Post

Δοκιμή: Renault Megane 1,2 TCe 130 PS

Όμορφο, δυναμικό και ολοκληρωμένο hatchback

Εισαγωγή

To νέο Renault Megane το οδηγήσαμε πριν μερικούς μήνες στην πετρελαιοκίνητη έκδοσή του και τώρα μας δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσουμε και τον 1,2 TCe τούρμπο βενζινοκινητήρα με τους 130 ίππους.

Το Megane είναι ένα σημαντικό αυτοκίνητο για τη Renault, καθώς αποτελεί την πρόταση των Γάλλων στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των hatchback και όπως είχαμε δει και με το diesel, μοιάζει πιο ολοκληρωμένο από ποτέ καθώς πατάει σε μία νέα πλατφόρμα και έχει σχεδιαστεί από την αρχή.

Εμφάνιση

Εξωτερικά το Megane ακολουθεί τη δική του σχεδιαστική φιλοσοφία, με όμορφες αλλά απλές γραμμές.
edf

Αυτό που κάνει τη διαφορά στην εμφάνιση του γαλλικού αυτοκινήτου είναι τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος.

2

Μπροστά, τα τύπου led φώτα σχηματίζουν ένα C και είναι αρκετά όμορφα τη νύχτα ενώ και τα πίσω φώτα είναι εντυπωσιακά καθώς καλύπτουν σχεδόν όλο το μήκος του καπό.

Εσωτερικό-Χώροι

Οι Γάλλοι δημιούργησαν ένα αρκετά όμορφο και ποιοτικό εσωτερικό με κεντρικό στοιχείο τη μεγάλη οθόνη αφής των 8,7 ιντσών που θυμίζει αρκετά τάμπλετ, τόσο σε εμφάνιση όσο και στη χρήση της.

20180324_164427

Εκεί, φιλοξενεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου, με τη λειτουργία της να είναι ιδιαίτερα εύκολη, με ωραία γραφικά και πλούσιο μενού.

Τα πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό είναι από μαλακά και ποιοτικά υλικά και μόνο σε χαμηλότερα τμήματα της καμπίνας θα έρθει κανείς σε επαφή με σκληρότερα υλικά.

20180324_164449

Σε γενικές γραμμές το εσωτερικό του είναι αρκετά ευχάριστο, σύγχρονο με καλή εργονομία και όμορφο φωτισμό.

Δεν λείπουν και οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα ενώ ο πατροπαράδοτος ελληνικός φραπές μαζί με το μπουκαλάκι νερού που το συνοδεύει θα βρουν την κατάλληλη θέση για να είναι στην υπηρεσία του οδηγού.

Το μήκους 4.359 χλστ και 1.814 χλστ πλάτους αμάξωμα διαθέτει μια ευρύχωρη καμπίνα για τη κατηγορία του (μεταξόνιο 2669 χλστ) και θα φιλοξενήσει άνετα δύο ενήλικες επιβάτες στα πίσω καθίσματα καθώς υπάρχει επαρκής ελεύθερος χώρος ανάμεσα στα γόνατα και τα εμπρός καθίσματα αλλά και ανάμεσα στο κεφάλι και τον ουρανό του.

kgsKNHbf

Ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 434 λίτρα και με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.247 λίτρα χωρίς ωστόσο να γίνεται επίπεδος.

Ασφάλεια

Το Renault Megane πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 88% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 87% στην προστασία των παιδιών, 71% στην προστασία των πεζών και 71% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Η Γαλλική σχολή μας έχει συνηθίσει σε αυτοκίνητα με ευχάριστη και σπορ συμπεριφορά στο δρόμο και το Megane δε ξεφεύγει από αυτά τα πρότυπα.

Η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη και αυτό αποδεικνύεται στην πράξη κατά τη μετακίνηση στους σπαρμένους από λακκούβες ελληνικούς δρόμους, καθώς αφήνει ανεπηρέαστη την καμπίνα των επιβατών.

Ο τούρμπο κινητήρας των 1.198 κ.εκ. με τους 130 ίππους είναι ράθυμος στις χαμηλές στροφές και αρχίζει να ζωντανεύει μετά το φάσμα των 1,700 στρφ/λεπτό και από τις 2000 στρφ και μετά αποδίδει όλη την ροπή των 205 Nm.

H έκδοση με το επίπεδο εξοπλισμού Dymanic, διαθέτει το πρόγραμμα επιλογής οδήγησης, Multi Sense το οποίο δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα στο Eco, Normal και Dynamic αλλά μπορεί επίσης να κάνει και τις δικές του ρυθμίσεις.

5

Στην εθνική οδό το Megane είναι πολύ άνετο, ευθύβολο και τα επίπεδα των εξωτερικών θορύβων, αεροδυναμικών ή από τα ελαστικά, παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.

Αν και η ιδανική επιλογή προγράμματος για το ταξίδι είναι στη θέση Normal, για το άμεσο τιμόνι που διαθέτει θα προτιμούσαμε λίγο περισσότερο βάρος, κάτι που πολύ εύκολα μπορεί να αλλάξει ο οδηγός από τις προσωπικές ρυθμίσεις. Η κατανάλωση που μας έδωσε το trip computer του αυτοκινήτου όταν κινηθήκαμε στο εθνικό δίκτυο με ταχύτητες της τάξης 130 χλμ/ώρα ήταν στα 5,8 λίτρα/100 χλμ, με τον κατασκευαστή να δίνει 4,5 λίτρα.

Το Megane με τον τούρμπο βενζινοκινητήρα έχει χαρακτήρα και το δείχνει στους επαρχιακούς στριφτερούς δρόμους. Εκεί, θα βρεις το ιδανικό στην επιλογή Dynamic καθώς ο κινητήρας γίνεται πιο ζωηρός και το τιμόνι αποκτάει το βάρος που του λείπει στο Normal.

1

Το πολύ καλό πλαίσιο ακούει χωρίς δισταγμό τις εντολές του οδηγού που μεταφέρονται μέσω του πολύ καλού τιμονιού ενώ η ανάρτηση, παρόλο που δεν είναι σφιχτή, δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει ιδιαίτερες κλίσεις. Στην καλή οδική συμπεριφορά του γαλλικού hatchback βοηθάνε και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά και οι 17 άρες ζάντες που φοράει.

Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Renault, μπορεί σαν αίσθηση να μην εντυπωσιάζει και να μη «δείχνει» τη δύναμη του λόγω και των 1.205 κιλών του αμαξώματος, στα νούμερα όμως που δεν κάνουν λάθος δείχνει τις δυνατότητες του. Το Megane για να φτάσει τα 100 χλμ/ώρα από στάση θέλει 10,6 δευτερόλεπτα, νούμερο πολύ καλό για την κατηγορία του ενώ δεν περνάει απαρατήρητο και το ευχάριστο σφύριγμα του turbo, κάτι που είχαμε επισημάνει και στο Clio.

3

O βενζινοκινητήρας των 130 ίππων δεν ήταν και ιδιαίτερα οικονομικός στην πράξη, καθώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας σε μεικτές συνθήκες έκαψε 7,9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. (5,3 λίτρα/100χλμ δίνει ο κατασκευαστής). Άρα αν οι καθημερινές ανάγκες μετακίνησης είναι αρκετά μεγάλες τότε ιδανικότερη λύση είναι ο πολύ οικονομικός και ροπάτος Diesel κινητήρας της Renault.

Ο 1,2 λίτρων TCe κινητήρας, συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με μακρυά κλιμάκωση, που σε αίσθηση δεν εντυπωσιάζει, κάτι που δεν ισχύει όμως και για τα δυνατά φρένα του που δεν έδειξαν να ταλαιπωρούνται σε κανένα σημείο.

Συμπέρασμα

Το Megane αποτελεί μία ολοκληρωμένη λύση στην κατηγορία έχοντας όλα τα προσόντα να πρωταγωνιστήσει.

20180324_164124

Το πολύ καλό πάτημα στο δρόμο, η ευχάριστη οδική του συμπεριφορά και η ποιοτική και όμορφη εικόνα του εσωτερικού, με σήμα κατατεθέν την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής, είναι τα στοιχεία εκείνα που εκτιμήσαμε δεόντως  στο γαλλικό αυτοκίνητο. Είναι άνετο, εργονομικό, ήσυχο στο ταξίδι και διαθέτει πολύ πλούσιο εξοπλισμό.

Θα μπορούσε πάντως να έχει μια πιο σφιχτή αίσθηση το τιμόνι στο πρόγραμμα Normal, κάτι που αλλάζει όμως ανάλογα με τις προτιμήσεις του καθενός και να καίει λιγότερο, ο όχι και τόσο πρόθυμος στα χαμηλά τούρμπο βενζινοκινητήρας του.

Εξοπλισμός – Τιμή

To Megane με τον 1.2 TCe κινητήρα των 130 ίππων είναι διαθέσιμο με την πλούσια έκδοση Dynamic, που ήταν και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και η τιμή είναι στα 19.600 ευρώ ενώ ακολουθεί η Gt-Line έκδοση στα 20.990 ευρώ.

Το πακέτο Dymanic είναι πολύ πλούσιο και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (LDW), αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, σύστημα Multi Sense, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος, οθόνη αφής 8,7 ιντσών, σύστημα πλοήγησης R-Link 2, δερμάτινο τιμόνι, φώτα Led και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Φωτογραφίες: Λεόντιος Ανδρέου

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης 1.198cc
Ισχύς: 130 ps στις 5.000 rpm
Ροπή: 205 Nm στις 2,000 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,6 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 197 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,3 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 119 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.359 x 1.814 x 1.447 mm
Χώρος αποσκευών: 434/1.247 lt
Βάρος: 1.205 kg

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Ο Mika Hakkinen – με McLaren F1 GTR – στην Laguna Seca…

mikasmallthumb

Ο Mika Hakkinen - με McLaren F1 GTR -...

Παρ’ολίγον Τραγωγία στο Baja 1000 – με τον Alexander Rossi και έναν Fan… (VIDEO)

baja100smalthumb

Παρ'ολίγον Τραγωγία στο Baja 1000 - με τον Alexander...

Έχετε Δει Καλύτερο Donut;

audis3smallthumb

Έχετε Δει Καλύτερο Donut; Ο πρωταγωνιστής του βίντεο, είναι...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Παρ’ολίγον Τραγωγία στο Baja 1000 – με τον Alexander Rossi και έναν Fan… (VIDEO)

baja100smalthumb

Παρ'ολίγον Τραγωγία στο Baja 1000 - με τον Alexander...

Και 6ο ο Ogier!

Αλλά και η Toyota respect

Και 6ο ο Ogier! Αλλά και η Toyota respect...

O «Σκορπιός» σε 7 από τις πιο Όμορφες Πίστες της Ευρώπης…

abarthsmallthumb

O «Σκορπιός» σε 7 από τις πιο Όμορφες Πίστες...

HotHatch Banner