Post

Αφιέρωμα στον Stefan Bellof

O άνθρωπος που φρέναρε τελευταίος

Η μεγάλη έκπληξη των τελευταίων ετών στην Formula1, είναι ο Sebastian Vettel. Ο μεγάλος οδηγός των Γερμανών, αδιαμφισβήτητα είναι o Michael Schumacher.  Ένας από τους πιο ταλαντούχους και λιγότερο γνωστός, ήταν ο Stefan Bellof. Με την αντίθετη φορά έχουμε τρεις γενιές Γερμανών, που ο μικρότερος είχε είδωλο τον μεγαλύτερο. Ο Vettel τον Schumacher, o Schumi τον Bellof.
kart_1

To όνομα του Γερμανού όμως, ξανά ήρθε στην επιφάνεια καθώς καταρρίφθηκε το ρεκόρ γύρου στη πίστα του Nürburgring, που κατείχε ο ίδιος, όταν με την Porsche 956 έκανε χρόνο 6:11,13.

Τριάντα πέντε χρόνια έπρεπε να περάσουν για να καταρριφθεί το ρεκόρ του Stefan Bellof στο Nurburgring. Κάτοχος του ταχύτερου χρόνου πλέον στην γερμανική πίστα, είναι ο δύο φορές νικητής του 24ωρου αγώνα του Le Mans, Timo Bernhard. Ο Bernhard με τον γύρο που έκανε δεν έγινε απλά βασιλιάς της «πράσινης κολάσεως» αλλά γιγάντωσε ακόμα πιο πολύ τον μύθο του προκατόχου του.

O Stefan Bellof, γεννήθηκε το 1957 στο Gieben (δυτική Γερμανία). O μεγάλος του αδερφός, Georg, ο οποίος ήταν οδηγός αγώνων, πολύ γρήγορα ανακάλυψε το τεράστιο ταλέντο του αδερφού του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τον μύησε σε αυτό. 
Ο Stefan, έτρεξε μόλις μιάμιση σεζόν στην Formula1, αλλά πολύ είναι αυτοί που τον αναφέρουν σε συζητήσεις σχετικές με την «ελίτ» των κορυφαίων οδηγών.
 

Η αρχή

O Georg Bellof το 1979, κατάφερε να φτάσει ως την Βρετανική Formula3. Eκείνη την περίοδο «συνειδητοποίησε» το ταλέντο του αδερφού και ούτε λίγο ούτε πολύ,του έδωσε την σκυτάλη. Στα τέλη της δεκαετίας λοιπόν, ο Stefan παρουσιάστηκε στον Reine Braun. Ο Braun, μετά από πολύ σκέψη και δυσπιστία, δέχτηκε τον Bellof στην ομάδα του. Αυτό συνεπάγεται με αγώνες στην Γερμανική Formula Ford 1600 όπως επίσης και αγώνες Super Vee. Ο Γερμανός ήδη το 80′ κατάφερε να κατακτήσει αμέτρητους τίτλους σε Πρωταθλήματα Καρτ, όπως επίσης και το Πρωτάθλημα της τοπικής Formula Ford. 
 bTONg
Ο ίδιος ο Braun έχει πεί για αυτόν τα εξήςΔεν ήταν μόνο η φοβερή του οδήγηση αλλά και ο χαρακτήρας του. Πάντα χαμογελαστός και ευχάριστος. Αν δεν τον είχες γνωρίσει, τότε έχανες…Αν είχε ένα «κακό» ήταν η ανυπομονησία του σε ότι αφορούσε την προετοιμασία των αγώνων και εκείνο το αφοπλιστικό χαμόγελό του που δε μπορούσες να του αρνηθείς τίποτα.»

Το ντεμπούτο

Με τέτοιου τύπου εμφανίσεις, οι άνθρωποι της BMW, θέλαν να τον κάνουν δικό τους. Στο τέλος της χρονιάς (1981) η ομάδα της Maurer BMW, του έκανε πρόταση να συμμετάσχει στο Πρωτάθλημα της Formula2. Γι αυτήν την ομάδα, οδηγούσαν τότε, οι Gerhard Berger και Manfred Winkelhock. Οι Γερμανοί, του ζήτησαν  ένα test στη πίστα του Paul Ricard στη Γαλλία,με τον τότε δοκιμαστή, Beppe Gabbiani. Ο Stevan ήταν πολύ γρηγορότερος από τον Beppe κι έτσι πολύ απλά η συμφωνία έκλεισε…

Το 1981 έκανε το ντεμπούτο του στην Formula3. Πρώτος αγώνας της σεζόν, ξεκίνησε με το «δεξί». Πήρε pole position και έκλεψε τις εντυπώσεις.  Στον κύριο αγώνα βέβαια, τα πράγματα δεν του ήρθαν και τόσο καλά. Ο Stevan βγήκε εκτός στην πρώτη στροφή και όντας τελευταίος, κατάφερε να τερματίσει δεύτερος (1 δεύτερο πίσω από τον νικητή). 

Formula 2

O πρώτος αγώνας της χρονιάς, έγινε στο Silverstone. Μεγάλος νικητής ο Stevan. Κάτι ανάλογο, με μεγαλύτερη επιτυχία έγινε και στο  Ηockenheim. Δυστυχώς, αργότερα, η ανταγωνιστικότητα της εταιρείας έπεσε και ο Γερμανός οδηγός δεν μπορούσε να αναδειχθεί.Την επόμενη χρονιά (1983) επέστρεψε στην F3. Ταυτόχρονα δέχτηκε πρόταση από την εργοστασιακή ομάδα της Porsche, για το Παγκόσμιο πρωτάθλημα αγώνων αντοχής. Μαζί με τον Derek Bell, πέτυχε στους αγώνες αυτούς τρείς νίκες.
Το 1984 έγινε πρωταθλητής σε αυτόν τον θεσμό αλλά υπήρχε μια διαφορά, η οδηγική του συμπεριφορά δεν θύμιζε καθόλου σε πρωταθλητή αγώνων αντοχής. Από την αρχή του αγώνα ως και το πέσιμο της καρό σημαίας, η ταχύτητα, η επιθετικότητα και οι προσπεράσεις ήταν τα μόνα που τον χαρακτήριζαν.  

Formula1

StefanBellof-FormulaTwo-Maurer-1982-1983
H McLaren  ήταν η πρώτη που είδε το άστρο σε αυτόν και τον κάλεσε για ένα test με μονοθέσιο F1.  Μαζί με τον Bellof,  θα οδηγούσαν οι εξίσου άπειροι, Senna και Brundle.  Ο Αyrton Senna με τον πολύ δυνατό DFY Cosworth κινητήρα, έκανε πολύ καλό χρόνο, αλλά από την πίεση που έδωσε, ο κινητήρας έσπασε. Ύστερα ήρθε η σειρά του Bellof. Δεύτερος κινητήρας δεν υπήρχε και έπρεπε να αγωνιστεί με τον υποδεέστερο DFV. Ο χρόνος που έκανε ήταν μόλις 0.4 δεύτερα πιο αργός από του Senna. Ο Brundle, δεν μπορούσε να πιστέψει αυτό που έβλεπε, ήξερε την οδηγική ικανότητα του Βραζιλιάνου και μόλις βρήκε κάποιον αντάξιο του. Η μοίρα, έφερε τους Brundle και Bellof, team mates (ο Ken Tyrell θα τους είχε  για οδηγούς στην ομάδα του το 1984).  Οι πρώτοι πόντοι ήρθαν στο GP του Σαν Μαρίνο (5ος).
 

Το μπαμ

 

 Όλοι οι λάτρες της F1, περιγράφουν τον αγώνα του Μονακό, όπου ο Άιρτον Σένα, εκίνησε 13ος και τερμάτισε δεύτερος. Οι πάντες λένε, ότι «Αν οι αγωνοδίκες δεν είχαν διακόψει το GP λόγω της έντονης βροχόπτωσης, ο Σέννα θα είχε πιθανότητες να προσπεράσει τον πρώτο Άλεν Πρόστ». Πολύ λίγοι όμως είναι, αυτοί που πιστεύουν το ίδιο για τον Bellof. Ο Bellof σε εκείνον τον αγώνα τερμάτισε τρίτος, ενώ είχε ξεκινήσει εικοστός( 15 δεύτερα πίσω από τον Σέννα) ! Και τα έκανε όλα αυτά, οδηγώντας  μονοθέσιο με ατμοσφαιρικό κινητήρα (περίπου 200 bhp λιγότερα). Αυτό που τράβηξε την προσοχή του Enzo Ferrari όμως είναι το εξής, ο Bellof προσπέρασε τον Arnoux στην Mirabeau ανεβαίνοντας πάνω στο πεζοδρόμιο. 
Το 1985, ο Κen Tyrell, είχε ζητήσει από τον Bellof να αποστασιοποιηθεί από τους αγώνες πρωταθλήματος αντοχής. Κάτι τέτοιο δεν έγινε φυσικά και μάλιστα ο Bellof έφυγε από την εργοστασιακή ομάδα της Porsche και πήγε στην ιδιωτική του Walter Brun.
 bellof-3
 Ο Bellof συναντήθηκε στην ίδια πίστα με τον Berger,  ενώ δοκίμαζε  ένα νέο turbo κινητήρα. Ο Δεύτερος, προσπάθησε εικονικά (και μάταια) να ανταγωνιστεί τον πρώτο. Όπως είπε ο ίδιος ο Berger: »Ήξερα ότι ήταν επιθετικός οδηγός αλλά εκείνη τη στιγμή ένιωσα ένα δέος και ένα σεβασμό απέναντί του. Ήταν ένας πολύ ξεχωριστός οδηγός».
 

Το τραγικό τέλος

 Στον αγώνα αντοχής 1000 χιλιομέτρων στο Spa, ο Bellof είχε κολλήσει για μερικούς γύρους πίσω από την Porsche του Jacky Ickx. Αποφάσισε να τον περάσει εκεί που κανείς άλλος δε θα τολμούσε. Στην Eau Rouge. Και μάλιστα από την εξωτερική πλευρά. Ήθελε να μειώσει και να ταπεινώσει μπροστά στα μάτια όλων, γι αυτούς που είχαν χάσει την εμπιστοσύνη τους σ’ αυτόν.

 

 

 
Κάποτε ο Derek Bell είπε : «Στους αγώνες ποτέ δεν υποχωρείς. Αυτό όμως που πρέπει να ελέγχεις είναι και το αυτοκίνητο ή μονοθέσιο, αλλά και τον εαυτό σου. Έπρεπε κάποιος να βρεθεί να του το πει αυτό
Facebook Comments
Alpha Tablet Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Corvette ZR1 εναντίον McLaren 720S! Ποιά Πετυχαίνει χατ-τρικ ;;

zr1720ssmallthumb

Corvette ZR1 εναντίον McLaren 720S! Ποιά Πετυχαίνει χατ-τρικ ;;...

Μαθαίνουμε την Τεχνολογία ενός Αυτοκινήτου CNG από Μέσα!

seatcng

Μαθαίνουμε την Τεχνολογία ενός Αυτοκινήτου CNG από Μέσα! Τα...

To Nissan LEAF Πρώτο σε Πωλήσεις Ηλεκτροκίνητων στην Ευρώπη!

leafsalessmallthumb

To Nissan LEAF Πρώτο σε Πωλήσεις Ηλεκτροκίνητων στην Ευρώπη!...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Τι Κρύβεται στο Υποβραχιόνιο της Mulsanne W.O. ;;

mulsannesmallthumb

Τι Κρύβεται στο Υποβραχιόνιο της Mulsanne W.O. ;; Η...

Δείτε Lamborghini Huracan να Καταστρέφεται σε Βενζινάδικο (+video)

lambofiresmallthumb

Δείτε Lamborghini Huracan να Καταστρέφεται σε Βενζινάδικο (+video) Όλα...

Οι 10 Σπανιότερες Porsche που Φτιάχτηκαν Ποτέ…

psmallthumb

Οι 10 Σπανιότερες Porsche που Φτιάχτηκαν Ποτέ... Μοναδικά Μοντέλα...

HotHatch Banner