Post

Δοκιμή: Ford ΕcoSport 1.0 Ecoboost 140 PS

Ένα φρέσκο και διασκεδαστικό κόμπακτ SUV

Εισαγωγή

Η Ford, μετά από 5 χρόνια παρουσίας του EcoSport στην αγορά, αποφάσισε να προβεί σε μία ριζική ανανέωση του μοντέλου της. Αρχικά, η εταιρεία μετέφερε την παραγωγή του αυτοκινήτου, τουλάχιστον για τα οχήματα που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά, στη Ρουμανία και οι μηχανικοί της κλήθηκαν να βελτιώσουν όλα τα σημεία εκείνα στα οποία πονούσε η προηγούμενη γενιά.

20180907_174225 (Αντιγραφή)

Το νέο Ecosport πατάει επάνω στη νέα πλατφόρμα της εταιρείας, την ίδια που χρησιμοποιεί και το Fiesta, ενώ έχει και ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις.

Εμφάνιση

Εξωτερικά οι αλλαγές είναι κάτι παραπάνω από αισθητές.

Ford-EcoSport_ST-Line-2018-1024-02

Η εμπρός μάσκα είναι νέα και ακολουθάει τις σχεδιαστικές γραμμές των υπολοίπων μοντέλων της Ford, θυμίζοντας λίγο πολύ μία μικρογραφία του μεγαλύτερου Kuga.

20180907_174952 (Αντιγραφή)

Επανασχεδιασμένος είναι τόσο ο εμπρός όσο και ο πίσω προφυλακτήρας ενώ νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου έχουν και αυτές αυξηθεί καθώς το Ecosport έχει αποκτήσει 79 επιπλέον χλστ. σε μήκος, φτάνοντας τα 4.096 χλστ. ενώ αυξημένο είναι και το ύψος του.

Εσωτερικό-Χώροι

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, έχει γίνει σημαντική προσπάθεια για να βελτιωθεί η ποιότητα των υλικών. Έτσι, σε σχέση πάντα με το απερχόμενο μοντέλο, έχει γίνει χρήση ποιοτικότερων και μαλακότερων πλαστικών στο επάνω τμήμα του ταμπλό αφήνοντας μία καλύτερη αίσθηση τόσο στην αφή όσο και στην όψη. Στα χαμηλότερα τμήματα όμως του εσωτερικού, η χρήση των σκληρών πλαστικών παραμένει, ενώ σε κάποια σημεία εξ αυτών η συναρμογή θα μπορούσε να είναι και καλύτερη, όπως για παράδειγμα το ντουλαπάκι του συνοδηγού.

20180909_162426 (Αντιγραφή)

Όμορφο, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε αφή, είναι το τριάκτινο σπορ τιμόνι που είναι διαθέσιμο στην έκδοση ST Line, με το πακέτο να συμπληρώνεται από τα πετάλ αλουμινίου και τον σπορ επιλογέα ταχυτήτων.  Η γενική εικόνα πάντως είναι σαφώς πιο βελτιωμένη από το προηγούμενο μοντέλο και σχεδιαστικά αποπνέει μία φρεσκάδα καθώς δανείζεται πάρα πολλά στοιχεία από το «κοντύτερο» Fiesta.

20180909_162421 (Αντιγραφή)

Στο κέντρο του ταμπλό κυρίαρχη θέση έχει η οθόνη αφής  των 8 ιντσών, που είναι στάνταρ στη έκδοση  ST Line, και εκεί φιλοξενείται το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, SYNC3. Η λειτουργία βέβαια του συστήματος είναι καλή και εύκολη στη χρήση χωρίς ωστόσο να είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας του. Θετική εικόνα μας άφησε το σύστημα πλοήγησης, που αποδείχθηκε εύκολο στη χρήση ενώ και τα γραφικά του ήταν πολύ καλά.

Την σπορ εικόνα του εσωτερικού συμπληρώνουν τα μαύρα καθίσματα με τις κόκκινες ραφές που «συνδέουν» το δέρμα μαζί με το ύφασμα. Εκεί, ο οδηγός θα κάτσει άνετα και ψηλά όπου χάρη και στα 190 χλστ που χωρίζουν το αυτοκίνητο από το έδαφος, θα ανταμειφθεί με μία αίσθηση υπεροχής όμοια μεγαλύτερων SUVs οχημάτων.

Οι διαστάσεις στο εσωτερικό του δεν έχουν κάποια ουσιαστική μεταβολή και στα πίσω καθίσματα, όπως και στο απερχόμενο μοντέλο θα φιλοξενηθούν άνετα 2 άτομα με το τρίτο άτομο όμως να στριμώχνεται. Η απόσταση που χωρίζει τα γόνατα των πίσω επιβατών από την πλάτη του καθίσματος ( με ένα μέσο οδηγό ύψους 1,80μ) είναι οριακά ικανοποιητική ενώ σαφώς μεγαλύτερη είναι η απόσταση που θα πρέπει να διανύσει το κεφάλι για να ακουμπήσει στην οροφή.

1

Ο χώρος αποσκευών έχει ωφέλιμο όγκο 334 λίτρων και είναι ευμετάβλητος καθώς διαθέτει διπλό πάτωμα κερδίζοντας ακόμα 22 λίτρα.

20180909_162506 (Αντιγραφή)

Τα πίσω διαιρούμενα 60/40 καθίσματα όταν πέσουν δημιουργούν έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης (1.238 λτ) και μόνος αρνητικός πρωταγωνιστής μπορεί να γίνει η πλάγια ανοιγμένη πίσω πόρτα καθώς σε κάποιες περιπτώσεις (όταν υπάρχει σταθμευμένο όχημα από πίσω) μπορεί να μη φανεί λειτουργική.

Στο Δρόμο

Το Ecosport συνδυάζει άνεση με σπορ χαρακτήρα. Παρά τη πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης του μικρού crossover, αυτό περνάει άνετα πάνω από τις όποιες ανωμαλίες χωρίς να αναπηδάει και κινείται με άνεση στους ταλαιπωρημένους δρόμους της χώρας μας. Μέσα στους δρόμους της πόλης, οι κόμπακτ διαστάσεις και το τετράγωνο σχήμα του βοηθάνε πολύ στους ελιγμούς ενώ καλός σύμμαχος είναι και η κάμερα οπισθοπορείας που διαθέτει.

Ford-EcoSport_ST-Line-2018-1024-15

Βγαίνοντας από τα όρια της πόλης, όποια διαδρομή και να διαλέξεις,  εθνικό ή επαρχιακό δίκτυο, το Ecosport θα ανταποκριθεί με το καλύτερο τρόπο, όντας ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά μικτά SUV της αγοράς.

Ευθύβολο στην εθνική οδό, πατάει σταθερά και δε φοβάται να δει μεγάλες ταχύτητες στο κοντέρ του. Η καμπίνα του είναι αρκετά ήσυχη μέχρι τα 120 χλμ/ώρα ενώ ανεβάζοντας ρυθμό θα κάνουν κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι πιο αισθητή την παρουσία τους. Η συνολική του συμπεριφορά δε θυμίζει μικρό SUV αλλά παραπέμπει σε μεγαλύτερης κατηγορίας, πράγμα που το καθιστά άνετο στα μεγάλα ταξίδια και μόνο όταν υπάρχουν πολλές και συνεχόμενες κακοτεχνίες στο δρόμο γίνεται αντιληπτή η πιο σκληρή ανάρτηση.

Στους ορεινούς και στριφτερούς δρόμους, μπορεί να μην είναι Fiesta, εμφανίζει όμως καλή οδηγική συμπεριφορά, χάρη στο άμεσο και καλό σε πληροφόρηση τιμόνι, ενώ και οι κλήσεις που παίρνει το αμάξωμα είναι περιορισμένες. Μόνο αν κάποιος υπερβάλει στην είσοδο της στροφής θα γνωρίσει μία ελαφριά υποστροφή αλλά σε γενικές γραμμές παραμένει ουδέτερο.

Στα φρένα, μπορεί η θέα των ταμπούρων στον πίσω άξονα να ξινίζει λίγο, δε στερούνται όμως καθόλου απόδοσης και αντοχής.

Ένα crossover  πρέπει να τιμά το σκοπό ύπαρξης του και επιβάλλεται να μπορεί να πατήσει με σχετική άνεση στο χώμα. Στη περίπτωση του Ecosport, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος βοηθάει τον οδηγό να κινηθεί με λιγότερο άγχος εκτός δρόμου απ’ ότι θα έκανε με ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

Κινητήρας-Επιδόσεις

Ο Ecoboost κινητήρας της Ford, δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις καθώς έχει δώσει και στο παρελθόν τα διαπιστευτήρια του, τόσο από πλευράς απόδοσης όσο και χαμηλής κατανάλωσης.

20180907_175150 (Αντιγραφή)

Στην έκδοση της δοκιμής μας, ο 998 κ.εκ τούρμπο κινητήρας, αποδίδει 140 ίππους στις 6.000 στρφ/λεπτό και 180 Nm ροπής στις 1.500 στρφ/λεπτό, δύναμη που αποδεικνύεται αρκετή για να κινήσει τα 1.285 κιλά του αυτοκινήτου σε όλα τα τερέν. Είναι γραμμικός και δε δείχνει να ζορίζεται στα χαμηλά ενώ συνδυάζεται άψογα με το καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων.

Μέσα στην πόλη, με καλή ροή κυκλοφορίας και τον κλιματισμό ανοιχτό, η κατανάλωση του κυμάνθηκε στα 8 λίτρα/100 χλμ, νούμερο αρκετά καλό για πραγματικές συνθήκες, ενώ στον ανοιχτό δρόμο και με μέση ωριαία ταχύτητα τα 120 χλμ/ώρα έπεσε στα 6,2 λίτρα/100 χλμ. Από πλευράς επιδόσεων, οι 140 ίπποι δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο αλλά χαρίζουν μία σβελτάδα στο μικρό SUV που μεταφράζεται σε 10,2 δευτ. για τα 0-100 χλμ/ώρα και τελική ταχύτητα 188 χλμ/ώρα.

Συμπέρασμα

20180907_175752 (Αντιγραφή)

Το νέο Ecosport, διαθέτει φρέσκια εμφάνιση, δυνατό κινητήρα και ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Ταξιδεύει άνετα και προσφέρει επαρκείς χώρους για μία τετραμελής οικογένεια και τα πράγματά της.  Είναι αρκετά βελτιωμένο όσων αφορά την ποιότητα των υλικών σε σχέση με τον προκάτοχό του αλλά και πάλι υστερεί αρκετά σε φινίρισμα και συναρμογή από άλλες προτάσεις της κατηγορίας.

Εξοπλισμός-Τιμή

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ήταν η πλούσια έκδοση ST Line όπου έχει στον εξοπλισμό της οθόνη αφής 8 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ψηφιακό κλιματισμό, σπορ τιμόνι, σπόρ καθίσματα με λεπτομέρειες από δέρμα, πιο σφιχτή ανάρτηση κτλ και κοστολογείται στις 21.500 ευρώ. Η πιο οικονομική πρόταση είναι η έκδοση Trend με τον χιλιάρι Ecoboost των 100 ίππων με τη τιμή του να ξεκινάει από τα 15.160 ευρώ ενώ περίπου 500 ευρώ περισσότερα κοστίζει η αντίστοιχη έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.499 κ.εκ και των 100 ίππων.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 998cc
Ισχύς: 140 ps στις 6.000 rpm
Ροπή: 180 Nm στις 1.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,2 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,3 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 98 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.096 x 1.765 x 1.653 mm
Χώρος αποσκευών: 356/1.238 lt
Βάρος: 1.285 kg

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Jeep Πρεμιέρες στην Ελλάδα

jeepsmallthumb

Jeep Πρεμιέρες στην Ελλάδα Τα νέα Jeep Wrangler και...

O «Σκορπιός» σε 7 από τις πιο Όμορφες Πίστες της Ευρώπης…

abarthsmallthumb

O «Σκορπιός» σε 7 από τις πιο Όμορφες Πίστες...

Bugatti CEO: «Η Chiron είναι η τελευταία του είδους της»

Όλα τα καλά κάποτε τελειώνουν...

Bugatti CEO:"Η Chiron είναι η τελευταία του είδους της"...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

O «Σκορπιός» σε 7 από τις πιο Όμορφες Πίστες της Ευρώπης…

abarthsmallthumb

O «Σκορπιός» σε 7 από τις πιο Όμορφες Πίστες...

9 Κρυμμένα Διαμάντια, στην Ιδιωτική Αποθήκη της Porsche…

porschelistsmallthumb

9 Κρυμμένα Διαμάντια, στην Ιδιωτική Αποθήκη της Porsche... Με...

Μια ματιά στο…όχι τόσο μακρινό μέλλον

glcsmallthumb

Μια ματιά στο...όχι τόσο μακρινό μέλλον Το ότι κάποια...

HotHatch Banner