AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Δοκιμή: SsangYong XLV 1.6 Diesel

Extra Large Tivoli

Εισαγωγή

Η SsangYong είναι η παλαιότερη Ν. Κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία και τα τελευταία χρόνια κάνει μεγάλη προσπάθεια να αναπτυχθεί και εδραιωθεί στην παγκόσμια αγορά.

Με το πρόσφατο δημιούργημά της, που ακούει στο όνομα Tivoli, η SsangYong έδειξε ότι έχει τα φόντα και μπορεί να τα καταφέρει και να μας συστήσει κάτι πιο κοντά στα ευρωπαϊκά δεδομένα σε σχέση με τα παλαιότερά της μοντέλα.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Μετά το Tivoli, οι Κορεάτες παρουσίασαν μία επιμηκυμένη έκδοση του, το XLV. Τα αρχικά του ονόματός του προέρχονται από τις λέξεις eXciting Lifestyle Vehicle και απευθύνεται σε οικογένειες με αυξημένες ανάγκες σε χώρους.

Εμφάνιση

Το XLV ουσιαστικά είναι ένα Tivoli που έχει πάρει το γνωστό «μπλε χάπι» με αποτέλεσμα να μεγαλώσει κατά 235χλστ. στο μήκος.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Από μπροστά, αν το κοιτάξει κανείς δεν θα μπορέσει να βρει καμία διαφορά, με το όμορφο ομολογουμένως Tivoli, προχωρώντας όμως στο πίσω μέρος γίνεται εμφανές ότι ο σχεδιασμός του δε δένει τόσο αρμονικά με το όλο σύνολο, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των σχεδιαστών.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα έντονα φουσκωμένα φτερά και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα.

Το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου φτάνει τα 4.440 χλστ. και το πλάτος τα 1.798 χλστ, ενώ τα 1.605 χλστ. ύψους και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, 167 χλστ., το κάνουν να φαίνεται αρκετά ογκώδες και επιβλητικό σε μέγεθος. Το μεταξόνιο του αυτοκινήτου έχει μήκος 2,6 μέτρα.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Η έκδοση που οδηγήσαμε είναι η ακριβότερη Limited και διέθετε ζάντες αλουμινίου 18-ιντσών με λάστιχα διαστάσεων 215/45, βελτιώνοντας την αισθητική του αυτοκινήτου.

Εσωτερικό-Χώροι

Η ιδέα της δημιουργίας του XLV είναι η προσφορά μεγαλύτερων χώρων και το Ν. Κορεάτικο SUV τα καταφέρνει πολύ καλά σε αυτόν τον τομέα. Μπροστά είναι ευρύχωρο  με άνετα καθίσματα και ο οδηγός θα βρει σχετικά εύκολα την ιδανική θέσει οδήγησης, με μοναδικό μειονέκτημα, απορίας άξιο, που δεν ρυθμίζεται το τιμόνι σε βάθος αλλά μόνο καθ’ ύψος (η ανανεωμένη έκδοση όμως θα διαθέτει τηλεσκοπική ρύθμιση).

Στο πίσω μέρος θα φιλοξενηθούν άνετα 5 ενήλικες επιβάτες ανεξαρτήτου ύψους, σε λογικά πάντα πλαίσια, έχοντας στη διάθεσή τους αρκετό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να ανακληθούν σε γωνία από 27,5° έως 32,5° προσφέροντας στους επιβάτες περισσότερη άνεση στα πολύωρα ταξίδια.

Δύο βάσεις για παιδικά καθίσματα isofix υπάρχουν στα πίσω καθίσματα στον στάνταρ εξοπλισμό, με το παιδικό καθισματάκι να χωράει άνετα χωρίς να επηρεάζει την άνεση των υπολοίπων επιβατών.

pjimage (21)

Ο χώρος αποσκευών είναι αυτός που επωφελείται περισσότερο από την αύξηση του μήκους του αυτοκινήτου, καθώς ξεκινάει από τα 574 + 146 λίτρα, με τη βάση του διπλού πατώματος στο επάνω μέρος, αυξάνεται στα 720 λίτρα με τη βάση στο κάτω μέρος και με αναδιπλωμένα τα 60/40 διαιρούμενα πίσω καθίσματα, ο ωφέλιμος χώρος φόρτωσης φτάνει τα 1.294 λίτρα.

20170429_150031

Με τη βάση στο επάνω μέρος και τα καθίσματα πεσμένα, ο χώρος φόρτωσης γίνεται επίπεδος διευκολύνοντας έτσι την φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Το ταμπλό του XLV προέρχεται αυτούσιο από το μικρότερο Tivoli χωρίς καμία αλλαγή, με τα σκληρά υλικά να κυριαρχούν χωρίς όμως να δείχνουν φτηνά ενώ η συναρμογή τους είναι αρκετά καλή.

20170429_150303

Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μία οθόνη αφής 7-ιντσών όπου εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με αρκετά καλή ανάλυση, εύκολη στη λειτουργία και με τα περισσότερα χειριστήρια να βρίσκονται στη σωστή θέση, όντας εργονομικά.

pjimage (20)

Το σημείο ίσως που δε χτυπάει καλά στο μάτι, είναι τα κουμπιά κάτω από την κεντρική οθόνη που η αισθητική τους είναι λίγο αναχρονιστική.

Ο οδηγός του αυτοκινήτου πάντως έχει τη δυνατότητα να επιλέξει χρώμα για το φόντο των οργάνων ανάμεσα σε έξι αποχρώσεις, μπλε, κόκκινο, γαλάζιο, κίτρινο, λευκό και μαύρο. Διαθέτει αρκετές θήκες για μικροπράγματα και ποτηροθήκες και γενικά είναι μία ευρύχωρη, άνετη και φιλόξενη καμπίνα.

Ένα σημείο που μας προβλημάτισε, είναι η συνδεσιμότητα με το κινητό και η ανοιχτή ακρόαση του συστήματος, με το οποίο δεν μπορέσαμε να μιλήσουμε ούτε μία φορά όταν μας καλούσαν, καθώς όπως μας ενημέρωσαν η ακουστική δεν ήταν καθόλου καλή.

Ασφάλεια

Στις δοκιμές σύγκρουσης το SsanhYong XLV απέσπασε μόλις 3 αστέρια βαθμολογία στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 74% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 62% στην προστασία των παιδιών, 55%  στην προστασία των πεζών και 25% στα συστήματα ασφαλείας. (Η ανανεωμένη έκδοση θα διαθέτει αρκετά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας που δεν διέθετε το όχημα κατά την δοκιμή).

Στο δρόμο

Το XLV στο δρόμο είναι ιδιαίτερα άνετο και η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει καλή πανοραμική ορατότητα. Επάνω στο ταμπλό υπάρχει ένα κουμπί, το Smart Steer, όπου δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας της υποβοήθησης, Comfort, Normal και Sport.

Πατώντας το κανείς, δε θα καταλάβει καμία ουσιαστική διαφορά στην υποβοήθηση στις δύο πρώτες λειτουργίες, ενώ στην επιλογή Sport το τιμόνι βαραίνει λίγο αλλά δεν γίνεται sport.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στον τομέα πλαίσιο ανάρτηση με το αυτοκίνητο κινούμενο μέσα στην πόλη να περνάει επάνω από τις αρκετές ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να μεταφέρει τους κραδασμούς και το θόρυβο στην καμπίνα.

Η μικρή ακτίνα στροφής, είναι ένας σύμμαχος κατά την κίνηση στους στενούς δρόμους και παρά τον όγκο του, θα κινηθεί κανείς άνετα. Η μέση κατανάλωση, μέσα στην πόλη, για την ακρίβεια γύρω γύρω από τους μποτιλιαρισμένους δρόμους του κέντρου, κυμάνθηκε στα 7 λίτρα/ 100 χλμ.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Στον αυτοκινητόδρομο το XLV κινείται με ιδιαίτερη άνεση, με την ανάρτηση να απορροφάει τους κραδασμούς χωρίς να πλέει, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι αλλά και γενικά κάθε θόρυβος ήταν σε χαμηλά επίπεδα μέσα στην καμπίνα.

Ευθύβολο στις ευθείες με καλό τιμόνι είναι ένα άνετο αυτοκίνητο για ταξίδια στο εθνικό δίκτυο με ταχύτητες μέχρι 130χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση που μας έδωσε το trip computer του αυτοκινήτου με ταχύτητα 130 χλμ/ώρα ήταν στα 5,7 λίτρα/100 χλμ.

Στο επαρχιακό δίκτυο και σε δρόμους με αρκετές και έντονες καμπές, το κορεάτικο SUV δεν θα προβληματίσει καθόλου, γέρνει ως ένα βαθμό το τιμόνι όμως είναι αρκετά άμεσο και προσφέρει καλή πληροφόρηση.  Αν πιεστεί λίγο παραπάνω, ο θόρυβος από τα λάστιχα, τα οποία είναι M+S (χώμα και χιόνι) κατηγορίας και γλιστράνε εύκολα, προδίδει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και κατά πάσα πιθανότητα αν δεν ήταν χαμηλού προφίλ 45-άρια, η οδική του συμπεριφορά δεν θα ήταν τόσο καλή.

Τα φρένα του αυτοκινήτου δεν έδειξαν να κουράζονται ιδιαίτερα στα κατηφορικά κομμάτια και η αίσθηση τους ήταν καλή.

20170429_145321

Σαν SUV και κουβαλώντας την παράδοση της SsangYong στα εκτός δρόμου οχήματα, έπρεπε να το δοκιμάσουμε και σε χωμάτινες διαδρομές, δεν μας έδωσε όμως τη σιγουριά να πάμε παραπέρα και σε αυτό συντελούν, αρνητικά αυτή τη φορά, τα χαμηλού προφίλ ελαστικά.

Κάτω από το καπό του XLV βρίσκεται ο 1,6-λίτρων e-XDi160 πετρελαιοκινητήρας, εξελιγμένος από την SsangYong, με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας E-VGT 5ης γενιάς και αποδίδει 115 ίππους στις 3.400 με 4.000 στροφές/λεπτό και 300 Nm ροπής από τις 1.500 στροφές/λεπτό.

Η δουλειά που έχει γίνει εδώ είναι πολύ καλή, καθώς ο κινητήρας είναι δυνατός και γραμμικός χωρίς να κάνει ιδιαίτερο θόρυβο και κινεί τα 1.405 κιλά του αμαξώματος με ιδιαίτερη άνεση σε όλα τα εδάφη. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο του αυτοκινήτου της δοκιμής ήταν καλό σε αίσθηση, υστερώντας όμως σε ταχύτητα.

20170429_150143

To XLV είναι ένα ιδιαίτερο αισθητικά αυτοκίνητο, λόγω του πίσω έξτρα όγκου του, ευρύχωρο, με μεγάλο χώρο αποσκευών, ιδανικό για μία οικογένεια με έντονες δραστηριότητες. Έχει σωστή οδική συμπεριφορά που δεν θα προβληματίσει όποιον κινείται σε λογικά πλαίσια και είναι άνετο στο ταξίδι με δυνατό κινητήρα. Το μεγαλύτερο ίσως ελάττωμά του είναι το όνομα, αλλά οι Νότιο Κορεάτες θα πρέπει να βελτιώσουν ακόμα μερικές μικρές λεπτομέρειες, για να κοιτάξουν στα ίσια τον ανταγωνισμό.

Εξοπλισμός – Τιμή

Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η πιο πλούσια έκδοση Limited με τιμή 26.580 ευρώ. Η βασική έκδοση Bace με τον κινητήρα πετρελαίου, ξεκινάει από τα 20.650 ευρώ, ενώ η φθηνότερη λύση είναι με τον 1,6 λίτρων βενζινοκινητήρα των 128 ίππων, που ξεκινάει από τα 17.930 ευρώ.

Η έκδοση Limited εξοπλίζεται με 7 αερόσακους, ESP, διζωνικό κλιματισμό, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, Key Less, Smart Steer System, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης της TOM TOM, ζάντες 18-ιντσών, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, οθόνη αφής 7-ιντσών, φώτα ημέρας LED και πολλά άλλα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος Diesel 1.597 cc
Ισχύς: 115 hp στις 3400-4000 rpm
Ροπή: 300 Nm στις 1500-2500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: δε δίνει στοιχεία ο κατασκευαστής
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,7 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 117 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.440 x 1.798 x 1.605 mm
Χώρος αποσκευών: 720 lt
Βάρος: 1.405 kg

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα