AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Αφιέρωμα: DeLorean DMC-12

back to the future…

Λίγα είναι τα αυτοκίνητα που μέσω του κινηματογράφου έχουν καταφέρει να γίνουν γνωστά σε όλο τον κόσμο και να θεωρηθούν εικονικά από τους λάτρεις της αυτοκίνησης. Ένα από αυτά είναι η DeLorean DMC-12 που μπορεί να θεωρήθηκε εμπορική αποτυχία στην εποχή της, άφησε όμως το στίγμα της στη σύγχρονη ιστορία της αυτοκίνησης.

Όλα ξεκίνησαν το 1975, όταν ιδρύθηκε η αμερικανική εταιρεία DMC (Delorean Motor Company). Πίσω από το εγχείρημα βρισκόταν ο μηχανικός και επιχειρηματίας John Zachary DeLorean (1925-2005) ο οποίος είχε εργαστεί στο παρελθόν ως υπεύθυνος τμήματος στην General Motors (όπου μεταξύ άλλων ενεπλάκει στο σχεδιασμό του πρώτου muscle car – της Pontiac GTO)

1976_delorean_safety_vehicle_mockup

Στην εικόνα βλέπετε τον John Zachary DeLorean με το αρχικό πρωτότυπο DeLorean Safety Vehicle που κατασκευάστηκε το 1976. Ο σχεδιασμός έγινε από την Italdesign ακολουθώντας τις μοναδικές αεροδυναμικές γραμμές του Giorgetto Giugiaro που συνδυάζονταν με άνετο και ευρύχωρο εσωτερικό.

Το εργοστάσιο για την παραγωγή του μοντέλου κατασκευάστηκε το 1978 στο Dunmurry της Ιρλανδίας με σημαντική συμβολή του κράτους αλλά και διαφόρων επενδυτών από τις γνωριμίες του DeLorean στο Hollywood στην αρχική επένδυση.

Μετά από καθυστερήσεις λόγω χρηματοδότησης, η παραγωγή ξεκίνησε το 1981, όταν πια οι οικονομικές συνθήκες δεν ήταν οι καλύτερες για ένα ακριβό sportscar. Παρόλο που η αρχική πρόθεση ήταν το μοντέλο να προσφέρεται στην τιμή των 12.000$, η αρχική τιμή του ήταν 25.000$ κάτι που ισοδυναμεί με περίπου 60.000$ σε σημερινά χρήματα και το καθιστούσε πολύ πιο ακριβό από αντίστοιχες και πιο γρήγορες προτάσεις όπως η Chevrolet Corvette της εποχής.

delorean-dmc-12-8

Τα μέρη του αμαξώματος της DeLorean ήταν κατασκευασμένα από ανοξείδωτο ατσάλι και βασίζονταν σε ένα πλαίσιο από υαλοβάμβακα με χαλύβδινη ραχοκοκαλιά που εξελίχθηκε από την Lotus Cars.

1981-delorean-dmc-12-2

Στο πίσω μέρος βρισκόταν ένας V6 κινητήρας 2,8 λίτρων με «ανεμική» απόδοση 130hp που όπως και το κιβώτιο 5 σχέσεων προερχόταν από τις Peugeot-Renault-Volvo. Λόγω της διάταξης η κατανομή βάρους ήταν 35% εμπρός και 65% πίσω.

Η ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια στον εμπρός άξονα και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, όπως και τα 4 δισκόφρενα με υδραυλική υποβοήθηση (250mm εμπρός και 270mm πίσω), προιδέαζαν για ένα αυτοκίνητο με επιθετική οδηγική συμπεριφορά. Παρόλα αυτά, οι επιδόσεις ήταν απογοητευτικές μιας και η επιτάχυνση 0-100km/h απαιτούσε 8,8 δευτερόλεπτα με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και περισσότερο από 10 δευτερόλεπτα με το αργό αυτόματο τριών σχέσεων.

Μετά από δύο χρόνια και παραγωγή 9.200 μονάδων, η DMC δεν κατάφερε να επιστρέψει τα 175 εκατομμύρια δολλάρια της αρχικής επένδυσης, με αποτέλεσμα το 1982 να κυρήξει πτώχευση. Την ίδια περίοδο, ο John Zachary DeLorean ενεπλάκει σε σκάνδαλο διακίνησης ναρκωτικών για το οποίο αθωώθηκε λίγο αργότερα.

Το παράδοξο είναι πως στα σχέδια της εταιρείας για το 1984 ήταν η προμήθεια ισχυρότερων υπερτροφοδοτόυμενων κινητήρων που θα εκτόξευαν τις επιδόσεις του μοντέλου ενώ η πτώχευσή της συμπαρέσυρε και σχεδόν όλους τους προμηθευτές που είδαν τις παραγγελίες να ακυρώνονται.

delorean-2015-096_0

Το άβαφο αμάξωμα από ανοξείδωτο ατσάλι και οι πόρτες τύπου «gullwing» που άνοιγαν προς τα πάνω, ήταν αναμφίβολα τα δύο στοιχεία που κάνουν την DeLorean να ξεχωρίζει μέχρι και σήμερα όμως ο σχετικά αδύναμος κινητήρας και η υψηλή τιμή αγοράς δεν βοήθησαν την εμπορική πορεία του μοντέλου.

Πολύ αργότερα, το 1997 μια νέα αμερικανική εταιρεία με το όνομα DeLorian Motor Company of Texas αγόρασε τα υπολειπόμενα εξαρτήματα και τα καλούπια από το παλιό εργοστάσιο, και το 2007 ανακοίνωσε τα σχέδιά της για επανέναρξη της παραγωγής. Μετά απο αλεπάλληλες καθυστερήσεις και δικαστική διαμάχη με τη χήρα του DeLorean, η DMC Texas απέκτησε το 2015 τα δικαιώματα για το όνομα και την παραγωγή του μοντέλου.

Σήμερα, η νέα εταιρεία έχει θέση στόχο την παραγωγή 50 DeLorean ετησίως, χρησιμοποιώντας ανακατασκευασμένο σασί και VIN από υπάρχοντα μοντέλα. Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα www.newdelorean.com η παραγωγή θα ξεκινήσει στις 5 Δεκεμβρίου 2016 ενώ υπάρχει ήδη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Για το τέλος, αφήσαμε ένα πολύ όμορφο βίντεο της νέας DMC που όπως φαίνται ετοιμάζεται να επανεισάγει την DeLorean στη «νεολαία»

 

delorean-back-to-the-future

Η DeLorean στον πιο γνωστό ρόλο της καριέρας της ως «μηχανή του χρόνου» στη σειρά ταινιών Back to the Future όπου πρωταγωνιστούσε με τον Emmett «Doc» Brown πίσω από το τιμόνι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα