διαπίστωσε ότι ο αριθμός θανατηφόρων ατυχημάτων κατά τις νυχτερινές ώρες είναι τριπλάσιος σε σχέση με την ημέρα.

Nightonomy autonomous driving

Τα αυτο-οδηγούμενα οχήματα της Ford χρησιμοποιούν τρισδιάστατους χάρτες υψηλής ανάλυσης – σε συνδυασμό με πληροφορίες όπως η οδική σήμανση, η γεωγραφία, τοπογραφία και στοιχεία όπως ταμπέλες, κτίρια και δέντρα. Το όχημα, μέσω παλμών LiDAR, εντοπίζει τη θέση του στο χάρτη σε πραγματικό χρόνο.

Nightonomy autonomous driving

Για τη δοκιμή στην έρημο, μηχανικοί της Ford με γυαλιά νυχτερινής όρασης, παρακολούθησαν το όχημα απ’ έξω, αλλά και από το εσωτερικό του, παρατηρώντας το πλέγμα υπέρυρθων δεσμών λέιζερ που προβάλλονται γύρω του, σαρώνοντας με ακρίβεια το περιβάλλον χάρη στην εκπομπή 2,8 εκατομμύρια παλμών λέιζερ το δευτερόλεπτο.

«Χάρη στην τεχνολογία LiDAR, τα αυτοκίνητα δοκιμών, δεν βασίζονται στο ηλιακό φως ούτε σε κάμερες που ανιχνεύουν λευκές γραμμές στην άσφαλτο,» δήλωσε ο Jim McBride, επικεφαλής τεχνικός της Ford για τα αυτόνομα οχήματα. «Στην πραγματικότητα, με την τεχνολογία LiDAR τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να κινούνται στο σκοτάδι όπως σχεδόν στο φως της ημέρας.»

«Μέσα στο αυτοκίνητο, το ένιωθα να κινείται αλλά όταν κοίταζα έξω από το παράθυρο, έβλεπα μόνο σκοτάδι,» περιγράφει ο Wayne Williams, ερευνητικός επιστήμονας και μηχανικός της Ford. «Καθώς βρισκόμουν στο πίσω κάθισμα, παρακολουθούσα την πορεία του σε πραγματικό χρόνο, μέσω υπολογιστή. Το όχημα κινούνταν με εντυπωσιακή ακρίβεια σε μία διαδρομή με στροφές.»

Μετά από έρευνα μιας και πλέον δεκαετίας στα αυτόνομα οχήματα , η εταιρία είναι αφοσιωμένη στο στόχο της για την επίτευξη πλήρως αυτόνομης οδήγησης, που όπως ορίζεται στο πρότυπο SAE International Level 4, ο οδηγός δεν χρειάζεται να παρεμβαίνει ούτε να αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος.

Φέτος, η Ford θα τριπλασιάσει το δοκιμαστικό στόλο αυτόνομων οχημάτων της – ανεβάζοντας τον αριθμό αυτο-οδηγούμενων Mondeo Hybrid σε 30 για δοκιμές στους δρόμους της Καλιφόρνιας, της Αριζόνας και του Μίσιγκαν (ΗΠΑ).

Nightvision goggles

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Skoda
Audi
Πρόσφατα Άρθρα