AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Δοκιμή: Νέο Audi Q2 1,6 TDI

Ανεβάζει τα στάνταρτ της κατηγορίας

Εισαγωγή

Τα SUVs οχήματα είναι πολύ δημοφιλή στην Ευρώπη με τις πωλήσεις τους κάθε χρόνο να κερδίζουν έδαφος σε σχέση με τα αντίστοιχα hatchback αυτοκίνητα. Η Audi, στην έκθεση της Γενεύης το 2016 παρουσίασε το νέο Q2 και μπαίνει με αυτό στην μικρή κατηγορία των SUV πόλης, με όπλο της το όνομα και την ποιότητά της.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Το Q2 είναι χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα MQB του VW Group και οι κυριότεροι αντίπαλοι του, από τους οποίους θέλει να πάρει ένα κομμάτι των πωλήσεων, είναι η Mercedes GLA, η BMW X1 και το Mini Countryman αν και δε θα έλεγε όχι να κλέψει και μερικές πωλήσεις από τo κατά πολύ φθηνότερο best seller Renault Captur.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Εμφάνιση

Παραλάβαμε το πορτοκαλί Audi Q2 της δοκιμής και μπορέσαμε να παρατηρήσουμε από κοντά τη νέα σχεδιαστική γραμμή της εταιρείας που ξεφεύγει από τα καμπυλωτά σχήματα και αποκτάει περισσότερες γωνίες. Το μπροστινό μέρος θυμίζει το Q7, με την οκταγωνική μάσκα, τα LED φωτιστικά και τις «ψεύτικες» εισαγωγές αέρα στο μπροστινό προφυλακτήρα να δίνουν έναν σπορ αέρα στο αυτοκίνητο.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Στο πίσω μέρος, την παράσταση κλέβουν τα ανάγλυφα φωτιστικά σώματα και ο διαχύτης, τονίζοντας και την εκτός δρόμου διάθεση του αυτοκίνητου.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Εντύπωση προκαλούν οι προεξοχές των πίσω φτερών που χαρίζουν έξτρα όγκο στο αυτοκίνητο και άρεσε πολύ η διχρωμία στην πίσω κολόνα με το λογότυπο της Audi, που θυμίζει λίγο από R8 (αν και περιορίζει την ορατότητα).

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Παρατηρώντας το από τα πλάγια, το πίσω μέρος χαμηλώνει λίγο παραπέμποντας σε κουπέ σχεδίαση. Τέλος, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, σε σχέση πάντα με ένα hatchback, δίνουν έναν off-road χαρακτήρα με τις 17άρες πολυάκτινες ζάντες να δένουν όμορφα με όλο το σύνολο.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Εσωτερικό-Χώροι

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Q2 το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι η ομοιότητα με το εσωτερικό του A3 με τη διαφορά ότι κάθεσαι ψηλότερα. Η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό τραβάει τα βλέμματα (στο Q2 η οθόνη δεν μπαίνει μέσα στο ταμπλό όπως στο A3) με τους στρόγγυλους αεραγωγούς να προσδίδουν μια πιο σπορ ατμόσφαιρα.

ET5

Το δερμάτινο σπορ τιμόνι μας άρεσε πολύ από πλευράς εμφάνισης όσο και αίσθησης των υλικών, σε βαθμό που σκεφτόμασταν πώς να το πάρουμε χωρίς να το καταλάβουν.

Το σύστημα πληροφοριών της MMI με την έγχρωμη οθόνη των 7 ιντσών είναι από τα καλύτερα που υπάρχουν στην αγορά, με τον ιδιαιτέρως εύκολο χειρισμό του μέσω του κεντρικού περιστροφικού διακόπτη αλλά και από τα χειριστήρια που βρίσκονται στο τιμόνι.

Το Q2 είναι αρκετά ευρύχωρο και μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 4 επιβάτες, αφήνοντας αρκετό ελεύθερο χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα των πίσω επιβατών. Η μεταφορά ενός πέμπτου επιβάτη όμως δε θα γίνει με την ίδια άνεση, αλλά με λίγη προσπάθεια όλοι οι καλοί χωράνε.

Το αυτοκίνητο διαθέτει δύο βάσεις isofix για παιδικό καθισματάκι στα πίσω καθίσματα και μία στο κάθισμα του συνοδηγού. Με το παιδικό κάθισμα όμως πίσω από την θέση του συνοδηγού ο χώρος για τα πόδια περιορίζεται αλλά παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ο χώρος αποσκευών του Q2 είναι αρκετά ικανοποιητικός και μεγαλύτερος από αυτόν του A3, με 405 λίτρα ωφέλιμο χώρο (διαθέτει και μετακινούμενο σε δύο θέσεις δάπεδο) ενώ αν ρίξουμε τα διαιρούμενα καθίσματα αυξάνεται στα 1.050 λίτρα, με μήκος χώρου φόρτωσης περίπου στα 1,55 μέτρα.

Ασφάλεια

Από πλευράς ασφάλειας, το μικρό SUV της Audi πήρε 5 αστέρια στα τεστ πρόσκρουσης και βαθμολογήθηκε με 93% στην προστασία των ενηλίκων επιβατών, 86% στην προστασία των παιδιών, 70% στην προστασία των πεζών και 70% στα συστήματα ασφαλείας. Η γερμανική εταιρεία εξοπλίζει όλα τα Q2 με το Audi pre sense, που μπορεί και αναγνωρίζει οχήματα και πεζούς που κινούνται στο δρόμο και σε πρώτο στάδιο προειδοποιεί ηχητικά και οπτικά τον οδηγό για πιθανή σύγκρουση και αν ο οδηγός δεν αντιδράσει φρενάρει το όχημα προς αποφυγή ατυχήματος.

DSC_0935

Στο δρόμο

Όταν παραλαμβάνεις ένα αυτοκίνητο που συγκαταλέγεται στα μικρά SUV πόλης με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, περιμένεις και την ανάλογη οδική συμπεριφορά, όχι όμως και με το Q2 της Audi το οποίο μας εξέπληξε ευχάριστα με την σπορ συμπεριφορά του.

DSC_0940

Η Audi έκανε τα μαγικά της και το τιμόνι του Q2 είναι πάρα πολύ καλό και σε συνδυασμό με την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, το crossover της γερμανικής εταιρείας μας χάρισε ένα πλατύ χαμόγελο όταν κινηθήκαμε στους ορεινούς επαρχιακούς δρόμους στρίβοντας με σιγουριά, αμεσότητα και ελάχιστες κλήσεις στο αμάξωμα.

Ο κινητήρας του Q2 που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής, ήταν ο 1,6 λίτρων υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας που αποδίδει 116 ίππους και 250 Nm ροπή που είναι διαθέσιμη από τις 1.500 στροφές/λεπτό και καταφέρνει να κινεί με άνεση το 1.205 κιλών αμάξωμα σε όλων των ειδών τους δρόμους, χάρη και στη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου.

Στην εθνική το αυτοκίνητο καταπίνει άνετα τα χιλιόμετρα, καθώς χάρη στο ευθύβολο τιμόνι και την καλή ηχομόνωση (αν και υπάρχει λίγος θόρυβος από τα λάστιχα) το ταξίδι με 130 χλμ/ώρα είναι αρκετά ξεκούραστο. Στη διάρκεια του ταξιδιού μας είχαμε την «τύχη» (λόγω του τεστ) να έχουμε πλευρικούς ανέμους τους οποίους το Q2 αντιμετώπισε με περίσσια άνεση.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε το Audi Drive Select με τέσσερα προγράμματα οδήγησης, Comfort, Auto, Sport και Individual. Στην μετάβαση από τη μία επιλογή οδήγησης στην άλλη η μεγαλύτερη αλλαγή που καταλαβαίνει ο οδηγός, είναι αυτή στο βάρος του τιμονιού. Στην επιλογή Sport το τιμόνι βαραίνει και γίνεται πιο άμεσο και η ανταπόκριση του γκαζιού αυξάνεται ελαφρώς εκτοξεύοντας την απόλαυση κάνοντας σε να ξεχάσεις ότι βρίσκεται σε SUV.

Στα αρνητικά του αυτοκινήτου, θα σταθούμε λίγο στη σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία σε δρόμους με λακκούβες κάνει το αυτοκίνητο να χοροπηδάει λίγο παραπάνω από όσο θα θέλαμε χωρίς όμως να κουράζει. Δεν μπορούμε άλλωστε να τα έχουμε όλα καθώς πάντα κάτι κερδίζεις και κάτι χάνεις.

DSC_0911

Οι δυνατότητες του Q2 όμως δεν παραμένουν εντός δρόμου καθώς χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος, σε σχέση με ένα hatchback, θα σε πάει λίγο παραπέρα σε έναν κακοτράχαλο χωματόδρομο αλλά μέχρι εκεί, καθώς για όποιον θέλει κάτι παραπάνω υπάρχουν και οι τετρακίνητες εκδόσεις που διατίθενται όμως με το δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα.

Κινούμενοι στο χωματόδρομο το Q2 μας έδωσε σιγουριά καθώς λόγω του ύψους δεν φοβόμασταν μη βρούμε σε κάποια πέτρα. Επίσης, η απουσία τριγμών στην καμπίνα είναι από τα θετικά του αυτοκινήτου που δείχνουν την καλή συναρμογή των υλικών. Τα φρένα του αυτοκινήτου είναι εξίσου πολύ καλά χωρίς να δείχνουν σημάδια κόπωσης κατά την κατάβαση μας από το βουνό.

ET8

Ο 1,6 λίτρων TDI κινητήρας της Audi, έχει περίσσια ροπής και με άνεση ανεβήκαμε τις ορεινές διαδρομές χωρίς να παίζουμε συνέχεια με τον επιλογέα ταχυτήτων.

Από πλευρά οικονομίας, στο ταξίδι με 130 χιλιόμετρα στην εθνική και με έκτη ταχύτητα στο κιβώτιο, σύμφωνα με τα όργανα του αυτοκινήτου, η κατανάλωση κυμαίνονταν από 5,5 μέχρι 6,5 λίτρα, ανάλογα πάντα και με την κλίση του δρόμου. Βέβαια για κάποιον που τον ενδιαφέρει μόνο η οικονομία, ταξιδεύοντας με την ταχύτητα των 100 χλμ/ώρα θα ανταμειφτεί με μία κατανάλωση της τάξης των 3,6 με 3,9 λίτρων στα 100 χλμ. Οι καταναλώσεις όμως διαφέρουν και από οδηγό σε οδηγό και το πόσο «βαρύ» πόδι έχει ο καθένας.

Μέσα στην πόλη, ο οδηγός του Q2 χάρη στις μικρές διαστάσεις του αυτοκινήτου, το Progressive Steering (σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση) και στο πολύ μικρό κύκλο στροφής θα κινηθεί ευέλικτα και άνετα. Το μόνο αρνητικό είναι η περιορισμένη ορατότητα από το πίσω παράθυρο που δυσκολεύει στο παρκάρισμα κάνοντας την ύπαρξη του αισθητήρα παρκαρίσματος απαραίτητη.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Αν η σπορ οδική συμπεριφορά, η ποιότητα κατασκευής και η πολυτέλεια είναι αυτά που ζητάτε από ένα αυτοκίνητο, τότε το Q2 θα σας ανταμείψει και με το παραπάνω καθώς η Audi κατασκεύασε ένα μικρό SUV που θέτει νέα όρια στην κατηγορία. Αν όμως κύριο μέλημα είναι η τιμή αγοράς και θέλετε απλά ένα αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις σας, τότε υπάρχουν και οικονομικότερες λύσεις στην κατηγορία που θα σας ικανοποιήσουν.

Εξοπλισμός – Τιμή

Η τιμή του Audi Q2 είναι λίγο τσιμπημένη, καθώς ανήκει στην premium κατηγορία και ξεκινάει από τις 23.900 ευρώ με τον TFSI κινητήρα των 999 κ.εκ και απόδοσης 116 ίππων και από 27.300 ευρώ με τον 1,6 λίτρων πετρελαιοκινητήρα των 116 ίππων. Για την έκδοση Quattro ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να βάλει πιο βαθιά το χέρι στη τσέπη καθώς η τιμή με το δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων ξεκινάει από τα 35.500 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, είναι η πλουσιότερη έκδοση Design που διαθέτει διζωνικό κλιματισμό, Hill Holder, το Progressive Steering, το MMI RADIO PLUS με οθόνη εφτά ιντσών, CD player, θύρα SDXC, θύρες AUX-IN και USB, αεροτομή, 17άρες ζάντες και πολλά ακόμα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά βοηθήματα με την τιμή του να φτάνει τις 31.000 ευρώ περίπου.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος Diesel 1.598 cc
Ισχύς: 116 hp στις 3250-4000 rpm)
Ροπή: 250 Nm στις 1500-3200 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,3 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 197 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,4 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 114 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.191 x 1.794 x 1.508 mm
Χώρος αποσκευών: 405 lt
Bάρος: 1.205 kg

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα