AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Δοκιμή: Fiat Tipo hatchback 1.6 MTJ

Φτηνό, μοντέρνο, ευρύχωρο

Εισαγωγή

Το νέο Fiat Tipo, διαθέτει μια πλήρη γκάμα αμαξωμάτων καθώς είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις sedan, hatchback και stationwagon, καλύπτοντας όλες τις ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών.

Μετά τη δοκιμή του sedan Tipo, που κάναμε πριν λίγο καιρό, ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε και να συμβιώσουμε για μερικές ημέρες και με την 5-θυρη hatchback έκδοση του.

Εμφάνιση

Το 5-θυρο Tipo εμφανισιακά διαφέρει από το 4-θυρο αδελφό του μόνο στο πίσω μέρος, διαθέτοντας και αυτό με τη σειρά του αρκετά μοντέρνο και σπορ σχεδιασμό, ενώ δείχνει ακόμα πιο νεανικό χάρη στην απουσία της «ουράς».

20170418_165514

Το πίσω μέρος είναι λιτό χωρίς να εντυπωσιάζει, αλλά δένει αρμονικά με το υπόλοιπο σύνολο.

Το κέντρο σχεδιασμού της Fiat δημιούργησε ένα όμορφο αυτοκίνητο με έντονες γραμμές κατά μήκος του αμαξώματος και διαθέτει έναν πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0.29, που συμβάλει τα μέγιστα στην καλή κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο.

Το μήκος του αυτοκινήτου φτάνει τα 4368 χλστ, το πλάτος τα 1.792 χλστ., το ύψος τα 1.495 χλστ. και έχει 2.638 χλστ. μεταξόνιο.

Εσωτερικό-Χώροι

Το εσωτερικό του Tipo είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο, όπως και στην 4-θυρη έκδοση, με χώρους αρκετά πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Ο οδηγός και ο συνοδηγός δεν θα έχουν ποτέ παράπονο με τους χώρους, ενώ πίσω θα φιλοξενηθούν άνετα 2 ενήλικα άτομα με αρκετό ελεύθερο χώρο για τα πόδια τους. Ο χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών είναι επαρκής, για άτομα με ανάστημα μέχρι λίγο πάνω από το 1,80 ύψος.

Στα πίσω καθίσματα διαθέτει δύο βάσεις isofix για παιδικά καθίσματα, ενώ το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας προσφέρει ευκολία στο βάλε βγάλε του μωρού από το καρεκλάκι.

pjimage (3)

Το 5-θυρο Tipo διαθέτει 440 λίτρα ωφέλιμου χώρου φόρτωσης, με τα πίσω καθίσματα να πέφτουν 60/40 μεγαλώνοντας κατά πολύ τον ωφέλιμο χώρο.

Μειονέκτημα στο χώρο φόρτωσης αποτελεί το ψηλό κατώφλι της πόρτας που είναι αρκετά πάνω σε σχέση με το δάπεδο του πορτμπαγκάζ και όταν τα καθίσματα είναι αναδιπλωμένα δεν δημιουργείται επίπεδος χώρος αλλά κάνει ένα αρκετά μεγάλο σκαλοπάτι.

Το εσωτερικό του Tipo είναι όμορφο και δε μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο του Group. Στο επάνω μέρος του ταμπλό υπάρχουν μαλακά υλικά, ενώ στα κατώτερα τμήματα του γίνεται χρήση φθηνότερων σκληρών υλικών, με τη συναρμογή τους όμως να είναι αρκετά καλή.

pjimage (5)

Στο κέντρο του ταμπλό, σε αντίθεση με την 4-θυρη έκδοση, υπάρχει μία έγχρωμη οθόνη 7-ιντσών που φιλοξενεί τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, Uconnect της Fiat με την εμφάνιση τύπου τάμπλετ που έχει, να δίνει μία πιο μοντέρνα ατμόσφαιρα στην καμπίνα.

Διαθέτει επίσης, χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth, θύρες  AUX και USB και 3D σύστημα πλοήγησης της TomTom, ενώ η εργονομία είναι πολύ καλή.

20170418_163417

Στον πίνακα οργάνων, ανάμεσα στο ταχύμετρο και στο στροφόμετρο, υπάρχει επίσης μία οθόνη 3,5 ιντσών που παρέχει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες από το trip computer.

Ασφάλεια

Το Fiat Tipo στις δοκιμές πρόσκρουσης EuroNCAP, απέσπασε 3 αστέρια με τον βασικό εξοπλισμό και 4 αστέρια στις εκδόσεις που διαθέτουν σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος.

Αναλυτικά το ιταλικό αυτοκίνητο βαθμολογήθηκε με 82% στην προστασία ενηλίκων επιβατών, 60% στην προστασία παιδιών, 62% στην προστασία πεζών και 25% στα συστήματα ασφαλείας στην βασική έκδοση και 57% στην έκδοση με το πακέτο συστημάτων ασφαλείας.

Στο δρόμο

Το Tipo μέσα στην πόλη είναι άνετο και η ανάρτηση απορροφάει αρκετά καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ο μικρός κύκλος στροφής του τιμονιού, βοηθάει το αυτοκίνητο να είναι ευέλικτο και να πραγματοποιεί εύκολα ελιγμούς μέσα στους στενούς δρόμους ενώ το ηλεκτρικό τιμόνι διαθέτει και λειτουργία city, που με το πάτημα ενός κουμπιού ελαφραίνει αρκετά, χαρίζοντας περισσότερη άνεση.

20170418_164932

Μέσα στην κίνηση της πόλης, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε κατά τη δοκιμή μας στα 6,5 λίτρα/100χλμ. Ο κινητήρας είναι λίγο θορυβώδης και με ανοιχτά τα παράθυρα γίνεται πιο αισθητός, σε λογικά πάντα πλαίσια.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο, το Tipo είναι ευθύβολο, άνετο και ξεκούραστο και θα προβληματίσει τον οδηγό στις υψηλές ταχύτητες, μόνο όταν ο δρόμος έχει πολλές ανωμαλίες.

Ιδιαίτεροι αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν υπάρχουν, χωρίς να είναι όμως και η πιο ήσυχη καμπίνα που έχουμε βρεθεί ποτέ. Θα μεταφέρει άνετα και ξεκούραστα τους επιβάτες τους με τα καθίσματα να είναι ιδιαίτερα βολικά. Στον αυτοκινητόδρομο η μέση κατανάλωση που είδαμε στο trip computer του αυτοκινήτου ήταν στα 5,1 λίτρα/100χλμ.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Κινούμενοι σε δρόμο με κλειστές στροφές, το ιταλικό hatchbach, συμπεριφέρεται αρκετά καλύτερα σε σχέση με το αντίστοιχο sedan, αλλά όταν ο ρυθμός ανεβεί η πληροφόρηση που δίνει το τιμόνι στον οδηγό δεν είναι πολύ καλή.

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας βρίσκεται ο γνώριμος 1,6-λίτρων πετρελαιοκινήρας  MultiJet II  με 120 ίππους και 320 Nm διαθέσιμα από τις 1.750 στροφές/λεπτό.

Δυνατός με μεγάλα ποσά ροπής, κινεί σβέλτα το όχι και πολύ ελαφρύ αμάξωμα του αυτοκινήτου, χωρίς να προβληματίσει σε καμιά περίπτωση τον οδηγό του, ενώ το 6-σχέσεων κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή κλιμάκωση με την αίσθηση του όμως να μην είναι πολύ καλή.

20170418_164913

Τα φρένα του Tipo είναι αρκετά καλά αλλά αυτό που μας άρεσε είναι το μικρό «κλώτσημα» του κινητήρα στο φάσμα των 2.000 στροφών/λεπτό, δείχνοντας το ιταλικό ταμπεραμέντο του, χαρίζοντας μια σπορ αίσθηση και ζωντάνια στο αυτοκίνητο.

Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία του με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 9,7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα.

Εξοπλισμός – Τιμή

Η χαμηλή αρχική τιμή του Tipo hatchback είναι το βασικότερο του πλεονέκτημα, με την έκδοση POP και με τον 1,4-λίτρων βενζινοκινητήρα 95 ίππων, να ξεκινάει από τα 13.200 ευρώ, ενώ στην ίδια έκδοση με τον 1,3-λίτρων πετρελαιοκινητήρα 95 ίππων, ξεκινάει από τα 15,700 ευρώ.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η έκδοση Lounge με αρχική τιμή τα 18,950 ευρώ, με το μεταλλικό χρώμα και τις 17-άρες ζάντες αλουμινίου να ανεβάζουν την τιμή στα 19.700 ευρώ.

Στην Lounge έκδοση ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος, με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, Hill Assist, 16-άρες ζάντες αλουμινίου (οι 17-άρες του αυτοκινήτου της δοκιμής κοστίζουν έξτρα 400 ευρώ + 450 ευρώ το μεταλλικό χρώμα), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός πίσω, οθόνη αφής Uconnect 7 -ιντσώνTFT οθόνη 3,5-ιντσών στον πίνακα οργάνων, χειριστήρια τιμονιού, αισθητήρες βροχής ,καθρέφτες στο χρώμα του αυτοκινήτου και πολλά άλλα.

pjimage (4)

Το 5-θυρο Fiat Tipo είναι ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο που έχει τα φόντα να τραβήξει και μικρότερες ηλικίες, ενώ μπορεί να το αγοράσει κάποιος σε πολύ καλή τιμή, στη βασική του έκδοση. Διαθέτει πολύ καλούς χώρους και ένα δυνατό 1,6 λίτρων κινητήρα πετρελαίου.

Στα αρνητικά δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς τα φτηνά πλαστικά στα χαμηλά τμήματα της καμπίνας και κάποιους διακόπτες, όπως επίσης και την «χαλαρή» αίσθηση του κιβωτίου ταχυτήτων.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος Diesel 1.598 cc
Ισχύς: 120 hp στις 3.750 rpm
Ροπή: 320 Nm στις 1.750rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση: 3,7 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 98 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.368 x 1.792 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών: 440 lt
Βάρος: 1.370 kg

Σχετικά άρθρα: Δοκιμή: Fiat Tipo sedan 1.6 MTJ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα