AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Αφιέρωμα: 70 χρόνια Unimog

ένα πολυχρηστικό όχημα παντός εδάφους

Η Mercedes-Benz γιορτάζει τα 70α γενέθλια του Unimog, ενός επαγγελματικού οχήματος που διακρίνεται για τις εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες και την προσαρμοστικότητά του στις εκάστοτε συνθήκες. Για να τιμήσουμε την τεχνολογική υπεροχή του συγκεκριμένου μοντέλου, αποφασίσαμε να γράψουμε ένα αναλυτικό αφιέρωμα Επι Τροχών, με φωτογραφίες και πληροφορίες για τα σημαντικότερα σημεία της ιστορίας του.

Όλα ξεκίνησαν το 1944 όταν ο Γερμανός μηχανικός Albert Friedrich που εργαζόταν στο τμήμα έρευνας για κινητήρες αεροσκαφών της Daimler-Benz είχε την ιδέα για ένα όχημα που θα έφερνε την επανάσταση στις γεωργικές εργασίες. Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος είχε μόλις τελειώσει, και στη Γερμανία υπήρχε έλλειψη τροφίμων ενώ η ανοικοδόμηση της χώρας ήταν περισσότερο από αναγκαία.

mercedes-unimog-0

Βασισμένος στα σχέδια του Friedrich, ο υπεύθυνος σχεδιασμού της εταιρείας Heinrich Rößler εξέλιξε το Unimog Prototype 1 (εικόνα) που ολοκλήρωσε το πρώτο του test drive στις 9 Οκτωβρίου του 1946, φορτωμένο με κορμούς δέντρων. Το Universal-Motor-Gerät παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε έκδοση παραγωγής το 1948.

mercedes-benz-unimog-4

Το Unimog ήταν χτισμένο σε ένα ευλύγιστο πλαίσιο τύπου σκάλας που επέτρεπε πληθώρα κινήσεων στους 4 τροχούς ίδιας διαμέτρου. Παράλληλα η τετρακίνηση με κλείδωμα διαφορικού και στους δύο άξονες, η λειτουργία γεννήτριας (power take-off), οι μικρές διαστάσεις και οι άξονες «portal axles» το έκαναν ιδανικό για κάθε είδους αγροτική εργασία. Ενδεικτικό είναι ότι το μετατρόχιο ήταν 1.270mm, δηλαδή ίσο με το πλάτος από δύο σειρές πατάτες.

portal-axle-concept-1

Ένα από τα χαρακτηριστικά του Unimog ήταν οι άξονες τύπου portal, χάρη στους οποίους τα διαφορικά και τα ημιαξόνια είναι τοποθετημένα υψηλότερα από το κέντρο των τροχών με την κίνηση να μεταφέρεται μέσω ειδικού συστήματος γραναζιών, επιτρέποντας εντυπωσιακά μεγάλη απόσταση από το έδαφος.

unimog-u25-402-1953-1955-photo-02

Τα πρώτα χρόνια η έκδοση U2010 κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο της Erhard und Soehne όμως η ζήτηση ξεπερνούσε κατα πολύ την προσφορά με αποτέλεσμα από το 1951 την παραγωγή του να αναλάβει η Daimler-Benz AG Ο κεντρικά τοποθετημένος diesel κινητήρας OM636 είχε απόδοση 25hp και χάριζε στο όχημα τελική ταχύτητα 50km/h, περίπου διπλάσια από τα «τρακτέρ» της εποχής.

mercedes-benz_unimog_u25_4

Η έκδοση U401 του 1953 με καμπύλο σχεδιασμό και κλειστή καμπίνα που ενίσχυε τον «παντός καιρού» χαρακτήρα του Unimog

unimog_s_404_sp_2014-06-15

Στα μέσα της δεκαετίας του ’50, παρουσιάστηκε το Unimog 404S στρατιωτικών προδιαγραφών, με μεγαλύτερες διαστάσεις που χρησιμοποιούσε τον κινητήρα 2,2 λίτρων της Daimler-Benz απόδοσης 82hp σε συνδυασμό με συγχρονιζέ κιβώτιο ταχυτήτων που του επέτρεπαν τελική ταχύτητα 95km/h. Αρκετές χώρες έδειξαν ενδιαφέρον στη συγκεκριμένη στρατιωτική έκδοση με το νεοσύστατο στρατό της Γερμανίας να παραγγέλνει τα 36.000 από τα συνολικά 64.242 μοντέλα που παρήχθησαν κατά την περίοδο 1955-1980.

unimog-u-406-green-classic-of-the-north-sea-coast-social-media

Η έκδοση U406 (1963-1988) είχε τέσσερα σημεία προσθήκης επιπλέον εξοπλισμού ώστε να παίρνει εύκολα και γρήγορα τη μορφή που απαιτεί η κάθε εργασία. Στην εικόνα βλέπετε ένα πλήρως αναπαλαιωμένο όχημα που κυριολεκτικά μοιάζει να βγήκε σήμερα από το εργοστάσιο.

Mercedes-Benz Unimog U 120, 1974.

Στη δεκατεία του ’70, παρουσιάστηκαν οι βαρύτερες εκδόσεις της σειράς 425, με μακρύτερο μεταξόνιο 2.810mm, αυξημένη απόδοση 120hp και ωφέλιμο βάρος μέχρι 9 τόνους. Το εικονιζόμενο U 120 (1974) εισήγαγε το γωνιώδη σχεδιασμό της μάσκας που καταλήγει στη μαύρη γρίλια, μια αισθητική που διατηρείται με ελάχιστες αλλαγές εως και σήμερα στα μεγάλα Unimog.

going-where-no-car-has-gone-before-a-pictorial-history-of-the-unimog-google-chrome

Σήμα κατατεθέν όλων των εκδόσεων του Unimog είναι οι εξαιρετικές γωνίες ράμπας, προσσέγγισης και διαφυγής όπως και η δυνατότητά του να σκαρφαλώνει σε έδαφος με κλίση 45 μοιρών! Λίγα οχήματα στον κόσμο μπορούν να ταξιδέψουν εως εκεί που έχουν φτάσει τα γερμανικά φορτηγά κουβαλώντας φορτία, ρυμουλκώντας βάρη ή μεταφέροντας εξοπλισμό.

unimog-u1200-427-1955-1980-photo-01

Στη μεσαία κατηγορία τα ανασχεδιασμένα U407 και U427 (εικόνα) παρουσιάστηκαν το 1985 ενώ λίγο αργότερα ακολούθησε και το μεγαλύτερο U437

orig_429910

Ο ασύμετρος σχεδιασμός των Unimog U90/U110-140 που παρουσιάστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του ’90 με τη γρίλια να είναι τοποθετημένη προς τα αριστερά, εξυπηρετούσε την καλύτερη ορατότητα του οδηγού. Παράλληλα οι ανασχεδιασμένες αναρτήσεις και το βελτιωμένο πλαίσιο πρόσφεραν καλύτερο κράτημα ενώ οι εσωτερικοί χώροι αυξήθηκαν σημαντικά

mbu2450l-6x6

Το θηριώδες τριαξονικό Unimog U 2450 L 6×6 παρουσιάστηκε το 1993 με κινητήρα απόδοσης 240hp και μήκος 7.640mm.

09c1033-01

To 2000 ήρθε μια σημαντική αναβάθμιση με το U 400 (εικόνα) το οποίο εισήγαγε το νέο σχεδιασμό καμπίνας με τεράστιο εμπρός παρμπρίζ και χαμηλή μάσκα για τέλεια ορατότητα, ενώ στο εσωτερικό του, το τιμόνι μπορεί να αλλάζει μεριά με μια απλή κίνηση διευκολύνοντας τον οδηγό σε στενά περάσματα. Όσο για το κιβώτιο ταχυτήτων, 24 εμπρόσθιες σχεσεις και αλλες τόσες για όπισθεν!!!

mercedes-unimog-10

Από το 2003 η παραγωγή των φορτηγών μεταφέρθηκε στο εργοστάσιο Wörth am Rhein ενω το 2004 ήρθε η ανανέωση και για τη μεγάλη σειρά των U3000/U4000 και U5000 που συνέχισαν την ένδοξη πορεία των προκατόχων τους υπηρετώντας τους επαγγελματίες σε πληθώρα εφαρμογών.

brabus_mercedes-benz_unimog_u500_black_edition_4

Ένα διαφορετικό Unimog περιορισμένης παραγωγής είναι το U500 Black Edition του 2007, με εξακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 6,4 λίτρων και βελτιώσεις από την Brabus, το οποίο απευθυνόταν σε ευκατάστατους λάτρεις της περιπέτειας, κάτι αντίστοιχο δηλαδή με το Funmog του 1994.

3420fac9f8e81fe443316af8b44b9b84

Το 2011 η Mercedes-Benz για να γιορτάσει τα 60 χρόνια παραγωγής του Unimog παρουσίασε το εικονιζόμενο πρωτότυπο που βασιζόταν στο πλαίσιο του U500 είχε όμως ανοικτή καμπίνα με φουτουριστικό σχεδιασμό. Φυσικά δεν υπήρξαν σχέδια για την παραγωγή του εν λόγω πρωτοτύπου που κατασκευάστηκε για λόγους παρουσίασης του οράματος της εταιρείας για το μέλλον της κατασκευής.

2014-mercedes-benz-unimog-model-range-2

Η σημερινή γκάμα των Unimog που παρουσιάστηκε το 2014 και πωλείται σε περισσότερες από 140 χώρες, εξοπλίζεται με αποδοτικούς και οικονομικούς κινητήρες προδιαγραφών Euro 6 χωρητικότητας 5,1 με 7,7 λίτρων που αποδίδουν μέχρι 300hp και 1200Nm ροπής…

mercedes-benz-unimog-compilation

Από το 1946 μέχρι και σήμερα, διάφορες εκδοχές του Unimog χρησιμοποιήθηκαν ως πυροσβεστικά οχήματα, ασθενοφόρα, οχήματα διάσωσης, εκχιονιστικά αλλά και οχήματα ρυμούλκησης τρένων, μεταφοράς προσωπικού και εξοπλισμού κάθε είδους μέσα σε δάση, ζούγκλες, βουνά και κάθε είδους αφιλόξενα μέρη.

usershandesktopbilderunimog-worldhistoryunimog_unimog_world_history_home_715x230

Μέσα σε 70 χρόνια, περισσότερα από 400.000 Unimog έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής και η ιστορία του γερμανικού μοντέλου συνεχίζεται αφού απλά στην κατηγορία του δεν έχει αντίπαλο!

 

2 Responses to Αφιέρωμα: 70 χρόνια Unimog

  • που ενίσχυε τον «παντώς καιρού» χαρακτήρα του Unimog ΣΩΣΤΟ= παντός,
    Στην εικόνα βλέπεται ένα πλήρως αναπαλαιωμένο όχημα ΣΩΣΤΟ= βλέπετε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Skoda
Audi
Πρόσφατα Άρθρα