AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Αυτή η Porsche Cayenne δεν είναι σαν τις άλλες…

Η «τρίδυμη» που θα μας μείνει αξέχαστη!

Δεν πρόλαβε να «κατακάτσει ο κουρνιαχτός» που άφησαν στα μούτρα μας φεύγοντας οι νέες Porsche Cayenne και Cayenne S κι έρχεται η «μεγάλη αδελφή» να μας αναστατώσει με τον 4.0lt V8 biturbo κινητήρα, βελτιωμένα ή εντελώς νέα δυναμικά στοιχεία, όπως το ενεργό σπόιλερ οροφής, η αερανάρτηση 3 θαλάμων, τα υψηλών επιδόσεων φρένα και τα διαφορετικών διαστάσεων ελαστικά εμπρός και πίσω. Οι επιλογές περιλαμβάνουν κατεύθυνση μέσω του πίσω άξονα (Rear Axle Steering) και έλεγχο της κλίσης του αμαξώματος, με το σύστημα των 48 Volt.

Με μια γρήγορη ματιά, η νέα Porsche Cayenne Turbo μοιάζει αρκετά με τις τρίδυμες αδελφές της.

Porsche-Cayenne_Turbo-2018-1600-0c

Το εμπρός μέρος, όμως, περιλαμβάνει λιγότερες οριζόντιες γραμμές στη μάσκα και αποκτά μια πιο «λιτή», αλλά και «επιθετική» όψη. Σε αυτό βοηθούν και τα φωτιστικά σώματα LED, τα οποία αποτελούνται από δύο σειρές φωτιστικών και κάνουν την Turbo να ξεχωρίζει τη νύχτα, όταν οι μάσκες και τα λοιπά σχεδιαστικά στοιχεία δεν φαίνονται.

Porsche-Cayenne_Turbo-2018-1600-05

Το προφίλ του οχήματος, παρ’ότι μεγάλο, δείχνει να «καταλαμβάνεται» από τους τροχούς 21 ιντσών, οι οποίοι προορίζονται ειδικά για την Turbo. Οι θόλοι είναι διευρυμένοι και βαμμένοι.

2019 Cayenne Turbo _1_

Συνεχίζοντας προς τα πίσω, το χαρακτηριστικό των Turbo είναι εκεί. Δύο διπλές εξατμίσεις βοηθούν τον V8 να «ανασαίνει», ενώ όλα τα μέρη σε πόρτες και πίσω ποδιά είναι στο χρώμα του αμαξώματος.

2019 Cayenne Turbo _7_

Το εντελώς νεό εσωτερικό γίνεται ταυτόχρονα πιο άνετο, αλλά και περισσότερο σπορ.

Με την οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης, ελέγχονται ουσιαστικά όλες οι λειτουργίες του συστήματος Porsche Advanced Cockpit. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το BOSE® Surround Sound System με 710 Watt. Οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν «το απόλυτο» στα σπορ καθίσματα με 18 (!) διαφορετικές ρυθμίσεις. -Γνωρίζω ήδη μια πεθερά που θα πει ότι και πάλι δεν βολεύεται!- Τα ενσωματωμένα προσκέφαλα είναι νέο στοιχείο και «θυμίζουν» την 911. Όλα τα καθίσματα, καθώς και το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών έχουν τον μοναδικό σχεδιασμό Turbo και είναι θερμαινόμενα.

2019 Cayenne Turbo _2_

Στην καρδιά της Porsche Cayenne Turbo χτυπάει ο 4-λιτρος V8 twin turbo. Με απόδοση 404 kW (550 hp), υπερέχει έναντι του προκατόχου του κατά 22 kW (30 hp), ενώ η μέγιστη ροπή είναι 770 Nm, αυξημένη κατά 20 Nm.

Το νέο 8-τάχυτο Tiptronic S «μετατρέπει» τα παραπάνω μεγέθη σε ταχύτητα, μέσω του «ενεργού» συστήματος τετρακίνησης Porsche Traction Management (PTM).

Τα 100 km/h έρχονται σε 4.1 δεύτερα (3.9 δεύτερα με το Sport Chrono Package) και η μέγιστη ταχύτητα της Porsche Ceyenne Turbo είναι τα 286 km/h.

Η μικρή απόσταση που πρέπει να διανύσουν τα καυσαέρια, μέχρι να «χτυπήσουν» τα turbo, βοηθά στο να υπάρχει εξαιρετική απόκριση και η παροχή ισχύος είναι «αποσβολωτική». Η «σύμπακτη» κατασκευή του κινητήρα επιτρέπει την τοποθέτησή του χαμηλότερα, με το κέντρο βάρους του συνόλου να μειώνεται αρκετά, ώστε η ακρίβεια στην οδήγηση σε κλειστές στροφές να είναι αυξημένη.

Πέρα από τα νέα στοιχεία Porsche Cayenne που έχουν ενσωματωθεί και στην Turbo (σύστημα ελέγχου κλίσης των 48 Volt και η αερανάρτηση 3 θαλάμων), αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι η επιλογή διαφορετικών ελαστικών εμπρός και πίσω. Μέχρι τώρα ήταν κάτι που συναντούσαμε σε σπορ αυτοκίνητα και δείχνει το σαφή προσανατολισμό της Turbo. Έτσι, το αυτοκίνητο «φοράει» 285/40 εμπρός και 315/35 πίσω και παρέχει καλύτερη συμπεριφορά στη μεταφορά ενέργειας, τόσο στον διαμήκη, όσο και τον κάθετο άξονα.

spoiler

Ένας αεροδυναμικός μηχανισμός, ο οποίος για πρώτη φορά κάνει την εμφάνισή του σε SUV με την Porsche Cayenne Turbo είναι το προσαρμόσιμο σπόιλερ οροφής. Σε μηδενική γωνία προσβολής (οριζόντια θέση), η αντίσταση είναι μικρή και η επιτάχυνση μέγιστη, σε κάθετη θέση, η αεροτομή λειτουργεί ως «αερόφρενο», ενώ σε όλες τις ενδιάμεσες θέσεις παρέχει τη βέλτιστη, κατά περίπτωση, κάθετη δύναμη, η οποία συγκρατεί το πίσω μέρος του οχήματος στο δρόμο.

Πολλή συζήτηση έχει γίνει για το αερόφρενο και το κατά πόσο είναι εργαλείο οδήγησης ή μάρκετινγκ. Ενδεικτικά λοιπόν και πάντα σύμφωνα με την Porsche, σε φρενάρισμα από τα 250 km/h, με τη μέγιστη ισχύ πέδησης, η Cayenne Turbo αγγίζει τα 0 km/h 2 μέτρα πιο νωρίς με χρήση του αερόφρενου.

Κάποιος μπορεί να αντιτείνει ότι τα 250 km/h ισοδυναμούν με 70 μέτρα το δευτερόλεπτο και ότι το μέγεθος δεν είναι άξιο λόγου. Αν όμως βρεθείς ποτέ σε δρόμο που επιτρέπονται τα 250 km/h και δεις ξαφνικά το όχημα της μεσαίας λωρίδας να μεταφέρεται στη γρήγορη και μπροστά σου, πίστεψέ με, θα μετράς και το χιλιοστό! Βέβαια, την πολλή δουλειά την κάνουν τα εξαιρετικά φρένα Porsche Surface Coated Brake (PSCB), τα οποία είναι στον στάνταρ εξοπλισμό.

Οι χαλύβδινες δισκόπλακες διαθέτουν επικάλυψη καρβιδίου του βολφραμίου (ναι, εκείνο το υλικό που φτιάχνουν τρυπάνια, αιχμές κυνηγετικών βελών, βέρες για «μοντέρνα» ζευγάρια, κλπ), το οποίο αυξάνει την αντοχή στη φθορά, βελτιώνει την πέδηση και περιορίζει τη «μαυρίλα», γνωστή στις ζάντες των προηγούμενων Cayenne. Για όποιον δεν καλύπτεται, υπάρχει πάντα και η κεραμική λύση Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

2019 Cayenne Turbo _5_

Η Cayenne ανέκαθεν ήταν ένα μοντέλο, το οποίο ακόμα και «παραδοσιακοί» πελάτες της Porsche αντιμετώπιζαν με σκεπτικισμό. Πάντα έδειχνε «αποκομμένη» λόγω μεγέθους και προορισμού, από τις σπορ καταβολές της μπράντας.

Η νέα Cayenne Turbo αναζήτησε τις χαμένες ρίζες της και ερχόμενη σε «επαφή» με την κληρονομιά της 911, πλέον διαθέτει αναμφίβολα σπορ χαρακτήρα. Οι παραγγελίες γίνονται από τώρα δεκτές και στη Γερμανία το κόστος είναι EUR 138.850 μαζί με Φ.Π.Α. Όσοι πιστοί της προσέλθετε!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα