AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Δοκιμή: SsangYong Tivoli 1.6 diesel

Οδηγούμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση του κορεάτικου crossover

Εισαγωγή

Θυμάμαι πως ήταν αρχές του 2000 όταν οργώναμε τον Νομό Ευρυτανίας με τα θηριώδη και βαριά τζιπ για την εποχή τους, SSANGYONG Musso και Korado, ξεπερνώντας με ευκολία τις όποιες δυσκολίες παρεμβάλλονταν στον δρόμο μας. Στις μέρες μας η κορεατική εταιρεία χτυπά και πάλι την πόρτα της Γηραιάς Ηπείρου με όπλο στα χέρια της, την φορά αυτή, το Tivoli.

ssangyong-tivoli-pantelis-6

Στην πρώτη γνωριμία μαζί του, επέλεξα να επισκεφθώ τις διαδρομές του Μαραθωνίου στον Όλυμπο όπου για να πάς, χρειάζεσαι να έχεις ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας κόμπακτ crossover που να έχει και αρκετή ψυχή , προκειμένου να σκαρφαλώνει με αξιοπρέπεια στο υψόμετρο.

ssangyong-tivoli-pantelis-1

Σύγχρονη και δυναμική η νέα σχεδίαση του αυτοκινήτου, η οποία μάλιστα μου φάνηκε αρκετά μπάνικη από μακριά καθώς η μαύρη οροφή του τράβηξε την ματιά μου. Όμως όταν είδα από κοντά το αυτοκόλλητο που την κάλυπτε με χάλασε!

ssangyong-tivoli-pantelis-3

Οι μεγάλοι καθρέπτες δεν σφυρίζουν κατά την πορεία του αυτοκινήτου, αναδιπλώνονται, και εναρμονίζονται με την θέση οδήγησης του αυτοκινήτου.

ssangyong-tivoli-pantelis-4

Με το Tivoli η SsangYong μπαίνει σε μια νέα εποχή από πλευράς σχεδιασμού των μοντέλων της αφού υιοθετεί σύγχρονες γραμμές «ευρωπαικού» χαρακτήρα.

Εσωτερικό χώροι

Θα έλεγα πως η πρακτικότητα των χώρων είναι και το μεγάλο ατού του νέου Tivoli, όπως και ο εξοπλισμός του οποίος μπορεί να μην είναι κορυφαίος, αλλά καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες που θα χρειαστούν οδηγός και επιβάτες και επιπλέον τα 423 διαθέσιμα λίτρα αποθήκευσης των αποσκευών. Απαραίτητη κατ εμέ η κάμερα οπισθοπορείας η οποία εμφανίζεται κάθε φορά που ο οδηγός επιλέγει να κινηθεί προς τα πίσω. Αποφεύγοντας τυχόν εμπόδια που βρεθούνε στον δρόμο του.

ssangyong-tivoli-interior-2

Μοντέρνο το σαλονάκι του αυτοκινήτου, υπενδεδυμένο με καλής ποιότητας πλαστικά, στο πίσω κάθισμά του άνετα φιλοξενούνται 3 άτομα, στις πόρτες μπορούν να τοποθετηθούν αρκετά μικροπράγματα, τα οποία και θεωρούνται απαραίτητα στο ταξίδι που κάνει μία οικογένεια με ένα SUV.

ssangyong-tivoli-interior-1

Εκεί που τα χαλάσαμε, ήταν στην ρύθμιση του τιμονιού, η οποία παίζει και τον σημαντικότερο ρόλο στην εργονομία οδήγησης όλων των αυτοκινήτων. Η ρύθμισή του τιμονιού γινότανε μόνον καθ ύψος, ένα στοιχείο το οποίο απομακρύνει τον «αναποφάσιστο» αγοραστή μακριά από το συγκεκριμένο μοντέλο καθώς απευθύνεται μόνον σε πολύ fit ανθρώπους.

Στον δρόμο

Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα! Μόνο εύκολη δεν μπορεί να είναι η αποστολή του αυτοκινήτου απέναντι στην «μεγάλη» παρέα των crossover, αν και δεν μοιάζει με ένα αυτοκίνητο που δεν θα σταθείς να του ρίξεις μια ματιά. Τι γίνεται όμως με την οδηγική συμπεριφορά και ασφάλεια του αυτοκινήτου? Νομίζω πως αυτός ήταν και ο λόγος που κατά το παρελθόν η εταιρεία έχασε τον βηματισμό της από τις αλλεπάλληλες ήττες τις οποίες δεχότανε.

ssangyong-tivoli-pantelis-8

Την όλη παρτίδα ισορροπεί ο νέος 1.600άρης diesel που δείχνει αρκετά ελαστικός και γκαζιάρης θα έλεγα, διαθέτει turbo μεταβλητής γεωμετρίας E-VGT 5ης γενιάς για καλύτερη μείωση θορύβου και κραδασμών.

Τα 115 αλογάκια μετακινούν ικανοποιητικά το αμάξωμα αρκεί οι στροφές του κινητήρα να ξεπεράσουν τις 1500 σ.σ.λ. Επίσης ο συνδυασμός με το μηχανικό 6 τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων δείχνει να έχει μια σχετική ασάφεια, αλλά κρατά χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται κοντά στα 6 λίτρα και αντισταθμίζει το παιχνίδι των εντυπώσεων για το αυτοκίνητο. Το cruise control ομορφαίνει την διάθεση του οδηγού στο ταξίδι προσφέροντας, πέρα από τις χαμηλές τιμές στην κατανάλωση, ένα ξεκούραστο ταξίδι.

Η ανάρτηση «έχει και τα όριά της»! Βέβαια θα μπορούσε είναι περισσότερο σφικτή, καθώς η μεταφορά 5 ατόμων δεν αποτελεί υπόθεση ρουτίνας για κανένα αυτοκίνητο.

Η ηχομόνωση του αυτοκινήτου είναι καλή μόνον όταν τα παράθυρα μένουν ερμητικά κλειστά και δεν επιτρέπουν τον αέρα να εισέλθει εντός της καμπίνας.

ssangyong-tivoli-pantelis-5

Οι τροχοί των 18’’ χαμηλού προφίλ δεν αποτελούν και την καλύτερη περίπτωση για ποιοτική κύλιση σε ένα αυτοκίνητο που η Κορεάτικη εταιρεία επενδύει επάνω του σε όλα τα δυναμικά αθλήματα όπως είναι η ορεινή ποδηλασία.

Συμπέρασμα

Έχοντας οδηγήσει εφέτος όλα τα crossover της αγοράς, θα έλεγα πως το Tivoli πέρα από την κάποια εκκεντρική του εμφάνιση δεν κατάφερε να με κερδίσει με την οδηγική του συμπεριφορά, η οποία με προβλημάτισε σε ένα μεγάλο βαθμό, όπως και η τιμή του που στην πετρελαιοκίνητη έκδοση ξεκινά από τα 19.040 ευρώ!

Παντελής Τζερτζεβέλης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας, 1.597 cc
Ισχύς: 115ps/3.400-4.000 rpm
Ροπή: 300Nm/1.500-2.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς (2WD)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11.6”
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,3 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 113 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.202 x 1.798 x 1.590 mm
Χώρος αποσκευών: 423 lt
Bάρος: 1355 kg

ssangyong-tivoli-pantelis-2

ssangyong-tivoli-pantelis-7

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Skoda
Audi
Πρόσφατα Άρθρα