Post

Δραπετεύοντας στο Ακρόπολις με VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Θέαμα, σκόνη και απρόβλεπτα

Δεν είναι και σύνηθες να ακούς τον ήχο του ξυπνητηριού ξημερώματα Σαββάτου αλλά αυτό σημάνει το εναρκτήριο λάκτισμα του οδοιπορικού μας. Προορισμός, τα βουνά της κεντρικής Ελλάδος και συγκεκριμένα οι ειδικές διαδρομές του ράλι Ακρόπολις όπου θα παρακολουθήσουμε το σπουδαιότερο αγώνα ράλι της πατρίδας μας. Σακίδιο με τα απαραίτητα φαγητά και νερά τσεκ. Καπέλο τσεκ. Κατάλληλη ενδυμασία για περιήγηση στο βουνό τσεκ και φύγαμε. Στο πάρκινγκ περιμένει καθόλα έτοιμος ο τετράτροχος «φίλος» που έχει ως αποστολή να μας μεταφέρει στο προορισμό μας.

Ο λόγος για το νέο VW T-Roc που κάτω από το καπό του κρύβει έναν 1.0 TSI κινητήρα βενζίνης 115 ίππων και είναι ντυμένο με ένα όμορφο πορτοκαλί χρώμα και μαύρη οροφή. Το μικρότερο SUV που υπάρχει στη γκάμα της γερμανικής εταιρείας, φαντάζει ένα ιδανικό όχημα για την εξόρμηση μας καθώς προβλέπεται οικονομικό, λόγω του μικρού του κινητήρα και βολικό για να πατήσεις χώμα, χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος (161 χλστ).

3 (Αντιγραφή)

Το τριμελές πλήρωμα (Άρης, Γιώργος και ο υποφαινόμενος) μαζεύτηκε και έχουμε μπροστά μας να διανύσουμε περίπου 330 χλμ μέχρι τα ορεινά του Παρνασσού, με το εσωτερικό του κόμπακτ T-Roc όμως να είναι άνετο και ευρύχωρο προσφέροντας επαρκή χώρο για τα πόδια και το κεφάλι του πίσω καθήμενου Γιώργου, ενώ τα 415 λίτρα του μεταβαλλόμενου χώρου αποσκευών χώρεσαν πολύ άνετα τις λιγοστές αποσκευές μας.

Με τον καινούργιο δρόμο και τα τούνελ να έχουν παρακάμψει τις στροφές του Πλαταμώνα και την κοιλάδα των Τεμπών, η διαδρομή είναι άνετη και μπορείς να κρατήσεις με ασφάλεια ένα ρυθμό της τάξης των 130-140 χλμ/ώρα με μόνο αρνητικό τα πολλά και ακριβά διόδια.

Το πορτοκάλι μας όχημα, ταξιδεύει με περίσσια άνεση και το εσωτερικό του παραμένει ανεπηρέαστο από τους εξωτερικούς θορύβους, τόσο αεροδυναμικούς όσο και κύλισης, τουλάχιστον όσο μπόρεσα να διακρίνω ανάμεσα από τις ομιλίες καθώς οι συζητήσεις περί ειδικών διαδρομών, παλιών οδηγών εναντίων νέων, θεάματος κτλ δεν είχαν σταματημό.

πινακιδα

Θεσσαλονίκη – εκθεσιακό κέντρο Λαμίας σε κάτι λιγότερο από τρεις ώρες με το ευθύβολο αλλά λίγο σκληρό, όπως παρατήρησε ο πίσω επιβάτης μας, T-Roc το οποίο κατανάλωνε περίπου 7.2 λίτρα για κάθε 100 χλμ που διένυε στον αυτοκινητόδρομο. Πρώτη στάση στο σέρβις παρκ της Λαμίας όπου παραλάβαμε τα διαπιστευτήρια και τα γιλέκα μας και ανηφορίσαμε προς τις μαγικές διαδρομές του Μπράλου.

Πρώτη ειδική της ημέρας η Νέα Άμφισσα, η οποία ξεκινούσε στις 10:48, και όντας άνετοι από πλευράς χρόνου και με τους χάρτες ανά χείρας, βάλαμε το compact suv στις στροφές και αυτό ανταποκρίθηκε άριστα. Ο κινητήρας αποδείχθηκε ροπάτος από τα χαμηλά με τα 200 Nm ροπής να είναι διαθέσιμα από τις 2.000 στρλ κάτι που είδαμε και στη πράξη καθώς δε χρειάστηκε να παίζουμε πολύ με το καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση 6 άρη κιβώτιο ταχυτήτων.

Καθώς ανεβαίνουμε, ο δρόμος στενεύει και οι στροφές γίνονται ποιο κλειστές αλλά οι κλίσεις του αμαξώματος από το «ψηλό μικρο» έλαμψαν δια της απουσίας τους. Το τιμόνι είναι αρκετά άμεσο, προσφαίρωντας καλή πληροφόρηση αν και θα θέλαμε να έχει περισσότερο βάρος στην αίσθηση.

Ψάχνοντας τη ταμπέλα για Βίνιανη-Προσήλιο, σνομπάροντας τα σύγχρονα μέσα, το λάθος δεν άργησε να έρθει και πήραμε το λάθος δρόμο. Αντί να οδεύουμε προς την αφετηρία της ειδικής, αρχίσαμε να ανεβαίνουμε σε έναν βατό μεν, χωματόδρομο δε και μετά από 5 με 6 χιλιόμετρα και τη θέα των κεραιών κινητής τηλεφωνίας, αποφασίσαμε να βάλουμε τα μεγάλα μέσα. Gps στο κινητό και επιστρέψαμε ευθείς στο σωστό δρόμο.

Μέσα σε όλα αυτά όμως, μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε τη συμπεριφορά του T-Roc και στο χώμα, όπου δε τα πήγε καθόλου άσχημα χάρη και στους μεγάλους τροχούς των 17 ιντσών που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Φτάνοντας στο σημείο εκκίνησης της πρώτης ειδικής του Σαββάτου, φορέσαμε τα σακίδια μας και αρχίσαμε τον περίπατο μέσα στην χωμάτινη διαδρομή για να βρούμε το καλύτερo μέρος όπου θα απολαύσουμε τις ικανότητες των οδηγών και των αυτοκίνητων τους αλλά και θα βγάλουμε τις απαραίτητες φωτογραφίες.

Μέχρι στιγμής μεγάλος πρωταγωνιστής του αγώνα ήταν ο Ρώσος Lukyanuk και τη τιμητική τους είχαν τα αρκετά αγωνιστικά τύπου R5 που μετέχουν στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Θόρυβος, θέαμα και μπόλικη σκόνη είναι αυτά που μας μοίρασαν απλόχερα τα πληρώματα και πήραμε μαζί μας λίγο πριν το τέλος της τρίτης ειδικής και βάλαμε πλώρη για την πέμπτη.

1

Το Τ-Roc μας περίμενε στον όμορφο παράδρομο του δασικού δρόμου και ευτυχώς η σκιά από τα μεγάλα δέντρα δεν άφησε τις ακτίνες του ήλιου να μετατρέψουν σε φούρνο το εσωτερικό.

Στο φεύγα κινηθήκαμε πολύ προσεχτικά στο στενό και απόκρημνο δρόμο καθώς από το αντίθετο ρέμα ανέβαιναν οι υπόλοιποι οδηγοί με τα αγωνίστηκα τους. Προορισμός μας το Παλαιοχώρι, καμιά 30 χλμ απόσταση.

Εδώ επιλέξαμε ένα σημείο που ήταν προσβάσιμο χωρίς πολύ περπάτημα αλλά προσέφερε καλή ορατότητα και θέαμα καθώς είχε μια κλειστή αριστερή και μετά μια δεξιά που στην άκρη της ένα σαμαράκι ταλαιπώρησε και ελάφρυνε από πλαστικά μέρη κάποια αγωνιστικά.

Με τον ήλιο να μας έχει κάψει, καθώς ο Ιούνιος μπορεί να μπήκε αλλά δεν το έχει καταγράψει ακόμα ο εγκέφαλος μας για να προστατευτούμε αναλόγως, αποχωρούμε για να προλάβουμε να μπούμε με το αυτοκίνητο στην προ τελευταία ειδική της ημέρας που ξεκινούσε από το Δροσσοχώρι στις 16:43.

2

Καθώς έπρεπε να είμαστε 1.30 ώρα νωρίτερα για να έχουμε πρόσβαση, κινηθήκαμε σβέλτα στους φιδίσιους ορεινούς δρόμους με το T-Roc να μας εκπλήσσει και να αποδεικνείεται ιδιαίτερα ευχάριστο, τηρουμένων πάντα των αναλογιών και της κατηγορίας του.

Φτάνοντας μερικά μέτρα από την εκκίνηση, η αποστολή μας δεν εξετελέσθη καθώς αργήσαμε 10 λεπτά κάτι που σημαίνει για άλλη μια φορά πως ο ποδαρόδρομος ήταν αναπόφευκτος.

Σακίδια ξανά στη πλάτη, νερά, φαγητά και περπάτημα για περίπου 2,5 χλμ, όχι ότι τα μέτρησα, μέχρι να βρούμε το κατάλληλο σημείο όπου με ασφάλεια θα παρακολουθήσουμε τη τελευταία για μας ειδική και αυτή τη φορά θα καθόμασταν μέχρι το τέλος.

acropolis 2018 130.

Ο ήλιος μας χτυπούσε αλύπητα, καθώς δεν υπήρχαν μεγάλα δέντρα να του κρυφτούμε και η μισάωρη καθυστέρηση της έναρξης της ειδικής μας βρήκε να παρακαλάμε για κάποιο σύννεφο. Βέβαια, το άκουσμα του πρώτου Fabia R5 μας έκανε να ξεχασουμε την όποια αναμονή και ταλαιπωρία.

Ξένα και ελληνικά πληρώματα μας τάισαν ξανά σκόνη σερβιρισμένη με όμορφο θέαμα και πάρα την κούραση νιώθαμε την ανάγκη να κάτσουμε και να χειροκροτήσουμε και τον τελευταίο αγωνιζόμενο.  Άλλωστε οι οδηγοί που βρίσκονται στην ουρά δεν έχουν το μυαλό τους μόνο στο χρονόμετρο αλλά και στη τέρψη των θεατών και οι Παπαγεωργίου Ανδρέας και Γιώργος με το θηριώδες σε όγκο Volvo 124 που αγωνιζόταν στα ιστορικά οχήματα, μας ανταμείψανε με δυο ωραίες πλαγιολισθήσεις.

Με τον ήλιο να παίρνει την κατιούσα, αρχίσαμε και εμείς να κατηφορίζουμε προς το αυτοκίνητο σχεδιάζοντας να βγάλουμε φωτογραφίες τον κουβαλητή μας, σε κάνα – δυο σημεία που είδαμε όταν πηγαίναμε.

20180609_064940 (Αντιγραφή)

Κάπου εκεί όμως θα ξεκινούσε και η μικρή Οδύσσεια μας.

Μια πέτρα λαξευμένη από χέρι σαμουράι, βρέθηκε στο δρόμο μας και έσκισε το ελαστικό του T-Roc πλάγια από την εσωτερική μεριά. Αυτό βέβαια έγινε αντιληπτό αρκετά μέτρα πιο κάτω όταν και άναψε η ένδειξη για την πίεση του εμπρός δεξιού ελαστικού. Αφού σταματήσαμε στο πρώτο πάρκινγκ που βρήκαμε μπροστά μας, το φσφσφσ που ακούγαμε από το ελαστικό μας έδωσε να καταλάβουμε ότι η ζημιά είναι μη επισκευάσιμη και η αλλαγή αναπόφευκτη. Αυτομάτως τα βλέμματα στράφηκαν στο χώρο των αποσκευών και από μέσα μας ευχόμασταν να υπάρχει μία ρεζέρβα κανονικού μεγέθους.

20180609_064835 (Αντιγραφή)

Αμ δε όμως. Και 415 λίτρα πορτμπαγκάζ και κανονική ρεζέρβα σαν πολλά δε θες θα μας έλεγαν οι Γερμανοί μηχανικοί αν μας έβλεπαν από μια γωνιά και μπορεί να είχαν και δίκαιο.

Ακρόπολις χωρίς να πάθεις λάστιχο δε γίνεται και τοποθετήσαμε τη ρεζέρβα ανάγκης όπου με μεγάλα γράμματα μας υπενθύμιζε ότι η μέγιστη ταχύτητα που θα μπορούμε να ταξιδέψουμε από εδώ και πέρα θα είναι τα 80 χλμ/ώρα.  Με το αυτοκόλλητο max speed 80 kph ακόμα γυρνάει στο μυαλό μου είχαμε μπροστά μας περίπου 350 χλμ και οπλιστήκαμε με υπομονή και μπόλικη διάθεση για κουβέντα. Μετά από περίπου πέντε ώρες και δύο μικρές στάσεις, ώρα άφιξης καταγράφηκε στις 3 τα ξημερώματα Κυριακής.

Στα θετικά τις ατυχίας μας ήταν ότι όταν πας αργά καις και λίγα. Έτσι, ο τρικύλινδρος χιλιάρης κινητήρας, κατανάλωσε μόλις 4.2 λίτρα για κάθε 100 χλμ (4,5 δίνει ο κατασκευαστής) δικαιώνοντας τη ρήση, ότι δεν υπάρχουν αυτοκίνητα που καίνε άλλα οδηγοί που βιάζονται.

Το T-Roc της VW είναι ακόμα μία απόδειξη ότι τα SUV ήρθαν για να μείνουν, αυτό δείχνουν άλλωστε και τα νούμερα των πωλήσεων.

20180530_223557 (Αντιγραφή)

Άλλο ένα όμορφο οδοιπορικό έφτασε στο τέλος, με το τελευταίο τίναγμα τις σκόνης να γίνεται μέσα στο σπίτι για να μη νομίζουν και οι γυναίκες μας ότι ήμασταν πουθενά άλλου.

20180609_064713 (Αντιγραφή)

Άνετο και ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο, με μόνο μείον κάποιες αντιδράσεις από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα, το μικρό SUV της VW αποδείχθηκε οικονομικό όταν δε βιάζεσαι, αλλά καίει λίγο παραπάνω όταν βιάζεσαι. Μας άρεσε η φρέσκια εικόνα, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του, οι χώροι του που φιλοξενεί άνετα 4 άτομα (με τον πέμπτο μόνο να δυσκολεύεται από το μεγάλο τούνελ στο δάπεδο) και η καλή και ευχάριστη οδηγική του συμπεριφορά.

Στα μείον θα βάλουμε τα σκληρά πλαστικά, που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε όχημα της φίρμας, αλλά η συναρμογή είναι εξαιρετική και θα θέλαμε διακαώς να έχει κανονική ρεζέρβα (είναι διαθέσιμη σε κάποιες εκδόσεις κλέβοντας χώρο όμως από το πορτμπαγκάζ).

Η βασική έκδοση Discover, με τον 1.0 TSI κινητήρας των 115 ίππων, ξεκινάει από τα 19.650 ευρώ, ενώ η έκδοση Advance της δοκιμής μας, ξεκινάει από 21.250 ευρώ. H βασική έκδοση Discover, με κινητήρα πετρελαίου 1,6 TDI 115 PS ξεκινάει από τα 21.900 ευρώ. Είναι διαθέσιμο επίσης και με σύστημα τετρακίνησης 4Motion τόσο σε βενζίνη (2.0 TSI 150 PS) όσο και πετρελαίου (2.0 TDI 150PS) με τιμές που ξεκινάνε από τα 26.700 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 999cc
Ισχύς: 115 ps 
Ροπή: 200 Nm στις 2.000 – 3.000 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.1 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,1 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 117 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.234 x 1.819 x 1.573 mm
Χώρος αποσκευών: 415/1.290 lt
Βάρος: 1.195 kg

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Τα 24 χρόνια εξέλιξης του θρυλικού RX-7 σε ένα βίντεο

rx7

Τα 24 χρόνια εξέλιξης του θρυλικού RX-7 σε ένα...

Το Σχέδιο της Εβδομάδας

Mercedes-Benz-CLS-1

Το Σχέδιο της Εβδομάδας Mercedes-Benz CLS Σήμερα και καθώς...

Δείτε τo Γρηγορότερο A-Class Hatchback να «Τελικιάζει» στον Autobahn! (VIDEO)

a250smallthumb

Δείτε τo Γρηγορότερο A-Class Hatchback να "Τελικιάζει" στον Autobahn!...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Δείτε ένα Toyota Prius να Ντροπιάζει μια Dodge Challenger SRT Demon! (VIDEO)

priusdallenchersmallthumb

Δείτε ένα Toyota Prius να Ντροπιάζει μια Dodge Challenger...

Δείτε το Πισωκίνητο, Κεντρομήχανο Milan Red των 1.307 Αλόγων! (VIDEO)

milanredsmallthumb

Δείτε το Πισωκίνητο, Κεντρομήχανο Milan Red των 1.307 Αλόγων!...

Lancia 037: Η γέννηση ενός θρύλου…

lancia037

Lancia 037: Η γέννηση ενός θρύλου Πως ο Δαυίδ...

HotHatch Banner