AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Δοκιμή: Νέο Seat Ibiza 1.0 TSI 95 PS

Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και πιο ώριμο από ποτέ

Εισαγωγή

Η πέμπτη γενιά του Seat Ibiza ήρθε και στη χώρα μας έχοντας ως στόχο την κορυφή της κατηγορίας. Σύμφωνα με τη Seat, το αυτοκίνητο εξελίχθηκε από το μηδέν και πατάει επάνω στη νέα πλατφόρμα MQB – AO, που θα χρησιμοποιούν στο μέλλον όλα τα μικρά μοντέλα του Group VW.

Το Ibiza έκανε την εμφάνιση του το 1984 και από τότε η εμπορική του πορεία ήταν εντυπωσιακή φιγουράροντας πάντα στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων, έχοντας μέχρι σήμερα πουλήσει πάνω από 5,4 εκατομμύρια αντίτυπα.

thumbnail_IMG_7522-2

Το νέο Ibiza θέλει να συνεχίσει την παράδοση και μοιάζει πιο ώριμο από ποτέ, μεγαλώνοντας σε διαστάσεις, κουβαλώντας επάνω του πληθώρα νέων τεχνολογιών και διαθέτοντας σύγχρονους κινητήρες.

Εμφάνιση

Εμφανισιακά το ισπανικό μικρό δεν κάνει την υπέρβαση, αλλά διαθέτει όμορφες γραμμές και αποπνέει μία νεανικότητα. Οι ομοιότητες του με το μεγαλύτερο μέλος της οικογένειας, το Leon, είναι κάτι παραπάνω από αρκετές και άνετα θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ένα λίγο μικρότερο Leon.

thumbnail_IMG_7574-2

Στο εμπρός μέρος, οι εισαγωγές αέρα κάτω από τα «ζωηρά» φωτιστικά σώματα δίνουν μια ελαφριά σπορ νότα ενώ στο πίσω μέρος τα LED φώτα είναι αυτά που θα τραβήξουν το βλέμμα του παρατηρητή.

Εσωτερικό-Χώροι

Εκεί που το Ibiza στηρίζει την εμπορική του επιτυχία είναι οι χώροι και γίνεται άμεσα αντιληπτό με το που ανοίξεις την πόρτα και βρεθείς στο εσωτερικό του. Η καμπίνα είναι αρκετά φωτεινή και ευχάριστη και η εργονομία είναι πολύ καλή, καθώς τα πάντα είναι εκεί που πρέπει χωρίς να χρειάζεται να ψάχνεις κουμπιά και χειριστήρια.

Seat-Ibiza-2018-1024-4e

Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας είχε στον εξοπλισμό της μία οθόνη αφής 8-ιντσών, η οποία ζωντανεύει κάπως το σοβαρό και λιτό ταμπλό του. Τόσο τα χρώματα αλλά ακόμα περισσότερο το εξαιρετικό μενού και οι λειτουργίες της, την κάνουν ιδιαίτερα εύκολη στη χρήση, ακόμα και για τον αρχάριο και σίγουρα είναι μία επιλογή που αξίζει τα όχι πολλά έξτρα χρήματα της.

Το στοιχείο που δεν μας άρεσε στο εσωτερικό ήταν η ποιότητα των πλαστικών, τα οποία είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία σκληρά και δείχνουν φθηνά, με την συναρμογή τους όμως να είναι πολύ καλή ενώ δεν παρουσίαζαν τριγμούς σε κανένα σημείο.

Χάρη στη νέα πλατφόρμα, το Ibiza διαθέτει μακρύτερο μεταξόνιο κατά 95 χιλιοστά και είναι φαρδύτερο κατά 87 χιλιοστά με το χώρο για τους πίσω επιβάτες να μην έχει να ζηλέψει τίποτα από οχήματα μίας κατηγορίας επάνω.

Άνετα θα βολευτούν 2 ενήλικοι επιβάτες στα πίσω καθίσματα με τον ελεύθερο χώρο στα γόνατα να είναι πολύ καλός ενώ και η απόσταση της οροφής από το κεφάλι είναι υπέρ αρκετή.

Seat-Ibiza-2018-1024-5b

Ο πέμπτος  της παρέας θα βολευτεί και αυτός άνετα για τα δεδομένα της κατηγορίας ενώ στα πίσω καθίσματα διαθέτει δύο βάσεις Isofix για παιδικά καθισματάκια με το άνοιγμα της πόρτας να βοηθάει στο εύκολο βάλε βγάλε του παιδιού.

Ο χώρος αποσκευών είναι ένας ακόμα κερδισμένος από την αύξηση του μεταξονίου καθώς διαθέτει 63 παραπάνω λίτρα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, φτάνοντας αισίως τα 355 λίτρα, νούμερο κορυφαίο για την κατηγορία του. Με τα 60/40 διαιρούμενα καθίσματα αναδιπλωμένα ο χώρος αυτός αυξάνεται περισσότερο, φιλοξενώντας έξτρα φορτίο, με μόνο αρνητικό το μικρό σκαλοπατάκι που δημιουργείται.

Ασφάλεια

Το Seat Ibiza πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 95% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 77% στην προστασία των παιδιών, 59% στην προστασία των πεζών και 71% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Το ισπανικό αυτοκίνητο θα κινηθεί άνετα μέσα στην πόλη, με σύμμαχο την καλή ορατότητα και το μικρό κύκλο στροφής. Το καλό πλαίσιο και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση απορροφούν όλες τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων αφήνοντας την καμπίνα των επιβατών ανεπηρέαστη.

thumbnail_IMG_7520-2

Η κλιμάκωση του 5-σχέσεων μηχανικού κιβωτίου είναι αρκετά αραιή και όταν κινείσαι σε στενούς δρόμους με δευτέρα και πέσουν χαμηλά η στροφές, τότε «γνωρίζεις» το κενό της απόδοσης του κινητήρα.

Η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι αρκετά βελτιωμένη και αυτό φαίνεται στον αυτοκινητόδρομο όπου το Ibiza κινείται με περίσσια άνεση χωρίς να προβληματίζει τον οδηγό ενώ είναι αρκετά ευθύβολο. Τα άνετα καθίσματα και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό του το καθιστούν ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο για όλη την οικογένεια.

thumbnail_IMG_7567-2

Στις στροφές, το Ibiza παραμένει ουδέτερο στη συμπεριφορά του, με μικρές κλίσεις του αμαξώματος ενώ το τιμόνι είναι καλό σε πληροφόρηση και συμπληρώνει τη γενικά καλή εικόνα του αυτοκινήτου.

Παρά το καλό τιμόνι και το πρόθυμο σασί, δεν μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε sport ή fun to drive και όποιος ψάχνει κάτι ανάλογο θα πρέπει να περιμένει τις FR εκδόσεις με ποιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Άλλωστε η έκδοση του Ibiza που είχαμε στα χέρια μας έχει σωστή συμπεριφορά για αυτό που θέλει να είναι.

thumbnail_IMG_7561-2

Τα φρένα του είναι καλά σε αίσθηση και ικανοποιητικά σε απόδοση, χωρίς όμως να εντυπωσιάζουν.

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας βρίσκεται ένας TSI χιλιάρης κινητήρας, με τρεις κυλίνδρους και τούρμπο με τη μέγιστη απόδοση του να φτάνει τους 95 ίππους και τη ροπή τα 175 Nm διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ. Η λειτουργία του είναι αρκετά πολιτισμένη, χωρίς τρέμουλο και σε κανονική λειτουργία είναι εξαιρετικά αθόρυβος, παρότι τρικύλινδρος και μόνο όταν σκαρφαλώσει στα ψηλά του στροφομέτρου κάνει αισθητή την παρουσία του.

Ο κινητήρας είναι αρκετά γραμμικός και πρόθυμος να ανεβάσει ρυθμό ενώ οι 95 ίπποι είναι ικανοποιητικοί για τα 1.030 κιλά του αυτοκινήτου. Η έκδοση με τους 95 ίππους, διαθέτει ένα 5-άρη χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, του οποίου όπως είπαμε η κλιμάκωση είναι αρκετά αραιή με αποτέλεσμα σε επαρχιακούς δρόμους ή μέσα στην πόλη να είναι απαραίτητη η συχνή επαφή με το λεβιέ ταχυτήτων.

Η μέση κατανάλωση που δίνει ο κατασκευαστής για το μοντέλο είναι στα 4,7 λίτρα/100χλμ, κατά την δική μας χρήση όμως το trip computer έγραψε 6,5 λίτρα για κάθε 100χλμ που διανύσαμε σε μικτές διαδρομές, νούμερο καλό για πραγματικές συνθήκες.

Συμπέρασμα

Η πέμπτη γενιά το Ibiza έρχεται με πολλές αξιώσεις για να προσελκύσει το ελληνικό αγοραστικό κοινό. Σήμα κατατεθέν του η άνεση και οι χώροι που προσφέρει στους επιβάτες του. Διαθέτει σωστή συμπεριφορά στο δρόμο, ήσυχη καμπίνα και σύγχρονους κινητήρες. Ο τρικύλινδρος TSI κινητήρας με τους 95 ίππους είναι μία ιδανική πρόταση που προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις με καλή κατανάλωση για τα δεδομένα και όλα αυτά σε μία πολύ ανταγωνιστική τιμή που ξεκινάει από τα 13.050 ευρώ.

thumbnail_IMG_7566-2

Το μόνο που χαλάει την εικόνα του αυτοκινήτου είναι η ποιότητα των σκληρών πλαστικών στη καμπίνα και η κλιμάκωση του 5 σχέσεων χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.

Εξοπλισμός – Τιμή

Η βασική έκδοση Reference με τον 999 κ.εκ. κινητήρα των 75 ίππων κοστίζει 11.700 ευρώ. Η έκδοση Style με τον TSI κινητήρα των 999 κ.εκ. με τους 95 ίππους ξεκινάει από τις 13.050 ευρώ, ενώ με ακόμα 950 ευρώ μπορείς να προσθέσεις το πακέτο Launch edition 1, όπως το όχημα της δοκιμής μας, που προσφέρει έξτρα την πολύ καλή οθόνη αφής των 8-ιντσών, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, adaptive cruise control και το ηχοσύστημα της Beats.

Στο βασικό εξοπλισμό της Style περιλαμβάνονται, έξι αερόσακοι, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με αναγνώριση πεζών, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες.

Η έκδοση Style με τον TSI 999 κ.εκ. κινητήρα με τους 115 ίππους και το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινάει από τις 13.550 ευρώ.

Φωτογραφιές: Παντελής Τζερτζεβέλης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 999cc
Ισχύς: 95 hp στις 5.000 rpm
Ροπή: 175 Nm στις 1.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 5 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 182 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,7 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 106 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.059 x 1.780 x 1.444 mm
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Βάρος: 1.030 kg

 

2 Responses to Δοκιμή: Νέο Seat Ibiza 1.0 TSI 95 PS

  • Από φρένα πως τα πάει ;

    • Καλά σε αίσθηση, δεν έδειξαν εμφανή σημάδια κόπωσης αλλά θα μπορούσαν να είναι λίγο καλύτερα σε απόδοση. Οι εκδόσεις με δισκόφρενα πίσω αντί για ταμπούρα θα έχουν σίγουρα καλύτερη απόδοση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα