AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Δοκιμή: Fiat Tipo sedan 1.6 MTJ

Η επιστροφή

Εισαγωγή

Η Fiat, επιστρέφει στην κατηγορία των sedan και hatchback αυτοκινήτων, με ένα όνομα που στο παρελθόν είχε βοηθήσει την ιταλική εταιρεία να ορθοποδήσει. Το όνομα Tipo επέστρεψε και μαζί επέστρεψαν και οι ελπίδες των Ιταλών να μπορέσουν να σβήσουν από την μνήμη των καταναλωτών το μέτριο Linea και να τους πείσουν πως το νέο Tipo σηματοδοτεί μια νέα σελίδα στην γκάμα της.

Η διάκριση για το ιταλικό αυτοκίνητο ήρθε με το καλημέρα, καθώς το Tipo βραβεύτηκε με τον τίτλο Autobest 2016. Απέναντι του θα βρει αξιόλογες προτάσεις στην κατηγορία μεταξύ των οποίων τα Skoda Rapid, Citroen C4 sedan και SEAT Toledo. Διαθέσιμο σε εκδόσεις sedan, hatchbach και stationwagon, καλύπτει όλες τις ανάγκες των καταναλωτών και με οδηγό την καλή του τιμή θέλει να καθιερωθεί ξανά στην κατηγορία.

Εμφάνιση

Εμφανισιακά, το μικρομεσαίο sedan της Fiat δεν περνάει απαρατήρητο, καθώς διαθέτει αρκετά μοντέρνο και σπορ σχεδιασμό ξεφεύγοντας από τα συντηρητικά σχέδια της κατηγορίας. Απ’ όπου και να το κοιτάξεις θα δεις ότι το κέντρο σχεδιασμού της Fiat έβαλε τα δυνατά του για να κάνει το Tipo ξεχωριστό. Μυώδες με έντονες γραμμές να διατρέχουν το αυτοκίνητο, το Fiat τραβούσε αρκετά βλέμματα στο πέρασμά του κατά την δοκιμή μας, όντας όμορφο, κυρίως αν το κοιτάξεις από τα πλάγια ή το πίσω μέρος.

20170411_175546

Εκτός από ομορφιά, διαθέτει και ένα πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0.29, βοηθώντας έτσι και στην καλή κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο. Το μήκος του αυτοκινήτου φτάνει τα 4.532 χλστ, το πλάτος τα 1.792 χλστ., το ύψος τα 1.497 χλστ. και 2.636 χλστ. μεταξόνιο, χαρίζοντας στο αυτοκίνητο πολύ καλούς εσωτερικούς χώρους.

Εσωτερικό-Χώροι

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, το πρώτο πράγμα που κάνει εντύπωση, όπως προείπα, είναι οι χώροι του και ο ξεχωριστός σχεδιασμός του καθώς δεν δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από άλλο μοντέλο του group, εκτός βέβαια από αρκετούς διακόπτες. Η χρήση μαλακών υλικών στο ταμπλό, βοηθάει στην καλή εικόνα του εσωτερικού, αν και στα κατώτερα τμήματα τα φτηνά σκληρά πλαστικά κάνουν έντονα την εμφάνισή τους. Η συναρμογή πάντως των υλικών είναι σε καλό επίπεδο ενώ στον τομέα της εργονομίας οι Ιταλοί έκαναν πολύ καλή δουλεία.

20170411_180923_001

Το εσωτερικό του Tipo αρέσει σχεδιαστικά και αποτελεί ένα όμορφο περιβάλλον γι’ αυτούς που περνάνε αρκετές ώρες στο αυτοκίνητό τους. Στα μείον, εκτός από τα σκληρά πλαστικά, περιλαμβάνονται και οι φτηνοί στην αίσθηση διακόπτες των χειριστηρίων που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία οθόνη 5-ιντσών που φιλοξενεί τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, Uconnect της Fiat, με την έκδοση που οδηγήσαμε να διαθέτει κάμερα οπισθοπορίας και 3D σύστημα πλοήγησης της TomTom. Ευανάγνωστη και εύκολη στο χειρισμό της, αλλά κάπως μικρή και με όχι καλή ανάλυση για τα σημερινά δεδομένα η οθόνη.

20170411_180937

Στον πίνακα οργάνων, ανάμεσα στο ταχύμετρο και στο στροφόμετρο, υπάρχει επίσης μία οθόνη 3,5 ιντσών που παρέχει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες από το trip computer.

Το Tipo, όντας ευρύχωρο, θα βολέψει άνετα ακόμα και πέντε άτομα στο εσωτερικό του, διαθέτοντας αρκετό χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, αν και οι μεγαλόσωμοι με ύψος πάνω από 1,80 μ., θα κάνουν ένα συμβιβασμό στο χώρο του κεφαλιού καθώς λόγω του μοντέρνου σχεδιασμού μειώνεται το ύψος της οροφής.

Στα πίσω καθίσματα διαθέτει δύο βάσεις isofix για παιδικά καθίσματα, ενώ χάρη στο μεγάλο άνοιγμα της πόρτας, το βάλε βγάλε του μωρού είναι αρκετά εύκολο.

20170411_181307

Περνώντας στο χώρο των αποσκευών, το Tipo διαθέτει 520 λίτρα ωφέλιμου χώρου φόρτωσης και με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα (60/40) μεγαλώνει ακόμα περισσότερο, ενώ το αρκετά μεγάλο άνοιγμα του διευκολύνει το φόρτωμα.

Μόνο αρνητικό είναι ότι δεν γίνεται επίπεδος ο χώρος των αποσκευών με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, αλλά δημιουργεί ένα μικρό σκαλοπατάκι, κατά τα άλλα είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία του.

Ασφάλεια

Στον τομέα της ασφάλειας, το Fiat Tipo στις δοκιμές πρόσκρουσης EuroNCAP, απέσπασε 3 αστέρια με τον βασικό εξοπλισμό και 4 αστέρια στις εκδόσεις που διαθέτουν σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος.

20170411_175152

Αναλυτικά το ιταλικό sedan βαθμολογήθηκε με 82% στην προστασία ενηλίκων επιβατών, 60% στην προστασία παιδιών, 62% στην προστασία πεζών και 25% στα συστήματα ασφαλείας στην βασική έκδοση και 57% στην έκδοση με το πακέτο συστημάτων ασφαλείας.

Στο δρόμο

Κινούμενο μέσα στην πόλη, το Tipo είναι ιδιαίτερα άνετο και η ανάρτηση σε συνεργασία με το στιβαρό πλαίσιο απορροφάει αρκετά καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το κοφτό τιμόνι βοηθάει στους ελιγμούς μέσα στους στενούς δρόμους ενώ το κουμπί city ελαφραίνει αρκετά το τιμόνι, καθιστώντας το ένα ιδιαίτερα άνετο αυτοκίνητο για μέσα στην πόλη. Η μέση κατανάλωση, κατά τη δοκιμή μας, κυμάνθηκε στα 6,7 λίτρα/100χλμ, χωρίς όμως να κινηθούμε σε ιδιαίτερα μποτιλιαρισμένους δρόμους. Αίσθηση επίσης προκαλεί η απουσία start-stop από το αυτοκίνητο.

20170411_175142

Στο ταξίδι είναι άνετο και ξεκούραστο, χάρη στα άνετα καθίσματα και την καλή ρύθμιση της ανάρτησης, ενώ κινείται  με ιδιαίτερη ευκολία με ταχύτητες της τάξης των 130 χλμ/ώρα χωρίς ιδιαίτερους αεροδυναμικούς θορύβους, αν και δεν είναι ανύπαρκτοι, ενώ υπάρχει και λίγος θόρυβος από τα ελαστικά.

Το τιμόνι στον αυτοκινητόδρομο δίνει καλή πληροφόρηση, σε  επαρχιακούς όμως δρόμου με κλειστές στροφές, αν πιέσεις το αυτοκίνητο περισσότερο, νιώθεις ότι ελαφραίνει αρκετά χάνοντας σε αίσθηση.

Στο ταξίδι και με ταχύτητα 130 χλμ/ώρα, η κατανάλωση σύμφωνα με τα όργανα του αυτοκινήτου κυμάνθηκε από 4,5 μέχρι 5,8 λίτρα/100 χλμ, ανάλογα και με την κλίση του δρόμου, νούμερο αρκετά πάνω από τα νούμερα του κατασκευαστή αλλά καλό για πραγματικές συνθήκες.

20170411_174607_001

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου βρίσκεται ο γνωστός common rail Multijet II πετρελαιοκινητήρας της Fiat, με turbo μεταβλητής γεωμετρίας,  χωρητικότητας 1.598 κ.εκ απόδοσης 120 ίππων στις 3.750 στροφές/λεπτό και 320 Nm ροπής στις 1.750 στροφές/λεπτό.

Οι Ιταλοί έχουν κάνει καλή δουλεία σε αυτόν τον τομέα καθώς ο κινητήρας του Tipo είναι αρκετά δυνατός και κινεί άνετα τα 1.270 κιλά του αυτοκινήτου, ενώ συνδυάζεται καλά με το 6-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων που διαθέτει καλή κλιμάκωση.

Στα αρνητικά θα σταθούμε στην αίσθηση του κιβωτίου ταχυτήτων, το οποίο είναι ασαφές και γενικά θα μπορούσε εύκολα νομίζω η Fiat να το κάνει καλύτερο σε αίσθηση, καθώς χαλάει λίγο την εικόνα του αυτοκινήτου. Οι επιδόσεις του Tipo είναι πολύ καλές με τα 0-100χλμ/ώρα να έρχονται σε μόλις 9,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 199 χλμ/ώρα.

Τα φρένα του Tipo δεν εντυπωσιάζουν αλλά κάνουν τη δουλεία τους. Αυτό που μας έκανε αίσθηση είναι ότι στο φάσμα των 2.000 στροφών/λεπτό και με το γκάζι λίγο παραπάνω πατημένο, ο κινητήρας «κλωτσάει» ευχάριστα χαρίζοντας μια σπορ αίσθηση και ζωντάνια στο αυτοκίνητο.

Εξοπλισμός – Τιμή

Το Tipo βασίζεται στη χαμηλή βασική του τιμή η οποία στην έκδοση POP και με τον 1,4-λίτρων βενζινοκινητήρα 95 ίππων, ξεκινάει από τα 13.200 ευρώ, ενώ στην ίδια έκδοση με τον 1,3-λίτρων πετρελαιοκινητήρα 95 ίππων, ξεκινάει από τα 15,500 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η έκδοση Lounge με αρχική τιμή τα 19.050 ευρώ, με το μεταλλικό χρώμα και τις 17-άρες ζάντες αλουμινίου να ανεβάζουν την τιμή στα 19.900 ευρώ.

Στην Lounge έκδοση ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος, με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, Hill Assist, 16-άρες ζάντες αλουμινίου (οι 17-άρες του αυτοκινήτου της δοκιμής κοστίζουν έξτρα 400 ευρώ + 450 ευρώ το μεταλλικό χρώμα), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός πίσω, οθόνη αφής Uconnect 5 -ιντσών, TFT οθόνη 3,5-ιντσών στον πίνακα οργάνων, χειριστήρια τιμονιού, αισθητήρες βροχής ,καθρέφτες στο χρώμα του αυτοκινήτου και πολλά άλλα.

20170411_175537

Το Fiat Tipo είναι ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο που με όπλο τη χαμηλή βασική τιμή του, τους χώρους του, την καλή γκάμα κινητήρων και το Design του, αποτελεί μια ελκυστική πρόταση στην κατηγορία. Στα αρνητικά του θα βάζαμε τα φτηνά πλαστικά σε κάποια μέρη του αυτοκινήτου που χαλάνε τη συνολική εικόνα του εσωτερικού και τη «χαλαρή» αίσθηση του κιβωτίου ταχυτήτων.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος Diesel 1.598 cc
Ισχύς: 120 hp στις 3.750 rpm
Ροπή: 320 Nm στις 1.750rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 199 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,2 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 110 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.532 x 1.792 x 1.497 mm
Χώρος αποσκευών: 520 lt
Bάρος: 1.270 kg

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα