AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Δραπετεύοντας στην ορεινή Χαλκιδική με Skoda Octavia 1.6 TDI

Τίμιος οικογενειάρχης

Ένα από τα καλά του επαγγέλματος είναι οι εκδρομές για δοκιμές αυτοκινήτου, απ’ την άλλη όμως η επιλογή του τόπου προς τον οποίο πρέπει να πορευτείς έχει πάντα μία δόση δυσκολίας.

Το καλύτερο πάντως είναι οι εκδρομές τις καθημερινές, καθώς αφήνω πίσω τους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης και απολαμβάνω τους σχεδόν έρημους επαρχιακούς δρόμους.

Έχοντας κάτω από το σπίτι παρκαρισμένο ένα Skoda Octavia 1.6 TDi Euro 6, με το 7 σχέσεων DSG αυτόματο κιβώτιο, πρέπει να σκεφτώ ποιο θα είναι το καλύτερο μέρος για να το δοκιμάσω.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Για να μην πάρω καμία βιαστική απόφαση και για να ξεκινήσει καλά η μέρα, ένα καφεδάκι στα παραλιακά της πόλης, να βγάλουμε και καμιά φωτογραφία στη θάλασσα, είναι ότι πρέπει.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Εκεί πάνω στην πολλή σκέψη και αφού το μάτι χόρτασε από θάλασσα, πήρα τη μεγάλη απόφαση ότι το βουνό ήταν η μόνη λύση και η ορεινή Χαλκιδική φαντάζει ένας εξαιρετικός προορισμός, καθώς εκεί υπάρχουν αρκετές όμορφες διαδρομές.

Κλειδιά στο χέρι και φύγαμε.

pjimage

Μπαίνοντας κανείς στο Octavia, το πρώτο πράγμα που παρατηρεί είναι οι χώροι του. Άνετο εμπρός αλλά εξίσου άνετο και στα πίσω καθίσματα, με άπλετο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι,  θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα μέχρι και 5 ενήλικες επιβάτες.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα είναι στην πλειονότητα τους καλής ποιότητας και μαλακά με την συναρμογή τους να είναι υπεράνω κριτικής. Αισθητικά, το εσωτερικό μπορεί να μην εντυπωσιάζει αλλά είναι όμορφο και προπάντων εργονομικό.

pjimage (1)

Τοποθετώ την τσάντα με τα απαραίτητα σύνεργα στο 590 λίτρων πορτμπαγκάζ, που χωράει τα πάντα, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει έως τα 1.580 λίτρα ωφέλιμου χώρου. Το μόνο μειονέκτημα στο χώρο αποσκευών είναι ότι δε γίνεται τελείως επίπεδος όταν πέσουν τα καθίσματα αλλά κάνει ένα μικρό σκαλοπάτι, καθιστώντας τον άβολο αν θελήσει κανείς να κοιμηθεί εκεί μέσα, γιατί κατά τα άλλα χωράει άνετα.

Αφού βολεύτηκα άνετα στο κάθισμα του οδηγού, επιλέγω την ένδειξη normal στο πρόγραμμα οδήγησης και ξεκινάω. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα αντιλαμβάνεται κανείς την ποιότητα κύλισης που έχει το τσέχικο αυτοκίνητο χωρίς να χτυπάει στις λακκούβες και τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, παρά την κάπως σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης και σε αυτό βοηθάει το πολύ καλό πλαίσιο του VWGroup.

Βγαίνοντας στην εθνική το αυτοκίνητο είναι εξίσου άνετο σε ταχύτητες μέχρι τα 130 χλμ, χωρίς ιδιαίτερους αεροδυναμικούς θορύβους, με ευθύβολο τιμόνι αλλά και οικονομικό χάρη στο 7-άρη αυτόματο κιβώτιο, με την κατανάλωση να κυμαίνεται, σύμφωνα με τα όργανα του αυτοκινήτου, στα 4,7 με 5,5 λίτρα.

Μπαίνοντας στην επαρχιακή οδό Θεσσαλονίκης – Πολύγυρου, το Octavia κινείται με την ίδια άνεση, χωρίς ιδιαίτερες κλήσεις στις στροφές που έχει ο δρόμος, όπως επίσης πολύ καλά δουλεύει και το αυτόματο κιβώτιο, που ανεβάζει και κατεβάζει σχέση όταν πρέπει.
Μετά από 30 χλμ περίπου περνάμε τη Γαλάτιστα και από εκεί επάνω δεξιά φαίνεται το χωριό Βάβδος.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Η Βάβδος βρίσκεται σε υψόμετρο 750 μέτρων και φημίζεται για τη θέα της και για τον τεράστιο πλάτανο που βρίσκεται στην κεντρική πλατεία του χωριού, που κηρύχθηκε το 1976 διατηρητέο φυσικό μνημείο.

Ο δρόμος που οδηγεί στο χωριό είναι ιδανικός για δοκιμή, χάρη στις αρκετές κλειστές στροφές, όπως επίσης και την προσμονή της ανταμοιβής μέσω της όμορφης θέας στον κάμπο. Φλας δεξιά λοιπόν, πατάω την επιλογή σπορ, για να γίνει το τιμόνι λίγο πιο βαρύ και να υπάρχει καλύτερη απόκριση στο γκάζι και παίρνω την ανηφόρα.

Ανεβαίνοντας λοιπόν, το αμάξωμα σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο και τον ροπάτο κινητήρα, συμπεριφέρεται άψογα. Εντάξει δεν είναι και καμιά σπορ κατασκευή αλλά στην τελική δεν φτιάχτηκε και για αυτό το λόγο και μόνο το γεγονός όμως ότι συμπεριφέρεται τόσο καλά είναι κέρδος. Το μόνο που θα ήθελα ήταν να είχε καλύτερη αίσθηση το πεντάλ του φρένου τα οποία όμως σε απόδοση είναι πολύ καλά.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Φτάνοντας στο χωριό, λόγω της ημέρας ήταν άδειο. Κάνω μια σύντομη βόλτα, αλλά ο καιρός μου τα χάλασε καθώς ήταν λίγο μουντός και έκρυβε την όμορφη θέα.

Έτσι, και με κάποια σκυλιά, που μάλλον τους χάλασα την ησυχία, να με έχουν πάρει στο κατόπι, μπήκα στο αυτοκίνητο και πήρα την κατηφόρα. Επόμενος προορισμός Αρναία.

Στρίβοντας αριστερά για να μπω στο δρόμο προς Αρναία συναντάω το πρώτο εμπόδιο της διαδρομής που λέγεται σουβλάκια Αγίου Προδρόμου. Καθώς πρέπει να περάσω υποχρεωτικά μέσα από το χωριό, που φημίζεται για τα υπέροχα σουβλάκια του, ως άλλος Οδυσσέας μην έχοντας όμως κάποιον να με δέσει στο κατάρτι, έκλεισα τα αυτιά (βλέπε μύτη) στις σειρήνες που ακούνε στο όνομα μυρωδιές από σουβλάκια και πέρασα αλώβητος.

Εκτός από σουβλάκια βέβαια στην περιοχή υπάρχουν και όμορφα μονοπάτια μέσα στο δάσος για πεζοπορία και για χώνευση, όπως επίσης και ο δρόμος που οδηγεί στον Ταξιάρχη, απ’ όπου κάθε Σεπτέμβρη περνάνε τα αγωνιστικά από το Ράλι ΔΕΘ.

Η Αρναία απέχει ακόμα 25χλμ αλλά επιλέγω τη μεγαλύτερη αλλά ομορφότερη διαδρομή προς Ταξιάρχες που περνάει μέσα από το βουνό του Χολομώντα και από εκεί καταλήγει στην Αρναία. Ο δρόμος είναι γεμάτος στροφές και οι ανηφόρες διαδέχονται τις κατηφόρες σε ένα καταπράσινο τοπίο.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Το πολύ καλό τιμόνι και ο πετρελαιοκινητήρας του Octavia, με τα 250 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.500 στροφές/λεπτό σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο με βοηθάει στο να ταξιδέψω άνετα και χωρίς να το καταλάβω βρίσκομαι έξω από την Αρναία.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Η κωμόπολη της Αρναίας βρίσκεται στα 600 μέτρα υψόμετρο και αναδείχτηκε  ιδιαίτερα κατά τον 19 αιώνα. Διακρίνεται για τις πετρόχτιστες κατοικίες της που είναι όμορφα αναπαλαιωμένες και για τις γραφικές της ταβέρνες.

Μετά από μια σύντομη βόλτα στα πέτρινα δρομάκια της, στα οποία η τοπική κοινότητα έχει χαράξει περιπατητικές διαδρομές, πήρα το δρόμο της επιστροφής. Όμορφο μέρος και πολύ ωραίος προορισμός για όλες τις εποχές του χρόνου καθώς το βουνό είναι δίπλα και η θάλασσα μόλις 20 χιλιόμετρα μακρυά.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ακολούθησα τη σύντομη διαδρομή για τον γυρισμό, που είναι όμως εξίσου όμορφη. Στο δρόμο υπάρχουν 2-3 μέρη που είναι διαμορφωμένα και μπορεί κανείς να σταματήσει και να απολαύσει τη θέα από την πίσω μεριά του βουνού, απ’ όπου διακρίνεται στο βάθος η λίμνη Βόλβη.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Κάθισα για μερικά λεπτά σε ένα από αυτά και χαλάρωσα απολαμβάνοντας το τοπίο, αλλά έπρεπε να φύγω νωρίς, καθώς οι σειρήνες (σουβλάκια) μου είχαν στείλει αρκετά SMS να πάω να τις συναντήσω πίσω στον Άγιο Πρόδρομο, όπως και έγινε τελικά γιατί χατίρια δε χαλάω.

Στο τέλος της σύντομης εξόρμησης και μετά από αρκετά χιλιόμετρα στους δρόμους της ορεινής Χαλκιδικής με το skoda Octavia, αυτό που μου έμεινε ήταν η όμορφη διαδρομή στα ορεινά του Νομού, που εκτός από όμορφες παραλίες έχει και όμορφο ορεινό όγκο με δάση, τρεχούμενα νερά και όμορφα τοπία που μπορούν να φιλοξενήσουν όλου του είδους τις δραστηριότητες.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Όσο για το Octavia, είναι ένα άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο με καλή συμπεριφορά στο δρόμο, τόσο στην εθνική όσο και στο επαρχιακό δίκτυο, αρκετά οικονομικό, χωρίς να μπορώ να του προσάψω ιδιαίτερα μειονεκτήματα καθώς κάνει ο,τι υπόσχεται.

Με την Facelift έκδοση του μοντέλου να είναι προ το πυλών, που θα περιλαμβάνει αλλαγές κυρίως στον τομέα της εμφάνισης, το sedan της skoda είναι ένα τίμιο οικογενειακό αυτοκίνητο που θα μεταφέρει άνετα την οικογένεια με όλες τις αποσκευές της.

Το αυτοκίνητο που είχα στα χέρια μου ήταν η έκδοση style με πλούσιο εξοπλισμό και η τιμή του με τον 1,6 λίτρων πετρελαιοκινητήρα και το 7-άρη αυτόματο DSG κιβώτιο ταχυτήτων είναι στα 21.200 ευρώ.

Η αρχική τιμή του μοντέλου με τον κινητήρα βενζίνης 999 κ.εκ. απόδοσης 116 ίππων, είναι στις 16.900 ευρώ.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος Diesel 1.598 cc
Ισχύς: 110 hp στις 3.200 – 4.000 rpm)
Ροπή: 250 Nm στις 1.500 – 3.000 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: αυτόματο DSG 7 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.7 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 197 km/h
Μέση κατανάλωση: 3.7 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 98 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.659 x 1.814 x 1.461 σε mm
Χώρος αποσκευών: 590 lt
Bάρος: 1.230 kg

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα