AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Δοκιμή: Abarth 595 Competizione

Δραπετεύοντας από την καθημερινότητα

Κάποια αυτοκίνητα αποτελούν μία ευχάριστη νότα ξεφεύγοντας από τα συνηθισμένα καλούπια του συνόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και το Abarth 595 Competizione, που βρέθηκε στα χέρια μου για λίγες μέρες. Με το που κάθισα μέσα στα μπάκετ καθίσματα του αυτοκίνητου και γύρισα το κλειδί για να μπει σε λειτουργία ο 1,4-λίτρων υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του και διάνυσα μερικά μέτρα, αντιλήφθηκα αμέσως πως το μικρό Abarth είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο και μία απλή δοκιμή, με τον όρο της δοκιμής που κάνουμε στα περισσότερα αυτοκίνητα, θα το αδικούσε.

Κάπως έτσι, και καθώς η αίσθηση, ο ήχος και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου, δίνουν μία νότα απόδρασης, επέλεξα να παρουσιάσω τη δοκιμή του αυτοκινήτου ως δραπετεύοντας από την καθημερινότητα, ξεφεύγοντας από τα όρια της κλασικής δοκιμής όπως ξεφεύγει άλλωστε και το Abarth.

20226591_1416039565157328_265269770_o

Εμφανισιακά, το μικρό Fiat 500, με το σκορπιό να δεσπόζει σε αρκετά σημεία του σώματός του, από ένα γλυκό και χαριτωμένο αυτοκίνητο, που τρέφει ιδιαίτερη εκτίμηση από το γυναικείο φύλο, μετατρέπεται σε ένα μυώδες όχημα με αρκετή τεστοστερόνη επάνω του, που τραβάει έντονα τα αντρικά βλέμματα.

20205579_1416039448490673_1269728260_o

Οι μεγαλύτεροι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες σε συνδυασμό με τη μεγάλη αεροτομή, τον εντυπωσιακό πίσω διαχύτη και τις 4απλές απολήξεις της Record Monza εξάτμισης, που ο ήχος της ακόμα ηχεί στα αυτιά μου, δίνουν μια σπορ εικόνα στο αυτοκίνητο που αν μη τι άλλο αρέσει.

20205758_1416038881824063_1454635830_o

Μετά την αναγκαία βόλτα γύρω από το αυτοκίνητο, για να δω και να εντοπίσω τις στιλιστικές λεπτομέρειες που πρόσθεσαν οι Ιταλοί στο 595, νούμερο που παραπέμπει στα 595 κ.εκ. του Abarth της δεκαετίας του 60, όρμηξα μέσα στο εσωτερικό του για να πάρω μία πρώτη γεύση από τα μπάκετ καθίσματα της Sabelt και να χαζέψω το γνώριμο μεν, από το απλό 500, αλλά με ξεχωριστή αύρα χάρη στο σήμα του σκορπιού, εσωτερικό του.

20196654_1416039075157377_973995225_o

Τα μπάκετ καθίσματα της Sabelt μπορεί να είναι λίγο σκληρά, προσφέρουν όμως πολύ καλή πλευρική στήριξη και από εμφάνιση είναι απλά εκπληκτικά, με το πίσω μέρος να είναι όλο ξεγυμνωμένο για να φαίνεται το ανθρακόνημα.

Όμορφο και με πολύ καλή αίσθηση είναι και το αγωνιστικό τιμόνι του αυτοκινήτου, ντυμένο με αλκαντάρα ενώ διαθέτει και τμήματα με ανθρακόνημα. Μετά την πρώτη θετικότατη επαφή με το γυαλιστερό κάρμπον και το τιμόνι, ήρθα σε επαφή και με τα σκληρά πλαστικά που βρίσκονται σε όλο το εσωτερικό του αυτοκινήτου, που παρόλα αυτά η συναρμογή τους είναι καλή και το ιταλικό design δημιουργεί ένα όμορφο περιβάλλον με αγωνιστικές καταβολές.

OOAxBb3j

Αριστερά στο ταμπλό υπάρχει όργανο ένδειξης της πίεσης της τουρμπίνας, που είναι όμως λίγο χαμηλότερα τοποθετημένο απ’ ότι θα έπρεπε και δεν είναι ευανάγνωστο, ενώ στα δεξιά πάνω στο ταμπλό υπάρχει το κουμπί με την ένδειξη sport, που πατώντας το, εκτός από την αλλαγή στη σκληρότητα του τιμονιού και την απόκριση στο γκάζι, αλλάζει και η ένδειξη στο καντράν του αυτοκινήτου όπου κοκκινίζει και κυρίαρχη θέση παίρνει το στροφόμετρο.

Το πρώτο που με χάλασε είναι η ψηλή θέση οδήγησης και η αλήθεια είναι ότι έψαξα αρκετά να βρω από που κατεβαίνει το κάθισμα αλλά δυστυχώς η θέση δε ρυθμιζόταν καθ’ ύψος με αποτέλεσμα το κεφάλι μου να φλερτάρει συνεχώς (το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε ηλιοροφή), με την οροφή του αυτοκινήτου. Επίσης, το μέγεθος των καθισμάτων δεν επιτρέπει να αλλάξεις ρύθμιση στην πλάτη του καθίσματος καθώς δεν αφήνει επαρκή χώρο ανάμεσα στο κάθισμα με την πόρτα, με αποτέλεσμα να πρέπει να ανοίξεις την πόρτα για να το κάνεις ή να τοποθετήσεις το χέρι σου περίτεχνα πίσω από το κάθισμα.

Στα πίσω καθίσματα θα χωρέσουν δύο επιβάτες αλλά όχι ιδιαίτερα άνετα, ενώ διαθέτει και δύο βάσεις για παιδικά καθίσματα isofix αλλά καθότι απασχολημένος με την οδήγηση του αυτοκινήτου δεν τοποθέτησα ποτέ για να δω αν χωράει. Συγχωρέστε με….όπως επίσης και για το γεγονός που δεν άνοιξα ούτε στιγμή το ραδιόφωνο και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου καθότι η ψυχαγωγία είχε άλλο νόημα.

RhWOtBMl

Ο χώρος αποσκευών έχει ωφέλιμο χώρο φόρτωσης 185 λίτρων ενώ αν πέσουν οι πλάτες από τα πίσω καθίσματα αυξάνεται στα 610 λίτρα.

Όταν πήρα στα χέρια μου το 595 Competizione, πριν καλά καλά το χαρώ, άνοιξαν οι ουρανοί και η βροχή έπεφτε χωρίς σταματημό για 2 ολόκληρες μέρες, μετατρέποντας τους περισσότερους δρόμους σε ποτάμια. Έτσι, βόλταρα με ιδιαίτερη προσοχή στους δρόμους της πόλης αλλά μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω την «κακή» πλευρά του αυτοκινήτου στην καθημερινή χρήση.

Το Abarth μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την καθημερινή μετακίνηση αλλά ο οδηγός του θα πρέπει να είναι αποφασισμένος ότι θα κάνει κάποιες παραχωρήσεις στην άνεση κυρίως λόγω της σφιχτής ανάρτησης που κάνει όμως πολύ καλή δουλειά χωρίς το αυτοκίνητο να κοπανάει πουθενά. Επίσης, το τιμόνι δεν κόβει αρκετά και μέσα στους στενούς δρόμους μπορεί να χρειαστεί να κάνεις καμιά κίνηση παραπάνω για να στρίψεις παρά το μικρό του μέγεθος.

19807237_1416039668490651_597984056_o

Και εγένετο φως. Επιτέλους ήλιος, ο δρόμος στέγνωσε και το βουνό καλούσε απεγνωσμένα το Abarth για να πλημμυρίσει με τον ήχο του και δεν του χαλάσαμε χατίρι.

Στρογγυλοκάθισα στα μπάκετ καθίσματα, γύρισα το κλειδί στο διακόπτη και σε δευτερόλεπτα μπήκα σε αγωνιστική διάθεση. Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου βρίσκεται ο 1,4-λίτρων T-Jet κινητήρας, όπου χάρη στη μεγαλύτερη τουρμπίνα της Garrett GT 1446, στο BMC φίλτρο αέρος και στην αγωνιστική εξάτμιση, αποδίδει πλέον 180 ίππους ισχύ στις 5.500 στροφές/λεπτό και 250 Nm ροπή από τις 3.000 στροφές/λεπτό.

Η απόκριση του κινητήρα στην επιλογή Normal είναι κάπως αργή αλλά πατώντας το κουμπί Sport μεταμορφώνεται χωρίς να παρουσιάζει κενά στην απόδοσή του και εκτοξεύει το 1.080 κιλών αμάξωμα του αυτοκινήτου, από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα, στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο και τα χειριστήρια πίσω από το τιμόνι.

Φτάνοντας στις πολυπόθητες στροφές, το Abarth νιώθει σαν στο σπίτι του παρουσιάζοντας μία συμπεριφορά που παραπέμπει σε καρτ και χάρη στο χαμηλωμένο κατά 15 χλστ. αμάξωμα, της FSD ανάρτησης της Koni, τα χαμηλού προφίλ ελαστικά (205/40/ R17) με τις 17-ιντσών ζάντες και το πολύ καλό σε λειτουργία TTC (Τorque Transfer Control) ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό, το ντοπαρισμένο 500άκι δε θα προβληματίσει πουθενά τον οδηγό του. Το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση και μεταφέρει την κάθε κίνηση των χεριών του οδηγού στο δρόμο, ενώ ο κινητήρας τραβάει από χαμηλά και σε συνδυασμό με τον εξαιρετικό ήχο της εξάτμισής του, χαρίζει απλόχερα χαμόγελα στα χείλη του εκάστοτε οδηγού συμπεριλαμβανομένου και του υποφαινόμενου.

Το μόνο αρνητικό στο όλο σύνολο, όσον αφορά την οδήγηση, είναι το κιβώτιο με τα χειριστήρια πίσω από το τιμόνι, που στα κατεβάσματα είναι αργό και στα ανεβάσματα ακόμα πιο αργό, στερώντας λίγο από την οδηγική απόλαυση καθώς δε σου επιτρέπει να μπεις και κυρίως να βγεις από τη στροφή όπως θέλεις. Γι’ αυτό, εκτός από την spesial αίσθηση που προσφέρει η αλλαγή ταχυτήτων με τα χειριστήρια, η έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι μονόδρομος, τουλάχιστον για εμένα.

Εκπληκτικά σε αίσθηση και απόδοση είναι τα τετραπίστονα φρένα της Brebo που δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης πουθενά καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής και σταματάνε το αυτοκίνητο ακαριαία.Η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι στα 225 χλμ/ώρα και παρά το μέγεθός του αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευθύβολο και σταθερό στον αυτοκινητόδρομο.

20251328_1416039185157366_1477946591_o

Η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου σε νορμάλ χρήση κυμάνθηκε στα 8,5 λίτρα/100χλμ, ενώ όταν πιεστεί και βυθιστεί το γκάζι στο πάτωμα καίει αρκετά παραπάνω και σε αυτό το κομμάτι δε βοηθάει καθόλου η εξάτμιση με τον υπέροχο ήχο.

Επίσης, με το 595 Competizione η πιθανότητα να διαλέγεις πάντα τη μακρύτερη διαδρομή είναι πολύ μεγάλη καθώς ψάχνεις την ευκαιρία να βρεθείς στο κάθισμά του. Κάπως έτσι και εγώ, «πετάχτηκα» να πάρω κάτι να φάω και αντί να πάω με τα πόδια ως συνήθως, βρέθηκα παρέα με το Abarth μερικά χιλιόμετρα εκτός πόλης και μετά από μισή ώρα και, επέστρεψα για να πάω τελικά με τα πόδια στο παραδιπλανό ταχυφαγείο.

123

Εν κατακλείδι, το Abarth 595 Competizione είναι ένα μικρό αυτοκίνητο με έντονο χαρακτήρα που κατασκευάστηκε με γνώμονα την οδική συμπεριφορά και την ανόθευτη οδηγική απόλαυση και καταφέρνει, παρά το μέγεθός του, να μαγνητίζει τα βλέμματα. Εκπληκτικός ήχος, που θυμίζει supercar, σε προκαλεί να βυθίζεις το πόδι στο γκάζι και να κάνεις τα ανάλογα κατεβάσματα και ανεβάσματα ταχυτήτων και ναι…. μπορεί και σου φτιάχνει τη διάθεση ανά πάσα στιγμή.

Πρέπει να ξέρεις γιατί το παίρνεις και τι αγοράζεις με τα περίπου 32.500 ευρώ που κοστίζει η έκδοση που είχα στα χέρια μου, γιατί δεν είναι μία συνηθισμένη κατασκευή και μπορεί οι ιδιαιτερότητες του να κουράσουν τον μη μυημένο και για την περίπτωση αυτή υπάρχει πάντα το απλό 500. Μειονεκτήματα στην καθημερινή χρήση, η σφιχτή ανάρτηση, το τιμόνι που δεν κόβει πολύ, οι πίσω χώροι και η κατανάλωση.

Όλα τα παραπάνω βέβαια ξεχνιούνται με το πάτημα του σπορ κομβίου στο ταμπλό και την απαραίτητη φιδίσια διαδρομή.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.368 cc
Ισχύς: 180 hp στις 5.500 rpm
Ροπή: 250 Nm στις 3.000 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: αυτόματο 5 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 225 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,8 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 139 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 3.546 x 1.627 x 1.488 mm
Χώρος αποσκευών: 185-610 lt
Βάρος: 1.080 kg

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιάννης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα