Post

Ανάρτηση με διπλά ψαλίδια

Για να δούμε τι παίζει!

Από αρχαιοτάτων χρόνων οι άνθρωποι είχαν ανακαλύψει ότι πρέπει τα οχήματα να φέρουν ένα σύστημα που όταν πατάνε σε λακκούβα ή μία ανωμαλία, η κρούση αυτή να μην μεταφέρεται στην καμπίνα και κατ΄επέκταση στους επιβάτες. Έτσι λοιπόν, ανακάλυψαν το σύστημα ανάρτησης, το οποίο στο πιο αρχικό του στάδιο ήταν απλά μερικές σούστες που είχαν εξ΄αρχής καμφθεί με συγκεκριμένο τρόπο, ούτως ώστε να παραλαμβάνουν τα φορτία από τις ανωμαλίες του δρόμου και να τις μεταφέρουν πολύ πιο ομαλά στο αμάξωμα.

Υπάρχουν πολλοί τύποι αναρτήσεων. Εμείς όμως θα περιοριστούμε (σαν γνήσιοι petrolheads) σε αυτόν με τα διπλά ψαλίδια. Είναι η καλύτερη, αλλά η ακριβότερη κατασκευαστικά επιλογή. Εξασφαλίζουν τα καλύτερα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και έχεις ταυτόχρονο έλεγχο της γωνίας κάμπερ. Υπάρχει όμως και μία, αν μπορούμε να το πούμε έτσι, δυσκολία.

Λόγω του όγκου που καταλαμβάνουν, αλλά και του υψηλού κόστους τους και σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά που προσφέρουν βρίσκουν εφαρμογή κατά κύριο λόγο σε αγωνιστικά μόνο αυτοκίνητα. Εξαιρουμένων κάποιων ακριβών και καλών σπορ πολιτικών οχημάτων. Αποτελούνται από δύο τριγωνικούς βραχίονες ελέγχου (στην εκάστοτε ρόδα) και είναι ανισομεγέθη μεταξύ τους. Επίσης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στους δύο άξονες του αυτοκινήτου.

f1-pull-vs-push-rod-suspension

Η ρυθμισιμότητα τους και ο πολύ καλός έλεγχος που προσδίδουν, τα έχουν καταστήσει σχεδόν υποχρεωτικά στους αγώνες. Με λίγη προσπάθεια μπορεί να γίνει κι ένα καλό packaging, παρ΄όλο που έχουν μεγάλο όγκο. Στην F1 για παράδειγμα υπάρχουν οι τύποι ανάρτησης push rod και pull rod, οι οποίοι έχουν διπλά ψαλίδια, αλλά τα αμορτισέρ τους έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο που να μην εμποδίζουν.

Ο λόγος που χρησιμοποιούνται στους αγώνες είναι ότι εκεί δεν θέλουν ούτε άνεση, ούτε τίποτα παρόμοιο με αυτά που απαιτούνται σε ένα νορμάλ αυτοκίνητο. Επομένως, είναι η καλύτερη λύση και πολλές φορές χρησιμοποιούνται διάφορες μέθοδοι βελτίωσης της διάταξης με την χρήση σύνθετων υλικών (carbon fiber) για μείωση βάρους ή την χρήση ειδικών ηλεκτρονικών συστημάτων που μετρούν ενδεχομένως την γωνία κάμπερ για παράδειγμα και στέλνουν αυτό το σήμα στην οθόνη του οδηγού κι από εκεί εκείνος μπορεί να κάνει διάφορες επεμβάσεις, ακόμα και την ώρα που το αυτοκίνητο κινείται.

Η αλήθεια είναι ότι σε μορφή αγώνων τα πράγματα ξεφεύγουν πολύ. Αλλά, η αρχή λειτουργίας του συστήματος μένει πάντα η ίδια.

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Ο Mika Hakkinen – με McLaren F1 GTR – στην Laguna Seca…

mikasmallthumb

Ο Mika Hakkinen - με McLaren F1 GTR -...

Παρ’ολίγον Τραγωγία στο Baja 1000 – με τον Alexander Rossi και έναν Fan… (VIDEO)

baja100smalthumb

Παρ'ολίγον Τραγωγία στο Baja 1000 - με τον Alexander...

Έχετε Δει Καλύτερο Donut;

audis3smallthumb

Έχετε Δει Καλύτερο Donut; Ο πρωταγωνιστής του βίντεο, είναι...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Παρ’ολίγον Τραγωγία στο Baja 1000 – με τον Alexander Rossi και έναν Fan… (VIDEO)

baja100smalthumb

Παρ'ολίγον Τραγωγία στο Baja 1000 - με τον Alexander...

Και 6ο ο Ogier!

Αλλά και η Toyota respect

Και 6ο ο Ogier! Αλλά και η Toyota respect...

O «Σκορπιός» σε 7 από τις πιο Όμορφες Πίστες της Ευρώπης…

abarthsmallthumb

O «Σκορπιός» σε 7 από τις πιο Όμορφες Πίστες...

HotHatch Banner