AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Αφιέρωμα: McLaren F1

ίσως το κορυφαίο υπεραυτοκίνητο όλων των εποχών

Μπορεί να έχουν περάσει 25 χρόνια από την παρουσίασή της όμως η McLaren F1 έχει αφήσει το στίγμα της στην ιστορία της αυτοκίνησης. Οι σελίδες του epitrohon.gr θα ήταν φτωχότερες χωρίς ένα ειδικό αφιέρωμα στο ξεχωριστό αυτό supercar με αγωνιστικές καταβολές που φέρει την υπογραφή του Gordon Murray.

screenshot-2016-03-24-12-48-38

Το χαμηλό βάρος, η κεντρική θέση οδήγησης, η γνήσια οδηγική εμπειρία, οι αγωνιστικές καταβολές και ο ισχυρός ατμοσφαιρικός κινητήρας, καθιστούν τη McLaren F1 ένα διαμάντι της αυτοκίνησης που θα στοιχειώνει τα όνειρά μας για πολλά χρόνια ακόμη…

Όλα ξεκίνησαν το 1988 όταν ο Gordon Murray επιστρέφοντας από το Ιταλικό Grand Prix σχεδίασε ένα τριθέσιο σπορ αυτοκίνητο και το παρουσίασε στο διευθυντή της McLaren, Ron Dennis προτείνοντάς του να δημιουργήσουν το απόλυτο όχημα δρόμου, χρησιμοποιώντας τεχνολογία από τη Formula 1. Ο ισχυρός άντρας της McLaren φαίνεται πως πείστηκε αφού έδωσε λευκή επιταγή για την εξέλιξη ενός οχήματος που έμελλε να χαρίσει στη βρετανική εταιρεία μια θέση στο πάνθεον των κατασκευαστών υπεραυτοκινήτων.

Αρχικά ο Murray, μαγεμένος από τις οδηγικές αρετές του NSX, ήθελε να χρησιμοποιήσει έναν V10 κινητήρα της Honda, εμπνευσμένο από το σύνολο που χρησιμοποιούσαν τα μονοθέσια της McLaren στη Formula 1. Τελικά, παρά τις προσπάθειές του δεν κατάφερε να πείσει τους τεχνικούς της ιαπωνικής εταιρείας να προχωρήσουν στην κατασκευή του και κατέληξε σε ένα κατα παραγγελία ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα της BMW που εξελίχθηκε από το αγωνιστικό τμήμα σε συνεργασία με τον μετρ του είδους Paul Rosche.

f1

Το εικονιζόμενο πρωτότυπο XP1 παρουσιάστηκε στο Μονακό, στις 28 Μαίου του 1991 και διέφερε από το μοντέλο παραγωγής σε μικρές λεπτομέρειες όπως οι καθρέπτες με ενσωματωμένο φλας που ήταν τοποθετημένοι στην κορυφή των Α-pillars και η ελαφρώς διαφορετική διαμόρφωση του εμπρός μέρους.

mclaren-f1-1993-1600-18

Ο κεντρικά τοποθετημένος V12 κινητήρας της BMW είχε χωρητικότητα 6.1 λίτρων, απόδοση 627hp και 480Nm ροπής, με βάρος 266kg. Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκε μαγνήσιο ενώ φύλλα χρυσού τοποθετήθηκαν στο κάλυμμα για καλύτερη και πιο ελαφριά θερμική μόνωση. Ο κινητήρας συνεργαζόταν με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο της Weismann με κεραμικό τρίδισκο συμπλέκτη της AP σε αλουμινένιο περίβλημα που έστελνε τη δύναμη στους πίσω τροχούς σε συνδυασμό με διαφορικό περιορισμένης ολίσθισης Torsen LSD.

mclaren-f1-1993-1600-01

Το σχεδιασμό του μοντέλου παραγωγής επιμελήθηκε ο Peter Stevens. Η McLaren F1 είναι από τα λίγα αυτοκίνητα που ενσωματώνουν τόσο καλά την ένοια του «form follows function» με διαχρονική εμφάνιση που εξυπηρετεί απόλυτα τη λειτουργικότητα και ικανοποιεί την εμμονή του Gordon Murray με την αεροδυναμική και το χαμηλό βάρος.

mclaren-f1-1993-1600-14

Χάρη στο σχεδιασμό του πατώματος, τον διαχύτη και δύο ανεμιστήρες, δημιουργείται αρνητική πίεση κάτω από το όχημα με αποτέλεσμα να παράγεται η απαραίτητη κάθετη δύναμη χωρίς την ανάγκη εξωτερικών αεροδυναμικών βοηθημάτων. Παράλληλα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας περιορίζεται στα 0.32cd, καθιστώντας την F1 ένα από τα πιο αεροδυναμικά supercars.

mclaren-f1-1993-1600-0d

Η οδηγική συμπεριφορά της F1 χαρακτηρίζεται από την έλλειψη ηλεκτρονικών βοηθημάτων – old school χαρακτήρας που απαιτεί σεβασμό και εμπειρία από την πλευρά του οδηγού, όμως αποζημειώνει χαρίζοντας μια αξεπέραστη εμπειρία γνήσιας οδηγικής απόλαυσης.

Στις 31 Μαρτίου του 1998, η McLaren F1 με τον οδηγό αγώνων πίσω στο κεντρικό κάθισμα έφτασε τα 391km/h κερδίζοντας τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου στον κόσμο, ενώ μέχρι σήμερα παραμένει το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής με ατμοσφαιρικό κινητήρα.

Εκτός από το ταχύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του ’90, η F1 ήταν και πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με monocoque σασί από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) ενώ για την κατασκευή της χρησιμοποιήθηκαν και άλλα πανάκριβα υλικά όπως τιτάνιο, χρυσό, μαγνήσιο και κέβλαρ.

Η ανάρτηση από αλουμίνιο, εξελίχθηκε με υπεύθυνο τον Steve Randle και ενώνεται κατευθείαν με το σασί. Μπορεί να σχεδιάστηκε με γνώμονα τη μέγιστη απόδοση όμως είναι και αρκετά άνετη ώστε να συμβάλλει και στην φιλικότητα στην οδήγηση και την πρακτικότητα του οχήματος σε καθημερινή χρήση.

1997-mclaren-f1

Η Goodyear και η Michelin εξέλιξαν ειδικά ελαστικά για τις ανάγκες του μοντέλου, με διαστάσεις 235/45ZR17 εμπρός και 315/45ZR17 πίσω. Πίσω από τις χαρακτηριστικές πεντάκτινες ζάντες, κρύβονται αεριζόμενοι δίσκοι της Brembo (332mm εμπρός και 305mm πίσω) με τετραπίστονες monoblock δαγκάνες αλουμινίου και πλήρη απουσία συστήματος ABS!

mclaren-f1-1993-1600-17

Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της F1 ήταν η τριθέσια διάταξη της καμπίνας με κεντρικά τοποθετημένη θέση οδήγησης που επέτρεπε σημαντικά βελτιωμένη ορατότητα και καλύτερο έλεγχο. Στο εσωτερικό βρίσκουμε χειροποίητα καθίσματα απο ανθρακονήματα με επένδυση Connolly leather, τιμόνι χωρίς υποβοήθηση, σταθερή θέση οδήγησης ανάλογα με τις διαστάσεις του ιδιοκτήτη, air contition, κουτί πρώτων βοηθειών, σετ αποσκευών, ηλεκτρικά παράθυρα, και ειδικό ηχοσύστημα της Kenwood χωρίς ραδιόφωνο.

mclaren-f1-1993-1600-13

Οι επιδόσεις της F1 ήταν απο άλλο πλανήτη αφού η επιτάχυνση 0-100km/h απαιτούσε 3.2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 372km/h με κόφτη. Χάρη στην ισχύ των 672hp και το βάρος των 1,138 kg η αναλογία έφτανε στο 1,63kg/hp με κατανομή βάρους 42% εμπρός και 58% πίσω.

mclaren-f1-variations

Συνολικά, 106 μονάδες της McLaren F1 παρήχθησαν μεταξύ 1992 και 1998 στις παρακάτω εκδόσεις:

  • 64 McLaren F1 (δρόμου)
  • 5 F1 LM (βελτιωμένες)
  • 3 F1 GT (Longtail)
  • 28 F1 GTR (αγωνιστικές)
  • 5 πρωτότυπα XP και 1 πρωτότυπο XP LM

 

mclaren-f1_gtr-1995-1600-02

Οι αγωνιστικές F1 GTR σημείωσαν εξαιρετική επίδοση στις 24 ώρες του Le Mans το 1995 όπου τερμάτισαν στην 1η, 3η, 4η, 5η και 13η θέση της κατηγορίας πρωτοτύπων.

f1lm-front

Η McLaren F1 LM που κατασκευάστηκε σε μόλις 5 αντίτυπα, είναι ουσιαστικά μια έκδοση δρόμου της αγωνιστικής GTR. Σε σύγκριση με την «απλή» F1 διαφέρει χάρη στο πιο επιθετικό στήσιμο, το αεροδυναμικό πακέτο, το μειωμένο βάρος 1,062 kg και την αυξημένη απόδοση 680hp και 705Nm ροπής.

mclaren-f1-gtr-longtail-chassis-20r-1

Κλείνουμε με μια πραγματική οπτασία – την απόλυτη αγωνιστική έκδοση F1 GTR Longtail του 1997 που κατασκευάστηκε σε 10 παραδείγματα με μειωμένο βάρος 911kg, μακρύτερο αμάξωμα, ρυθμιζόμενη ανάρτηση και απόδοση 600hp (λόγω κανονισμών)

Περισσότερα στην επίσημη ιστοσελίδα του μοντέλου: http://cars.mclaren.com/F1-design

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Skoda
Audi
Πρόσφατα Άρθρα