AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Δοκιμή: Volvo S90 D4

Ο Θωρ πήρε το σφυρί του

Εισαγωγή

Η κατηγορία των premium αυτοκινήτων κυριαρχείται παραδοσιακά από Γερμανικά ονόματα και παρά την προσπάθεια αρκετών κατασκευαστών, δεν μπόρεσαν να τους πάρουν τη μερίδα του λέοντος από τις πωλήσεις.

20170608_094124

H Volvo όμως, φαίνεται πως έχει τη συνταγή και μπορεί να χτυπήσει τους Γερμανούς «εντός έδρας», και αν στην κατηγορία των SUV υπάρχει το XC90 και το XC60, που μόλις παρουσιάστηκε, στην κατηγορία των πολυτελών «λιμουζίνων» το S90 μπορεί και τραβάει τα βλέμματα.

Ο ανταγωνισμός σίγουρα είναι σκληρός και η Mercedes E-Class, η BMW Σειρά 5 και το Audi A6 δε θα παραδώσουν εύκολα τα όπλα, αλλά το Σουηδικό αυτοκίνητο έχει ένα νέο αέρα και χαρακτήρα που, ίσως, έλλειπε από την κατηγορία.

Εμφάνιση

Η παρουσία του S90 μόνο απαρατήρητη δεν περνάει και στο πέρασμά του τραβάει τα βλέμματα χάρη στη φρέσκια, σπορ και εντυπωσιακή του εμφάνιση, αποτέλεσμα του σκανδιναβικού σχεδιασμού.

Location Front Quarter Volvo S90 Mussel Blue

Σήμα κατατεθέν αποτελούν τα όμορφα φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος, όπου έχουν το σχήμα του σφυριού του Θεού Θωρ, από την Σκανδιναβική μυθολογία, καθώς και η μεγάλη εμπρός μάσκα σήμα κατατεθέν των τελευταίων Volvo.

Rear Quarter Volvo S90 Mussel Blue 2

Το πίσω μέρος είναι λιγότερο εντυπωσιακό, αλλά παραμένει όμορφο, με τα φώτα σχήματος C να αγκαλιάζουν το όνομα Volvo και τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης να συμπληρώνουν τη σπορ εμφάνιση.

Οι Σουηδοί, κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο μήκους σχεδόν 5 μέτρων, δυναμικό, με σπορ εμφάνιση και έντονες γραμμές, ενώ διαθέτει και έναν εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή, Cd: 0,28.

Εσωτερικό-Χώροι

Στο εσωτερικό η διάθεση αλλάζει και από σπορτίφ γίνεται πιο χαλαρή. Η αίσθηση που λαμβάνεις, μπαίνοντας στο αυτοκίνητο, από το συνδυασμό του ξύλου, του αλουμινίου και του δέρματος, είναι χαλαρωτική και η πολυτέλεια μαζί με την άνεση της καμπίνας, σε κάνουν να νιώθεις ξεχωριστός.

Interior Blond Volvo S90/V90

Η καμπίνα του, αν και η ομορφιά είναι αντικειμενική, είναι ίσως η ομορφότερη στην κατηγορία και δε χωράει αμφισβήτηση ότι είναι εντυπωσιακή.

Close-up Volvo S90/V90 seat Made by Sweden

Ο οδηγός θα βολευτεί στα άνετα και υπέροχα σε αίσθηση, δερμάτινα καθίσματα και μπορεί να περάσει ώρες παίζοντας με τις πολλές ρυθμίσεις που υπάρχουν για τη θέση, ενώ σίγουρα θα θελήσει να έρθει σε επαφή με το επίσης όμορφο, τόσο σε αίσθηση όσο και στην όψη, σουηδικό ξύλο μαόνι, που υπάρχει στο ταμπλό αλλά και στο επάνω μέρος από τα πλαϊνά των θυρών.

Interior cockpit Volvo S90

Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα, είναι όλα τους ποιοτικά και μαλακά σε αίσθηση και η συναρμογή τους είναι πολύ καλή, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων.

Interior centre display and air blades Volvo S90/V90

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη αφής 9 ιντσών, που λειτουργεί όπως το τάμπλετ και εκεί φιλοξενούνται όλες οι λειτουργίες των συστημάτων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και όσοι είναι εξοικειωμένοι με αυτή την τεχνολογία θα την βρουν ιδιαίτερα εύκολη και χρηστική.

O πίνακας οργάνων είναι και αυτός με τη σειρά του ψηφιακός και απόλυτα ευανάγνωστος. Το εσωτερικό του Volvo S90 είναι αρκετά εργονομικό και υπάρχουν αρκετές θήκες για μικρο αντικείμενα.

Ανοίγοντας την πίσω πόρτα, αντιλαμβάνεσαι άμεσα το μεγάλο χώρο που υπάρχει στην διάθεση των πίσω επιβατών. Στις πίσω θέσεις, κάθεσαι αρχοντικά, ο μόνος τρόπος να ακουμπήσουν τα γόνατα σου στο μπροστινό κάθισμα είναι αν αποφασίσεις να ξαπλώσεις, αλλιώς κάθεσαι άνετα σταυροπόδι, και κάτι ανάλογο ισχύει και για το χώρο ανάμεσα στο κεφάλι και την οροφή που είναι αρκετός ακόμα και για ψηλούς επιβάτες.

Η διάταξη των πίσω καθισμάτων όμως, είναι έτσι, ούτως ώστε να προσφέρουν τη μέγιστη άνεση στους δύο πίσω επιβάτες, αλλά ο πέμπτος δεν έχει αυτήν την πολυτέλεια, καθώς κάθεται ψηλότερα και με λιγότερη άνεση από τους άλλους δύο, πάντως και οι πέντε θα βολευτούν χωρίς παράπονα.

pjimage

Στο χώρο των αποσκευών, υπάρχουν στη διάθεση των επιβατών 500 λίτρα ωφέλιμου χώρου για να φορτώσουν όλες τους τις αποσκευές και τα διαιρούμενα 60/40 αναδιπλούμενα καθίσματα, δημιουργούν έξτρα χώρο φόρτωσης, χωρίς σκαλοπάτι, που βοηθάει στο να χωρέσουν μέσα και μακρύτερα αντικείμενα.

Το μείον του χώρου αποσκευών είναι στο όχι και τόσο μεγάλο άνοιγμα της πόρτας του πορτμπαγκάζ, τόσο σε ύψος αλλά και στο πλάτος. Για όσους όμως θέλουν το κάτι παραπάνω στο χώρο των αποσκευών, υπάρχει και το V90.

Ασφάλεια

Το Volvo S90 πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 95% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 80% στην προστασία των παιδιών, 76%  στην προστασία των πεζών και 93% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Το Volvo S90, έχει μήκος 4,963 μέτρα παρόλα αυτά όμως καταφέρνει να κρύβει εξαιρετικά τον όγκο του και κινείται αρκετά άνετα μέσα στην πόλη χωρίς να προβληματίζει, χάρη και στο μικρό κύκλο στροφής του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση και το πλαίσιο διαχειρίζονται τις ανωμαλίες του δρόμου όπως αρμόζει σε αυτοκίνητο της κατηγορίας, και δεν αφήνουν να περάσει τίποτα μέσα στην καμπίνα, βέβαια η ρύθμιση της ανάρτησης είναι λίγο σκληρή, κάτι που βοηθάει όμως στη σπορ οδική συμπεριφορά.

Η κατανάλωση του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα D4 που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με turbo μεταβλητής γεωμετρίας και 190 ίππους απόδοση και 400 Nm ροπής, τηρουμένων των αναλογιών και των 1.800 κιλών του αυτοκινήτου, είναι καλή και κυμάνθηκε με κλιματισμό σε λειτουργία κοντά στα 8 λίτρα/100χλμ, αν και είναι αρκετά επάνω από τα νούμερα του κατασκευαστή ( 5,3 λίτρα/100χλμ).

Location Profile Left Volvo S90 Mussel Blue

Φεύγοντας από την κίνηση της πόλης και κινούμενοι στην εθνική οδό, το S90 είναι απολαυστικό.

Δεμένο, ευθύβολο απαλλαγμένο από κάθε είδους θόρυβο, ταξιδεύει άνετα και είναι ιδανικό για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Το τιμόνι είναι καλό και άνετο και το όλο σύνολο προσφέρει ξεκούραστα ταξίδια, χωρίς να δείχνει την ταχύτητα. Η κατανάλωση του ήταν πολύ καλή, χάρη και στο καλό αεροδυναμικό συντελεστή και κυμάνθηκε στα 6,1 λίτρα/100χλμ, με ταχύτητα 130 χλμ/ώρα.

New Volvo S90 location driving

Στους επαρχιακούς δρόμους, το S90 κινήται σε χαλαρούς ρυθμούς με την ίδια άνεση, στημένο καλά και με σπορ «διάθεση».

Βέβαια, το βάρος του, σε συνδυασμό με τη γλιστερή ελληνική άσφαλτο και τη ροπή του κινητήρα, δημιουργούν έντονα φαινόμενα υποστροφής αν πιεστεί στις στροφές και χρειάζεται σύνεση στο δεξί πόδι γιατί αλλιώς το ESP θα δουλεύει υπερωρίες και θα του κολλάς βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα για να σε κρατήσει στο δρόμο. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των 8 σχέσεων του αυτοκινήτου της δοκιμής, δουλεύει αρκετά καλά και αλλάζει τις σχέσεις εκεί που πρέπει, όταν πρέπει και αρκετά γρήγορα.

Η μέση κατανάλωση, κατά τη συνολική διάρκεια της δοκιμής μας, κυμάνθηκε στα 7,5 λίτρα/100χλμ, νούμερο καλό (ο κατασκευαστής δίνει 4,4), αλλά υπάρχει πάντα και η επιλογή του προγράμματος οδήγησης Εco, για ακόμα καλύτερη οικονομία.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα οδήγησης, Eco, Comfort, Dynamic και Individual, αν και αυτό που του αρμόζει τέλεια είναι η επιλογή Comfort. Στο Dynamic πάντως, τόσο ο κινητήρας όσο και το τιμόνι δουλεύουν εξαιρετικά, ενώ η αίσθηση της δύναμης στο απότομο πάτημα του γκαζιού είναι ωραία και το αυτοκίνητο βγάζει στο δρόμο αρκετή σπιρτάδα, δείχνοντας πως οι Σουηδοί έκαναν πολύ καλή δουλειά στον τομέα του κινητήρα, που έχει αρκετή ροπή και δεν δείχνει πουθενά να κουράζεται με τα 1.800 κιλά του πολυτελούς αυτοκινήτου.

Συμπέρασμα

Το Volvo S90, με όπλο το σχεδιασμό του και το σπορ χαρακτήρα του, θέλει να ταράξει τα νερά στην κατηγορία. Είναι όμορφο, ευρύχωρο, πολυτελές, με πολύ καλή οδική συμπεριφορά και δίλιτρα σύνολα κινητήρων που έχουν εξαιρετική απόδοση. Το Σουηδικό πολυτελές Sedan προσφέρει ένα ελκυστικό πακέτο, σε τιμή κάτω από το γερμανικό ανταγωνισμό.

20170608_093656

Στα μείον του αυτοκινήτου θα βάζαμε τη ποιότητα κύλισης, η οποία αν και εξαιρετική, υπολήπτεται ελάχιστα του γερμανικού ανταγωνισμού. Το μεγαλύτερο όμως στοίχημα που πρέπει να κερδίσουν οι Σουηδοί, είναι αυτό της αξιοπιστίας, αλλά σε αυτό το κομμάτι θα πρέπει να τους δώσουμε τον απαραίτητο χρόνο, καθώς όπως όλα δείχνουν βρίσκονται στο σωστό δρόμο.

Εξοπλισμός – Τιμή

H Σουηδική εταιρεία, έχει ως κύριο μέλημά της την ασφάλεια των επιβατών, αλλά και των άλλων χρηστών του δρόμου. Έτσι, το S90 ως γνήσιο Volvo, διαθέτει όλα τα τελευταία συστήματα ασφαλείας, που με μία λέξη οι Σουηδοί ονομάζουν Intellisafe.

Διαθέτει, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, που ανιχνεύει, αυτοκίνητα, ποδήλατα, πεζούς ακόμα και μεγάλα ζώα (City Safety), σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης (Pilot Assist), σύστημα διατήρησης του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Keeping Aid), σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος (Park Assist) και πολλά άλλα. Προαιρετικά υπάρχει και η επιλογή της αερανάρτησης, για ακόμα μεγαλύτερη άνεση.

Η τιμή του Volvo S90, με τον Diesel κινητήρα D4 των 190 ίππων, ξεκινάει από τις 51.995 ευρώ. Η τετρακίνητη έκδοση D5 με τους 235 ίππους, ξεκινάει από τα 57.312 ευρώ, ενώ για τα βενζινοκίνητα σύνολα Τ6 με τους 320 ίππους, οι τιμές ξεκινάνε από τα 58.954 ευρώ, για τη δικίνητη έκδοση και από τα 64.253 ευρώ για την τετρακίνητη.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση Inscription, με τον D4 πετρελαιοκινητήρα και διέθετε σχεδόν τα πάντα με το κόστος κτήσης του να ξεκινάει από τα 57.900 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος Diesel 1.969 cc
Ισχύς: 190 hp στις 4.250 rpm
Ροπή: 400 Nm στις 1.750-2.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: αυτόματο 8 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.2 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μέση κατανάλωση: 4.4 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 116 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.963 x 1.879 x 1.443 mm
Χώρος αποσκευών: 500 lt
Βάρος: 1.800 kg

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα