Post

Με το Νέο Seat Arona στην Βεργίνα!

Xcellence Launch 1.0lt ECO TSI 115hp Start/Stop

H εποχή των Compact Crossover

Πες τα B-SUV, πες τα crossover, πες τα (ίσως το πιο πολιτικά ορθό) CUV (crossover utility vehicle) – όπως και αν τα «βαφτίσουμε», φαίνεται πως είναι εδώ για να μείνουν. Δεν θα πάνε πουθενά. Αντιθέτως – φαίνεται πως  διεκδικούν ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας! Το όχημα από την Μαρτορέλ(το Arona που τεστάραμε) αποτελεί αυτή την στιγμή, για το VW Group, το μικρότερο crossover, σε μία εκ των πιο ανταγωνιστικών κατηγοριών. Μία κατηγορία η οποία δημιουργήθηκε από το πουθενά και γνώρισε πολλαπλασιασμό στις πωλήσεις της τα τελευταία χρόνια, η οποία συχνάκις καταλύει τον ρόλο του «πρωταγωνιστή» στο μάρκετινγκ των κατασκευαστριών εταιριών και η οποία, συνδιάζοντας έναν light-sport χαρακτήρα, και μία εξίσου light εκδρομική/off-road διάθεση (χωρίς βέβαια να ξεχνάει τον βασικό σκοπό του – την αστική μετακίνηση), έχει λάβει την αναμενόμενη ζήτηση από το αγοραστικό κοινό, τόσο στην παγκόσμια, όσο και στην ελληνική σκηνή, βεβαίως. Μα συγκρατώντας κάτω από την επιφάνεια, την διάθεση μας να «καταδικάσουμε» οτιδήποτε περιέχει τον όρο «μάρκετινγκ» μέσα – ας δούμε την επιλογή αυτή, λογικά. Διότι λογικά και μόνο, τα crossover, αποτελούν εξαιρετική επιλογή. Ουκ ευκαταφρόνητη διαφορά τιμής με τα μεσαία SUV, αισθητά πιο άνετα από αυτοκίνητα μικρής κατηγορίας, δυνατότητα να εκπληρώσει και τα όνειρα του «ταξιδιάρη¨ και του «οικογενειάρχη» – ρόλοι οι οποίοι τις περισσότερες φορές αφορούν ένα άτομο και όχι δύο…

Ένα υπερυψωμένο Ibiza;

Το Ibiza, αδιαμφισβήτητα αποτελεί την βάση του Arona. Δομικά και μηχανικά, συσχετίζονται αρκετά. Μα εξωτερικά;
Ανακαλούνται-αυτοκίνητα-Seat-Ibiza-και-Arona

Σχεδιαστικά, οι «φάτσες» τους μοιάζουν. Κανείς δεν θα αργούσε να συνδέσει το εμπρόσθιο μέρος ενός Arona με αυτό ενός Ibiza. Μα η κυριότερη ομοιότητα, παραμένει αυτή.

Η μεγαλύτερη διάμετρος των τροχών και η ανάρτηση, «ψηλώνουν» το Arona, στα 19 εκατοστά από το έδαφος. Και κάπου εκεί, οι ομοιότητες αρχίζουν και «θολώνουν» – για τον μέσο άνθρωπο τουλάχιστον. Η κυψελοειδής μάσκα, οι έντονες ακμές και νευρώσεις του, το παρουσιαστικό του, το οποίο υπόσχεται -λίγο πολύ- όσα προσφέρει, υποχρεώνουν πολλά κεφάλια να γυρίσουν…σίγουρα περισσότερα από το Ibiza. Στο πλάτος δεν θα βρούμε διαφορές (μεταξύ Ibiza και Arona), στο μεταξόνιο επίσης όχι (μία ανεπαίσθητη αύξηση 2mm για το Arona), ενώ στο μήκος, όπως άλλωστε είναι και αναμενόμενο, το Arona είναι μακρύτερο (μήκος 4.138mm) και ψηλότερο (1.552mm). Από την άλλη, η διχρωμία που μοιράζονται καθρέπτες και οροφή, με 68(!) χρωματικούς συνδυασμούς χαρίζει μία ευχάριστη αίσθηση εξατομίκευσης, στον πελάτη.
42771933_1147855832036886_2081308737523417088_n

Το αποτέλεσμα μυώδες, φρέσκο, πολλά υποσχόμενο.

Εσωτερικό-Χώροι

Όποια «λεκτική αντιμαχία», έλαβε χώρα για την σχεδιαστική ομοιότητα, μεταξύ Arona & Ibiza, όσο αφορά το εξωτερικό τους, τελειώνει εδώ. Καθώς η εικόνα της καμπίνας δίνει την αίσθηση του «δίδυμου». Ο πίνακας οργάνων, παρουσιάζεται μάλλον αμετάβλητος με αυτόν που βρίσκουμε στο Ibiza, ενώ συναντάμε και τα ίδια, σκληρά μεν πλαστικά, τα οποία όμως, δηλώνουν σωστή επιμέλεια και τελική επεξεργασία Η εικόνα, ίδια -ναι…η αίσθηση, εντελώς διαφορετική. Οι κάμποσες θήκες, για τους διάφορους επιβάτες καθιστούν το Arona έτοιμο να ικανοποιήσει στον τομέα της πρακτικότητας.

Οι άνετοι χώροι και η σωστή δουλειά στην εργονομία, προσφέρει άνεση και άνετη λειτουργικότητα για όλους.

Το «όλοι οι καλοί χωράνε» βεβαίως, δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί στην περίπτωση μας καθώς τέσσερεις και όχι πέντε, ενήλικοι επιβάτες μοιάζει ως ο καταλυλότερος αριθμός. Ενώ με 52mm αύξηση ύψους στην θέση του οδηγού και σε συνδιασμό με το σχήμα του καπό, το οποίο ως προς την κλίση του διαφέρει από τους ανταγωνιστές του, προσφέρει τα μέγιστα σε ορατότητα, τόσο για τον οδηγό, όσο και για τους επιβάτες του. Τέλος, τα 400lt του χώρου αποσκευών, 1280lt χάρη στα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, βρίσκουν σύμφωνο, τον «οικογενειάρχη/ταξιδιάρη»!

Ασφαλώς Επί Τροχών

Με πέντε αστέρια στους ελέγχους της EuroNCAP τι να φοβηθεί; Επιπροσθέτως, τα διάφορα προηγμένα βοηθήματα και υποβοηθήματα, δεν θα μπορούσαν να λείπουν: βλ. Σύστημα Ανίχνευσης Κούρασης, Σύστημα Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων, Σύστημα Προειδοποίησης Οπισθοπορείας, Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης με Κάμερα Οπισθοπορείας, Σύστημα Προειδοποίησης Οπισθοπορείας, την Ανίχνευση Τυφλού Σημείου, Front Assist, Hill Hold Control και σύστημα ACC (Adaptive Cruise Control) με λειτουργία Stop&Go Επίσης, οι εξαιρετικές ρεπρίζ (επιτάχυνση εν κινήσει) του συνόλου μας (TSI 1lt – 115hp), μεταφράστηκαν σε μικρή παραμονή στην αντίθετη λωρίδα κατά την προσπέραση.
generictwocolumn_7a1.resizeViewPort.noScale

Αλλάζετε λωρίδες; Το σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου σας επιτρέπει να γνωρίζετε εάν υπάρχει κάποιος που σας προσεγγίζει από πίσω.

Στο δρόμο

Εξοπλισμένο, με ένα γνωστό-για-τον-όμιλο σύνολο που δεν έχει απογοητεύσει στο παρελθόν, αυτό των 1.000κ.ε. και 115hp, φαινόταν αδύνατο να απογοητεύσει στο 1.112κιλών crossover μας – και όχι μόνο δεν απογοήτευσε, μα σε κάποιες στιγμές, οδηγώντας προς την αρχαία Μακεδονική πρωτεύουσα, κατάφερε να εντυπωσιάσει, σημειώνοντας πως αποτελεί ένα αυτοκίνητο, για το οποίο εύκολα ξεχνάς την χαμηλή τιμή βάρους του, αφού εξοπλιστικά μοιάζει «βαρύ». Στην εκδρομή μας προς την μικρή πληθυσμιακά, μεγάλη ιστορικά κωμόπολη της Κ.Μακεδονίας, διαπιστώσαμε πως «ακούει» καλά, τόσο στο γκάζι σε μία απόδοση γραμμική, όσο και στα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός , ταμπούρα πίσω), η ηχομόνωση είναι επαρκής, με κάποιους αεροδυναμικούς ήχους να κάνουν την εμφάνιση τους στα +100χαω μα σε καμία περίπτωση να μην χαρακτηρίζονται κουραστικοί.
42766850_319876535232282_6303772295462649856_n

Παραμένει ευχάριστο και πάντοτε αξιόπιστο, τόσο στην πόλη (χάρη του start-stop και του κανονικού πλάτους του), όσο και σε ανοιχτό δρόμο (χάρη στις καλές ρεπρίζ του και τα βοηθήματα ασφαλείας όπως η Ανίχνευση Τυφλού Σημείου).

Τέλος, την ανάρτηση την νιώθεις λιγάκι σφιχτή, μα αυτό δεν μειώνει σε καμία περίπτωση την καλή οδηγική του εικόνα και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αξιόμεμπτο καθώς η λειτουργία του είναι πρώτης τάξεως. Δεν θεωρήθηκε δυσάρεστη, ούτε σε μονοπάτια…κακοτράχηλα.

Εξοπλισμός – Τιμή

previous arrow
next arrow
Slider

Ορισμένα, από τα πάμπολα σύνολα χρωματικής εξατομίκευσης

Εκτός από τους 68 χρωματικούς συνδυασμούς, η Ισπανική φίρμα δίνει και αρκετές εκδόσεις του CUV της, αρχίζωντας με το Reference (από 14.950€), το οποίο, εφοδιάζεται είτε με 1.0 EcoTSI, είτε με 1.6 TDI παράγει την μέγιστη ισχύς των 95 ίππων, και προσφέρει αναφορικά, διπλό πάτωμα στο χώρο αποσκευών, μπάρες οροφής και Front Assist με προστασία πεζών. Από 15.750€ ξεκινάν τα Style, τα οποία με δερμάτινο τιμόνι, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5″ μπορούν να εξοπλιστούν -εκτός των 1.0 EcoTSI των 95 και 115 ίππων, και των TDI αντίστοιχης ισχύς- και με το αττλινατι DSG με τα 115 άλογα. Από τα 18.350€, βρίσκουμε και το Xcellence (έκδοση που δοκιμάσαμε) και το FR. Το Xcellence προσφέρει, εκτός των άλλων, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης, storage pack, σύστημα BeatsAudio (προαιρετικά), ενώ η ισχύς μεταδίδεται, είτε με τον 1.0 EcoTSI 115hp, είτε με την αυτόματη DSG έκδοσή του, μα και με τον 1.6 ντίζελ. Τέλος στην έκδοση FR ο πελάτης θα μπορέσει να διαλέξει και τον 1.5Evo TSI ACT των 150hp. (Αναλυτικότερα παρακάτω)

Μία ακόμα αξιόλογη επιλογή στην κατηγορία του

Στο Seat Arona έχει δοθεί διεξαγωγική επιμέλεια σε κάθε επίπεδο. Οδηγικά ευχάριστο, εξοπλιστικά «βαρύ», ασφαλές και προβλέψιμο, με όποιο ψεγάδι (το οποίο έστω υποκειμενικά έχει σημειωθεί) να μην μοιάζει ποτέ ενοχλητικό.

Τεχ.Χαρ. (Xcellence Launch/1.0lt ECO TSI 115hp Start/Stop)

Κυβισμός: 999cc
Μέγιστη Ισχύς: 115hp/5000-5500rpm
Μέγιστη Ροπή: 200Νm/2000-3500rpm
Κυβώτιο: Μηχανικό 6 ταχυτήτων
0-100 km/h: 9,8”
Φρένα 100-0 km/h: 37,7 m
Τελική ταχύτητα: 182 km/h
Μέση κατανάλωση: 7,2 lt/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 113 g/km
Διαστάσεις: 4,138μ.(μήκος) x 1,780μ.(πλάτος) x 1,552μ.(ύψος)
Χώρος αποσκευών: 400 lt
Βάρος: 1.160 kg

Αναλυτικότερος Τιμοκατάλογος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟ Εκπομπές CO2 – (gr/km) ΑΝΩΤΑΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΛΙΑΝΙΚΗ TIMH ΑΝΩΤΑΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΛΙΑΝΙΚΗ TIMH ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ
Νέο Arona
5 Θυρο – Κινητήρας Βενζίνης
ARA01 KJ71CV 1.0 ECO TSI 95HP Reference 111 14.800 € 11.762 €
ARL01 KJ72CV 1.0 ECO TSI 95HP Style 111 15.900 € 12.621 €
ARS01 KJ72KX 1.0 ECO TSI 115HP Style 113 16.500 € 13.090 €
ART01 KJ72KZ 1.0 ECO TSI 115HP Style DSG 113 18.300 € 14.057 €
ARK01 KJ74KX 1.0 ECO TSI 115HP Xcellence 113 18.500 € 14.208 €
ARJ01 KJ74KZ 1.0 ECO TSI 115HP Xcellence DSG 113 20.300 € 15.572 €
ARF01 KJ75KX 1.0 ECO TSI 115HP FR 113 18.500 € 14.208 €
ARX01 KJ75LX 1.5 TSI ACT EVO 150HP FR 115 19.000 € 14.587 €
5 Θυρο – Κινητήρας Βενζίνης από εβδ. Παραγωγής 18
ARA30 KJ71CV 1.0 ECO TSI 95HP Reference 6,5″ 111 14.950 € 11.879 €
ARL30 KJ72CV 1.0 ECO TSI 95HP Style  6,5″ 111 15.750 € 12.504 €
ARS30 KJ72KX 1.0 ECO TSI 115HP Style  6,5″ 113 16.350 € 12.973 €
ART30 KJ72KZ 1.0 ECO TSI 115HP Style DSG 6,5″ 113 18.250 € 14.019 €
ARK30 KJ74KX 1.0 ECO TSI 115HP Xcellence 6,5″ 113 18.350 € 14.095 €
ARJ30 KJ74KZ 1.0 ECO TSI 115HP Xcellence DSG 6,5″ 113 20.150 € 15.458 €
ARF30 KJ75KX 1.0 ECO TSI 115HP FR 6,5″ 113 18.350 € 14.095 €
ARX30 KJ75LX 1.5 TSI ACT EVO 150HP FR 6,5″ 115 18.850 € 14.473 €
5 Θυρο – Κινητήρας Πετρελαίου
ARB01 KJ71GV 1.6 TDI 95HP Reference 105 16.650 € 13.207 €
ARC01 KJ72GV 1.6 TDI 95HP Style 105 18.250 € 14.019 €
ARD01 KJ72GZ 1.6 TDI 95HP Style DSG 109 20.000 € 15.345 €
ARE01 KJ74GZ 1.6 TDI 95HP Xcellence DSG 109 21.500 € 16.481 €
ARN01 KJ72HX 1.6 TDI 115HP Style 106 18.850 € 14.473 €
ARH01 KJ74HX 1.6 TDI 115HP Xcellence 106 20,800 € 15.951 €
ARI01 KJ75HX 1.6 TDI 115HP FR 106 20.800 € 15.951 €
5 Θυρο – Κινητήρας Πετρελαίου από εβδ. Παραγωγής 18
ARB30 KJ71GV 1.6 TDI 95HP Reference  6,5″ 105 16.390 € 13.004 €
ARC30 KJ72GV 1.6 TDI 95HP Style 6,5″ 105 16.800 € 13.324 €
ARD30 KJ72GZ 1.6 TDI 95HP Style DSG 6,5″ 109 18.800 € 14.436 €
ARE30 KJ74GZ 1.6 TDI 95HP Xcellence DSG 6,5″ 109 20.700 € 15.875 €
ARN30 KJ72HX 1.6 TDI 115HP Style 6,5″ 106 17.200 € 13.637 €
ARH30 KJ74HX 1.6 TDI 115HP Xcellence 6,5″ 106 19.900 € 15.269 €
ARI30 KJ75HX 1.6 TDI 115HP FR 6,5″ 106 19.900 € 15.269 €

 

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Nissan Sunny GTi-R, ένας Υποτιμημένος Νικητής

gtirsmallthumb

Nissan Sunny GTi-R, ένας Υποτιμημένος Νικητής Εντάξει, το Nissan...

Jeep Πρεμιέρες στην Ελλάδα

jeepsmallthumb

Jeep Πρεμιέρες στην Ελλάδα Τα νέα Jeep Wrangler και...

O «Σκορπιός» σε 7 από τις πιο Όμορφες Πίστες της Ευρώπης…

abarthsmallthumb

O «Σκορπιός» σε 7 από τις πιο Όμορφες Πίστες...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

O «Σκορπιός» σε 7 από τις πιο Όμορφες Πίστες της Ευρώπης…

abarthsmallthumb

O «Σκορπιός» σε 7 από τις πιο Όμορφες Πίστες...

9 Κρυμμένα Διαμάντια, στην Ιδιωτική Αποθήκη της Porsche…

porschelistsmallthumb

9 Κρυμμένα Διαμάντια, στην Ιδιωτική Αποθήκη της Porsche... Με...

Μια ματιά στο…όχι τόσο μακρινό μέλλον

glcsmallthumb

Μια ματιά στο...όχι τόσο μακρινό μέλλον Το ότι κάποια...

HotHatch Banner