Post

Δραπετεύοντας στο Χορτιάτη με Fiat Fullback

Κυριακάτικη απόδραση με το νέο pickup της Fiat

Κυριακή γιορτή και σχόλη να ήταν η βδομάδα όλη! Περίμενα πώς και πώς το πρωινό της πρώτης Κυριακής του Δεκέμβρη, γιατί είχα στα χέρια μου για λίγες μέρες τον νέο «τετρακίνητο κουβαλητή» της Fiat το επαγγελματικό Fullback, και θα είχα την ευκαιρία να δώ τις δυνατότητές του, στα πέριξ του όρους Χορτιάτη.

Τον Χειμώνα όλη η περιοχή του ψηλότερου βουνού του νομού Θεσσαλονίκης ξεχωρίζει για την βιοποικιλότητά της που δίνει το στίγμα της μέσα από ένα πολύχρωμο παζλ αντιθέσεων.

dsc_25920019

Κάθισα πίσω από το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα του Fullback απολαμβάνοντας την άνετη οδήγησή, καθώς ένιωσα πως βρισκόμουν σε κάποιο Ι.Χ. παρά σε ένα ημιφορτηγό!

dsc_26260051

Aνέκαθεν για μένα η έξοδος από τον στενό δρόμο του Πανοράματος σηματοδοτούσε την είσοδο στην πύλη μιας περιπέτειας, καθώς την άσφαλτο διαδέχονται οι σκεπασμένοι από φύλλα δασικοί δρόμοι, που οδηγούνε από τα Πλατανάκια προς το Ηφαίστειο του Χορτιάτη!

dsc_23950012

Τα 2400cc, που είναι ο κυβισμός του πετρελαιοκινητήρα του Fullback, είναι όχι μόνο ικανά αλλά και αρκετά για να μετακινήσουν το μεγάλο φορτηγάκι εκτός δρόμου.

Έκανα δεξιά στον πρώτο κακοτράχαλο χωματόδρομο που ξεκινά αμέσως μετά την διασταύρωση για τον μινι ζωολογικό κήπο, εκεί όπου ένας μικρός παράδεισος περίμενε να τον ανακαλύψουμε. Απίστευτο το κοντράστ που αναδύουν τα καφετιά πλέον φύλλα των δέντρων, τα οποία έχουν σκεπάσει τα πάντα! Αφού απόλαυσα έναν μίνι περίπατο δίπλα στο μικρό ποταμάκι, ήρθε η ώρα να σκαρφαλώσω και πάλι προς την πύλη του παραδείσου και να διαπιστώσω την ελκτική ικανότητα του ημιφορτηγού.

Άλλα κόλπα, εκτός δρόμου! Απόλαυσα το Fullback καθώς σκαρφάλωνα πάνω σε ένα τερέν ιδιαίτερα απαιτητικό και ολισθηρό, έχοντας καθ ‘όλη την διάρκεια της διαδρομής τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου, με ή χωρίς τετρακίνηση. Μπορεί να έχει 180 δυνατά αλογάκια αλλά έχει και καλή οδηγική άνεση κατά την κίνησή του. Η σαλονάρα του χωρά αρκετά πράγματα και τα χειριστήρια που βρίσκονται πάνω στο τιμόνι διευκόλυναν κατά πολύ την ζωή μου, καθώς είμαι ένα οδηγός που θέλει απολαμβάνει την φύση σε όλο της το μεγαλείο.

dsc_26880109

Η ανάβαση στον Χορτιάτη με ένα «αληθινό όχημα 4χ4» γίνεται από τον δρόμο των χειμαδιών. Πρόκειται για έναν σκληροτράχηλο παλιό δασικό δρόμο που ξεκινά ακριβώς απέναντι από την διασταύρωση που οδηγεί στο φράγμα της Θέρμης, όπου στην κυριολεξία τα δυνατά αυτοκίνητα δείχνουν την αξία τους.

dsc_27050123

Μεγάλος μάγκας ο mr Fullback! Έτσι μου είπε ο κυρ Βαγγέλης, ένας φίλος βοσκός που εδώ και χρόνια έχει αποχωριστεί από όλες τις ανέσεις της σύγχρονης κοινωνίας, χωρίς να αποχωρίζεται ποτέ το παλιό αγροτικό του αυτοκίνητο. Άλλωστε εδώ πάνω στα κατσάβραχα, είναι το μόνο που θα άντεχε!

Απροβλημάτιστη είναι η λειτουργία της ανάρτησής του. Στο εμπρόσθιο τμήμα της είναι εφοδιασμένη, με διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική, ενώ στο πίσω ο άξονας και τα σουστόφυλλα, βοηθούν αρκετά το αυτοκίνητο, στην απρόσκοπτη κίνηση του, ακόμη και όταν αυτό είναι κενό φορτίου.

Μπήκα με «κουμπωμένα» τα διαφορικά του Fullback μέσα στα στενά δρομάκια που βρίσκονται κάτω από την θέση Μπαλκόνι, (λίγο κάτω από το Μοναστήρι του Χορτιάτη) και οδηγούν από τους Μύλους στο παλιό υδραγωγείο, εκεί όπου το αυτοκίνητο δεν καταλάβαινε τίποτε από ζόρια, καθώς η γραμμική απόδοση του κινητήρα διατηρούσε την ροπή του σταθερή, μέχρι που τρελαινόμουν και πατούσα το γκάζι λίγο παραπάνω και …. το «άτιμο πετούσε» από την χαρά του!

dsc_25940021

Επειδή πρέπει να σεβόμαστε την φύση, ειδικά όταν κινούμαστε με τροχοφόρα μέσα σε αυτήν, ακολούθησα τις οδηγίες που αναγράφονται στις πινακίδες που τοποθέτησε προσφάτως το Δασαρχείο Θεσσαλονίκης και απαγορεύουν την κίνηση όλων των τροχοφόρων οχημάτων στο Χορτιάτη.

dsc_26860107

Ανεφοδιάστηκα με κρύο νεράκι από την πηγή και έκατσα να φτιάξω ένα ωραίο καφεδάκι στην μεγάλη καρότσα του Fiat Fullback, σε ένα από τα άγνωστα σημεία της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης,το οποίο αποτελεί την περιπέτεια της διπλανής πόρτας!

Η επιστροφή έγινε από την άσφαλτο, όπου αντιλήφθηκα πως τα 180 άλογα είναι πολύ οικονομικά στο τρέξιμο τους, όχι μόνον όταν ταξιδεύουν με τα 80, αλλά και με τα 130χλμ/ωρα. Μεγάλη μαγκιά και διευκόλυνση για τον επαγγελματία είναι η κάμερα οπισθοπορείας που ενεργοποιήθηκε όταν έβαλα την όπισθεν στο κιβώτιο ταχυτήτων. Στην κυριολεξία μου έκανε το καλύτερο «κουμάντο» για να βγω από τα δύσκολα, καθώς έμπλεξα σε ένα στενό δρομάκι στο δάσος του Σέιχ-σου.

Αυτήν την κυκλική διαδρομή για να την απολαύσει κάποιος πρέπει να είναι αρκετά αποφασισμένος να κινηθεί περισσότερο τεχνικά παρά γρήγορα, εκτός δρόμου, προκειμένου να ευχαριστηθεί τις δυνατότητες ενός έξυπνου τετρακίνητου οχήματος, όπως κάναμε με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Στον Χορτιάτη, σημείο αναφοράς όλων των τετρακίνητων, των SUV, των ΜΤΒ αλλά και των πεζοπόρων, αποτελεί το Καταφύγιο του ΣΕΟ. Εκεί όπου σερβίρονται πέρα από τσάι του βουνού και καφέ, αρκετά εδέσματα ικανά να γιατρέψουν κάθε «ηχητική διαμαρτυρία» του στομάχου σας, έτσι ώστε να γυρίσετε πίσω γεμάτοι όχι μόνον οδηγικά αλλά και σωματικά!

Παντελής Τζερτζεβέλης

dsc_23910011

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Έκδοση: Fiat Fullback Extended Cab
Κινητήρας: τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας Euro5+, 2.442 cc
Ισχύς: 180 ps
Ροπή: 430 Nm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: στους τέσσερις τροχούς 
Τελική ταχύτητα: 179 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,6 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 173 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 5.275 x 1.815 x 1.780 mm
Διαστάσεις καρότσας: 1.850 x 1.470 x 475 mm
Μεταξόνιο: 3.000mm
Bάρος: 1.825 kg
Ωφέλιμο φορτίο: 1.000kg
Απόσταση από το έδαφος: 205mm
Ρυμ/νο φορτίο με φρένο: 3.000kg
Ρυμ/νο φορτίο χωρίς φρένο: 750kg

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Alpha_prothesmiaki_300x600_vr1


Πρόσφατα Άρθρα