AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Δοκιμή: Ford EcoSport 1,5 TDCi

Ένα SUV Fiesta

Εισαγωγή

Το EcoSport είναι η μικρότερη πρόταση για την κατηγορία των SUVs οχημάτων που υπάρχει στην γκάμα της Ford. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2013 και το 2015 έκανε το πρώτο του facelift. Αρχικά το αυτοκίνητο προοριζόταν για τις αγορές των αναπτυσσόμενων χωρών αλλά σιγά σιγά έκανε και την εμφάνισή του στην Ευρώπη, φτάνοντας και στη χώρα μας.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο, το EcoSport έρχεται μόνο σε προσθιοκίνητες εκδόσεις και βασίζεται επάνω στην Β-πλατφόρμα της εταιρείας, που χρησιμοποιούν το Fiesta και το B-Max, με λίγο μεγαλύτερο όμως μεταξόνιο (30χλστ.).

Με το EcoSport, η Ford συμπλήρωσε την γκάμα των SUV οχημάτων της, που αποτελείται επίσης από το KUGA και το EDGE.

Εμφάνιση

Το EcoSport έχει ιδιαίτερη εμφάνιση, με αρκετά στοιχεία από την εμπρός μάσκα να παραπέμπουν στο B-Max. H αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε συνδυασμό με τα πλαστικά προστατευτικά, χαμηλά στους προφυλακτήρες και στα πλαϊνά μαρσπιέ, παραπέμπουν σε εκτός δρόμου καταστάσεις.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Δεν έχει έντονες σχεδιαστικές γραμμές και δεν προκαλεί με την εμφάνισή του, αλλά καταφέρνει να τραβάει τα βλέμματα με την διαφορετικότητά του, καθώς μοιάζει με μικρογραφία μεγαλύτερου SUV.

Για κάποιον που θέλει να ενισχύσει την off-road εικόνα του αυτοκινήτου, μπορεί προαιρετικά να το παραγγείλει και με την ρεζέρβα κρεμασμένη στην πίσω πόρτα, αυξάνοντας όμως το μήκος του αυτοκινήτου κατά 256 χλστ.

Εσωτερικό-Χώροι

Στο εσωτερικό το EcoSport είναι παρόμοιο με το Fiesta, με τον πίνακα οργάνων, την κεντρική κονσόλα και τα κουμπιά να είναι αυτούσια από το μικρό της Ford.

Με μία πρώτη ματιά θα καταλάβεις ότι τα πλαστικά που έχει χρησιμοποιήσει η Ford στην καμπίνα, διαφέρουν από του Fiesta και είναι φτηνά και σκληρά, ενώ σε ορισμένα σημεία όπως οι πόρτες, η συναρμογή τους δεν είναι και η καλύτερη, με κάποιους μικρούς τριγμούς να κάνουν την εμφάνιση τους.

20170518_094054

Εργονομικά τα πολλά κουμπιά της κεντρική κονσόλας θέλουν κάποια εξοικείωση μέχρι να μάθεις που είναι το κάθε τι και να τα συνηθίσεις.

pjimage (24)

Πάνω στο ταμπλό υπάρχει μία μικρή για τα σημερινά δεδομένα οθόνη 4-ιντσών, η οποία φιλοξενεί τις πληροφορίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (Ford SYNC), καθώς και το σύστημα πλοήγησης και την κάμερα οπισθοπορείας. Στο εσωτερικό του διαθέτει 20 μικρούς αποθηκευτικούς χώρους, για όλων των ειδών τα αντικείμενα.

Ο οδηγός θα απολαύσει την ψηλή θέση οδήγησης που προσφέρει καλή ορατότητα και δίνει στον μέγιστο βαθμό την αίσθηση ότι οδηγάς αυτοκίνητο SUV, χάρη και στην αυξημένη απόσταση που έχει από το έδαφος.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Με μήκος 4,017 μέτρα και πλάτος 1,765 μέτρα, το μικρό SUV είναι μεγαλύτερο από το Fiesta και θα φιλοξενήσει άνετα 2 επιβάτες στα πίσω καθίσματα του αφήνοντας επαρκή ελεύθερο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι. Αν μπει πέμπτο άτομο στην παρέα τα πράγματα εκεί θα δυσκολέψουν λίγο.

Τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα 60/40 και μπορεί πολύ εύκολα η πλάτη τους να ανακληθεί μέχρι ένα σημείο, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση για τα πολύωρα ταξίδια. Διαθέτει δύο βάσεις Isofix για παιδικό καθισματάκι, με το σχήμα και το πλάτος των πίσω καθισμάτων όμως να μας δυσκολεύει κατά την τοποθέτησή του.

Ο χώρος αποσκευών του είναι 355 λίτρα, με τα καθίσματα στην μεσαία θέση και μπορεί να μειωθεί (325 λίτρα) ή να αυξηθεί (385 λίτρα) ανάλογα με την κλίση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.

pjimage (25)

Με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, ο ωφέλιμος χώρος των 1.238 λίτρων που δημιουργείται είναι υπέρ αρκετός για την μεταφορά μεγάλων αντικειμένων, ενώ το τετράγωνο σχήμα και το χαμηλό κατώφλι του προσφέρουν ευκολία στο φόρτωμα.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Το αρνητικό στην όλη υπόθεση είναι το άνοιγμα της πόρτας του πορτμπαγκάζ, καθώς ανοίγει προς τα αριστερά, μειώνοντας την ελευθερία του να παρκάρεις όπου θέλεις, αν έχεις πράγματα να ξεφορτώσεις.

Αν για παράδειγμα παρκάρει πίσω σου ένα άλλο αυτοκίνητο ή παρκάρεις σε μέρος με τοίχο από την δεξιά μεριά δεν θα μπορέσεις να προσεγγίσεις των χώρο αποσκευών.

Ασφάλεια

Στις δοκιμές σύγκρουσης το EcoSport απέσπασε 4 αστέρια βαθμολογία στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 93% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 77% στην προστασία των παιδιών, 58%  στην προστασία των πεζών και 55% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Στην πόλη, η ψηλή θέση οδήγησης και οι τετραγωνισμένες διαστάσεις του, σε συνδυασμό με το μικρό κύκλο στροφής, το καθιστούν ιδιαίτερα ευκίνητο και άνετο, ενώ πλαίσιο και ανάρτηση απορροφούν σωστά όλες τις ανωμαλίες του δρόμου. Η κατανάλωση μέσα στην πόλη κυμάνθηκε στα 6,1 λίτρα/100 χλμ αρκετά πάνω από τα 4,8 λίτρα/100χλμ του κατασκευαστή αλλά μπορεί σίγουρα να κατέβει κι άλλο.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Στον αυτοκινητόδρομο είναι ευθύβολο, με καλό τιμόνι και με ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους, ενώ κινείται άνετα με ταχύτητες της τάξης των 130 χλμ/ώρα καθιστώντας το άνετο ακόμα και για μεγάλα ταξίδια.

Στους επαρχιακούς δρόμους είναι επίσης αρκετά άνετο και σου προσδίδει σιγουριά, χάρη στη σχετικά σφιχτή ανάρτηση, στο καλό σε πληροφόρηση τιμόνι και στις μικρές κλίσεις που εμφανίζει στις στροφές. Το μπροστινό μέρος ακούει άμεσα στις εντολές που του δίνει ο οδηγός, χωρίς όμως να επιτρέπει υπερβολές, καθότι το ψηλό κέντρο βάρους του θα δυσκολέψει τα πράγματα.

Τα φρένα με τη σειρά τους είναι καλά, τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτελεσματικότητα χωρίς όμως να τα ζορίσουμε και ιδιαίτερα με παρατεταμένα κατηφορικά κομμάτια.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Φυσικά και κινηθήκαμε εκτός δρόμου και πατήσαμε χώμα, με το μικρό SUV, να περνάει άνετα πάνω από τους πατημένους χωματόδρομους, προσφέροντας σιγουριά στην κίνησή του, καθώς δε φοβάσαι μη βρεις σε κάποια μεγάλη πέτρα. Η απουσία όμως τετρακίνητης έκδοσης περιορίζει αυτούς που θέλουν το κάτι παραπάνω.

Ο 1,5-λίτρων TDCi κινητήρας πετρελαίου αποδίδει 95 ίππους στις 3.750 στροφές/λεπτό και 215 Nm ροπής στις 1.750 στροφές/λεπτό και κινεί άνετα το όχι και τόσο ελαφρύ, 1.370 κιλών, αμάξωμά του, ενώ συνεργάζεται αρκετά καλά με το καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Μπορεί με τους 95 ίππους και τα 14 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για τα 0-100 χλμ/ώρα, να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά δεν προβληματίζει με την απόδοσή του και ο θόρυβος του παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Η κατανάλωση κατά τη δοκιμή μας σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, κινούμενοι με ταχύτητες 130 και 90 χλμ/ώρα αντίστοιχα, κυμάνθηκε στα 5,8 λίτρα, αρκετά καλό νούμερο για πραγματικές συνθήκες.

Εξοπλισμός – Τιμή

To EcoBoost έρχεται με δυο εκδόσεις εξοπλισμού (Titanium και Titanium S) και 2 κινητήρες. Στους βενζινοκινητήρες υπάρχει ο χιλιάρης Ecoboost με 125 και 140 ίππους και ο 1,5-λίτρων TDCi πετρελαιοκινητήρας με 95 ίππους.

Η βασική τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από τα 19.900 ευρώ, με τον μικρό βενζινοκινητήρα των 125 ίππων, με αρκετά πλούσιο εξοπλισμό. Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν η Titanium με το TDCi πετρελαιοκινητήρα και η τιμή της φτάνει τα 21.100 ευρώ. Το αυτοκίνητο διέθετε, δερμάτινα καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης, ζάντες αλουμινίου, κλιματισμό και πολλά άλλα.

20170517_133236

Το EcoSport είναι ένα δυναμικό και ευρύχωρο μικρό SUV αυτοκίνητο, με αρκετά καλή οδηγική συμπεριφορά για την κατηγορία του, ιδιαίτερης ομορφιάς, με καλή γκάμα κινητήρων για όλα τα βαλάντια και με αρκετά πλούσιο στάνταρτ εξοπλισμό.

Η τιμή του είναι λίγο ακριβή, κάτι που δεν δικαιολογούν τα φτηνά σκληρά πλαστικά της καμπίνας, ενώ το μεγαλύτερο μειονέκτημα του αυτοκινήτου έγκειται στην πρακτικότητα της 5ής πόρτας του χώρου αποσκευών.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος Diesel 1.498 cc
Ισχύς: 95 hp στις 3.750 rpm
Ροπή: 215 Nm στις 1.750rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 5 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 14 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση: 4.4 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 115 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.017 x 1.765 x 1.633 mm
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Βάρος: 1.372 kg

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα