AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

1η Συνάντηση Γερμανικών Κλασικών Οχημάτων

Συνάντηση με το παρελθόν…

Η ιστορική συνέχεια, η παράδοση και το αποτύπωμα των γενεών είναι κάτι που ενώ στη φολκλορική του εκδοχή γίνεται αποδέκτης γενικευμένου ενδιαφέροντος, στη χώρα μας ισχύει μάλλον το αντίθετο, σε ό,τι αφορά τη βιομηχανία και τα επιτεύγματα του τεχνικού πολιτισμού.

Μόλις πολύ πρόσφατα απέκτησε η Ελλάδα ένα μουσείο αυτοκινήτου, ένα αντίστοιχο τεχνολογίας, ενώ οι σχετικές λέσχες και τα ιδρύματα που έχουν σκοπό την έκθεση τεχνολογικών μέσων, μετά βίας επιτυγχάνουν την επιβίωση και τη συντήρηση.

Κι όμως, ο ρομαντισμός δεν έλειψε ποτέ. Ούτε και η θέληση. Κι αν τα μέσα ενημέρωσης είναι «ταπεινά» και οι πόροι ανύπαρκτοι, ο ζεστός ήλιος της Ελλάδας και το πανέμορφο περιβάλλον με τη «χορηγία» του αείμνηστου Ζάππα απεδείχθησαν υπεραρκετά για να απολαύσουν τα αυτοκίνητα της ΟΡ.Κ.Α. (Οργάνωση Εκδηλώσεων Κλασικού Αυτοκινήτου) τόσο οι «ημεδαποί» φίλοι της αυτοκίνησης, όσο και οι διερχόμενοι τουρίστες.

DSCN4168

Η 1η Συνάντηση Γερμανικών Κλασικών Οχημάτων έλαβε χώρα την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου στον προαύλιο χώρο του Ζαππείου Μεγάρου και η προσέλευση ήταν σημαντική από πλευράς εκθεμάτων και πυκνή από πλευράς κοινού.

Στην αρχή της έκθεσης, μια λευκή, «λαχταριστή» BMW M2 του χορηγού της εκδήλωσης. Ένα αυτοκίνητο που θα σου δίνει καθημερινά ρίγη συγκίνησης, μέχρι να «ωριμάσει» και να μπει επάξια στο πάνθεον των ιστορικών αυτοκινήτων και μάλιστα με αγωνιστικά διαπιστευτήρια.

DSCN4224

Το παλαιότερο αυτοκίνητο της εκδήλωσης ήταν ένα άψογο Opel Olympia του 1951, πλάι στο οποίο όλοι έσπευσαν να φωτογραφηθούν. Λίγο πιο μακριά, τα αδερφάκια του Ascona σε παράταξη και Kadett σε «διασπορά».

DSCN4141

Από εκεί και πέρα, οι BMW του 1960-80, η ανεπανάληπτη 8άρα, οι Porsche 911 και 928 της ίδιας περιόδου, καθώς και οι «αειθαλείς» Mercedes συνέθεσαν μια «αυτοκινητιστική πανδαισία» που καιρό είχαμε να απολαύσουμε.

Δεν ήταν παρά μόνο λίγες ημέρες πριν την εκδήλωση, όταν σε μια συνάντηση με μια φίλη δημοσιογράφο από την Αγγλία, ήρθε η κουβέντα για το Trabant, το λιλιπούτειο αμαξάκι της πάλαι ποτέ Ανατολικής (ακούτε οι νέοι;) Γερμανίας. Το θαύμαζα σε μια φωτογραφία σε μουσείο του εξωτερικού και προσπαθούσα να θυμηθώ πόσα χρόνια είχαν περάσει από την τελευταία φορά που είδα ένα από τα δημιουργήματα της VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau στην Ελλάδα.

DSCN4215

Ως από μηχανής θεός, ο καλός φίλος Παναγιώτης Τσιρώνης, επέλεξε το “Trabi” του για συμμετοχή στη διοργάνωση.

«Όσα φέρνει η ώρα…» λένε οι παλιοί. Τουλάχιστον 10-15 επισκέπτες με ρώτησαν «τι άμαξι είναι αυτό;» με βλέμμα απορίας, τόσο στην ερώτηση, όσο και στην απάντηση.

DSCN4185

Στην έκθεση υπήρχαν επίσης Auto Union (πριν γίνουν Audi), σκαραβαίοι (πρίν γίνουν υδρόψυκτοι προσθιοκίνητοι), κάποιες ιστορικές μοτοσυκλέτες και άλλα πολλά και ενδιαφέροντα, έστω κι αν δεν αναφέρονται μεμονωμένα.

DSCN4205

Πάνω από όλα όμως η διοργάνωση διακρίθηκε για την εξωστρέφεια. Πολλοί ιδιοκτήτες έδειξαν «τα απόκρυφα» των εκθεμάτων τους και οι συζητήσεις συνεχίζονταν για ώρες με ζήλο.

Φεύγοντας από το Ζάππειο, γεμάτος όμορφες εικόνες από μια εκδήλωση με εξαιρετικά θετικό πρόσημο για την πόλη των Αθηνών και κατ’επέκταση το ύφος της χώρας, δεν μπορούσα παρά να συλλογίζομαι ότι μάλλον αξίζει να τραβήξουμε το βλέμμα μας μακριά από αυτά που λείπουν από την Ελλάδα και να αναδείξουμε αυτά που έχουμε «στα χέρια μας».

Θερμές ευχαριστίες στην ΟΡ.Κ.Α. και τον Παναγιώτη Τσιρώνη για τις πολύτιμες πληροφορίες και τη φιλοξενία, καθώς και σε όλους τους συμμετέχοντες για την προθυμία να μας επιτρέψουν τη φωτογράφηση.

Η BMW Μ2 φωτογραφήθηκε από τον John Marinis. Ευχαριστούμε.

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα