AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Δοκιμή: Renault Clio 1.2 Tce

Ευέλικτο, δυναμικό και με ζωηρό κινητήρα

Εισαγωγή

To Renault Clio, βρίσκεται στην τέταρτη γενιά του και πρόσφατα ανανεώθηκε στα σημεία με τις διαφορές τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του να γίνονται αντιληπτές μόνο από ένα έμπειρο μάτι. Όταν το 1990 πρωτοβγήκε στην παραγωγή το Clio, όνομα που δανείζεται από την Ελληνίδα Μούσα της Ιστορίας, βοήθησε τα μέγιστα για να ξεπεράσει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία τα τεράστια οικονομικά της προβλήματα και να μην αποτελέσει ιστορία.

clio10

Το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο, το 1991 και το 2006 κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» και είναι από τα λίγα μοντέλα που έχουν στο ενεργητικό τους αυτόν το τίτλο δύο φορές.

Με σήμα κατατεθέν την καλή οδική συμπεριφορά, τους καλούς χώρους και το λεπτεπίλεπτο γαλλικό design, το Clio κράτησε, παρά τα χρόνια, το χαρακτήρα του και χάρη στις ανά διαστήματα εξαιρετικές εκδόσεις RS, λατρεύτηκε από πολλούς βενζινοκέφαλους ανά τον κόσμο. Η ανανεωμένη τέταρτη γενιά του Clio φέρνει σήμερα έναν νέο τούρμπο κινητήρα 1,2-λίτρων με 3 κυλίνδρους, που η απόδοσή του φτάνει τους 120 ίππους.

Εμφάνιση

Οι αλλαγές που μπορεί να διακρίνει κανείς στο ανανεωμένο Clio είναι στην ελαφρώς μεγαλύτερη γρίλια στον εμπρός προφυλακτήρα και τα Full LED pure vision φωτιστικά σώματα, που είναι στάνταρτ σε κάποιες εκδόσεις. Πίσω, αν ψάξεις για αλλαγές θα τις βρεις και εδώ στα όμορφα Full LED φωτιστικά σώματα.

clio14-e1506449166160

Επίσης, υπάρχουν και νέα σχέδια σε ζάντες όπως αυτές των 17-ιντσών που φοράει η έκδοση Dynamic. Παρόλο που οι αλλαγές ήταν μικρές και κουβαλάει στην πλάτη του 4 χρόνια, παραμένει νεανικό και μοντέρνο ενώ δεν κρύβει και το σπορ του ταμπεραμέντο.

Εσωτερικό-Χώροι

Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν πολλές αλλαγές στην εμφάνιση, παρά μόνο στο νέο τιμόνι, στον επιλογέα ταχυτήτων και σε κάποια κουμπιά. Αρκετές αλλαγές όμως έχουν γίνει στα υλικά που χρησιμοποιούνται στο ταμπλό και στα καθίσματα αλλά και στο φινίρισμα. Μπαίνοντας στο εσωτερικό του, αποπνέει ακόμα φρεσκάδα και είναι σύγχρονο και απλό.

UHXWn3Jc

Τα όργανα που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι είναι όμορφα και ευανάγνωστα ενώ κυρίαρχη θέση στο μάτι καταλαμβάνει η οθόνη αφής των 7-ιντσών η οποία μοιάζει μεγαλύτερη καθώς η κονσόλα ρέει προς τα κάτω και ενσωματώνει έξυπνα τα κουμπιά του συστήματος κλιματισμού. Τα πλαστικά στο επάνω μέρος είναι μαλακά και μόνο σε χαμηλότερα σημεία θα συναντήσει κανείς σκληρότερα υλικά. Η συνολική εικόνα και η αίσθηση που σου δίνει το αυτοκίνητο στο εσωτερικό του είναι αρκετά καλή χάρη και στην καλή συναρμογή των υλικών.

Εργονομικά ο οδηγός θα βολευτεί στα πολύ άνετα και καλά σε πλευρική στήριξη καθίσματα ενώ το τιμόνι μπορεί να ρυθμιστεί τόσο σε ύψος όσο και σε βάθος. Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου θα βολευτούν άνετα 2 ενήλικες, καθώς ο χώρος  για τα γόνατα είναι καλός και στο κεφάλι μόνο οι λίγο ψηλότεροι του κανονικού θα πρέπει να κάνουν μερικές παραχωρήσεις.

Το Clio διαθέτει δυο βάσεις isofix στα πίσω καθίσματα και χάρη στο μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας δε θα δυσκολέψει στο βάλε βγάλε του παιδικού καθίσματος αλλά και το κυριότερο στου τέκνου.

DWT84OLs

Ο χώρος των αποσκευών του αυτοκινήτου είναι πολύ καλός για την κατηγορία του και φτάνει στα 300 λίτρα ενώ με τα καθίσματα πεσμένα αυξάνεται στα 1.146 λίτρα, με μόνο αρνητικό το σκαλοπάτι που δημιουργείται.

Ασφάλεια

Το Renault Clio πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 88% στην προστασία των ενήλικων επιβατών89% στην προστασία των παιδιών, 66% στην προστασία των πεζών και 99% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Το γαλλικό αυτοκίνητο, αν και το μέγεθος του παλαιότερα θα στεκόταν δίπλα στα μεγαλύτερα hatch-back, είναι ιδιαίτερα άνετο στην πόλη με καλές γωνίες, με το τιμόνι να κόβει αρκετά και να βοηθάει στις μανούβρες. Η ανάρτηση, παρόλο που είναι σφιχτή, απορροφάει όλες τις κακοτεχνίες του δρόμου χωρίς να μεταφέρει σχεδόν τίποτα στην καμπίνα και σε αυτό βοηθάει τα μέγιστα το στιβαρό πλαίσιο και οι ζάντες 17-ιντσών.  Ο κινητήρας είναι ζωηρός, γραμμικός, διαθέτει αρκετή ροπή από χαμηλά και δεν κουράζει καθώς δε χρειάζεται να παίζεις ιδιαίτερα με το κιβώτιο ταχυτήτων.

clio8

Σήμα κατατεθέν του Clio είναι το πολύ καλό τιμόνι. Στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να κινηθεί άνετα χωρίς να προβληματίσει τον οδηγό του σε καμία περίπτωση, όντας ευθύβολο και άνετο. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι σε χαμηλά επίπεδα, όπως και η κατανάλωση που δε θα ξεπεράσει τα 5,5 λίτρα/100χλμ αν κινήστε με ταχύτητα 120-130 χλμ/ώρα.

Αν σου αρέσει το Clio RS, έχεις σπάσει τον κουμπαρά σου και δεν σου φτάνουν να το αποκτήσεις, τότε το 3-κύλινδρο σύνολο με το τούρμπο, αποτελεί την τέλεια «παραχώρηση». Οι 120 ίπποι και τα 205Nm ροπής μπορεί να μη βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, κινούν όμως παραπάνω από ικανοποιητικά το βάρους 1.090 κιλών αυτοκίνητο. Για το σπριντ των 0-100 χλμ/ώρα το Clio χρειάζεται 9 δευτερόλεπτα αλλά δεν είναι τόσο αυτό το σημείο που θα αγαπήσεις πάνω του.

clio1

Το ανήσυχο αλλά και νεανικό κοινό, θα νιώσει ένα χαμόγελο να ζωγραφίζεται στα χείλι του όταν το μικρό γαλλικό αρχίσει να ξετυλίγει το ταμπεραμέντο του στα στριφτερά κομμάτια.

Το τιμόνι που σε πληροφορεί σωστά για τη γωνία των τροχών, η σφιχτή ανάρτηση που δεν αφήνει το αυτοκίνητο να πάρει μεγάλες κλήσεις , το στιβαρό πλαίσιο και ο κινητήρας που τραβάει από χαμηλά, βοηθάνε το Clio στο να παρουσιάζει μία πολύ καλή συμπεριφορά ακόμα και στο όριο, εμφανίζοντας βέβαια αρκετά υπερστροφική συμπεριφορά για προσθιοκίνητο, με το ESP να επεμβαίνει όταν αυτό χρειαστεί.

Ένας καλός σύμμαχος στην όλη σπορτίφ συμπεριφορά του Clio είναι και το καλό σε αίσθηση και με σωστή κλιμάκωση 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ενώ στα συν προστίθεται και το ευχάριστο, ελαφρύ τουρμπίσιο σφύριγμα του κινητήρα που φτιάχνει τη διάθεση. Τα φρένα, αν και πίσω έχει ταμπούρα, δεν έδειξαν να κουράζονται στα κατηφορικά κομμάτια ενώ αν βυθίσεις το πεντάλ του φρένου, καταλαβαίνεις αμέσως τη δύναμη και την αποτελεσματικότητά τους.

Η μέση κατανάλωση του τρικύλινδρου τούρμπο κινητήρα κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε κοντά στα 6,8 λίτρα.

Συμπέρασμα

clio12

Το ανανεωμένο Clio παραμένει μία αξιόπιστη λύση για την κατηγορία. Η καλή οδική συμπεριφορά και το πολύ καλό τιμόνι συνδυάζονται τέλεια με τον νέο 1,2 Tce κινητήρα των 120 ίππων. Ευχάριστη έκπληξη η αναβαθμισμένη εικόνα του εσωτερικού, όσον αφορά την ποιότητα των υλικών, ενώ παραμένει ακόμα φρέσκο και όμορφο εμφανισιακά δείχνοντας πως η κλεψύδρα της Κλειώς δεν άδειασε ακόμα.

Στα αρνητικά είναι η τιμή, καθώς ο 1,2 Tce κινητήρας είναι διαθέσιμος μόνο στην πλούσια έκδοση Dynamic και τα τα 16.430 ευρώ που κοστίζει δεν είναι και λίγα στις μέρες μας. Επίσης, με την εικόνα του εσωτερικού να έχει αναβαθμιστεί θα μπορούσαν οι Γάλλοι να βάλουν ένα πιο ντιζαϊνάτο κουμπί start-stop.

Εξοπλισμός – Τιμή

Η έκδοση Dymanic που είχαμε στα χέρια μας κοστίζει 16.700 ευρώ και διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό όπως: Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, Αυτόματο κλιματισμό, Κάμερα οπισθοπορείας, Εμπρός-πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, Φώτα Full Led, Ζάντες 17-ιντσών (+270ευρώ), Δερμάτινο τιμόνι, Cruise control με Speed limiter.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.197 cc
Ισχύς: 120 hp στις 5.500 rpm
Ροπή: 205 Nm στις 2.000 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 199 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,3 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 118 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.063 x 1.732 x 1.448 mm
Χώρος αποσκευών: 300-1.146 lt
Βάρος: 1.090 kg

Σχετικά άρθρα: Αφιέρωμα 25 χρόνια Renault Clio,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα