AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Δραπετεύοντας στην Περιστερά με Dacia Duster 1.5 dci

Στου μπάρμπα Θανάση όπως παλιά

Και ενώ η πόλη ολόκληρη ζούσε στους ρυθμούς της περιβόητης βόμβας του Κορδελιού, δεν ήταν λίγοι αυτοί που αποφάσισαν να περάσουν την μέρα τους εναλλακτικά.
Από τα παλιά η απόδραση από τη νύμφη του Θερμαϊκού γινότανε στους κοντινούς παραδείσους γύρω από αυτήν. Τότε το κλίμα ήτανε καλύτερο και η φύση βρισκόταν στο μεγαλείο της.

Αξέχαστες μου έχουν μείνει οι στιγμές που πέρασα ως πρόσκοπος (από εκεί ξεκίνησαν όλα), μέσα στα θορυβώδη λεωφορεία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, που αγκομαχούσαν για να καταφέρουν να σκαρφαλώσουν στις ΝΑ πλαγιές του όρους Χορτιάτη.

thumbnail_DSC_62370094

Οδηγώντας το Dacia Duster 1.5 dci,την έκανα για την ορεινή Περιστερά που είναι χτισμένη σε μια πανοραμική θέση, η οποία βρίσκεται 600μ ψηλότερα από την επιφάνεια του Θερμαϊκού κόλπου και αγναντεύει συνεχώς τις απέναντι κορυφές του Ολύμπου.

Η γραφική της πλατεία το καλοκαίρι είναι το κάτι άλλο, καθώς η δροσιά του υπεραιωνόβιου Πλατάνου, ξεκουράζει τον επισκέπτη της πόλης που αναζητά την ηρεμία της ψυχής! Τι γίνεται όμως τον χειμώνα; Το χειμώνα η μεγάλη σόμπα στο παλιό καφενείο–ουζερί, «Στου μπάρμπα Θανάση όπως παλιά», δεν σβήνει σχεδόν ποτέ!

Οι παρέες πηγαινοέρχονται τα μεσημέρια και απολαμβάνουν φανταστικές τηγανιές χοιρινού και κοτόπουλου ή τα χειροποίητα κεφτεδάκια της μαμάς του Αντρέα, που σερβίρει ακούραστα την εκλεκτή πελατεία.

thumbnail_1311491_orig

Και αφού φάγαμε μάγκες μου δεν μπήκα στο σκληροτράχηλο Ρουμάνικο τζιπάκι με την Γαλλική «καρδιά» για να γυρίσω πίσω! Απλά προτίμησα να κάνω μια μικρή περιπλάνηση στα σοκάκια του χωριού τα οποία σταμάτησαν τον χρόνο και να ανάψω ένα κεράκι στον παλιό Ναό του Αγ. Ανδρέα, που χτίστηκε τον 9ο αιώνα μχ.

Το 1821 συμμετείχε στην επανάσταση της Χαλκιδικής και καταστράφηκε ολοκληρωτικά από τους Τούρκους. Σημαντικοί αγωνιστές του 1821 από την Περιστερά ήταν ο Τριαντάφυλλος Αγοραστού, ο Αναστάσιος Παναγιώτου, ο Κυπαρίσσης Αθανασίου και ο Ιωάννης Γεωργίου, οι οποίοι πήραν μέρος σε πολλές μάχες στη νότια Ελλάδα.

thumbnail_dasos41

Αξίζει κανείς να επισκεφθεί την Περιστερά για πολλούς λόγους. Τους εύκολους τους αναφέρω πιο πάνω. Οι δύσκολοι απευθύνονται στους λάτρεις της πεζοπορίας και της φύσης και περνούν μέσα από το σημαδεμένο μονοπάτι που ξεκινά από το ξωκλήσι της Παναγούδας και καταλήγει στην Κάτω Περιστερά, ενώ κατά μήκος του διασχίζει ρέματα με βάθρες, δένδρα και δυο καταρράκτες. Η διαδρομή αγγίζει τα 6 χλμ. και διαρκεί από 3 έως 4 ώρες.

Οι άγνωστοι παράδεισοι που βρίσκονται καλά κρυμμένοι στην απίστευτη Ελλάδα μας ζητούνε κόσμο να τις ανακαλύψει. Ο τρόπος προσέγγισης σε αυτούς αποτελεί πρόκληση.

Το «έξυπνο» Dacia Duster που οδήγησα, είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να γίνει το τέλειο μέσο απόδρασης για ορειβάτες, αθλητές και οικογένειες που θέλουν να κινηθούν με αξιοπρέπεια μέσα από δαιδαλώδεις χωματόδρομους της ορεινής χώρας, μεταφέροντας μαζί τους όλα τα απαραίτητα που απαιτούνται για μια τέτοια εκδρομή.

thumbnail_DSC_62110086

Χάρη στη μεγάλη οικονομία καυσίμου που έχει το μοτέρ των 1.500 cc dci και τη ροπή που εμφανίζεται από τα χαμηλά του στροφόμετρου, ευνοεί πολύ την εκτός δρόμου κίνηση ακόμα και στη δυκίνητη έκδοση του που ήτανε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Το εσωτερικό του Duster μπορεί να είναι λιτό αλλά, εύκολα μπορεί κάποιος να ξεχωρίσει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου καθώς ξαφνιάζει ευχάριστα όσους φιλοξενηθούν στα άνετα καθίσματά του. Συνδεσιμότητα έχουμε, καλό ραδιόφωνο έχουμε, δύσκολα χειριστήρια δεν έχουμε, ούτε και μας κόβει τη θέα η οθόνη του multimedia που είναι τοποθετημένη σε σημείο που δεν ενοχλεί.

Γενικά αν μια μέρα αποχωριστώ το Ferozaki μου, θα το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να την κοπανάω με ένα Dacia Duster 4×2.

Πάντελμαν

2 Responses to Δραπετεύοντας στην Περιστερά με Dacia Duster 1.5 dci

  • Ωραία η περιγραφή, αλλά «χαμηλή ροπή» δεν έχει. Την έχει χαμηλά. Επίσης δεν μου φαίνεται δυσκίνητο. Μάλλον εννοείς δυκίνητο. Αυτά, με καλή διάθεση, πάντα.

    • Το αρχικό κείμενο λέει δυκίνητο … η ανάρτηση φταίει Πολύ σωστά εμφανίζει την ροπή του από τα χαμηλά του στροφομέτρου!
      !

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα