AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Case study: τα οφέλη της βενζίνης 100+ οκτανίων

Αξίζει το έξτρα κόστος αγοράς της;

Τα περισσότερα αυτοκίνητα στις μέρες μας είναι εξοπλισμένα με κινητήρες βενζίνης χαμηλού κυβισμού, που φέρουν όμως υπερτροφοδότηση. Αυτό σημαίνει πρακτικά, πως εξασφαλίζουν καλύτερες επιδόσεις με μεγαλύτερη οικονομία.

Ορισμένοι κατασκευαστές προτείνουν – με σκοπό την καλύτερη απόδοση- τον ανεφοδιασμό αυτών των αυτοκινήτων με βενζίνη πολλών οκτανίων, τη γνωστή σούπερ αμόλυβδη (Με υψηλό αριθμό οκτανίων). Αξίζει τον κόπο τελικά να σπαταλήσουμε σχεδόν μισό ευρώ παραπάνω για κάθε λίτρο που βάζουμε;

AAA-Study-2

Ο Αμερικάνικος οργανισμός AAA (American Automobile Association) που ασχολείται με θέματα οδικής ασφάλειας και όχι μόνο, έβαλε στο μικροσκόπιο μια σειρά από σύγχρονα μοντέλα, με σκοπό να αναδείξει – ή να καταδείξει- τις αλλαγές στη συμπεριφορά τέτοιου είδους κινητήρων και αν τελικά αξίζει η σούπερ αμόλυβδη.

Ενώ προηγούμενη έρευνα είχε δείξει πως είναι ανώφελο να γεμίζουμε με σούπερ αμόλυβδη όταν αυτό δεν συστήνεται, μια πρόσφατη μελέτη ανέδειξε κάτι διαφορετικό και εντυπωσιακό εν τέλει. Αυτοκίνητα για τα οποία οι κατασκευαστές προτείνουν την σούπερ αμόλυβδη, έδειξαν μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου αλλά και καλύτερες επιδόσεις.

AAA-Study-5

Στην έρευνα έλαβαν μέρος τα Audi A3 (1.8 TFSI), Cadillac Escalade (6.2L V8 ατμοσφαιρικό), Jeep Renegade (1.4 Turbo), Mazda MX5 (2.0L ατμοσφαιρικό), Ford Mustang (5.0L V8 ατμοσφαιρικό) και Ford F-150 (3.5L V6 Turbo).

Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά καθώς δεν παρουσίασαν όλα τα οχήματα αύξηση της ισχύος και δεν βελτιώθηκε η κατανάλωση καυσίμου.

AAA-Study-6

Αναλυτικά το μεγαλύτερο όφελος γνώρισε η Mustang καθώς η μέση τιμής της ιπποδύναμης σε όλο το φάσμα των στροφών αυξήθηκε κατά 3,2% σε σχέση με την απλή βενζίνη.

Το F-150 και το A3 είδαν την μέση ιπποδύναμη να αυξάνεται κατά 2,1%, το MX-5 κατά 0,8% και το Escalade κατά 0,7% που δείχνει ότι τα υπερτροφοδοτούμενα οχήματα έχουν μεγαλύτερο όφελος από την χρήση βενζίνης υψηλών οκτανίων. Αντίθετα, έκπληξη προκαλεί η πτώση στην μέση ιπποδύναμη του κινητήρα του Renegade κατά 0,3%.

AAA-Study-3

Βελτιωμένη ήταν και η κατανάλωση όλων των αυτοκινήτων, πλην ενός από την βελτιωμένη βενζίνη και αναλυτικά το Escalade είχε μείωση κατά 7,1%, το Ford F-150 κατά 5,0% το Mustang κατά 2,3%, το Renegade 1,9% και το MX-5 0,7%.

AAA-Study-1

Αντίθετα, ο κινητήρας του Audi A3, παρουσίασε αύξηση στην κατανάλωση κατά 1%.

Έτσι, η συγκεκριμένη έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το μεγαλύτερο κόστος απόκτησης της ακριβότερης βενζίνης δεν είναι αναλογικό προς τη διαφορά στη βελτίωση των επιδόσεων του εκάστοτε αυτοκινήτου. Ακόμη πιο σημαντικό, το γεγονός ότι το κέρδος από την οικονομία καυσίμου που μπορεί κανείς να έχει με τη σούπερ αμόλυβδη, δε θα ισοφαρίσει τις υψηλές τιμές της τελευταίας.

Παρακάτω μπορείς να δεις αναλυτικά την έρευνα του AAA πατώντας εδώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα