AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Δοκιμάζουμε το νέο Subaru Forester στο χώμα

Εθεάθησαν Πλειάδες στη χωμάτινη πίστα της Χαλκίδας

Λόγω καταγωγής, από μικρό παιδί οι γονείς με «σβαρνάγανε» σε δυσπρόσιτες βουνοκορφές της Ευρυτανίας. Μετά την ενηλικίωση «έμπλεκα» στα χώματα με ατομική ευθύνη. Το χωμάτινο ταξίδι  ήταν πάντα μια περιπέτεια, μερικές φορές με στοιχεία καταστροφής, ενώ τα μέσα που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά καιρούς για το σκοπό είναι από μουλάρια, μέχρι διακεκριμένα off-roaders, για ειδικές αποστολές.

DSCN4280

Η πρόσκληση της Subaru λοιπόν, για δοκιμή του νέου Subaru Forester, «άγγιξε» μια ιδιαίτερη «χορδή» μου, αυτή της ανάγκης για απόλυτη κάλυψη ρεαλιστικών αναγκών.

Η πρώτη μου επαφή με το Subaru Forester ήταν πριν από αρκετά χρόνια σε ασφάλτινο οδόστρωμα. Αποτύπωμα έμεινε μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ένα εσωτερικό στα δεδομένα της εποχής. Ανοίγοντας την πόρτα του νέου Forester, ξαφνικά καταλαβαίνεις πόσα χρόνια έχουν περάσει από τότε. Το εσωτερικό είναι «δωρικού ρυθμού». Όμορφο, εργονομικά σχεδιασμένο και το μοναδικό που του λείπει είναι η ανούσια υπερβολή. Τα όργανα στην καλύτερη δυνατή διάταξη, η απεικόνιση των πληροφοριών ξεκάθαρη, ακόμα και με τον ήλιο να «πλημμυρίζει» το κόκπιτ.

DSCN4290

Η θέση οδήγησης «σωστή» ως προς τον διαμήκη άξονα και απόλυτα άνετη και φιλόξενη (παρά τα  187cm ύψους του υπογράφοντος), με καλή υποστήριξη, όταν δοκιμάστηκε στις ταλαντώσεις της πίστας.

Ο πλούσιος και εύκολα προσβάσιμος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τα χειριστήρια του κλιματισμού είναι κάτι τόσο σημαντικό, που αν το έχεις συνηθίσει και δεν το βρεις σε κάποιο αυτοκίνητο, η ενόχληση δεν περιγράφεται. Τόσο αυτός, όσο και οι ρυθμιζόμενες ποτηροθήκες, διαθέτουν αντιολισθητικές επιφάνειες. Τις κοιτάζω και μετράω τους καφέδες που έχουν καταλήξει κατά καιρούς στο παντελόνι μου, από την απουσία τους. Όλα προσεγμένα στο εσωτερικό.

Με το κλείσιμο της πόρτας απομονώνεσαι από το περιβάλλον, πράγμα που δεν συμβαίνει σε κάποια αυτοκίνητα με προορισμό τη χρήση εκτός δρόμου. Κι όμως, αν βρεθείς σε δύσκολες -οδηγικά- συνθήκες, όταν καλείσαι σαν οδηγός να «δώσεις το κάτι παραπάνω» για τον υπερκερασμό εμποδίων, αυτή η αίσθηση της ασφάλειας είναι το σημείο εκκίνησης.

Με την είσοδο στην Πίστα Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Χαλκίδας, η οποία διαμορφώθηκε ειδικά από τη Subaru για τη δοκιμή, καταλαβαίνεις ότι οι άνθρωποι δεν είχαν ως στόχο τον «περίπατο», αλλά την ανάδειξη του «ταλέντου» του Subaru Forester στο χώμα, κάνοντας τη «ζωή του δύσκολη»…και των οδηγών επί ίσοις!

Τα πρώτα εμπόδια, χωρίς να είναι υπερβολικά ως διακυμάνσεις καθ’ύψος, βρίσκονταν σε εξαιρετικά μικρή απόσταση μεταξύ τους. Με το που πέρναγες το ένα, έπρεπε να τοποθετήσεις εκ νέου το Forester για το επόμενο. Η ακριβής αίσθηση που σου δίνει το γκάζι και η ακτίνα περιστροφής, σε συνδυασμό με το μέγεθός του, καθιστούν το Subaru ικανότατο και ευέλικτο.

Στη συνέχεια μια ευθεία με «σαμαράκια» διεσπαρμένα τυχαία, έκανε κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς να αναζητά την πρόσφυση και το σύστημα ανάρτησης συνολικά, να ματαιώνει τα όποια «σχέδια αποσταθεροποίησης».

Αριστερή φουρκέτα και το πρώτο «πραγματικό εμπόδιο». Πρόκειται για ένα ανάχωμα αρκετά ψηλό για να κρύβει καλά αυτό που βρίσκεται από πίσω.

Η λογική είναι να «επιτεθείς» στη μια πλευρά της ανόδου με αρκετό γκάζι και στα μισά περίπου να στρίψεις όλο το τιμόνι «σημαδεύοντας» την αντίθετη πλευρά της ράχης. Μόλις φτάσεις εκεί, αφήνεις το γκάζι και κάνεις το αντίθετο στην απότομη κάθοδο που ακολουθεί. Στη θεωρία.

Γιατί στην πράξη ένιωθα ότι θα «βρει». Στην προσπάθεια να φτάσω στην κορυφή με μικρή ταχύτητα και να περιορίσω την ταλάντωση, απλά ξέμεινα από κινητική ενέργεια. Δύο μέτρα πριν, τελειώνουν όλα και νιώθω 18 ζευγάρια μάτια, ανθρώπων του ειδικού τύπου, στην πλάτη μου. Εκ των υστέρων νομίζω ότι οφείλεται στη συνήθεια οδήγησης οχήματος που δεν διαθέτει τα 22 εκατοστά απόστασης από το έδαφος. Μόλις την «απέβαλλα», πεπεισμένος για τις ικανότητες του Forester, το μπλε SUV της Subaru άρχισε να κινείται στα εμπόδια με τη χάρη ενός Quarter Horse σε αγώνες Dressage.

DSCN4274

Απόλυτα υπάκουο, απόλυτα σταθερό, διοχέτευε τη δύναμή του όπως έπρεπε, όταν έπρεπε. Τέτοια εμπόδια ακολούθησαν κι άλλα, ίσως 1-2 πιο απαιτητικά ακόμα. Λες και δεν υπήρχαν.

Αυτό όμως που ξεχώρισε στη δοκιμή ήταν όταν βγάλαμε τους δύο δεξιούς τροχούς εκτός πίστας, αρκετά πιο ψηλά από τους αριστερούς που εξακολουθούσαν να κυλούν εντός. Εδώ καταλαβαίνει κανείς και το «μεγαλείο» του κινητήρα boxer.

Με χαμηλό κέντρο βάρους, παρά τις αλλαγές στο τιμόνι και την ακόλουθη αλλαγή των ορμών στον εγκάρσιο άξονα, το Forester παρέμενε σταθερό, ακόμα και με «αεροπορικές» κλίσεις και αυτό είναι κάτι που δεν θα το καταλάβεις αν δεν το δοκιμάσεις.

Τα μοντέλα της δοκιμής ήταν το Subaru Forester 2.0D CVT και το Subaru Forester 2.0i 6MT.

Το πρώτο Quartz Blue Pearl, με αυτόματο/σειριακό κιβώτιο και κινητήρα diesel και το δεύτερο Crystal White Pearl, με 6-άρι χειροκίνητο σασμάν και βενζίνη. Το να μιλήσουμε για τους κινητήρες σε χωμάτινη πίστα trial, μάλλον τους αδικεί. Όμως είναι σαφές, ότι η παροχή ισχύος είναι γραμμική, τουλάχιστον στις 3 πρώτες σχέσεις και ότι οποτεδήποτε χρειαστείς ροπή, θα την έχεις. Εξαιρετικά θετική ήταν η εντύπωση του αυτόματου κιβωτίου, το οποίο θα ήταν και η προσωπική μου επιλογή, χωρίς να είμαι λάτρης του αυτοματισμού γενικά.

Όμως όλα αυτά, άλλο να τα διαβάζεις, κι άλλο να τα ζεις. Κι επειδή οι άνθρωποι της ΠΛΕΙΑΔΕΣ ΜΟΤΟΡΣ, αντιπροσώπου της Subaru στην Ελλάδα, το γνωρίζουν καλά αυτό, επ’ευκαιρία του αγώνα Dirt Games στην πίστα της Χαλκίδας, καλούν αύριο Κυριακή 22 Οκτωβρίου, όσους ενδιαφέρονται να παρευρεθούν, για να τα ζήσουν κι αυτοί. Η είσοδος είναι ελεύθερη και ο καιρός αναμένεται εξαιρετικός.

Όσοι ασχολούμαστε με το αυτοκίνητο, πολλές φορές αναλωνόμαστε σε συζητήσεις επί φιλοσοφικών ζητημάτων, για επιδόσεις στις οποίες οι περισσότεροι δεν ανταποκρίνονται ως οδηγοί, ενώ οι τιμές πώλησης των εν λόγω supercars φαντάζει μάλλον μακρινή για τους περισσότερους. Κάθε μέρα όμως, σε κάθε εκδήλωση ατομική, οικογενειακή, επαγγελματική, χρειάζεσαι ένα εργαλείο που θα σε υπηρετεί πιστά επί παντός εδάφους.

DSCN4291

Η Subaru ποτέ δεν ήταν το αυτοκίνητο της «ξιπασιάς», αλλά της ουσίας.

Ο ιδιοφυής μα συνάμα απλοποιημένος μηχανολογικός σχεδιασμός και οι τεχνολογίες που εμπεριέχονται και στις δύο εκδόσεις που οδηγήθηκαν στη δοκιμή είναι αυτές που σε κερδίζουν μόνιμα και κάνουν το Subaru Forester να αξίζει κάθε ένα από τα έξι αστέρια στη μάσκα του.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα