AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Δοκιμή: Renault Twingo 0,9 TCe

Κινητήρας πίσω, κίνηση πίσω αλλά ένα ESP δικτάτορας

Εισαγωγή

H τρίτη γενιά του Renault Twingo, μας έχει συστηθεί εδώ και αρκετό καιρό και επανέφερε στην μικρή κατηγορία μία διάταξη, κινητήρα, κιβωτίου, κίνηση πίσω, που θυμίζει παλιές κατασκευές ή Porsche.

Το Twingo μοιράζεται πλαίσιο και μηχανικά μέρη με το Smart forfour και πρόσφατα απέκτησε έναν νέο 3-κύλινδρο κινητήρα τούρμπο χωρητικότητας 898 κ.εκ. χαρίζοντας στο μικρό Γαλλικό αυτοκίνητο σβελτάδα, χωρίς να κάνει παραχωρήσεις όμως στην κατανάλωση. Ο μοντέρνος σχεδιασμός του και η πρακτικότητά του, χάρη και στις πέντε πόρτες που διαθέτει, είναι τα κυριότερα όπλα του στην μάχη των μικρών αυτοκινήτων πόλης.

Εμφάνιση

Μοντέρνο, κόμπακτ και με αρκετές διχρωμίες, το τετράθυρο Twingo φέρει επάνω του όλα εκείνα τα σχεδιαστικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για την καλή εμπορική πορεία ενός αυτοκινήτου, που το αγοραστικό κοινό θα επιλέξει για τις μετακινήσεις του κυρίως μέσα στην πόλη.

06

Η έκδοση Excite, που εξοπλίζει η Renault το 3-κύλινδρο μοντέλο, διαθέτει κόκκινους καθρέφτες, μαύρα αυτοκόλλητα με κόκκινες γραμμές που διατρέχουν το σώμα του αυτοκινήτου, πλαϊνά προστατευτικά σε μαύρο χρώμα και ζάντες αλουμινίου 15-ιντσών.

05

Όμορφα χτυπάει στο μάτι η διχρωμία στο πίσω μέρος, όπου μαζί με το όλο σύνολο συνθέτουν μία σπορ και μοντέρνα εικόνα, που εκτός από το παραδοσιακό γυναικείο κοινό δε θα περάσει αδιάφορο μπροστά από τα αντρικά βλέμματα.

Εσωτερικό-Χώροι

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Twingo, ο οδηγός θα βρεθεί σε μία αρκετά ευρύχωρη και ευχάριστη καμπίνα η οποία χαρακτηρίζεται από έντονα χρώματα με διχρωμίες, τουλάχιστον στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, και αποπνέει φρεσκάδα. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι κατά βάση σκληρά, κάτι που αποτελεί σχεδόν τον κανόνα σε αυτή την κατηγορία, με καλή συναρμογή όμως και χωρίς να παρουσιάζουν τριγμούς.

Όμορφα είναι τα μονοκόμματα καθίσματα που δίνουν μία σπορ νότα ενώ αμφιλεγόμενης πρακτικότητας είναι η βάση σύνδεσης του κινητού με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου, η οποία ναι μεν προσφέρει έξτρα λειτουργίες αλλά δυσκολεύει στο χειρισμό του ραδιοφώνου, υπάρχουν βέβαια και τα χειριστήρια στο τιμόνι.

1t5LY6pA

Πίσω από το όμορφο τριάκτινο τιμόνι, η έλλειψη στροφόμετρου στα όργανα είναι εμφανής και σε γενικές γραμμές εκτός από το ταχύμετρο και το δείκτη βενζίνης κάποια άλλα λαμπάκια δεν είναι και τόσο ορατά ενώ η αδυναμία ρύθμισης του τιμονιού καθ’ ύψος μπορεί να μη βολέψει μερικούς.

fVhBYdiN

Η καμπίνα των πίσω επιβατών, θα φιλοξενήσει άνετα 2 άτομα, με μέτρο σύγκρισης την κατηγορία του, με τα γόνατα να ακουμπάνε ελάχιστα στο μπροστά κάθισμα και το κεφάλι να έχει λίγο αέρα από την οροφή. Αρνητικό στο πίσω μέρος είναι τα παράθυρα που δεν κατεβαίνουν αλλά απλά ανοίγουν ελάχιστα πλαγίως.

Μέσα στην καμπίνα η πρακτικότητα και η εργονομία είναι σχετικά καλή, ενώ διαθέτει σε διάφορα σημεία του εσωτερικού του αποθηκευτικούς χώρους με συνολική χωρητικότητα 52 λίτρα.

DPqJ9Eyp

Στο χώρο τον αποσκευών, η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω έχει ζορίσει τα πράγματα, αλλά τα 188 λίτρα ακούγονται ικανοποιητικά για την κατηγορία, ενώ αν πέσουν τα πίσω καθίσματα, ο συνολικός ωφέλιμος χώρος φόρτωσης φτάνει τα 980 λίτρα.

Στο μπροστινό μέρος, παρά την απουσία του κινητήρα δεν υπάρχει καθόλου αποθηκευτικός χώρος.

Επίσης, το κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλώνεται και αυτό και μπορεί κάποιος να φορτώσει στο αυτοκίνητο αντικείμενα μήκους μέχρι 2,31 μέτρα.

Ασφάλεια

Το Renault Twingo πήρε 4 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 78% στην προστασία των ενήλικων επιβατών81% στην προστασία των παιδιών, 68% στην προστασία των πεζών και 56% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Κατηγορία Supermini, πολλές φορές αυτό μιλάει από μόνο του για τις απαιτήσεις που πρέπει να έχει κάποιος από ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Εδώ απαραίτητη είναι η άνεση στην κίνηση μέσα στην πόλη και η οικονομία και το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο παίρνει άριστα, καθώς οι διαστάσεις του και το τιμόνι που κόβει τους τροχούς σχεδόν 45 μοίρες (λόγω απουσίας του κινητήρα από μπροστά, σχεδόν γυρνάει επιτόπου) το κάνουν εξαιρετικά ευέλικτο μέσα στην κίνηση και στους στενούς δρόμους των πόλεων.

01

Ανάρτηση και πλαίσιο αποσβένουν τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων καλά και το αμάξι δείχνει να ζορίζεται μόνο σε έντονες λακκούβες του οδοστρώματος. Στα συχνά σταμάτα-ξεκίνα των πόλεων, το μέγεθος του παπουτσιού (αν είναι γυναικείο δε θα υπάρξει κανένα πρόβλημα) ίσως ενοχληθεί από τις κοντινές αποστάσεις που έχουν τα πεντάλ μεταξύ τους και το αρκετά «ψηλό» footrest.

Στον αυτοκινητόδρομο, το Twingo θα αποδείξει πως δε φοβάται τα ταξίδια, ενώ παραμένει άνετο και ευθύβολο σε ταχύτητες 120-130 χλμ/ώρα, αλλά μετά από εκεί, αρχίζει να δείχνει την κατηγορία του ενώ παρουσιάζει και λίγους αεροδυναμικούς θορύβους. Ο τούρμπο κινητήρας με τους 90 ίππους και τα 135 Nm ροπής, δε ζορίζεται πουθενά να τραβήξει τα 943 κιλά του αυτοκινήτου ενώ ταξιδεύει οικονομικά καίγοντας κάτω από 5 λίτρα στα 100 χλμ με ταχύτητες της τάξης των 110-120 χλμ/ώρα.

Η διάταξη, κινητήρας πίσω, κίνηση πίσω και 90 ίππους για σχεδόν έναν τόνο, θα μπορούσε να προσφέρει οδηγική απόλαυση όταν ξεκινούν οι στροφές. Κάτι όμως που δυστυχώς δε συμβαίνει, καθώς το μη απενεργοποιημένο ESP δεν αφήνει το πίσω μέρος να πλαγιολισθήσει ούτε μοίρα, επεμβαίνοντας αμέσως με όλα τα μέσα που διαθέτει. Έτσι, στον επαρχιακό δρόμο, κινείται ευχάριστα και σβέλτα, με ουδέτερη συμπεριφορά, κάποιες φορές με υποστροφικές τάσεις, αλλά πάλι ο δικτάτορας (ESP) είναι εκεί για να διορθώσει τα πράγματα.

04

Ο 3-κύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 898 κ.εκ. έχει αρκετή δύναμη, αλλά δεν έχει την ανάλογη γραμμικότητα, καθώς υστερεί στα χαμηλά, κάνει ένα πέταγμα κάπου στη μέση ( δεν έχει στροφόμετρο να ξέρουμε που) και πέφτει λίγο πάλι στα ψηλά.

Σε νορμάλ χρήση πάντως και με το κουμπί ECO πατημένο, αυτό δεν γίνεται σχεδόν καθόλου αντιληπτό. Στα αρνητικά συμπεριλαμβάνεται και το τρέμουλο (λόγω 3 κυλίνδρων) που παρουσιάζει αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση έντονο και σε βαθμό που να ενοχλεί.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το trip computer του αυτοκινήτου, έγραψε μέση κατανάλωση 6,3 λίτρων, νούμερο αρκετά πάνω από τα 4,3-λίτρα του κατασκευαστή αλλά με το μικρό κουμπάκι ECO που βρίσκεται δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων πατημένο και με ελαφρύ δεξί πόδι, σίγουρα μπορεί το νούμερο αυτό να μειωθεί κι’ άλλο.

Το πεντάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, είναι καλό τόσο σε αίσθηση όσο και σε κλιμάκωση.

Συμπέρασμα

Φτάνοντας στο δια ταύτα, το Renault Twingo είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο πόλης που δε φοβάται τους αυτοκινητόδρομους και τους επαρχιακούς δρόμους, όντας πολύ ευέλικτο, με αρκετά καλούς χώρους για την κατηγορία του, πρακτικό χάρη στις τέσσερις πόρτες, με καλή οδηγική συμπεριφορά, δυνατό κινητήρα για τα κιλά του και αρκετά οικονομικό.

03

Στα αρνητικά θα βάλουμε το μη γραμμικό σε απόδοση κινητήρα, «πνιγμένο στα ηλεκτρονικά», το τρέμουλο που εμφανίζεται από το τρικύλινδρο σύνολο και το ότι δεν κατεβαίνουν τα πίσω παράθυρα.

Εξοπλισμός – Τιμή

H βασική έκδοση του Renault Twingo, με τον 999 κ.εκ. ατμοσφαιρικό κινητήρα, απόδοσης 70 ίππων ξεκινάει από τα 10.840 ευρώ.

02

Το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας, με τον 898 κ.εκ. τούρμπο κινητήρα, είναι διαθέσιμο μόνο με την έκδοση Excite και η τιμή του ξεκινάει από τα 12.910 ευρώ.

Ο εξοπλισμός που διαθέτει είναι ο εξής: ABS με υποβοήθηση σε απότομο φρενάρισμα, σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP και αντισπιναρίσματος ASR, σύστημα υποβοήθησης στην ανηφόρα Hill Start Assist, Speed Limiter και Cruise Control, Start-Stop, αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς κεφαλής-θώρακα, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες βροχής, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, χειριστήρια στο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 15-ιντσών και πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης 898 cc
Ισχύς: 90 hp στις 5.250 rpm
Ροπή: 135 Nm στις 2.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 5 σχέσεων
Κίνηση: στους πίσω τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,8 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 165 km/h
Μέση κατανάλωση: 4.3 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 99 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 3.595 x 1.646 x 1.554 mm
Χώρος αποσκευών: 188-980 lt
Βάρος: 943 kg

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα